Страница 4 от 6
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 21 Мар 2015 08:20
от Japanese_fever
Слоу, дори колата да е на 250 000 км 4 литра разход на масло на 10 000 км не е нормален. Моля ти се, не говорим за някакви ам., френски или италиански бараки, а за японска кола!
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 21 Мар 2015 08:30
от slowtraveler
Japanese_fever написа:Слоу, дори колата да е на 250 000 км 4 литра разход на масло на 10 000 км не е нормален. Моля ти се, не говорим за някакви ам., френски или италиански бараки, а за японска кола!
Щом казваш че са уникални и имунизирани против посочените проблеми - добре
Навярно звучи по-добре да се каже, че горенето на масло е поради заводски/конструктивен дефект отколкото да се признае, че в механиката всичко се износва
Ама фактите са, че всичко се износва...
Механика предполагам може да подскаже колко е ключа на сегментите на двигател на 300х.км.. И износването на буталата и цилиндрите... За гумички на клапани, семеринги (които могат да просълзяват) да не говорим...
Освен това често заради запушена вентилация на картера се увеличава налягането в подбуталното пространство, и маслото почва да си търси изход...
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 21 Мар 2015 08:43
от Japanese_fever
Дадох ти пример с моята кола, а занм за още поне пет на адски много мили без да горят толкова масло. Нека колегата да си сипе предназначеното за неговия мотор масло 5W30, за да видим колко е реалният му разход. 400 мл сега, след 6 месеца може да станат 600 мл, а след година 1л на 1000 км. Или викаш тези дето горят масло от дефектни бутала и сигменти започват по 1л на 1000 км от раз?
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 21 Мар 2015 08:57
от slowtraveler
Japanese_fever написа:... Или викаш тези дето горят масло от дефектни бутала и сигменти започват по 1л на 1000 км от раз?
Да, от раз, но не винаги регулярно....
Например - 'лепне' сЕгмента, и за 200км нивото ти паднало от МАХ на под МИН, а след това 300-400км не пипа масло (сегмента отлепил)....
Поне при мен бе така, и то на 30х.км....
Залепналия маслен сегмент автоматично повдига разхода в пъти... А той няма как да е 'полузалепнал'... Може да е износен - тогава разхода се покачва плавно съобразено с износването...
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 21 Мар 2015 09:41
от Japanese_fever
А разходът еднакъв ли е, ако ти залепне само един сигмент или 4-те заедо?
Ако залепват един по един?

Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 21 Мар 2015 09:55
от slowtraveler
Сам разбираш, че няма как да разбера колко сегмента (пише се сЕгмент) са били залепнали...
Просто съм виждал резултата - 200-300км и литър масло го няма. А следващите 200-300км - няма разход...
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 21 Мар 2015 10:08
от gojyto
Според мен всякакъв разход над 500 мл на 10 К км е проблем.А специално за този проблем на тойота си е тотално конструктивен и няма нищо общо с износването на двигателя.Моя форд е на поне 350 К км(ако не и повече) и не гори грам масло.Това е работа на конструктире и инженерите.Та няма да хвърлям чоп дали ми е залепнал сегмента или е отлепен.
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 21 Мар 2015 16:23
от Airfan
Как лепва и отлепва сегмент, Слоу?
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 21 Мар 2015 16:45
от nowyaris
gojyto написа:Според мен всякакъв разход над 500 мл на 10 К км е проблем.А специално за този проблем на тойота си е тотално конструктивен и няма нищо общо с износването на двигателя.Моя форд е на поне 350 К км(ако не и повече) и не гори грам масло.Това е работа на конструктире и инженерите.Та няма да хвърлям чоп дали ми е залепнал сегмента или е отлепен.
На 20 март 2015 год си написал че до 2 литра на 10 хиляди - здраве да е.Сега пишеш че над 0,5 литра на 10 хиляди е голям проблем.На кое от двете да вярваме ние,неуките????? И какви ще са тези конструктори и инженери дето заводски на чертожната дъска залагат завишен разход на двигателно масло ?????? Пишете неверни работи,колега.Проблема със завишен разход на двигателно масло при автомобил до 100 хиляди е винаги технологичен или производствен,а след 100 хиляди - експлотационен.Ако изобщо възникне

Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 21 Мар 2015 18:23
от slowtraveler
Airfan написа:Как лепва и отлепва сегмент, Слоу?
Ами сегмента не залепва в прекия смисъл, а заклинва в канала си (дали поради температурно разширение, или натрупан нагар - това е друг въпрос)... И понякога от температурни разлики или различно (и по-агресивно) натоварване на двигателя, успява да отлепи от канала и отново да уплътни...
На времето наливахме газ в цилиндрите, и в повечето случаи сегмента отлепяше... Но разбира се това не е нормалното състояние...
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 21 Мар 2015 19:57
от Japanese_fever
nowyaris написа: И какви ще са тези конструктори и инженери дето заводски на чертожната дъска залагат завишен разход на двигателно масло ?????? Пишете неверни работи,колега.Проблема със завишен разход на двигателно масло при автомобил до 100 хиляди е винаги технологичен или производствен,а след 100 хиляди - експлотационен.Ако изобщо възникне

Колега, запознай се първо с конструктивния или инвинерен роблем на двигателя 1ZZ-FE, преди да пишеш. То и ние искаме едно, но в крайна сметка нпкой път резултата не е това, което сме искали. Инжинерите на Тойота не са роботи, нито тези в Ф1, нито всеки един човек. Проблемът вече е установен от къде е и то от квалифицирани хора и това не са сегментите, а буталата на този двигател (това е първоизточника). След като се направи необходимото на старите бутала се сменят само сегментите, а за който има повече пари може да смени и двете с нови. Ако смениш само сегментите, проблема пак ще се появи след определен пробег. И да, това е грешка на инжинерите на Тойота.
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 21 Мар 2015 21:59
от Airfan
slowtraveler написа:Airfan написа:Как лепва и отлепва сегмент, Слоу?
Ами сегмента не залепва в прекия смисъл, а заклинва в канала си (дали поради температурно разширение, или натрупан нагар - това е друг въпрос)... И понякога от температурни разлики или различно (и по-агресивно) натоварване на двигателя, успява да отлепи от канала и отново да уплътни...
На времето наливахме газ в цилиндрите, и в повечето случаи сегмента отлепяше... Но разбира се това не е нормалното състояние...
Аз не съм виждал сегменти на Тойота, но предполагам са едни и същи като конструкция. Така нареченият маслен сегмент, всъщност са две пластинки, закрепени една към друга както са двете повърхности на един вентилиран спирачен диск, а в средата има нещо като пружинка. Та въпросните отвори позволяват при движение към долна мъртва точка обраното масло да мине през тези отвори обратно към картера. Е, като спече сегментът, всъщност се запушва, според мен, което води до невъзможност за маслото достатъчно бързо да се изтегли към картера и минава между сегмента и стената на цилиндъра. С което се започва и пушенето в обороти.
С уговорката, че не съм механик и говоря малко на теория и личен опит.

Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 21 Мар 2015 22:56
от gojyto
nowyaris написа:gojyto написа:Според мен всякакъв разход над 500 мл на 10 К км е проблем.А специално за този проблем на тойота си е тотално конструктивен и няма нищо общо с износването на двигателя.Моя форд е на поне 350 К км(ако не и повече) и не гори грам масло.Това е работа на конструктире и инженерите.Та няма да хвърлям чоп дали ми е залепнал сегмента или е отлепен.
На 20 март 2015 год си написал че до 2 литра на 10 хиляди - здраве да е.Сега пишеш че над 0,5 литра на 10 хиляди е голям проблем.На кое от двете да вярваме ние,неуките????? И какви ще са тези конструктори и инженери дето заводски на чертожната дъска залагат завишен разход на двигателно масло ?????? Пишете неверни работи,колега.Проблема със завишен разход на двигателно масло при автомобил до 100 хиляди е винаги технологичен или производствен,а след 100 хиляди - експлотационен.Ако изобщо възникне

Имах предвид колега,че 2 литра са нищо при положение повече от 50% от притежателите на този мотор говорят за разходи над 5 литра на 10 К км.А това ,че разход над 0.5 литра си е проблем си е абсолютно така.Живеем в държава ,в която масово караме 15+ годишни кошници и рядко чувам за такъв проблем.Но както каза колегата по горе проблема е отдавна установен и това са буталата.
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 22 Мар 2015 09:55
от nowyaris
Japanese_fever написа:nowyaris написа: И какви ще са тези конструктори и инженери дето заводски на чертожната дъска залагат завишен разход на двигателно масло ?????? Пишете неверни работи,колега.Проблема със завишен разход на двигателно масло при автомобил до 100 хиляди е винаги технологичен или производствен,а след 100 хиляди - експлотационен.Ако изобщо възникне

Колега, запознай се първо с конструктивния или инвинерен роблем на двигателя 1ZZ-FE, преди да пишеш. То и ние искаме едно, но в крайна сметка нпкой път резултата не е това, което сме искали. Инжинерите на Тойота не са роботи, нито тези в Ф1, нито всеки един човек. Проблемът вече е установен от къде е и то от квалифицирани хора и това не са сегментите, а буталата на този двигател (това е първоизточника). След като се направи необходимото на старите бутала се сменят само сегментите, а за който има повече пари може да смени и двете с нови. Ако смениш само сегментите, проблема пак ще се появи след определен пробег. И да, това е грешка на инжинерите на Тойота.
Понеже си с Плевенска музикална гимназия да взема и да ти обесня - ако дефекта е конструктивен от 100 хиляди произведени двигатела 100 хиляди ще имат завишен разход на масло . А този случай не е такъв. Дефекта е технологичен и няма нищо общо с конструкцията.Те всички са цигулари,ама някои са първа цигулка,някои втора и т.н. Че и с инженерите е така - някои са конструктори,други технолози,трети организират монтажни линии и качествен контрол,четвърти........ . Пак ти казвам - от чертожната дъска (или КАД-КаМ система на компютър) до готовото изделие пътя е много дълъг и има много други възможности за грешка.
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Публикувано на: 22 Мар 2015 10:18
от slowtraveler
Airfan, сегмента блокира в канала си (включително и заради коксуваното/прегрято масло) и не уплътнява стената...
nowyaris, за мен е конструктивен дефект, щом например от 100х. автомобила, при 10-20-30х.автомобила се проявява проблем с даден конкретен детайл...
Явно не е домислен... А в конкретния случай не е мислено добре охлаждането на челото на буталото (локално прегряване)...