Колеги,
за пореден път се убеждавам, че в този форум за разлика от един друг(в който от скоро членувам

) наистина можеш да получиш полезен съвет и истинска помощ
страхотни, умни и добри хора събира обичаната марка.
Все по-рядко влизам тук и попаднах на темата, защото търсих решение за мой приятел, който от скоро е собственик на Avensis T25, 2.2 D4d 150HP. И след диагностика в сервиза са му казали, че е за смяна(каква изненада) на дюзи(преди покупката е направена диагностика и са били наред). Седмица преди видях колата и я карах, звучеше и се държеше страхотно, двигателя работеше нормално, тихо и равномерно. Това, което ме съмнява във тяхната експертиза е че не са му дали стойности на дюзите и грешките, които са записани в компютъра

. Та по този повод реших да се зачета на какво друго може да се дължи проблема (според мен на факта, че е зареждано в ШЕЛ около 100 км преди да се прояви проблема, винаги, когато съм зареждал моята кола от ШЕЛ колата е пушила и е светвал чек-а).
Препоръчах му промивка с Бардал, използване на Pro-tec и доливане на скъпо гориво. Някакви други предложения?
Реално въпроса ми е в София къде мога да го насоча към читав сервиз, който няма да му каже най-скъпата диагноза без да са опитали всички други възможни и не толкова скъпи варианти. И ако се стигне до рециклиране на дюзи, къде да го пратим.
Много близък приятел ми е и до някъде си взе Тойотата покрай моята, защото се убеди, че са много здрави автомобили...
п.с. Към колежката, която е автор на темата, мога да препоръчам сигурен сервиз в Пловдив, където обслжвах Тойотата и сега Нисана. Не са най-големите специалисти за марката(не знаят специфики и болежки на конкретните модели), но разполагат с техника и знания за да разконспирират (почти)всеки проблем по автомобила. Ако желате пишете ми съобщение и ще ви дам координати за да не се възприеме като реклама.