Страница 4 от 4

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 30 Окт 2014 23:20
от slowtraveler
Затова и предложих да уеднаквим термините tooth.gif :thumbsup:
А най-лесно се запомня покрай клетката на автомобилния акумулатор - най-малката неделима част на батерията...
Които се навързват в последствие на групи за докарване на необходимото напрежение и т.н.

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 31 Окт 2014 11:14
от BOz
slowtraveler написа:Затова и предложих да уеднаквим термините tooth.gif :thumbsup:
А най-лесно се запомня покрай клетката на автомобилния акумулатор - най-малката неделима част на батерията...
Които се навързват в последствие на групи за докарване на необходимото напрежение и т.н.
Проблема, че "cell", което на български е "клетка" се използва в международното пространство при хибридните батерии за самата батерия, която е изградена от 6 вътрешни "клетки", с които "клетки" наричаме "клетките" на киселинните (обикновените) акумулатори.
Е как да стандартизираме нещата толкова лесно? biggrin.gif

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 31 Окт 2014 16:26
от Japanese_fever
^ Не е така!

cell - клетка
battery pack - батерия (т.е. пакет от много клетки)

На обиновените батерии (1.5V или 1.2V-зареждащите) им казват - batteries.
На литиево-йонните (за фотоапарати и всякакви други устройства) - battery pack.

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 31 Окт 2014 18:18
от Hursa
До колкото разбрах boz има предвид под клетка пакет от 6 под елемента (ех тези термини - подклетки в случая май ще е по точно:). "Пакетирани" заедно, подобно на 4.5 волтовите плоски батерии(дали се срещат още) набрани от три цилиндрични под елемента от 1.5 В с размера на АА батерия долу горе. И вече от тези "клетки" е събрана цялата батерия.
Интересно как е "пакетирана" самата "клетка". Има ли някакви вентилационни отвори. Самите поделементи могат ли да се разделят или са "залети" с нещо заедно, слепени някак си заедно за да се охлаждат поделементите през външната повърхност на клетката.

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 31 Окт 2014 18:26
от slowtraveler
Hursa написа:До колкото разбрах boz има предвид под клетка пакет от 6 под елемента...
Точно на тях им казват модули :whistle: (въпреки, че някои им викат и клетки, което според мен не е правилно - модула се състои от клетки)

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 31 Окт 2014 23:49
от Hursa
Не мисля, че термините са толкова важни, ако разбира се, става ясно какво има в предвид пишещия. Ако някой от пишещите е професионалист в тази област, нека сподели кои са професионалните термини приети в Бг. И непрофесионалистите ще трябва да ги приемем:)
Само дето последните реплики едва ли ще помогнат на vokel да запали, дори ако използваме и най-точните термини:)

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 01 Ное 2014 10:59
от slowtraveler
Hursa написа:Не мисля, че термините са толкова важни, ако разбира се, става ясно какво има в предвид пишещия....
Точно затова са термините - за да говорим 'на един език' защото не е толкова ясно какво има предвид пишещия и при неправилно използване може да говорим за различни неща...
Първоначално мислех, че могат да се сменят клетки... Обаче като поразрових се оказа, че се сменят модули, като клетките в модула не могат да се демонтират...
А за 'паленето' на приуса - икономическия вариант като че ли е: вземане на модули/що годе читави (като гледам в ибей - около 30 паунда), и подмяна на умрелите... Колата ще запали :thumbsup:

П.С. а за професионалистите и термините - ами на времето сме ги учили така, като сме ставали инженери tooth.gif

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 05 Ное 2014 12:17
от BOz
Термини много. Как да кръстиш нещо като термин, бятерия, която батерия е изградена от вътрешни батерии, които вътрешни батерии са изградени пак от батерии. tooth.gif

За това ще се пробвам да обобщя информацията, която е разпространена за тия модули/батерии/клетки или каквото и да е.

1. Пакет - това е реалната батерия, до която имаш достъп. Вътрешно тя е изградена от 6 призматични клетки, всяка по 1.2 волта. За това напрежението на въпросния пакет е 7.2 волта, защото 6-те вътрешни клетки са свързани последователно. Всяка клетка е с капацитет от 6.5 Ач. Съответно и пакета има капацитет от 6.5 Ач. Тя е с размери 285х106х19,6 мм. и с тегло от 1040 грама.
Изображение

2. Батерия - При П2/П3/Аурис е изградена от 28 пакета, които са вързани последователно. Тъй като всеки пакет е с напрежение от 7.2 волта, то общото номинално напрежение на батерията е 201,6 волта. Масата на цялата батерия е приблизително 42 килограма.
Изображение

И в крайна сметка как изглеждат чертичките спрямо наличния заряд в батерията:

Изображение

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 05 Ное 2014 20:05
от Hursa
Благодаря!
Доста се различава от това което аз бях намирал за батерията. И за пръв път я виждам така на снимка. Така и охлаждането е долу горе понятно. Поне си мисля, че мога да го разбера.

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 06 Ное 2014 00:10
от Japanese_fever
Мерси за нагледното обяснение.
Много професионално! smile.gif

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 06 Ное 2014 07:47
от slowtraveler
В тубата има доста клипчета за смяна на модули - изгледи към батерията и модулите от всякакъв ъгъл... И как се разглобява :whistle:

Re: toyota prius не пали...

Публикувано на: 24 Ное 2014 22:18
от jim_beam
в крайна сметка до къде стигна колегата,успя ли да я подкара?