Страница 4 от 5
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 09 Апр 2014 21:29
от nowyaris
Мерудията е култивирано растение,демек подлежи на подобрения и модификации.За разлика от дивия лопуш,например..... biggrin.gif .Когато човек е глупав,това е за цял живот.Лошото е че от глупост не може да го разбере.Че и с колегата от US така.
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 09 Апр 2014 21:34
от nowyaris
zi_zi_top написа:Мисля, че ще допуснеш грешка (най-малкото с излишен разход), ако ги смениш.

Прав си докторе-нещо дето си върши работата не се сменя.Особено ако е заводски вградени.Автомобилите са за каране,не за бъзикане.Относно смяната на спирачна течност след определен период също имам известни резерви.Особено ако спирачната система работи безупречно.
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 09 Апр 2014 21:35
от vodafon
nowyaris написа:
Мерудията е култивирано растение,демек подлежи на подобрения и модификации.За разлика от дивия лопуш,например..... biggrin.gif .Когато човек е глупав,това е за цял живот.Лошото е че от глупост не може да го разбере.Че и с колегата от US така.
чекай че редактирах за култивиране на лопуша и съм изпуснал края
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 09 Апр 2014 21:45
от slowtraveler
nowyaris написа:...Относно смяната на спирачна течност след определен период също имам известни резерви.Особено ако спирачната система работи безупречно.
Виж за това не съм съгласен.
Причините/ефектите:
1. Хигроскопична е. А малко количество влага смъква с доста температурата на кипене. На времето не сменях спирачна течност, и не ми правеше впечатление когато тя кипне (остана без спирачки, и се наложи да припомпвам за да се появи някакво спирачно усилие). Откакто сменям - не съм имал такъв проблем.
2. Навлязлата влага започва корозия. Виждал съм корозия в най-ниските части на буталото на спирачките. Не ми се мисли какво става в ABS....
3. Смяната е бърз, евтин и лесен процес, а с това се решават първите два ефекта.
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 09 Апр 2014 21:49
от zi_zi_top
max-2 написа:scorpion написа:.... Не знам колко още ресурс имат накладките но мисля сега при осблужването да ги сменя всичките. Най-малкото, че все пак 5 години от вграждането в колата си е дълъг период от време и не бих искал изненади ... После какво ще е поведението не знам ... за мен това си е добър пробег с тези накладки,като обаче се стремя да не ползвам екстремно спирачките и ползвам двигателната такава при всяка възможност, т.е. рядко карам с изключена скорост или превклювам на по-ниска предавака и т.н. ...
Та искам да кажа, че ми е все едно дали са твърди или меки накладките стига колата да спира добре и смяната на накладки и дискове да не се налага често biggrin.gif
Според мен в твоя случай е най-добре да смениш спирачната течност, много са и годинките вече, а за накладките спокойно може да изчакаш да паднат до около 3 мм. , което при твоя стил на каране е около 30 к км. Спомням си, че за карината минимума феродо, при който се сменят накладки е 1 мм. , но това е много грубо и почти веднага оставаш без спирачки при интензивно спиране.

+1
Оригиналната спирачна течност се сменява на 3 години или 60 000 км, след това на 2 години или 30 000 км.
FUCHS Oil Chooser
Print preview
Category: Cars Your remarks
Make: Toyota EU
Model: Avensis, T25 (2003 - 2009)
Type: Avensis 2.2 D4-D (2005 - 2009)
Date: 09-04-2014
Collapse all
Expand all
Engine 2AD-FTV
Transaxle, manual 6/1
Hydraulic brake system
Use: Normal
Intervals: Change 30000 km / 24 months
Products: MAINTAIN DOT 5.1
MAINTAIN DOT 4
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 09 Апр 2014 21:56
от Japanese_fever
vodafon написа:
Няма как да търсиш от спортна накладка с обикновен диск и еднобутален апарат някакво спиране.
Ами аз вече на мерих - 2-3 пъти по-добро спиране от оригиналните накладки с обиновен диск. Викаш да ги хвърлям накладките щото не съм с 4 бутгалца и нямам дискове, а?
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 09 Апр 2014 21:58
от Japanese_fever
slowtraveler написа:nowyaris написа:...Относно смяната на спирачна течност след определен период също имам известни резерви.Особено ако спирачната система работи безупречно.
Виж за това не съм съгласен.
Как да не си съгласен? Говориш с капацитет по селскостопански машини, бивш де, ама все пак експерт.
Той кара, докато нещо не се счуши, дотогава всичко работи безупречно. biggrin.gif
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 09 Апр 2014 22:08
от Toyo_driver
Като се замисля действително можем да обобщим накладките в три класа - ниско качество, висок клас, състезателни. Под "състезателни" тука Японската треска не е обяснил, но тъй като чета мисли, виждам че има предвид т.нар. "керамични" накладки за състезателни автомобили(така както има и керамични съединители). Друг е въпроса, че съставките на фрикционната смес могат да бъдат - органични, метални, керамични, карбонови и т.н. Разбира се, за да не се износва неравномерно едното или другото трябва и правилно комбиниране на дискове с накладки. Съгласете се, че не става керамични накладки с кашкавалени дискове laugh.gif
Ето статийка за видове накладки -
http://auto.howstuffworks.com/auto-part ... -pads2.htm
Ето таблица със съвети за комбиниране на дискове и накладки -
http://www.at-rs.de/bremsen_beratung-nach-mass.html (май я имаше някъде из форума)
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 09 Апр 2014 22:50
от Airfan
Между другото внимавайте със смяната на спирачната течност, че на един колега в "централата" на абс-а влезна въздух и 3 години няма кой да му обезвъздуши като хората системата и понякога спираше само с единия кръг.
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 09 Апр 2014 23:01
от vodafon
Japanese_fever написа:vodafon написа:
Няма как да търсиш от спортна накладка с обикновен диск и еднобутален апарат някакво спиране.
Ами аз вече на мерих - 2-3 пъти по-добро спиране от оригиналните накладки с обиновен диск. Викаш да ги хвърлям накладките щото не съм с 4 бутгалца и нямам дискове, а?
Остават ти още 61500 поста и ти пращам една голема тиква за медал
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 09 Апр 2014 23:25
от slowtraveler
Airfan написа:Между другото внимавайте със смяната на спирачната течност, че на един колега в "централата" на абс-а влезна въздух и 3 години няма кой да му обезвъздуши като хората системата и понякога спираше само с единия кръг.
Трябва да са били големи майстори... И да не са имали инструмента/машинката, с която смяната става много лесно (едновременно допълвайки спирачна течност, и изключвайки попадане на въздух в системата)...
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 09 Апр 2014 23:26
от Japanese_fever
И ти ли си теоритик като nowyaris?
Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 09 Апр 2014 23:39
от slowtraveler
Ъхъ...Чист теорЕтик.... Ама не винаги съм бил такъв - само последните години..
Щом мнението ми те учудва, явно не си правил никога сам (е, по-лесно е двама, но и сам става с някоя друга хватка ако нямаш машина) обезвъздушаване на спирачна система, нито пък си виждал машина за обезвъздушаване (там няма проблем да си сам)...
П.С. пише се теорЕтик

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 10 Апр 2014 03:03
от Japanese_fever
Горния ми пост беше към vodafon.
От много години тук, вече почнах да се замислям за някои думи, не ги ползвам.

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ
Публикувано на: 10 Апр 2014 06:56
от slowtraveler
Напомням на колегите, че темата не е на кой му е по-твърд, а за накладките и спирачните системи...
Лични 'профили' и определения може да си правите по ЛС и на лични срещи
