Re: Пътуване с кола из Европа
Публикувано на: 08 Юли 2015 10:50
В страните извън еврозоната е най-добре да се плаща с карта. Или да си изтеглите от Унгария форинти на банкомат,ако можете да прецените колко ще ви трябват.
Така е прав си аз преувеличих на шега .Иначе може да обърнеш евра във форинти на границата и предполагам ще купуваш и винетка.Kiki написа:Как ще минеш 400 км. с 5-10 л. не знам. Може би караш някякъв нов неизвестен за мен автомобил, който върви с 1.0л. на 100.memorex написа:Малко встрани ама никога не съм стигал до там да зареждам в Унгария.Ами че тя цялата се минава с 5-10 литра обикновено.Обаче като факт всеки път когато съм спирал на бензиностанция съм плащал с евро за кафенца и тем подобни.
Ако не се зареди в Унгария, трябва да се зарежда в Сърбия преди да влезеш в Унгария, защото до Австрия са 1000 км. В Сърбия също не може с евро.
Дебитната ми карта е VISA ELECTRON , а с нея не може да се зарежда в чужбина.
Тепърва да си вадя нова карта заради едно зареждане, няма да стане.
Дано да сте снимали мостотунела.slowtraveler написа:Пътувам из Европата вече втора/трета седмица...
И пак има какво да ме изненада....
Днес - Atlantic road - нищо особено - да, има красиви участъци, но според мен е преекспониран - норвежците ги знаят тези работи...
Trollstigen - СУПЕР път за шофиране и уникално място...
След това се зачудих миньор ли съм или мореплавател - 2 (или 3 - не помня вече) ферибота...
И сигурно доста над 50-80км под земята... Тея рият тунели за норматив...
Последните два ме изумиха...
Влизаш в тунел около 6-7км, като някъде долу под земята минаваш кръгово, щото се разделя на два тунела...
Излизаш от избраната посока и попадаш директно на мост над километър (висящ), който завършва - с тунел...
Още около 6км... Пак с кръгово вътре!!!
Междувременно - около 5 метрови преспи сняг и снегоутъпкваща машина, щото явно хората карат ски...
Чудя се на коя планета съм
И накрая стигнах на разклона за Тролтунга за почивка (днес около 700км, но за норвежките условия това е все едно съм изкарал рали Норвегия на екс - последните 200-300км пътя има ограничение 80км/ч, но е непрестанни завои и широк толкова, че да не могат да се разминат 2 автомобила)...
Като плана ми бе утре да пробвам нагоре (прехода е тежък - около 900м денивелация и 12км в едната посока пеш).
И жената ревна, че искала да се прибира в България![]()
Така, че явно ще трябва да смекча икстрийма - достигна точката на поносимост
Колко хиляди км измина дотук - как се справя Джип-а?The Point of Safe Return (PSR) is the last point on a route at which it is possible to return to the departure airfield arriving back with the required fuel reserves still available in the tanks. Continuing passed the PSR you are now committed to landing at your destination.
slowtraveler написа: И жената ревна, че искала да се прибира в България![]()
Така, че явно ще трябва да смекча икстрийма - достигна точката на поносимост
Аналогична ситуация в наше село, ама на бензин...slowtraveler написа:Разправяте западна нафта и т.н. - няма такова нещо...
Карах с българска, словашка, полска, естонска, финландска, руска, норвежка нафта - разхода е що годе еднакъв докато условията са еднакви. Мръднат ли малко условията - разхода става какъвто си иска...
Ами въпроса е спорен.... Според мен подхода им е друг - ограничения има изключително рядко... Всичко е оставено в ръцете на шофьора.jim_beam написа:мдаа преди много год.ми направи впечатление,че скандинавците имат много нисък разход,докато не се разбра,че имат огр. 80км/ч.с рав4 разход под 6,а аз не мога под 8 да го сваля...много важен параметър от формулата явно.![]()
но по принцип и за безопасността е голям фактор,проста аритметика.....
Направо го "драгират"...iovkito написа:...В момента носят пшеница и добре валират асфалта .