Страница 4 от 6
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 28 Авг 2019 18:56
от batevv
Здравейте колеги,
Интересна дискусия се е заформила. Днес взех колата от Полицията и я прибрах докато и оправя партронът, който е изтръгнат.Като цяло има дребни липси,но повечето неща са там.
Колата е запалена по старомоден начин - най вероятно са си обучили ключ или по ОБД някак си за я запалили.
Утре съм в ТМ Ауто за да се пренастроят ключовете и да се изтрият допълнителните.
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 29 Авг 2019 13:53
от slowtraveler
► Виж съдържание
BOz написа: ↑28 Авг 2019 11:57
Не е толкова просто, колкото си го представяш.
За пореден път се убеждавам, че не си ме разбрал (или не разбираш процеса)
Грубо казано процесът е - при натискане на бутона за стартиране, или на вратата, или сработва безконтактния сензор на вратата, автомобилът изпраща радиозапитване, което може да трае колкото си иска.
Ключа приема това радиозапитване и генерира отговор, който започва да се получава от автомобила след известно време и след обработка на информацията - се взема решение за осъществяване на достъпа или не.
В случая автомобилът никъде не проверява колко време след запитването ЗАПОЧВА да получава отговора.
А нещата съвсем не са толкова сложни...
Проблемът с ретранслаторите може да се реши с процедура, подобна на :
Автомобилът изпраща запитване с някаква дължина, но запомня времето Х1 при което е приключило запитването, или поне започваш отчет на време от този момент -> сигналът пътува до ключа например време Y -> ключът обработва запитването за специфицирано точно време Z и започва излъчването на съобщение (с каквато си иска дължина) -> сигналът пътува обратно от Ключа до Автомобила за време Y -> автомобилът започва да получава съобщението, като отбелязва времето на започване X2 получаване на отговора...
Анализира отговора и ако всичко е ОК, прави една последна проверка преди да вземе решение за достъп:
X2-X1-Z (т.е. 2*Y) < например на 0.5мкс? Ако ДА - всичко е ОК, ако НЕ - отказ (предавателят е бил прекалено далеч - т.е. ползва се ретранслатор)...
Относно руските имобилайзери - да, бях им хвърлил поглед, но там нещата са измислени много добре за техните условия и то без финансови щети на собственика - ако сложиш такъв имобилайзер - получаваш сериозна отстъпка от КАСКО, може да имаш сателитен абонамент, реагиращ 'СОТ' екип и т.н. и т.н....
Сайтът им бе ugona.net .
Но това отново не решава проблема с въздействието на 'умната електроника' и риска да останеш на пътя

Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 29 Авг 2019 14:10
от BOz
slowtraveler написа: ↑29 Авг 2019 13:53
В случая автомобилът никъде не проверява колко време след запитването ЗАПОЧВА да получава отговора.
Да, защото ти обясних защо и това показва, че ти не разбираш технически защо не може да бъде измерено в реална ситуация, когато имаш ефир препълнен с други устройства, които излъчват на същата честота.
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 29 Авг 2019 14:41
от slowtraveler
BOz, Явно наистина не си се занимавал със схемотехника и т.н. и затова спорът е непродуктивен..
Само мога да споделя, че имам няколко Raspberry, които засичайки ТОЧНОТО време на получаване на сигнала от обекти, и сравнявайки получените данни, позволяват определяне на местоположение, скорост, надморска височина и посока на движение на движещите се обекти...
Докато в нашият случай дори не се искат толкова данни, а само дистанция до обекта, което е доста по-лесен тип идентификация и се ползва МАСОВО в определени сфери още от втората световна война насам точно в този формат - 'запитване', отговор от 'далечната станция' точно определено време след получаване на запитването, и анализ на времето между изпращане на запитване и получаване на отговора...
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 29 Авг 2019 15:20
от BOz
slowtraveler написа: ↑29 Авг 2019 14:41
затова спорът е непродуктивен..
Наистина е така, съгласен.

Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 29 Авг 2019 15:30
от xm_net
slowtraveler написа: ↑29 Авг 2019 14:41
Докато в нашият случай дори не се искат толкова данни, а само дистанция до обекта, което е доста по-лесен тип идентификация и се ползва МАСОВО в определени сфери още от втората световна война насам точно в този формат - 'запитване', отговор от 'далечната станция' точно определено време след получаване на запитването, и анализ на времето между изпращане на запитване и получаване на отговора...
Хм, не искам да се меся в "непродуктивния спор" (следя темата с оглед на това, какво се случва с колата на колегата), но не мога да не се съглася, че това е доста точно обяснение всъщност

!
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 29 Авг 2019 15:55
от IvoDobrev
Pandora имат чудесни решения за елиминиране на безключовия достъп при отсъствие на допълнителен bluetooth tag. Отделно от това имат прекрасни решения добавящи много допълнителни опции като: Gps tracker, телеметрични данни от автомобила, дистанционно палене. Все благинки според мен. Но 100% защита няма как да има.
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 29 Авг 2019 17:27
от slowtraveler
xm_net, в авиацията DME (Distance measurement equipment) се използва много отдавна като част от базовите навигационни средства.. Не ми се навлизаше в спецификата на VOR/DME навигацията и т.н. - просто го отбелязах като факт
А за допълнителните благинки за защита - започва да се балансира между вероятността да не запали автомобила, и риска от кражба...
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 29 Авг 2019 18:53
от xm_net
slowtraveler написа: ↑29 Авг 2019 17:27
xm_net, в авиацията DME (Distance measurement equipment) се използва много отдавна като част от базовите навигационни средства.
Така е колега, прав си, просто ми хареса синтезираната и точна формулировка! В крайна сметка ако се абстрахираме от техническото реализиране на самата система за безключов достъп, което си е относително сложно, като такова, принципът на същата е достатъчно прост - нищо не се случва ако между автомобила и ключа липсва необходимата дистанция.
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 29 Авг 2019 19:10
от slowtraveler
xm_net написа: ↑29 Авг 2019 18:53
В крайна сметка ако се абстрахираме от техническото реализиране на самата система за безключов достъп, което си е относително сложно, като такова, принципът на същата е достатъчно прост - нищо не се случва ако между автомобила и ключа липсва необходимата дистанция.
Проблемът при 'интелигентните кражби' е, че използвайки обикновен ретранслатор комуникацията между ключа и автомобила 'се случва' при значително увеличена, непредвидена от производителя дистанция..
Което би могло да бъде избегнато от производителя чрез контрол на времето/периода, след който се получава отговора

Да, това ще елиминира само част от възможностите на атака, но все пак е нещо...
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 29 Авг 2019 21:43
от BOz
А как не са се сетили.

Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 29 Авг 2019 21:50
от Митхат
Знам че разни тарикати дето се учат как да отнасят автомобили четат обикновенно форумите след взет автомобил.
Само не ми е ясно защо е била в Елещница/коя точно Елешница/и кой модул са търсили под разбитите пластмаси в дясно.

Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 29 Авг 2019 22:12
от xm_net
slowtraveler написа: ↑29 Авг 2019 19:10
Което би могло да бъде избегнато от производителя чрез контрол на времето/периода, след който се получава отговора
Би могло, само че понеже явно си добре запознат с материята, добре знаеш, че от момента на внедряване на системата за безключов достъп, стремежът е към непрекъснато намаляване на времето за комуникация между автомобила и ключа до т. нар. "реално време", което при съвременните модели се изразява в наносекунди. Идеята е именно чрез бързодействието да се елиминира възможността за "радиоизмама" чрез предаване на предварително записани пакети, формиращи управляващ сигнал. Естествено "високотехнологичните" крадци са му намерили цаката и никой не се стреми да "оформи" предварително готов сигнал, а просто чрез емулатор и четец да застане между автомобила и ключа и резултатът е ясен - отворен и запален автомобил.
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 30 Авг 2019 00:53
от plamenhar
Много сложна стана дискусията.
Пак да питам за нещо просто,прекъсващо нещо.
За Toyota corola 2019,а също и за Пасат с безключово запалване.
Засега се ползва изолиращ калъф,но като чета нагоре май не е решение.
Открадната тойота Аурис 2014 комби
Публикувано на: 30 Авг 2019 07:58
от xm_net
plamenhar написа: ↑30 Авг 2019 00:53
За Toyota corola 2019,а също и за Пасат с безключово запалване.
Засега се ползва изолиращ калъф,но като чета нагоре май не е решение.
Напротив колега, това е най-евтиното, лесно приложимо и колкото и невероятно да изглежда много ефективно решение! Много хора го подминават снизходително и с усмивка, просто защото не им я ясен принципът на този тип кражба. От друга страна трябва да се има предвид и факта, че на пазара е пълно с евтини калъфчета, които на практика не вършат работа, а човек няма как да провери това ако няма подходящ уред. Има и такива, които са ефективни при ключ за дадена марка и модел и в същото време не действат при ключ от друг производител.