Страница 4 от 32
Зарядна инфраструктура
Публикувано на: 04 Фев 2022 13:59
от slowtraveler
Офтопик
► Виж съдържание
Ти не се грижи - с тези 200км/ч БМВ-то върви по-малко от джипа

Джипа с 200+км/ч по спомен гореше около 14-16л/100км, т.е. би изкарал около 6-700км...
БМВ ако изкара 200км в такъв режим - браво, ама надали

(пък и багажника му по-малък - ще мога само акумулаторите да мъкна без виното

)...
Зарядна инфраструктура
Публикувано на: 04 Фев 2022 18:03
от Митхат
Онази вечер до мен близо се е запалила една кола в гаража,не разбрах плъгин хибрид ли е била или електричка.
Може би три къщи след нашата.Ще разпитам...
Зарядна инфраструктура
Публикувано на: 04 Фев 2022 19:30
от Hursa
► Виж съдържание
BOz написа: ↑04 Фев 2022 13:42
Ако допуснем във време, когато могат да купят енергия не от ВЕИ а от "стандартни" източници, то след това могат да произведат повече ВЕИ от потреблението на абонатите си, която енергия да я продадат.
За съжаление - практиката съвсем не е безобидна. Защото - когато те са купували енергия - значи техните ВЕИ или не са работили (примерно нощно време при фотосоларни мощности) или не са били способни да произведат достатъчна мощност - примерно преминаващи облаци. За да остане балансирана енергийната система - някой е трябвало да произведе тази недостигаща мощност. Да се задействат конвенционални производствени мощности - самият им пуск и прогрев са непроизводствени разходи (такива преходни режими, особено ако се налага да бъдат бързо въведени в работа - са свързани със значително завишена амортизация). (Като често може да се достигне до необходимост от закупуване на енергийна мощност от други енегосистеми на баснословна цена - когато енергосистемата на страната е пред срив, поради невъзможност да се покрие дефицита (или поне не достатъчно бързо). Например Германия поминалото лято (до колкото знам) бе изправена пред такъв голям срив и "получи" сравнително голяма недостигаща мощност по трансграничните си далекопроводи от Франция на огромно цена.)
Обратно - когато ВЕИ са давали по-голямата си мощност - практически са задължени тя да бъде задействана и изкупена, при това на относително високи цени (защото е "еко", защото "трябва" да се стимулира подобно производство и поради ред други причини, част от които съвсем не "звучат" добре). И отново - за да бъде енергосистемата балансирана, трябва да бъдат изключени или изведени в "горещ" резерв конвенционални мощности (за да бъдат готови във всеки момент да наберат и отдадат мощност, ако ненадеждните ВЕИ се загубят) - а това също са непроизводствени значителни разходи, както загубената акумулирана топлина при изключване и постепенно разхлаждане, свързано с продължителна работа на способстващо оборудване и цели системи такова, така и ако бъде поддържан "горещият" резерв, да работят на "празен ход" (също свързани със значително завишена амортизация на оборудването на тези енергийни мощности - енергоблокове).
Ясно е че всичко това - значително оскъпява производството на ел енергия, както и поддръжката на енергосистемата, като цяло, на всяка страна подложена на подобно. И всичко това в крайна сметка го плаща потребителя, сумирано с прекалено завишената цена на произведената "еко" енергия и наложените рестрикции към конвенционални производства.
Зарядна инфраструктура
Публикувано на: 05 Фев 2022 03:05
от OVI
Hursa написа: ↑02 Фев 2022 19:24
Това със зареждането у дома (според мен), дори на тава, особено на него - ще "дойде" ограничението и евентуално дори прекратяване на подобна възможност (или поне няма да е по-евтино, дори като "по-удобно" ще стане стане по-скъпо).
В момента за всеки зареден литър фосилно гориво в хазната влизат едни пари, викаме им акциз. В този час ме мързи да видя каква е сумата за 2020-2021 година, но хич не е малка.
Ако следваме "визията" на зелените екоталибани, че до към 2040-2050 всичкото МПС трябва да е на ток, а омразните (им) ДВГ да отиват за рециклиране, то в един момент в бюджетите на държавите ще зейне една доста голяма дупка. И този момент ще дойде не когато всички коли са на ток, а доста по-рано. Никоя страна не може да се лиши от тези приходи (от акцизите). И моето предвиждане е, че още далеч преди тези приходи да спаднат до толкова, че да разклати съответния бюджет, каквото загубят от акциза на горивата, ще го включат в цената на тока.
И ако не измислят някакви сложни и тегави правила как можеш да си зареждаш собствения електрокар от контакта в собствената си къща, а остане както е сега, ще се получи едно много голямо изкривяване на... да го наречем "кой какво пие и какво плаща". Без да има адекватен начин да се отчита каква част от консумираната ел.енергия си е за битови цели, и каква- за зареждане на ел.колите, ще се получи така, че всички потребители на електричество, вкл. и онези, които нямат автомобили, ще плащат акциз. Компонент от цената на тока, който в момента липсва.
Не е много справедливо, ако питате мен...
Зарядна инфраструктура
Публикувано на: 05 Фев 2022 07:31
от Filbor
Ще има такса за изминат километър. В момента такава такса идва от акциза на горивата. Но като станат масови електричките, тогава например колите ще пращат данни колко километра са изминати и къде. После в края на месеца ще ти идва съответната такса. Така няма да има нужда от увеличаване на цената на тока специално заради това.
Ето тук е обяснено:
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... -kilometri
Зарядна инфраструктура
Публикувано на: 05 Фев 2022 10:24
от Hursa
Има много начини да се направи, според мен. И е въпрос на време, и може би на съвсем не много време. Като всичко ще бъде за сметка на потребителя.
Зарядна инфраструктура
Публикувано на: 05 Фев 2022 11:14
от slowtraveler
Абе не знам - във фактурите за електроенергия се появи графа Акциз, която все още е нула лв, ама аз не съм чак такъв оптимист, че няма да бъде въведен акциза... Дори ми се струва, че ще е по-вероятно да бъде въведен в близките 5-10г...
Зарядна инфраструктура
Публикувано на: 05 Фев 2022 13:41
от decho_70
Към момента има акциз и на електроенергията но е пренебрежимо малък т.е. 2 лв./Мвтч.Ако държите мога да ви снимам гърба на фактурата на фирмата на баща ми.
Зарядна инфраструктура
Публикувано на: 05 Фев 2022 13:46
от slowtraveler
Имах предвид за 'частните' потребители..
Зарядна инфраструктура
Публикувано на: 05 Фев 2022 17:37
от OVI
Filbor написа: ↑05 Фев 2022 07:31
Ще има такса за изминат километър. В момента такава такса идва от акциза на горивата. Но като станат масови електричките, тогава например колите ще пращат данни колко километра са изминати и къде. После в края на месеца ще ти идва съответната такса. Така няма да има нужда от увеличаване на цената на тока специално заради това.
Ето тук е обяснено:
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... -kilometri
Мда... Колко е вярно китайското проклятие "Пожелавам ти да живееш в интересни времена"!
В момента акцизната ставка върху горивата е основно за екологични цели. Такава е обосновката. Една част от него отива и за поддръжка на пътищата, но само на онези, на които собственик е държавата, т.е. без общинските. Е, тъй като всяка община има в приходната част на своя бюджет и едни пари, които са трансфер от държавания, може да се каже, че и за общинските улици капва по нещо от акциза.
Но иначе строежа и поддръжката на улиците и пътищата, собственост на общината следва да се финансира от данък МПС, който си е общински данък (парите от винетките отиват пак за държавните шосета).
Проверих за София конкретно- приходите за 2020 (още няма отчет за пълната 2021) от данъци за МПС със софийска регистрация са 104.04 милиона лева (при планирани над 112 млн.лв.). Само за сравнение- приходите от данъци върху недвижимите имоти за 2020 са 110.3 млн.лв. (при планирани 110.7 млн.лв.). Така че, ако добавим към сметката и всички такси от синя и зелена зона, от общински паркинги, от покупко-продажбата на коли- кинтите, които Софийска община прибира от физическите лица и бизнеса имащи МПС-та са повече, от колкото са приходите от имотните данъци.
Edit:
Какво ни чака , според мъдреците от европейската комисия. Явно им се виждат малко настоящите такси, та що да не ги увеличим със 70-72%.
Зарядна инфраструктура
Публикувано на: 23 Фев 2022 21:21
от Filbor
https://www.bta.bg/bg/news/economy/2254 ... estvo-za-r
Електроенергийният системен оператор подписа Меморандум за сътрудничество за развитие на национална инфраструктура от зарядни станции за електромобили
Зарядна инфраструктура
Публикувано на: 23 Фев 2022 23:00
от wizarda
Според мен основният проблем не са станциите, а това което е на другия край на кабела(централите). Примерно става петък вечер и започва великото преселение, само столицата напускат ~100к коли. При умопомрачително зареждане с >100кв на автомобил, ще трябват 0.1Мв*100к коли = 10 000Мв (за сравнение АЕЦа разполага с 2*1000Мв). То и сега лятото по пладне, заради соларите, балансирането на мрежата е проблемно, а като прибавим и постоянното включване и изключване на огромни консуматори ще си стане кошмарно

.
Зарядна инфраструктура
Публикувано на: 24 Фев 2022 07:56
от slowtraveler
Ами то ЕСО достига пикови стойности на това6(индустрия+частни потребители) общо под 6ГВт... Тези 10 ГВт само за зареждане на софийските автомобили няма откъде да ги вземе

А като имаш предвид, че софийските са по-малко от сумата на другите градове - нещата стават още по-притеснителни...
От друга страна това лесно се регулира - вдигат цената, и народа спира да потребява..
Зарядна инфраструктура
Публикувано на: 24 Фев 2022 08:27
от biro
Пак фантасмагории развивате.
В статията по-горе пише, че се предвижда изграждане на 10 000 станции в цялата страна през слвдващите 5 години. После от къде измислихте тия >100kW зарядни станции? И най-накрая всичките тия хипотетични 100к коли точно в един и същи час ли ще ги включат? Няма толкова бройки 50kW зареждачки, ще се редят на опашка или вкъщи на 7kW, а който си е предвидил трифазно захранване и на 22kW
Зарядна инфраструктура
Публикувано на: 24 Фев 2022 09:12
от slowtraveler
Да, фантасмагории...
Но реалните сметки също не са много оптимистични... Вкъщи 7кВт означава зареждане над 10-12 часа.. Т.е. 'едновременно ще се зареждат'...
Ако дори само 1/3 от автомобилите станат електрички това ще е над 7ГВч само за колите... А като имаш предвид, че натоварването съвсем не е е равномерно, то вероятно пикът ще е над 14ГВч...
Или казваш - щом тръгнеш на път, след час-два няма да зареждаш на някоя бензиностанция (когато всички се юрнат), а ще чакаш нощната тарифа?
Сега е момента да се правят хотели около зареждачките - като се понасити с електромобили, хората ще трябва да нощуват за да продължат пътуването
