slowtraveler написа:Десс, той и в момента ти показва реален среден разход колкото и да не ти се иска да го признаеш
Въпроса е, че това не е типичния разход - колата е работила много на място...
Ако излезеш извън града, за 20-30км разхода ще спадне много осезателно ако не си изгорила много от резервоара до момента...
Ако обаче си издухала цял резервоар с такова темпо, то напълно логично разхода няма да падне толкова бързо...
Чиста математика... Ако с издухани 2л си изминала 10км, това ти е среден разход 20л/100км. Ако изминеш следващите 30км с разход 6л/100км, това ще е добавило 1.8л към разхода. Т.е. средния ти разход ще спадне 3.8л/40км=9,5л/100км...
Ако обаче от нулирането си издухала половината резервоар - 30л и си минала 150км, средния ти разход пак ще е 20л/100км. Но последващи 30км с разход 6л/100км биха ти намалили общия среден разход много по-малко 31.8л/180=17.7л/100км...
А практиката показва: ако се помотам докато излизам от бензиностанция след нулиране на средния разход и се движа в града - първите 2-3км може разхода да ми е 18л/100км, което не е лъжа на компа, а реално изгорено гориво...
Отново малко сметки - студен по-големичък двигател гори между 3 и 5л/час на празен ход. Т.е. 5 минути работа на място ще са около 0.25л изгорено напразно гориво.
Ако след това изминеш километър със среден разход 10л/100км (т.е. още 0.1л/100км), БК ще ти покаже среден разход 0.35л/1км=35л/100км....
И това отново не е лъжа на компютъра, а реално изгорено гориво...
...(позволи ми да допълня) производителя няма как да измери реално разхода на гориво използва индиректни методи които дават някаква минимална грешка. Другото което е, че разхода на гориво поради горепосочените причини е ориентировъчен и зависи много от стила на каране, пътните условия, трафика, състоянието на автомобила, терена, пътната настилка, качеството на горивото, навиците на водача, външни метеорологични условия и мога да изброя още. За да съм цветен в обяснението давам един абсолютно конкретен пример:
Автомобил: LEXUS RX400H
Двигател: 3.3-litre, V6 petrol engine, 155kW@5600rpm, 288Nm@4400rpm, front electric motor, 123kW@4500rpm, 333Nm@0-1500rpm, rear-axle electric motor, 50kW@4610-5120rpm, 130Nm@0-610rpm
Трансмисия: electrically controlled continuously variable transmission
Гориво бензин: 65-litre tank, consumption 8.3L/100km (as tested)
Зареден до горе на една безиностанция и нулиран бордкомпютъра.
Второ мнение от Torque pro и plugin Fuel Economy for Torque Pro , също нулиран и настроен да отчита по Airflow meter.
20км из град Козлодуй при паркиране, показание 19,7L/100 (Torque pro - 19,3L/100)
На следващия ден пътувам до областния град Враца със спиране на село за да оставя малкият човек при тъщата. Демек подгрев на купето за малкия човек 15мин. на място....разхода по борд компютър стана 22L/100. До село (15km T=-1º) показанията бяха 14,4L/100 (Torque - 14,6L/100, не отчита когато автомобила не се движи но натрупва изгореният бензин на място към сметката.). Извънградско до Враца (68км T=-1º÷6º) показания на компа 8,9L/100km (Torque 8,5L100). Градско из Враца (50км Т= 6º÷ 10º) 8,7L/100 (torque 8,5L/100). Прибиране у дома (79км Т=10º ÷ 8º) показание 7,4L/100 (7,7L/100).
На следващият ден градско в Козлодуй (30км със 6 спирания тук-там) 9,8L/100 (10,2L/100).
Ето така се изменя при мен разхода при смесен цикъл на шофиране без да занулявам компютъра.