veso_hds написа:BOz написа:Може ли да дадеш за пример това "в пъти по-добро" в какво се изразява?
BOz,какво искаш да направиш от темата-същата като за приуса ли?Човекът ясно и точно е написал-купих си зарядно,темата е за ключ,благодаря на отзовалите се и толкова!Като искате да се дръглите намерете друго място,не опорочавайте форума!МОЛЯ ВИ!
Не може ли да искам информация, защото ми е интересно? Може нещо да не знам и да искам да науча.
Исках да разбера какво е толкова в пъти по-добро. Ако казваш нещо, то ще трябва да може да се аргументираш, нали?
И понеже съм имал лично оригинално зарядно на БМВ:

И съм го разглобявал.
Естествено съм разглобявал и това на Лидл. Не бих препоръчал нещо просто ей така, защото ми е заредил един път акумулатора. Бих го препоръчал именно защото си струва, предвид начина му на работа.
И смело мога да твърдя, че това зарядно на БМВ, което реално е ситек, то има много малко разлика в начина му на работа. Но предвид, че едното струва 4-5 пъти повече пари, то за 5% разлика не мисля, че въобще си струва.
Не ме разбирайте погрешно. Супер, че колегата си е купил такова зарядно. Въпроса е, че не си заслужава грам парите, ако е това, което показвам на снимката. Но в крайна сметка всеки сам си решава за какво да си даде парите.
Просто ми беше интересно това "в пъти по-добро" в какво се изразява. Защото ей така тръгват мълвите, а това не е добре. Това ми е мнението.
Scott написа:BOz написа:Самата енергия когато се подаде на плочите, започва обратния процес - оловния сулфат и водата се преобразуват на оловен диоксид и олово, като активния материал започва да се връща върху плочите. Тази реакция не изисква никакъв контрол от заряден ток в долна граница...
Процесът на заряд е доста по-сложен отколкото го описваш. Равномерното връщане на активния материал по плочите зависи от плътността на тока и ако този ток е много малък, само на места се разкъсва оловния сулфат и там се извършва регенерацията. Слабия заряден ток не позволява естествено размесване на електролита и се образуват зони с по-голяма и по-малка плътност на регенерация, което нарушава дебелината на активния слой върху плочите. Най-просто този процес може да се сравни с отлив на вода по пясъчен бряг с много малък наклон. Ако отлива е силен то водата се оттича равномерно и не остават локви, ако отлива е много слаб, образуват се множество локви, задържащи част от водата.
Почти съм съгласен с теб. Само ме интересува да дадеш определение за малък ток. За един средностатистически акумулатор от 70-80Ач, колко е слабия ток за който говориш?
Защото винаги ще стигнеш до точката на заряд, където активната маса се е пренесла почти по плочите. Тогава започват да се образуват газове в акумулатора и целия екетролит започва да се движи, защото въпросните газове го раздвижват. Точно това не трябва да става по принцип и този процес се гледа да се избягва. Ако говориш за кякакви милиампери близко до саморазряда, то ок, може да се съглася. Но за едно зарядно каквото и да кажеш на пазара, то абсолютно всеки един акумулатор няма да има проблем с този процес. Иначе на теория е така, ако го зареждаш с някакви милиампери близко до саморазряда. Но то и със зарядно за телефон с един преобразувател на напрежението пак ще имаш излишна енергия, за да не се получи въпросния процес.
Точно заради този процес се ограничава по ток в горната част. Защото при много интензивно зареждане се получават такива дупки в електролита. Напрежението расте много бързо и по напрежение и ток може да считаш, че акумулатора е зареден, но като го оставиш за няколко часа, то заряда може да спадне и до под 60% именно заради този процес. Именно и това е причината един акумулатор да му пада напрежението след като е бил зареждан върху автомобила и го премериш веднага след като загасиш колата.
С две думи - зареждане на акумулатор с каквото и да е зарядно за акумулатори е в пъти (буквално) по-здравословно от каквото и да е зареждане с алтернатор.
За това винаги ми е много смешно някой като вземе да се притеснява какво ще му е зарядното за акумулатора, а алтернатора буквално му разкатава играта на акумулатора ежедневно ден след ден. Ама потребителя вземе да се вайка как така да си зареди акумулатора с външен източник най-здравословно.