Страница 4 от 5

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 29 Апр 2023 20:25
от dreamerxs
По повод обслужване на електромотора на вентилатора за купето:

При мен от месец и нещо насам вентилацията в купето работи когато си поиска. Или работи или не. Може цяла седмица да работи всеки ден по пет пъти, но вечерта след работа няма да завърти. Обаче когато друсна в голяма дупка тръгва. После установих, че и силово затваряне на жабката го "оправя". ;)

Днес свалих електромотора и внимателно разтворих ушите в задната част на водачите. Четките бяха толкова изтънели, че проводниците им опираха в края ограничителите във водача. Реално това беше причината за прекъсването.

За 12 лева купих (комплект от две четки) GEBE HX 124.
Размера на четките е 8x8x14mm (медно-графитени). Точно като размера на старите 8х8mm - с шублера ги мерих за всеки случай.
Пилнах челата на четките по формата на старите и ги монтирах.
Понеже проводника на новите четки е по-къс, директно го запоих с поялника за проводника от старите четки - стана като фабрично и отгоре на всичко работи.

Ето снимка на старите четки и кутийката на новите.
Изображение Изображение

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 29 Апр 2023 22:41
от memorex
Браво,адмирации

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 03 Сеп 2023 09:45
от profi78
Смених въпросното моторче с дългото рамо и ае появи следния проблем реагира при смяна температурата в диапазона от 27гр.до 30 градуса. Като врътнеш на27. 5 гр. се премества малко дългото рамо. И така през половин градус се премества до края. Питането ми е как да се рестартира управляващия модул..?

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 03 Сеп 2023 12:46
от mapamop
profi78 написа: 03 Сеп 2023 09:45рестартира
При сваляне на акумулатора.
При изключване и включване на климатика от бутона off, мисля също да минаваше и ициализация.
Моторчето е за отваряне и почистване, или за смяна ако му е изядена пистата на енкодера.

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 03 Сеп 2023 20:03
от ivan_pop
mapamop написа: 03 Сеп 2023 12:46 При сваляне на акумулатора.
Няма ли по-учен начин.

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 03 Сеп 2023 20:04
от ivan_pop
На моята кола тъй се прави.

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 03 Сеп 2023 22:47
от mapamop
ivan_pop написа: 03 Сеп 2023 20:03 Няма ли по-учен начин.
По спомен от сервизното ръководство - не. При всеки старт на системата, моторчето прави "тестова обиколка от нулева до крайна позиция"
ivan_pop написа: 03 Сеп 2023 20:04моята кола
Какво общо има електрониката произведена вероятно от Бош или Делфи за хлОпел, със тази произведена от Денсо за Койота? Вероятно почти нищо освен идеята...

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 04 Сеп 2023 17:49
от ivan_pop
mapamop написа: 03 Сеп 2023 22:47 По спомен от сервизното ръководство - не. При всеки старт на системата, моторчето прави "тестова обиколка от нулева до крайна позиция"
Тогава защо трябва да се прави инициализация с откачане на акумулатора?

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 04 Сеп 2023 19:12
от mapamop
Защото варианта за "рестартиране на модула" е да се спре захранването на климатичния модул/компютър и да влезе задължително в процедура на калибрацията на сигналите от моторизираните клапи. Предполагам че само на изключен контакт не му спира на 100% захранването, защото при разкачане от буксите, акумулатора или (по спомен) HTR предпазителя, при първото запалване е на OFF. При всяко следващо запалване си помни послената настройка и тръгва с нея.
И понеже въпроса беше за "рестартиране на модула", като не беше уточнено кой е модула - климатичния компютър или самото моторче на клапата, отговора беше доста генерален. Спрете със Димов да сравнявате какво е при Тойота и какво е при другите марки. Някой ден ще подлъжете, в опита си да помогнете, някой човечец да си пребие колата.

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 04 Сеп 2023 19:40
от ivan_pop
mapamop написа: 04 Сеп 2023 19:12 Спрете със Димов да сравнявате какво е при Тойота и какво е при другите марки.
ОК.Ама има принцпни неща които са едни и същи при всички марки.Като например, че датчик за странично ускорение и жироскоп са коренно различни неша!

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 04 Сеп 2023 20:14
от mapamop
offtopic.gif
► Виж съдържание

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 07 Сеп 2023 20:25
от ivan_pop
mapamop написа: 04 Сеп 2023 20:14 Я пак че не разбрах дали е врат или шия?
Нямам намерение да споря, макар че имам основание.Щом казваш, така е!

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 25 Фев 2024 17:37
от valian1
_HristO_ написа: 21 Дек 2022 20:17 След като мина известно време се оказа, че моторчето пак е блокирало.
Забелязах, че когато му подам 12 волта за да се размърда в началото се движи доста по-бавно.
Това вероятно е причината за грешка 41 (отчита, че не се движи и спира да го управлява)
Разглобих го и извадих електромоторчето. Пуснах продължително 12 волта за да се развърти в двете посоки.
След това го сложих на мястото му и работи доста по-дълго време, но един ден пак спря.
Проблема мисля, че е в самото електромоторче. Не съм се опитвал да го отварям.
Предполагам пластинките които опират в колектора са замърсени или захабени.

След няколко неуспешни опита да си купя втора употреба поръчах от китайски сайт.
Намерих моторче с номер 87106-35120 без накрайник. Цената му е доста ниска и реших да рискувам.
На външен вид са еднакви. Накрайника от старото пасна идеално.
Сега съм с него и няма проблем.
Здравейте! Доволен ли сте от китайското моторче? И аз трябва да купувам.

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 16 Авг 2024 18:11
от gotic
Привет! Много полезна тема. Благодаря на всички. Смятах , че имам сходен проблем , тъй като в горещините ми отказа охлаждането на климатика и от мисли за проверки и почиствяане, попрочетох тук и се наврях под жабката. Оказа се , че не стартира мотора на вентилатора за купето. Свалих го , извадих го от пластмасовият корпус /никой не писа, че така адски трудно се измъква от черната пласмаса. Не знам Аkima как е достигнал до четките.../ , почистих и реших да пробвам дали изобщо ще завърти. Подадох на клемите 12 В - върти безпроблемно и тихо. Клапа за купето- работи, серво моторчета - работят, рамена се движат плавно и безшумно. Където можах сложих тънка зелена грес, някъде пръсках с мултиспрей, но проблема се оказва в ел. системата. Над кутията за вентилатора и филтъра има бяла кутия с букси за релета и предпазители но захващането и е отвратително. Вторият болт е отпред и отгоре на тръбата на рамата от втората деформируема зона. Все едно трябва да бъркам през капака на въздушната възглавница под стъклото. Колата е Корола е112 комби.
Та от въпросното табло/кутия/ се чува поцъкване при натискане на бутона за изкл. на вентилатора и при избор на скорост, т.е. при вкл. Извих си ръката и напипах релето, което управлява или през което преминава веригата за работа на вентилатора. Измъкнах го и въпроса ми е може ли да се измери с мултицет дали е живо, какви стойности трябва да показва и дали долният цитат би бил с нещо актуален за моя проблем?
mapamop написа: 04 Сеп 2023 19:12 Защото варианта за "рестартиране на модула" е да се спре захранването на климатичния модул/компютър и да влезе задължително в процедура на калибрацията на сигналите от моторизираните клапи. Предполагам че само на изключен контакт не му спира на 100% захранването, защото при разкачане от буксите, акумулатора или (по спомен) HTR предпазителя, при първото запалване е на OFF. При всяко следващо запалване си помни послената настройка и тръгва с нея.
Сигурно нещо съм забравил да спомена.....Бушона е здрав. Странно е, че по ръководство го дават да е 40 А а в гнездото му бе 30 А , но все едно работеше си...Големите горещини могат ли да скапат нещо по електрониката?

[Corolla E12][Фото-отчет]"Объркано" сервомоторче и шумен вентилатор на автоматичен климатик

Публикувано на: 18 Авг 2024 22:28
от mapamop
gotic написа: 16 Авг 2024 18:11 че не стартира мотора на вентилатора за купето
gotic написа: 16 Авг 2024 18:11 Подадох на клемите 12 В - върти безпроблемно и тихо
Контролер за оборотите на вентилатора на купето. Някои му виката "резистор" ама поне на Авенсиса, Корола-версо и Корола около 2004-2008 година е PWM контролер и контролира масата/минуса на вентилатора. Плюса идва откъм снопа с кабелите под таблото. Като мериш с уреда спрямо маса, единия кабел от тоя с двете обувки тряба да ти върне 12 волта спрямо купе, другия не. Не съм сигурен как се мери масата през тоя контролер - трябва да е забит някъде между вентилатора и тялото на парното. Капаче с 2 видии е и голяма букса мисля с 4 кабела които са от сорта на 2.5-4 кв.мм
gotic написа: 16 Авг 2024 18:11 звадих го от пластмасовият корпус /никой не писа, че така адски трудно се измъква от черната пласмаса
3 видии за ключе 8 са на Авенсиса и пада на земята. Отдолу на вентилатора има 2 винта за отвертка "еврейска звезда"/torx от рода на T20 и излиза с клатене като хванеш перката на вентилатора, за да освободиш трите зъба на корпуса му...