За тази цел, бих се радвал да обсъдим конкретни обяви за Приус-и. Все още не съм гледал нито една от изброените по-долу, но възнамерявам да направя скорошни огледи, а дотогава, ще се радвам на вашата помощ :
[/quote]
Здравейте,
да спомена и моето виждане по въпроса...
Оглед на втора употреба кола си е стандартен до голяма степен, включително и за Prius 30. Но преди човек да отиде на оглед, обикновенно гледа N-на брой обяви по интернет и преценява какво ще оглежда в последствие, като първо го е видял на снимка. Предполагам е логично да искате максимално запазена кола, на минимум километри, с най-висикото оборудване и ако може без пари. Това, което мога аз да Ви дам като съвет е какво да гледате на снимките, за да разберете, че колата е макс оборудване (ако описанието е постно в обявата). Prius 30 може да се раздели (чисто ламерски) условно на три нива оборудване: Базово, Максимално и нещо по средата. Като и при трите нива, неща като двигател, батерия, окачване, скорости и подобни са еднакви. Как да различим на снимка, че колата е Макс?
Отвън: Оригинални джанти 17". Трудно се различават от 16"-ките без да са една до друга пък и не се знае дали не е са слагани допълнително; Фабрична LED оптика отпред и отзад. Фаровете се различават по двете лупи опред. Обикновените са с една. Проектирани са да издържат през целия живот на автомобила (гаранционния период най-вероятно). За слагане допълнително са сериозна цифра и си заслужава само след катастрофа да се сложат на мястото на пострадалите; Панорамен покрив. При някои варианти има доп. слънчева батерия. Тя захранва йонизатор, вграден в плафона за осветление. Този плафон струва към 200-300лв втора употреба по моргите в Япония, като може да се намери и в ebay но е рядкост за слагане допълнително съвсем; Боя металик. Металик има и в минималките но в макса не съм виждал неметалик боя (може да има не знам).
Отвътре: Лесно се познава Макс оборудване по кормилото, понеже само в макса има адаптивен темпомат. Неговите бутони са под дясното кръгче с копчета на волана. Този темпомат поддъжа дистанция до каращия пред вас автомобил. За хората каращи на дълги разстояния си е доста полезна екстра но това не е всичко. Радара за този темпомат е в предната емблема и винаги е активен, без да е активиран темпомата. Ще ви се разпищи и ще ви набие спирачките ако при висока скорост ви изникне препядствие пред колата, а това може да ви спаси живота. Само за японският пазар има Prius 30, който на това място на волана са копчета за подгряването му. Такова подгряване на волана няма дори на скандинавските версии на Приуса с подгряване на антифриза чрез изгорелите газове; Кожен салон или Алкантара. Между другото за Prius 30, подгряване на седалките има само за кожения салон; Голяма навигация с камера за задно виждане. Само при Макса има самопаркиране на заден ход.
Всички врсии имат проекция HUD на челното стъкло. Средното ниво на оборудване има някои екстри от Макс-а, като например навигация и камера за задно виждане но не може сама да паркира и няма адаптивен темпомат, но може да има панорамен покрив и дори кожен салон с боя металик.
И няколко съвета при оглед: Ако колата се кара предимно в града особено такси, при всяко спиране на сфетофар, за да не държи човек натисната спирачката, натиска копчето Р, кото е на един пръст разстояние от скоростния лост. От честото натискане на това копче то като следствие се истрива, като при бакшишите съм виждал направо вече да прозира от изстъркване. Ако колата дето я гледате е с истъркано копче - километрите са и доста. То лесно се сменя и това вообще не е критерии но съм виждал 3 годишно такси на 300 000 с почти прибито от търкане копче за паркинг.
Има приложение за телефон Dr.Prius направено специално за тестване на батерията на колата чрез OBD съвместим с приложението адаптер. Може да Ви ориентира при огледа дали има проблем с батерията или не. Приложението е платено но е в стотици пъти по-евтино от прецакана батерия.
Другото вече си се гледа като на стандартна кола, за което е изписано доста и е достъпно за всеки.
Успех с търсенето и нека хибридната сила бъде с Вас!
