Страница 4 от 4

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Публикувано на: 03 Дек 2024 15:37
от slowtraveler
r34c7, съвсем не изключвам възможността водна помпа да е позаминала, или да има въздушен джоб :thumbsup:
Но температурата на долният маркуча не зависи пряко от температурата на горния... Горният може да ти е 95С и долният да ти е напълно студен, ако термостатът е отворил малко...
Просто потокът през радиаторът е толкова слаб, че докато избута цялата вода от радиатора, тя се е охладила от голямата повърхност...
Затова тези тестове се правят при спрял автомобил - 'до включване на вентилаторите' :) Тогава обикновено термостатът е напълно отворен и можеш да направиш някаква оценка дали циркулира или не водата, без да вкарваш в уравнението охладителната площ на радиатора (и въпреки това - особено включи ли вентилатора - долната част е много по-студена от горната) :thumbsup:

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Публикувано на: 03 Дек 2024 17:17
от mapamop
mitkomeg, я вземи застани в молитвена поза до колата и виж отдолу под таблото двете тръби на парното имат ли сериозна разлика в температурите. При мен и двете са горещи, на познат със запушен радиатор на парното едната беше гореща, другата беше студена. Не са много местата на които може да се запуши пътя на антифриза мисля. И повечето си ги махнал от масата. После остава да имаш въздух, но това ако е напълнен антифриза преди повече от седмица не знам как не е излязъл.

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Публикувано на: 12 Дек 2024 15:11
от mitkomeg
Парно има жестоко. Тези дни като е по-хладно времето от нас до работа са ми 12-15км за който достига със зор 80гр. но това с парно на макс и предполагам от там сваля градусите. Температурния датчик съм го сменал с чисто нов NRF мисля беше както и с оригинален от моргата-разлика между 3те почти няма...макс 1-2гр. Колата стоя в официалния сервиз на тойота 1 седмица като накрая ми казаха, че не виждат такива температури където и да е по блок глава и маркучи и, че според тях има грешно отчитане от компютъра. Като казаха, че са проверили и инсталацията от датчика до компютъра-била ок. Сега в студените дни няма проблем даже едва стига работна температура но позатопли ли се времето и извънградско стои на 96-100гр като в такъв случай долния маркуч на радиатора е хладен даже не бих казал, че е топъл. Изключвам от скорост форсирам на 4-5хил оборота и пада веднага около 80-82 което ме кара да си мисля, термостата все пак си е отворен(тогава вече долния маркуч е горещ). Някой знае ли синята лампа при колко градуса изгася? При мен изгася точно на 60гр. Реално аз също с лазерен термометър никъде не открих температура повече 84-86гр по мотора(но не знам колко е бил верен този термометър). До тука са сменени с чисто нови: воден радиатор, водна помпа, няколко темп. датчика, антифриз и термостат и общо взето промяна в поведението няма никаква от старите части които явно нищо им е нямало.
Пообиколих разни сервизи и като разкажа какъв ми е проблема вдигат ръце и казват, че не може да е така ... гледат гледат и отказват да се занимават...!

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Публикувано на: 12 Дек 2024 17:09
от mapamop
Хрумна ми нещо.
Я виж дросела на тая кола дали е отопляем - има ли маркучи за антифриз към него. На 126 и 150 коня от фейслифтовите германския и австрийския внос са със отопляеми дросели, италианския внос са без. Там са тънки тръбички и може да са затлачени с утайки. Можеш спокойно да го байпаснеш с цял маркуч или тръбичка по размер. И после да върнеш всичко обратно. Поне е неивазивна промяна.

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Публикувано на: 12 Дек 2024 21:03
от memorex
mitkomeg написа: 12 Дек 2024 15:11 Парно има жестоко.
Така е направен/конструиран двигателя. Сигурно за сваляне на емисиите .

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Публикувано на: 12 Дек 2024 22:25
от mitkomeg
mapamop написа: 12 Дек 2024 17:09 Хрумна ми нещо.
Я виж дросела на тая кола дали е отопляем - има ли маркучи за антифриз към него. На 126 и 150 коня от фейслифтовите германския и австрийския внос са със отопляеми дросели, италианския внос са без. Там са тънки тръбички и може да са затлачени с утайки. Можеш спокойно да го байпаснеш с цял маркуч или тръбичка по размер. И после да върнеш всичко обратно. Поне е неивазивна промяна.
Няма антифриз там. Като се сменя радиатора понеже се разхвърля всичко отпред го сваляха дросела да се изчисти така и така беше на лесно... Както и стартера.

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Публикувано на: 12 Дек 2024 22:29
от mitkomeg

Код за потвърждение: Избери целия код

Така е направен/конструиран двигателя.Сигурно за сваляне на емисиите .
Минавало ми е през ума но да карам по магистралата 120-140км/ч на перки не мисля, че е нормално на 100гр.
Забравих да спомена, че имам колежка със същата кола модел двигател цвят общо взето е копие на моята. Взех я да я по карам да видя как се държи тя и там повече 86гр не вдигна, което вече ми потвърди, че имам проблем. Остава да е тръгнала гарнитура и да не се проявява ясно още. Странното е, че така я карам повече от година от както знам за тези градуси а от кога е така не мога да кажа но я имам мисля 5 години вече.

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Публикувано на: 12 Дек 2024 23:23
от mapamop
Навремето имах относително подобни проблеми с парното на Опела:
На ниски обороти умираше топлото. Като я изфорсирам или немощния двигател го накарам да я движи със 100 извън града и тръгваше жега. Докато не го оставя да кротува.
Първия път излезе маркуч със пора, и го смених. Просто се скъса и излезе откъде бягат 200 грама антифриз на 2000 километра, без очевиден теч. Дърпаше въздух и правеше джобове в системата. Отделно през пората изпускаше антифризни пари.
Имаше жестоко парно до едно време, и после се сговни пак по същия начин. По спомен братовчедите някак отпушиха радиатора на парното и смениха антифриза. И се появи отново в ниските обороти. След това си работеше прилично и изчезваше когато си поиска. Докато открия защо - лятото затегна водната помпа, скъса ангренажен ремък и удари клапаните на първи цилиндър.

В общи линии имаш 2 сценария - да дърпа въздух охладителната система, или да има запушване някъде. Тесните места за запушване не мога да кажа колко са. Първосигнално се сещам за радиатора в купето, ако има радиатор за маслото и през него да минава антифриз, егр ако е със отопление, и термостат. Това е ако изключим че блока някъде е запушен.
Нямам свежа идея как да я продухаш охладителната система. Отделно че е много вероятно ако разбуташ мизерията със химия, тая мизерия да заседне в радиатора на купето, а той не е никак приятен за демонтаж.
Предвид че имаш парно вероятно не е той със запушване. Огледай по другите компоненти.

Ако е въздушен джоб си пимисли откъде може да смуче въздух. Огледай дебелите маркучи от/към радиатора за следи от антифриз. Виж и капачките на радиатора и/или разширителния съд.
Обикновено ако е тръгнала гарнитурата ще ти бяга антифриз, и като отвориш казанчето след като е пуснала газове в антифриза си мирише от него на изгорели газове.
Другия вариант е водната помпа да ти затяга и при по-резки тласъци да тръгва... Но това ми изглежда малко вероятно.

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Публикувано на: 13 Дек 2024 00:07
от memorex
PCM(Powertrain Control Module) командва вентилаторите в зависимост от температурните стойности и налягане хл.агент климатик

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Публикувано на: 13 Дек 2024 09:53
от mitkomeg
PCM(Powertrain Control Module) командва вентилаторите в зависимост от температурните стойности и налягане хл.агент климатик
Това е ясно ама какво охлажда тая перка като радиатора така или иначе не е горещ, а по-скоро хладен?
Основния проблем ми се вижда, че не превърта водата през радиатора или ако го прави е мноооого слабо.
Някой от някъде има ли схема на охладителната система на този мотор?

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Публикувано на: 13 Дек 2024 10:26
от mapamop
mitkomeg написа: 13 Дек 2024 09:53 Някой от някъде има ли схема на охладителната система на този мотор?
Има част в сервизното ръководство поне за Авенсис Т25 за този мотор:
http://toyota.aitnet.org/Toyota/Avensis ... 05.SIL.rar
* Repair Manual Supplement -> From April 2005 от лявото дървовидно меню.

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Публикувано на: 13 Дек 2024 12:24
от memorex

2.2 136коня (2AD-FTV) включва перката при темп. около 15-16 градуса

Публикувано на: 21 Дек 2024 10:31
от mitkomeg
Screenshot_20241221_102602.jpg
Screenshot_20241221_102602.jpg (208.66 KiB) Преглеждано 4982 пъти
Това нещо може ли да създава подобни проблеми с високи градуси? Струва ми се че това е зад дросела топлообменник ли какво имаше там. Гледам и някакъв датчик има. Нещо запушване или ограничаване на антифриза ако има тука някъде какъв би бил ефекта?