Страница 4 от 5

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 03 Сеп 2018 19:38
от Hursa
Явно не е нормално сработването на възглавниците при лек удар. Не акцентирайте на скоростта при която е станало, а на това, че ударът е бил лек. И е късмет, че е станало при ниска скорост. А ако сработят при леко съприкосновение на магистралата при висока скорост. Може би проблема е в датчик за ускорение, който ги задейства.

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 03 Сеп 2018 22:14
от dimkaraganchev
slowtraveler написа: 03 Сеп 2018 08:40 BOz,
https://www.yourmechanic.com/article/wh ... ncer-cates
dimkaraganchev написа: 02 Сеп 2018 18:59 При такива скорости коланът е напълно достатъчен.
Да, ако се удряш в стена...
Обаче имаш ли гаранция, че някой няма да се удари в теб със 150км/ч дори докато си спрял с автомобила ?
А бе ти да не падаш от Марс? ppp.gif

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 03 Сеп 2018 22:27
от slowtraveler
Не за първи път падам от Марс :) Ама съм се нагледал на 'извънземни' случки.... Включително и на 5м от мен - докато чакаме на светофар...

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 04 Сеп 2018 17:52
от dimkaraganchev
То, хубаво си се нагледал, ама кой говори за такива удари, че не разбрах ppp.gif

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 04 Сеп 2018 20:25
от slowtraveler
dimkaraganchev, Разбрах - ти ги разкачаш възглавниците когато те удрят с под 40км/ч, ама когато ще те ударят с над тази скорост - ги закачаш....
Явно не си се замислял как се разпределя енергията при удар... На времето се учеше Съпромат - този предмет би ти помогнал да си изясниш защо при слаб удар е възможно и вероятно даден датчик да сработи, а при по-силен - да не сработи...

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 04 Сеп 2018 20:47
от boyanmt
При сегашното качество на изработка на автомобилите,силно се съмнявам че “съпромат-а” е залегнал в изчисленията на 100%. Едно време колите нямаха air bags,коланите им бяха като юзди за коне.....и пак оцеляваха хората....ее,да,и скоростите бяха по-малки. Имам един въпрос,и бих желал да “чуя” вашите коментари:
Казвате че ейр бег се отваря след като получи “заповед “ от някой си датчик- дотук добре.
Един колега се видя в чудо след като контейнер,пълен с ейр бег-ове за немски концерн,започнал да гърми посред океана. След като отворили...повечето от ейр бег били отворени? Как е възможно това без наличие на команда от датчик? Дали заради температура или вибрация...или двете заедно?

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 04 Сеп 2018 20:56
от mfandakov
Ами просто е немският концерн е натоварил на котейнер аербеците и си ги изпратил на г-н Shigehisa Takada tooth.gif tooth.gif punk.gif

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 04 Сеп 2018 21:01
от boyanmt
mfandakov написа: 04 Сеп 2018 20:56 Ами просто е немският концерн е натоварил на котейнер аербеците и си ги изпратил на г-н Shigehisa Takada tooth.gif tooth.gif punk.gif
Тц,не позна! Контейнера е бил пълен с чисто нови,неотворени ейр бегс. tooth.gif, ама в последствие,взимали че се поотворили,и то доста.

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 04 Сеп 2018 21:18
от slowtraveler
Съпромата помага и за изграждане на достоверни предположения защо може в дадена точка от конструкцията при дадено усилие деформацията да е една, а в друга точка - друга...
За контейнера - да не би нещо да се е запалил/прегрял? Би трябвало да не може да го стартира статично електричество...

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 04 Сеп 2018 21:37
от boyanmt
Абе и те така мислили,ама после след експертиза се оказало че имало дефектирал пиропатрон,който се отворил,и после станала верижна реакция, и мазало! Понеже пиропатроните за ейр бегс,както и тези за коланите се водят опасни товари,същите са под особен контрол, та за това на колегата му се опънали шортите! tooth.gif
Сори за OFF-TOPIC.

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 04 Сеп 2018 22:00
от Hursa
Мисля, че удар не би трябвало да ги задейства, не и пиропатрона. Но се задействат от температура, но сравнително висока.
slowtraveler написа: 04 Сеп 2018 21:18 Съпромата помага и за изграждане на достоверни предположения защо може в дадена точка от конструкцията при дадено усилие деформацията да е една, а в друга точка - друга...
Но тук не точно деформацията е от значение, а ускоренията, до колкото разбирам. Трябва да се разгледа тази "система", може би и деформацията има значение. Но тогава задействането на възглавниците при показаните щети от удара е още по неадекватно. И мисля, че системата работи със система от датчици. И анализа (съответно и "реакцията") е на база всички постъпили сигнали.

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 04 Сеп 2018 22:07
от WoLF
Деселерацията е била много рязка в случая, друго обяснение нямам...

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 04 Сеп 2018 22:23
от Hursa
Може би, ако е ускорявал с последващо рязко "набиване" на спирачки и едновременно удар - сумарното ускорение да е станало сравнително голямо. Мисля, че системата "отчита" и "екстремно" задействане на спирачките - в такъв случай да е достатъчен и по "слаб" сигнал.

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 04 Сеп 2018 22:41
от slowtraveler
Да, основно датчиците са за ускорение... Но ускорението при огъваща/деформираща се част е нещо, което зависи от формата на конструкцията, въздействащата сила, та дори и вълновите процеси... Едва ли 1G от спирачките е повлияло чак толкова - там навярно в металните чаркове ускоренията са над 50G(макар и изключително кратки) - деформируемата част е малко...
Както споменах - челният датчик май бе по средата на малката предна гредичка... Т.е. ако го удариш силно в тази част навярно би сработил при по-малък удар, отколкото ако удариш конструкцията далеч от датчика и близо до гредата (която би поела и предала голяма част от енергията нататък по посока на удара, а не перпендикулярно към датчика, и съответно датчикът би отчел много по-малко ускорение)... :thumbsup:

Бояне, знаеш, че при такива разследвания решението нерядко е с цел да удовлетвори застрахователи или някоя страна, а не да изясни техническата истина :) Не, че не е възможен дадения сценарий, ама то щом като са се разгърмели вътре в контейнера, явно условията са били близки до сработване за да гръмнат и другите....

Странно отваряне на въздушни възглавници

Публикувано на: 04 Сеп 2018 23:12
от Hursa
Не знам. Вълнови процеси при сравнително лек удар и то фронтално върху датчика. Но тогава и силна вибрация би могла да я задейства, а може би не трябва и може би има защита (срещу подобни "вълнови" ускорения с малка амплитуда) - все пак автомобила "скача" в дупки, ако се отвори и възглавницата си е предпоставка за голям проблем. (Явно, трябва да се потърси инфо за датчиците, май те са най любопитното.)