Страница 4 от 5

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 14 Май 2023 03:32
от Lwerewolf
Та отворих моторът (не знам колко години по-късно, най-накрая :D ).

Компресията - изненада, на втори цилиндър двата сегмента се бяха "нагодили", поздравления за позналите :cheers: . На всички останали бяха противоположни.

Щети:
-Абсолютно всички лагери за смяна, точка.
-Белези по разпределителните валове и леглата.
-Цилиндрите са полирани хомогенно, няма видимо нищо "надрано".
Доста предполагаемо всичко това да е тръгнало от липсата на въздушен филтър, която установих като стана моя собственост. Не съм отварял масленият филтър за да ми настръхнат косите. Очаквам маслената помпа да е тотал. Коляновият вал изобщо не изглежда лошо, за разлика от лагерите - странно (и донякъде обнадеждаващо, че може би филтърът си е свършил работата...?)

Следваща стъпка - вътромер, да видим този блок ще става ли за нещо.

Странични наблюдения - блокът е 7rib, но няма дупки за пръскачки на масло под буталата. Май бях чел някъде, че се "тунинговат" да могат да имат, но ако не могат... всякаш няма да ми пречи много да е друг блок. И без това главата почти 100% е за смяна (леглата на валовете имат белези - не съм на кеф от това... и е bigport, което за "streetable 4AGE" не е готино).

Покрай шасито трябва да почистя малко и го задвижвам и него, екипировка вече има. Може и да се подкара до края на лятото.

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 14 Май 2023 12:26
от ufer
При мен сегментите и на 4-те бутала се бяха "нагодили" по една линия... Дано да не се случва на новите. Интересно, чел съм, че 7rib блоковете са фабрично оборудвани с "пръскалки", но явно има изключения, вероятно в зависимост от страната за експорт. Успех... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 14 Юни 2023 14:00
от ufer
Открих новата формулировка на уравнението на Айнщайн (E=MC²) и тя е: E=MR²... :D

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 14 Юни 2023 15:21
от Lwerewolf
Назад си ти...



...ама много назад...

26:26 на този клип

:D :D :D

Та продължавам със скоростта на тъмнината.

Bore = ~81.53mm, някой някога е пипал този мотор. Буталата не съм ги премерил още, нямах книжката под ръка, а тойотовските си спомням, че се мерят на малко по-нестандартно място.

Горната цифра е максимално към коляновият вал - там, където е нямало износване от буталата. Там, където буталото трие (и сега ще има псуване по термините, които си ги измислям във реално време) - по посоката на въртене (напречно?) е между 81.56mm и 81.58mm, налъжно са между ~81.54 и ~81.56mm. Граници по сервизно ръководство - +0.23mm. За момента изглежда като хонинг + нови сегменти.

За момента до тук. От пръскалките съм се отказал, това предишното е било някакво локално филмиране.

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 14 Юни 2023 16:22
от ufer
Това са тесните специалисти, аз знам, че съм назад, ама това не пречи да се радвам... :D :D :D То и при мен беше така, сложих само нови бутала и сегменти. Износването беше 0.005 мм и само на четвърти цилиндър имаше много малък овал... Като я дадох за тестване на изгорелите газове, уредът даде за СО - 000.000. Питам спеца, нещо тест машината не работи, а той се смее: Нали си с нови бутала и сегменти... tooth.gif

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 14 Юни 2023 23:43
от Lwerewolf
CO 000.000 можеш да постигнеш само и единствено със бедна смес - и може пак да трябва катализатор.

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 15 Юни 2023 14:34
от ufer
Е, аз си имам добър оригинален катализатор, при това "швейцарски" :D , а човекът направи 2 измервания - на празен ход и на около 2500 об. Може да е просто добро съвпадение, през август ще минавам преглед и ще видя как е след 3 години, но дори и пак да са нули, няма да ми променят измислената "1-ва" еко категория. Чакам само да забранят да влизаме в центъра и ще хващам пушката... tooth.gif

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Юни 2024 18:33
от ufer
Колеги, някаква препоръка за моето 4AGE за добър антифриз, като изключвам тойотския. Досега съм бил с G11 на SWAG (син) и бих искал да пробвам нещо друго достъпно - напр. HEPU, отново G11, не бих рискувал с новите G12 и G13 с разните там плюсове.... :D

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Юни 2024 20:21
от mapamop
ufer написа: 01 Юни 2024 18:33антифриз
Есента бях намерил един оранжев на цвят на Вюрт, на Практикер. Поне на етикет пишеше че няма всички или почти всички неща, които пише да ги няма в книжката на легена ми.

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Юни 2024 20:43
от ufer
А-а, Таро, оранжево пия, само ако е портокал... tooth.gif Търся нещо със сливов цвят... :D

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Юни 2024 21:11
от mapamop
Каквото и да вземеш все пак трябва да се съобразиш с пасажа "със ниско ниво на сини сливи, без люспи и семки от кайсии, и без доматено пюре". Истината е че тия кенефи са си капризни за масла и антифриз.
Казах ти за този антифриз, че есента нямаше кога да го сменя целия, а лятото след един инцидент със радиатора на мотора доляхме дестилирана вода, и температурата на замръзване падна на -10 градуса. А в Русе не е като да е нямало и -24 зимата. Та ми трябваше да налея концентрат ...

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Юни 2024 21:22
от ufer
Чул съм няколко добри отзиви за Hepu, но търся и други мнения...

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Юни 2024 21:24
от mapamop
Не съм ползвал. Но факта е че преди 2 месеца смеската между Toyota LLC и тоя Вюрт G12+ си излезе бистра. Нямаше утайки, парцали и пестили.

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Юни 2024 22:16
от ufer
МР-а е първа генерация - 1986, така че G12 и G13 са противопоказани...

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 01 Юни 2024 22:30
от mapamop
ufer написа: 01 Юни 2024 22:16 така че G12 и G13 са противопоказани...
Има и вариант със G11 на Вюрт.
https://praktiker.bg/bg/Antifriz/ANTIFR ... H/p/145578