Страница 4 от 9
Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)
Публикувано на: 27 Дек 2017 12:49
от slowtraveler
За по-лесно:
* Дърпа се ръчната спирачка (как звучи за бутон а?

). Това не е задължително за процедурата, но е добре за безопасността
* Включва се автомобила в режим контакт (не READY). За Приус 2001-20013 - две позиции напред на ключа, а на 2004+ - натискане на стартовия бутон два пъти без да е натисната спирачката. Дисплеят няма да покаже READY, но ще светне. Колата - на PARK.
* Натиска се педала на газта два пъти до долу
* Включва се колата в режим N
* Натиска се педала на газта два пъти до долу
* Включва се колата в режим Р
* Натиска се педала на газта два пъти до долу
* Натискаш спирачка и стартираш нормално автомобила.
*********************************
Айде още някой друг хак
Изключване сигнализация за колан:
* Включва се колата, превключва се ODO/TRIP до ODO и се изключва автомобилът
* Включва се отново автомобила, натиска и задържа ODO за минимум 10 секунди
* Докато се задържа ODO, се закача и откача колана
Ако дисплея покаже b-on, използвай ODO за да го превключиш до b-off
Възстановяване на сигнализацията става като вместо откачане/закачане на колан (третата позиция) включиш кутията на R и обратно на Р
********************************
Иначе горното не виждам как ще помогне за офроуд възможностите на приуса - извън пътя основният проблем е клиренса, а не задвижването

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)
Публикувано на: 27 Дек 2017 14:19
от BOz
Не е баш така. Хибрида уж има много добро управление на тракшън контрола, ама само на хартия.
Реалността - толкова е зле направен, че не е истина. Наистина ти държи гумите на прага на сцеплението и ти реже "газта" брутално. Пример - изкачваш 20 метра заснежена рампа. Имаш да кажем 2м сухо и започва изкачването. Засилваш там колкото можеш за 2та метра, колата стъпва на хлъзгавото след това и крайния ефект е махане на газта на 99%. Все едно с нормален автомобил да започнеш да изкачваш и да отпуснеш целия педал на газта по средата. Първоначалния момент отива на кино. И колата спира по средата, ти държиш педала на газта колкото искаш ама все едно спирачката си натиснал. Минава се секунда-две превърта едното колело да кажем оборот и веднага го блокира. Ти държиш газта. Минава още секунда и превърта другото колело съвсем леко и веднага се блокира. Ей това е проблема, а не просвета на автомобила.
В случая целта на сервизния режим е просто да изключиш това поведение и да може да контролираш мощността чрез педала.
п.п. АСС е първа позиция на ключа/бутона.
Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)
Публикувано на: 27 Дек 2017 15:01
от Hursa
Не можеш, така да се каже да "копаеш" в снега? Само една пролет ми се бе случило да вляза в киша (а от долу подледено) след сух асфалт при изкачване и като че ли превъртаха гумите. Участъка бе само около 10тина метра, но го мина с голям зор. А не можех да засиля преди това, тъй като участъка бе след завой. Отдадох трудностите на преодоляването на това, че спрях преди заледения участък и на това че бе заледено под снега. (Заледения участък бе точно пред "паркинга" на манастира “Свети Иван Пусти” - сравнително стръмен участък.)
Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)
Публикувано на: 27 Дек 2017 16:46
от slowtraveler
Ооо, напълно ви разбрах... Просто имах преедвид, че излизането на такъв пластмасов автомобил извън пътя би бил някаква голяма рядкост, при която ТС би бил последната грижа

Неслучайно и вие споделяте само Он-роуд проблеми

От друга страна с Маздата никога не съм имал проблеми с читавите гуми - не ми се е налагало изключването на ТС...
Последно го изключвах на Кашкая, защото при него изключването на ESP включваше нисански офроуд ТС/ЕСП (ABLS - силно редуциран ТС заедно с много голяма чувствителност към превъртане на колело и удряне на спирачката към превъртащото колело). От обясненията оставам с впечатлението, че ТС на Приуса може да е настроен за добро сцепление...
За АСС - да, прав си.. Явно имат предвид 'подаване на контакт'...
Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)
Публикувано на: 27 Дек 2017 17:55
от BOz
Точно не си изключвал тракшъна защото си работи както трябва, а не е такава измислица като при хибрида.
Тия чак на 4то поколение Приус се сетиха, че можеше едно копче да му сложат и да издрапаш 5 метра.
Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)
Публикувано на: 27 Дек 2017 18:13
от slowtraveler
► Виж съдържание
Офтопик
Малко встрани от темата, но навярно сработва по малко по-особен начин, с който шофьорите свикват по-трудно - по-трудно могат да извлекат преимуществата от ТС...
Например - на Маздата ако я настъпих рязко при хлъзгаво, умираше - орязва толкова сериозно мощността, че и трябваше секунда-две да се осъзнае

Но при хлъзгаво ако подходех внимателно така, че да сработва на границата, ТС си мигаше, но пък имаше изгодата от него, защото държеше фино приплъзването на границата..
Между другото подобен ефект за недостатъчна адаптация към съвременните задвижвания има и при джипката... И то не е грешка, а е умишлена концепция.
При джипа трябва да му покажеш какво искаш с газта и да не му пречиш - той ще се адаптира и ще го направи... Което обаче води до конфузни ситуации...
Например - подаваш газ на хлъзгаво - реакция почти никаква. Добавяш газ и колата скоква, ама ти се уплашваш и отнемаш газта, при което колата или затъва или е в изходна позиция...
Докато правилното е подаваш газ, показвайки какво искаш да направиш, и чакаш - колата сама ще се нагоди и ще направи най-доброто в ситуацията

За съжаление не съм пробвал Приуса особено на хлъзгаво/затъване, но се чудя дали не е някаква подобна концепция?
От друга страна - Приуса наистина е правен само за асфалт - може просто да са адаптирали ТС само за хубаво сцепление (при мен има сума ти режими за работа на ТС/ЕСП/АБС и т.н. според различната настилка)..
Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)
Публикувано на: 27 Дек 2017 18:33
от Hursa
На 4то поколение има бутон за изключване на тракшъна? Но тогава ще има ли това псевдоблокиране на диференциала със задействане на спирачката на буксуващото колело?
Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)
Публикувано на: 27 Дек 2017 18:36
от slowtraveler
Едва ли.... Вероятно просто изключва ТС и ЕСП...
При Кашкая изрично го пишеха като 'уникално' решение специално за офроуд режим (т.е. бутона за изключване на ЕСП включва специален офроуд ТС и т.н...), ама той нали си имаш претенциите, че можеш да излезеш от асфалта дори до банкета с него, а не само да караш по чист асфалт

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)
Публикувано на: 27 Дек 2017 19:01
от Hursa
Може би в 5 поколение ще добавят "зимен режим". А какво стана с приус 4 "4х4", появи ли се на някой от пазарите. Или Ц-ХР
Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)
Публикувано на: 27 Дек 2017 19:45
от slowtraveler
Като гледам как се представа Тесла Х по черен път и при диагонално висене - вероятно планират да асфалтират цялата земя и да няма нужда от малко по-проходими машинки

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)
Публикувано на: 28 Дек 2017 08:21
от strahomen1
slowtraveler написа: За по-лесно:
* Дърпа се ръчната спирачка (как звучи за бутон а?

). Това не е задължително за процедурата, но е добре за безопасността
* Включва се автомобила в режим контакт (не READY). За Приус 2001-20013 - две позиции напред на ключа, а на 2004+ - натискане на стартовия бутон два пъти без да е натисната спирачката. Дисплеят няма да покаже READY, но ще светне. Колата - на PARK.
* Натиска се педала на газта два пъти до долу
* Включва се колата в режим N
* Натиска се педала на газта два пъти до долу
* Включва се колата в режим Р
* Натиска се педала на газта два пъти до долу
* Натискаш спирачка и стартираш нормално автомобила.
*********************************
Айде още някой друг хак
Изключване сигнализация за колан:
* Включва се колата, превключва се ODO/TRIP до ODO и се изключва автомобилът
* Включва се отново автомобила, натиска и задържа ODO за минимум 10 секунди
* Докато се задържа ODO, се закача и откача колана
Ако дисплея покаже b-on, използвай ODO за да го превключиш до b-off
Възстановяване на сигнализацията става като вместо откачане/закачане на колан (третата позиция) включиш кутията на R и обратно на Р
********************************
Иначе горното не виждам как ще помогне за офроуд възможностите на приуса - извън пътя основният проблем е клиренса, а не задвижването

Цялата процедура с педали и копчета е за да се изключи ТС принудително ли е???Евентуално за да можеш с контролирано пребуксуване да издрапаш от някой заледен участък!!Правилно ли разбрах???И ,следващия въпрос е как да се върнем в нормален режим или системата си го оправя след рестартиране на колата!
Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)
Публикувано на: 28 Дек 2017 09:57
от slowtraveler
Изключването на ТС е страничен ефект... Това е сервизен режим, при който постоянно работи ДВГ и т.н...
Нормален режим - рестарт на колата..
Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)
Публикувано на: 29 Дек 2017 09:52
от DeXa
Аз да споделя малко опит с "паркетните" AWD системи. При РАВ4 хибрид, според мен са се справили доста добре, защото от как тук-там има сняг, все се заигравам да я накарам да спре някъде, ама пущината не иска ... ТC-a e настроен в пъти по добре от колкото на дизеловата РАВ4 (2006). В моя случай не държи сцеплението на границата, а допуска превъртане, като се опитва да го контрира с спирачките, но в никакъв случай не връща до такава степен както старата. При дизеловата буквално може да я угасиш, ако си по байр с редуваща се настилка (хлъзгаво, не-хлъзгаво). Там до такава степен връща газта, че буквално отива в idle позиция и в момента, в който някой от мостовете хване сцепление гасне (единствения вариант да се отървеш от това е да се изключи системата, с оня странния танц с ръчната

). При хибрида поведението е абсолютно същото, както го описва slowtraveler - боксува си някакво време, докато разбере какво точно искаш от него и в един момент (след 2-3 секунди), започва да си прави там каквото си прави (ще спира напълно дадено колело, ще му натиска леко спирачката, ще подаде повече газ или каквото там и е хардкоднато) и в крайна сметка се измъква от ситуацията.
Онзи ден бях с 2-те коли (имах си какво да дърпа другото, ако затъне) и реших да си направя експеримент в една дупка пълна с вода и лед (дълга 4-5 метра) и сняг/лед от другата страна, така че горе-долу симулирам половината кола със сцепление и другата без, като за да излезе от въпросната дупка трябва да симулира блокаж на 2-та диф-а, иначе излизане няма (без дърпане с въже де), защото на края на дупката/локвата имаше 10-15 см. праг от лед и сняг. В крайна сметка дизеловата без да и изключа TC и да се лашкам напред назад 10 минути, не успях да изляза (дори мисля, че стана по случайност), докато хибридната, излезе в момента в който реших просто да дам газ и да чакам. Отне и 4-5 секунди да си нагоди сцеплението и в крайна сметка се измъкна. Субективни фактори като гуми ги изключвам, защото са с еднакви купени тази година. Дизеловата също прави някакви опити да намери сцепление, но при тръгване от място в 95% от случаите не успява и просто започва да буксува постоянно на 1000 оборота, без значение колко съм и натиснал педала (в движение с по-висока скорост не е така, там сравнително адекватно успява да укроти колелото без сцепление и някак си успява да издрапа). Не съм сигурен дали разликите в поведението се дължат на хибридната система, или просто е въпрос на софтуер, ама тия дни (понеже имам на разположение още една РАВ4-ка 2014 (4-та генерация) пак дизелова), ще пробвам и другата РАВ4 и ще се разбере. Но от ситуациите в който съм попадал с 2014 РАВ4, смятам, че няма да се справи по-добре от 2006 РАВ4, защото при тръгване на хлъзгаво се държи по същия неадекватен начин (връща газта на макс и толкова).
Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)
Публикувано на: 29 Дек 2017 10:53
от slowtraveler
Дано да са ги пооправили малко, защото впечатлението ми от RX400h при дълбок сняг бе силно негативно - ровеше си с кеф... Абе направо си се окопаваше с безсмислено въртене на гумите

Разни разсъждения и хвалби на хибрида :)
Публикувано на: 29 Дек 2017 14:22
от BOz
А аз пък си мисля, че очакваш нещо кой знае какво от него. Като всеки паркетник. Не би било редно да го сравняваш с джипа ти и това да е нивото. По същата логика тия да кажем с Г-класата, които имат механично заключване и на двата диференциала ще кажат, че джипката е измислена с това псевдо автоматично заключване и то само на задната ос. Предната кучета я яли, като на всеки паркетник.
Вчера отново усетих негатива и бруталното орязване на газта на Приуса. Трябваше малко по-бързо да се изнеся от една пряка и хем зная за тракшън, та и много газ не й дадох, та по средата на завоя взе, че едното колело изпусна съвсем леко и направо спрях. Тотално малоумно поведение.