ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от nowyaris » 09 Апр 2014 21:29

vodafon написа:от Japanese_fever » 09 Апр 2014 ....

Абе ти верно си голяма мерудия,и като направиш 1000000 поста ще имаш ли награда ?
Много ме развеселяваш напоследък /откакто съм във форума де/ :blob7: :blob6: :blob5: :blob4: :blob8: :blob3: :blob2: :blob:
Мерудията е култивирано растение,демек подлежи на подобрения и модификации.За разлика от дивия лопуш,например..... biggrin.gif .Когато човек е глупав,това е за цял живот.Лошото е че от глупост не може да го разбере.Че и с колегата от US така.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от nowyaris » 09 Апр 2014 21:34

zi_zi_top написа:Мисля, че ще допуснеш грешка (най-малкото с излишен разход), ако ги смениш. :thumbsup:
Прав си докторе-нещо дето си върши работата не се сменя.Особено ако е заводски вградени.Автомобилите са за каране,не за бъзикане.Относно смяната на спирачна течност след определен период също имам известни резерви.Особено ако спирачната система работи безупречно.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

vodafon
Мнения: 133
Регистриран на: 30 Юни 2013 16:23

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от vodafon » 09 Апр 2014 21:35

nowyaris написа:
vodafon написа:от Japanese_fever » 09 Апр 2014 ....

Абе ти верно си голяма мерудия,и като направиш 1000000 поста ще имаш ли награда ?
Много ме развеселяваш напоследък /откакто съм във форума де/ :blob7: :blob6: :blob5: :blob4: :blob8: :blob3: :blob2: :blob:
Мерудията е култивирано растение,демек подлежи на подобрения и модификации.За разлика от дивия лопуш,например..... biggrin.gif .Когато човек е глупав,това е за цял живот.Лошото е че от глупост не може да го разбере.Че и с колегата от US така.
чекай че редактирах за култивиране на лопуша и съм изпуснал края

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6214
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 347 пъти
Получена  благодарност: 376 пъти

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от slowtraveler » 09 Апр 2014 21:45

nowyaris написа:...Относно смяната на спирачна течност след определен период също имам известни резерви.Особено ако спирачната система работи безупречно.
Виж за това не съм съгласен.
Причините/ефектите:
1. Хигроскопична е. А малко количество влага смъква с доста температурата на кипене. На времето не сменях спирачна течност, и не ми правеше впечатление когато тя кипне (остана без спирачки, и се наложи да припомпвам за да се появи някакво спирачно усилие). Откакто сменям - не съм имал такъв проблем.
2. Навлязлата влага започва корозия. Виждал съм корозия в най-ниските части на буталото на спирачките. Не ми се мисли какво става в ABS....
3. Смяната е бърз, евтин и лесен процес, а с това се решават първите два ефекта.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от zi_zi_top » 09 Апр 2014 21:49

max-2 написа:
scorpion написа:.... Не знам колко още ресурс имат накладките но мисля сега при осблужването да ги сменя всичките. Най-малкото, че все пак 5 години от вграждането в колата си е дълъг период от време и не бих искал изненади ... После какво ще е поведението не знам ... за мен това си е добър пробег с тези накладки,като обаче се стремя да не ползвам екстремно спирачките и ползвам двигателната такава при всяка възможност, т.е. рядко карам с изключена скорост или превклювам на по-ниска предавака и т.н. ...

Та искам да кажа, че ми е все едно дали са твърди или меки накладките стига колата да спира добре и смяната на накладки и дискове да не се налага често biggrin.gif
Според мен в твоя случай е най-добре да смениш спирачната течност, много са и годинките вече, а за накладките спокойно може да изчакаш да паднат до около 3 мм. , което при твоя стил на каране е около 30 к км. Спомням си, че за карината минимума феродо, при който се сменят накладки е 1 мм. , но това е много грубо и почти веднага оставаш без спирачки при интензивно спиране. :thumbsup:
+1 :thumbsup:
Оригиналната спирачна течност се сменява на 3 години или 60 000 км, след това на 2 години или 30 000 км.
FUCHS Oil Chooser
Print preview
Category: Cars Your remarks
Make: Toyota EU
Model: Avensis, T25 (2003 - 2009)
Type: Avensis 2.2 D4-D (2005 - 2009)
Date: 09-04-2014



Collapse all
Expand all
Engine 2AD-FTV

Transaxle, manual 6/1

Hydraulic brake system

Use: Normal
Intervals: Change 30000 km / 24 months
Products: MAINTAIN DOT 5.1
MAINTAIN DOT 4
Последно промяна от zi_zi_top на 09 Апр 2014 21:57, променено общо 1 път.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Japanese_fever » 09 Апр 2014 21:56

vodafon написа:
Няма как да търсиш от спортна накладка с обикновен диск и еднобутален апарат някакво спиране.
Ами аз вече на мерих - 2-3 пъти по-добро спиране от оригиналните накладки с обиновен диск. Викаш да ги хвърлям накладките щото не съм с 4 бутгалца и нямам дискове, а?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Japanese_fever » 09 Апр 2014 21:58

slowtraveler написа:
nowyaris написа:...Относно смяната на спирачна течност след определен период също имам известни резерви.Особено ако спирачната система работи безупречно.
Виж за това не съм съгласен.

Как да не си съгласен? Говориш с капацитет по селскостопански машини, бивш де, ама все пак експерт.
Той кара, докато нещо не се счуши, дотогава всичко работи безупречно. biggrin.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Toyo_driver
Мнения: 220
Регистриран на: 19 Ное 2011 10:21
Местоположение: Русе

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Toyo_driver » 09 Апр 2014 22:08

Като се замисля действително можем да обобщим накладките в три класа - ниско качество, висок клас, състезателни. Под "състезателни" тука Японската треска не е обяснил, но тъй като чета мисли, виждам че има предвид т.нар. "керамични" накладки за състезателни автомобили(така както има и керамични съединители). Друг е въпроса, че съставките на фрикционната смес могат да бъдат - органични, метални, керамични, карбонови и т.н. Разбира се, за да не се износва неравномерно едното или другото трябва и правилно комбиниране на дискове с накладки. Съгласете се, че не става керамични накладки с кашкавалени дискове laugh.gif
Ето статийка за видове накладки - http://auto.howstuffworks.com/auto-part ... -pads2.htm
Ето таблица със съвети за комбиниране на дискове и накладки - http://www.at-rs.de/bremsen_beratung-nach-mass.html (май я имаше някъде из форума)

Аватар
Airfan
Мнения: 1450
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Airfan » 09 Апр 2014 22:50

Между другото внимавайте със смяната на спирачната течност, че на един колега в "централата" на абс-а влезна въздух и 3 години няма кой да му обезвъздуши като хората системата и понякога спираше само с единия кръг.
Изображение Изображение

vodafon
Мнения: 133
Регистриран на: 30 Юни 2013 16:23

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от vodafon » 09 Апр 2014 23:01

Japanese_fever написа:
vodafon написа:
Няма как да търсиш от спортна накладка с обикновен диск и еднобутален апарат някакво спиране.
Ами аз вече на мерих - 2-3 пъти по-добро спиране от оригиналните накладки с обиновен диск. Викаш да ги хвърлям накладките щото не съм с 4 бутгалца и нямам дискове, а?
Остават ти още 61500 поста и ти пращам една голема тиква за медал

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6214
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 347 пъти
Получена  благодарност: 376 пъти

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от slowtraveler » 09 Апр 2014 23:25

Airfan написа:Между другото внимавайте със смяната на спирачната течност, че на един колега в "централата" на абс-а влезна въздух и 3 години няма кой да му обезвъздуши като хората системата и понякога спираше само с единия кръг.
Трябва да са били големи майстори... И да не са имали инструмента/машинката, с която смяната става много лесно (едновременно допълвайки спирачна течност, и изключвайки попадане на въздух в системата)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Japanese_fever » 09 Апр 2014 23:26

И ти ли си теоритик като nowyaris?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6214
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 347 пъти
Получена  благодарност: 376 пъти

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от slowtraveler » 09 Апр 2014 23:39

Ъхъ...Чист теорЕтик.... Ама не винаги съм бил такъв - само последните години.. tooth.gif
Щом мнението ми те учудва, явно не си правил никога сам (е, по-лесно е двама, но и сам става с някоя друга хватка ако нямаш машина) обезвъздушаване на спирачна система, нито пък си виждал машина за обезвъздушаване (там няма проблем да си сам)...

П.С. пише се теорЕтик :whistle: tongue.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от Japanese_fever » 10 Апр 2014 03:03

Горния ми пост беше към vodafon.
От много години тук, вече почнах да се замислям за някои думи, не ги ползвам.
tooth.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6214
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 347 пъти
Получена  благодарност: 376 пъти

Re: ТВЪРДИ ИЛИ МЕКИ НАКЛАДКИ

Мнение от slowtraveler » 10 Апр 2014 06:56

Напомням на колегите, че темата не е на кой му е по-твърд, а за накладките и спирачните системи...
Лични 'профили' и определения може да си правите по ЛС и на лични срещи :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта