Страница 4 от 4
Публикувано на: 15 Ное 2010 20:15
от lubooo
slowtraveler написа:Основен ремонт - писал съм из форума (проблема с маслото)...
Поста го пуснах като контра-пример към lubooo за това, че дадения двигател е калпав...
Че има недостатъци - има (гаранционно остраняемия дефект с запичане на сегменти, разхлопване на клапите на всмукателния колектор), но по принцип не е чак толкова зле двигателчето.
Не притрисаше нито преди, нито след ремонта...
И оборотите си бяха нормални (около 700).
Разхода му също бе съвсем нормален...

не съм казвал , че двигателя е калпав а че щом 5 човека от форума имаме един и същ проблем с един и същ двигател явно е че не се дължи на чиста случаиност , а проблем с мотора които явно при теб го е нямало

относно разхода мисля , че 9.5 10 е съвсем нормален разход за този мотор , поне от информацията която имам аз

и ако има колеги които твърдят , че има гори 8 градско просто им пожелавам успех

иначе извънградско над 7 не съм ч виждал независимо как се кара , а съм свалял до 5.8 с доста икономично каране

и все пак темата е друга .. извинявам се за офтопика .
Публикувано на: 15 Ное 2010 21:45
от gicho
За статистиката - авензис 1.8 ввти, 129hp, градско габрово - минимално 11 съм постигал, с нормално каране към 12, като ме хване нервата 13, 14,..., не е проблем("ECT POWER" -

). Това всичкото е лятото, като се има предвид, че основният ми маршрут има 2 светофара, и още две кръстовища да го кажем. 4км по 4 пъти на ден, + още средно 3-4км други маршрути. Говоря за абсолютно чисто само градско, засечено за няколко стотин км.
Извън градско - рекордът засега е 5.9, по-често 6.0 - 6.1. Последен резултат 6.2 съм зимните вредещайни, дето са 195/65/15, т.е. лъжат компа че съм минал по-малко км отколкото реално са били (според калкулаторите, с 3%), така че излиза пак да е било към 6.0.
А, да не забравя - с
автоматик съм ... За ръчка предполагам 0.3-0.5 надолу за извънградско, и може би до литър надолу на градското.
За сравнение дизелова фиеста (75кс), при същото каране , по същия маршрут, дава между 6.5 и 7.5 градско.
И един въпрос - ВВТИ-тата имат ли
lean burn режим?
Публикувано на: 16 Ное 2010 02:03
от Scott
gicho написа:И един въпрос - ВВТИ-тата имат ли lean burn режим?
Да, на маслото.... нормално горят литър на 1000, като са в
lean burn режим(разбирай кара се до 3000 об/мин), горят само по 800 драма

biggrin.gif
Публикувано на: 16 Ное 2010 10:59
от gicho
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Това обяснява защо старите тойоти с lean burn могат да постигнат по-добър разход ... (и на бензин, и на масло).
Публикувано на: 16 Ное 2010 12:44
от ss_mitko
lubooo написа:slowtraveler написа:Основен ремонт - писал съм из форума (проблема с маслото)...
Поста го пуснах като контра-пример към lubooo за това, че дадения двигател е калпав...
Че има недостатъци - има (гаранционно остраняемия дефект с запичане на сегменти, разхлопване на клапите на всмукателния колектор), но по принцип не е чак толкова зле двигателчето.
Не притрисаше нито преди, нито след ремонта...
И оборотите си бяха нормални (около 700).
Разхода му също бе съвсем нормален...

не съм казвал , че двигателя е калпав а че щом 5 човека от форума имаме един и същ проблем с един и същ двигател явно е че не се дължи на чиста случаиност , а проблем с мотора които явно при теб го е нямало

относно разхода мисля , че 9.5 10 е съвсем нормален разход за този мотор , поне от информацията която имам аз

и ако има колеги които твърдят , че има гори 8 градско просто им пожелавам успех

иначе извънградско над 7 не съм ч виждал независимо как се кара , а съм свалял до 5.8 с доста икономично каране

и все пак темата е друга .. извинявам се за офтопика .
Наистина става въпрос за малко по различен двигател от твоя,но оборотите са си същите.И е нормално на мен градско да ми е по малък разхода защото аз съм с 1.4 а ти с 1.6
Публикувано на: 20 Ное 2010 00:08
от Nixter
ss_mitko написа:Хора,това са нормалните обороти на този мотор.Претрисането се получава от ниските обороти но е напълно нормално,малко е дразнещо но се свиква.Не е дефект на мотора а е направено за по голяма икономия градско.
+1
Публикувано на: 20 Ное 2010 09:19
от slowtraveler
Че са нормални доста ниските обороти - така е...
Но не е нормално претрисането...
Иначе може да е от съвсем безобидни причини: позацапани инжектори, калпав бензин, поизносени свещи и т.н.
Публикувано на: 20 Ное 2010 10:32
от DukeFan
Ето
тук има нещо по въпроса, ще го извадя в цитат "Статистиките отчитат ........ и завишена чувствителност към качеството на горивото, която се изразява в нестабилна работа на празни обороти и спад в мощността." Това се получава 100% при мен, първо претрисането, второ, ако опитам да потегля със съвсем малко газ, изгасва.
Публикувано на: 20 Ное 2010 15:12
от saho
DukeFan написа:Ето
тук има нещо по въпроса, ще го извадя в цитат "Статистиките отчитат ........ и завишена чувствителност към качеството на горивото, която се изразява в нестабилна работа на празни обороти и спад в мощността." Това се получава 100% при мен, първо претрисането, второ, ако опитам да потегля със съвсем малко газ, изгасва.
Моята е 1,4 2005г. 100 000км. и е същото при потеглане си търси около 1800-2000оборота, при по малко се получава неприятно придръпване, като при нов шофьор. Обороти като студена около 1200, загряля - една чертичка и половина под 1000 оборота. Абе трябва да се свикне със странната газ на мен ми беше трудничко от 1,9тди, на королка 1,4 ввти. По добре ми е и от към разход и от към вибрации. При включване на консуматори /фарове климатик опит за потегляне/ вдига обороти сама.
Публикувано на: 20 Ное 2010 23:07
от Nixter
исках да кажа че нормалните оборти на празен ход на 1,6 ввт-и са 650. така е при мен. когато падне под 650 оборота, което се случва изключително рядко - тогава претриса. това става лятото при включен климатик и голяма жега. наблюденията ми са че при включване на консуматор оборотите падат за малко след която бързо се нормализират. последния път след еднодневен престой в сервиза с разкачен акумулатор (предполагам акумулатора беше разреден) запона да претриса доста сеизоно, но като покарах и заредих акумулатора се оправи. не знам каква е връзката (може би се е рестартирал и компютъра, понеже се наложи препрограмиране на ауто-то на стъклоповдигачите) - но определно се усети връзката между падането на оборотите и акумулатора.
Публикувано на: 21 Ное 2010 17:38
от ss_mitko
slowtraveler написа:Че са нормални доста ниските обороти - така е...
Но не е нормално претрисането...
Иначе може да е от съвсем безобидни причини: позацапани инжектори, калпав бензин, поизносени свещи и т.н.
Не е точно претрисане, като да ти загасва двигателя,а по скоро се получават едни вибрации (при повече консуматори).И това най-вероятно е както ти по рано писа от разхлабени клапани на всмукателните колектори.
Публикувано на: 02 Дек 2010 10:48
от KaRaM
ss_mitko написа:Хора,това са нормалните обороти на този мотор.Претрисането се получава от ниските обороти но е напълно нормално,малко е дразнещо но се свиква.Не е дефект на мотора а е направено за по голяма икономия градско.
+1
Моето версо 1.6 поддържа 650 оборота на място, при движение на свободна 850-900. Мисля, че е нормално и не го мисля. Разход градско 9.5, извънградско 6.2