Страница 4 от 4
Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2006 LPG - Няма компресия - ~3 ATM на цил.4
Публикувано на: 23 Дек 2021 11:29
от chukich
Моята е12 1.6 я карах първоначално с 10w40 и имах подобно почукване при студено време докато е студен двигателят. Тогава започнах да слагам 5w40 по съвет на официален сервиз на Тойота и това чукане почти изчезна.
Също така може да купиш добавка, която допълнително да помогне.
Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2006 LPG - Няма компресия - ~3 ATM на цил.4
Публикувано на: 23 Дек 2021 11:56
от Akima
Според постното описание до тук - проблемът не е в маслото, а в "събирането" на двигателя и по-точно ГРМ и в частност хлабините на клапаните.
► Виж съдържание
Офтопик
ufer написа: ↑22 Дек 2021 18:17
Акима, аз между другото се научих как се сменят водачи на клапани, като използвах едно ръководство мисля на Mahle в домашни условия. Сменил съм досега само на 2 мои глави, но е голяма играчка.
Според ОЕМ ремонтното ръководство на Lexus-а от темата с лифтърите по-горе, за правилна подмяна на водачите на клапаните се ползва следната процедура:
- Главата плавно се загрява до 110-130 градуса по Целзий във вана;
- Със специален инструмент - SST 09201-10000 и чук - водачите се избиват:

- 09201-10000.jpg (348.02 KiB) Преглеждано 1362 пъти
- С вътромер се измерва диаметъра на получения отвор в цилиндровата глава;
- Избира се стандартен или O/S водач ОЕМ водач /цена ~15 BGN/брой на дребно/- на база горното измерване;
- Главата отново се загрява плавно във ваната до 110-130 градуса по Целзий;
- С посоченото горе SST и чук водачите се набиват в главата, докато не останат да стърчат между 6.8-7.2мм от равнината на главата - посока към опашката на клапана естествено;
- Накрая водачът се райбери с райбер 5.00 мм от комплекта или ваш за постигане на клиърънс;
- Отново всичко се измерва и така се събира глава - за да се пасват клапани например.
Нека сега си помислим колко ли шлайф бази биха отделили това време само за едни водачи...
Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2006 LPG - Няма компресия - ~3 ATM на цил.4
Публикувано на: 23 Дек 2021 19:10
от ufer
Какво значи дразнещо? Ако тракат толкова много, могат да станат и поразии. Само сваляне на капака няма да е достатъчно; повдигачите, за да се сменят, вероятно ще се свалят и валовете...

Corolla E12 1.4 4ZZ-FE VVTi 97HP 2006 LPG - Няма компресия - ~3 ATM на цил.4
Публикувано на: 23 Дек 2021 20:12
от ufer
Akima написа: ↑23 Дек 2021 11:56ръководство
Горе-долу и ръководството на Mahle е същото с малка разлика в температурата, но главите бяха на Опел... И понеже нямах оригинални инструменти, си направих мои: кондуктори, дорници от месинг и други...
