Страница 4 от 6
Re: Себестойност на удоволствието да употребяваш автомобил
Публикувано на: 02 Мар 2014 00:24
от Vesko
zi_zi_top написа:ss_mitko написа:Кеф цена няма. Но аз, лично съм на принципа че, докато една вещ ми върши работа без да ми създава проблеми, не я сменям. Колата ми е на 8г. телефона на 7г. но все още са здрави, не ми създават ядове и ми вършат работа. Като започнат проблемите тогава сменям.
Напълно съм солидарен с това поведение!
Не мога да намеря разумна причина да сменявам една работеща вещ, която ми служи добре, независимо от възрастта и. Още повече, че в случаите, в които съм го правил, съм си натрисал повече проблеми, отколкото можех да си представя. Затова се придържам към принципа да не бъзикам работещи неща!
Другата причина да сменяваш хардуеъра е суетата. Това обаче води до загуба на реалната самооценка "кой съм и къде съм" и също има лоши последствия.
Човекът трябва да изпитва по-голямо удоволетворение от това да дава, а не да взима/потребява. (Това изглежда нелепо в съвременността, но е основна и непреходна ценност!)
Това е само лично мнение! Не ангажирам никого и не обвинявам никого!!!

Напълно съм съгласен, че човек трябва да изпитва удоболствие. Обаче обратните примери са много. Днес в тъмното едина кога се движеше по магистралата от сф в псокоа пловдив.... нишно лошо, ако собсвеника й от "икономиийки" беше забравил, че освен кефа дакараш колата която ти харесва трябва и да я подържаш... От двата светлооразителя работеше само единият и то, ако задната кола кара на дълги.... ама автобуса след мен естествено беше на къси и дъго време бях в неумение защо аджеба автобуса ми присветва biggrin.gif Докато осъзная, че всъщност аз нищо не съм му направил, а "невидимата" кола, заради "икономии", му е направила почти патова ситуация....
Re: Себестойност на удоволствието да употребяваш автомобил
Публикувано на: 02 Мар 2014 02:08
от Scott
zi_zi_top написа:ss_mitko написа:...лично съм на принципа че, докато една вещ ми върши работа без да ми създава проблеми, не я сменям. Колата ми е на 8г. телефона на 7г...
Не мога да намеря разумна причина да сменявам една работеща вещ, която ми служи добре, независимо от възрастта и.
От такива като вас БВП стои на това дередже. Хората дето произвеждат коли и телефони стоят гладни, щото не им купувате новата стока

Re: AURIS - бензин или дизел ?
Публикувано на: 02 Мар 2014 02:26
от LEXUS
Vesko написа:LEXUS написа:Ми то над 50% от хората тогава не трябвало да си купуват коли
Точно това имах предвид.

Нямаше даги има проблемите в паркирането вечер

За този проблем има поне 3 решения: Гараж, къща с гараж, платен паркинг.
Re: Себестойност на удоволствието да употребяваш автомобил
Публикувано на: 02 Мар 2014 07:30
от slowtraveler
zi_zi_top написа:....
Другата причина да сменяваш хардуеъра е суетата. Това обаче води до загуба на реалната самооценка "кой съм и къде съм" и също има лоши последствия.
Човекът трябва да изпитва по-голямо удоволетворение от това да дава, а не да взима/потребява. (Това изглежда нелепо в съвременността, но е основна и непреходна ценност!)...
Зизи, зависи от гледната точка...
Погледни от друг ъгъл плюсовете от продажбата на автомобила и покупката на нов такъв - не виждам никакъв конфликт с написаното от теб:
+ ще нахраниш дилър, застраховател, община, евентуално лизингодател. И производителя, ама те повечето не са наши, така, че поне мен не ме интересуват толкова...
+ продавайки запазения автомобил на нормална цена, ще зарадваш някой човечец, който само си е мечтал да кара такъв автомобил, но никога не би имал възможност да си го купи нов. А ти му го даваш под продажбена цена просто защото имаш възможност. А човечеца и фамилията му ще са ти много благодарни...

Re: AURIS - бензин или дизел ?
Публикувано на: 02 Мар 2014 09:07
от Vesko
LEXUS написа:Vesko написа:LEXUS написа:Ми то над 50% от хората тогава не трябвало да си купуват коли
Точно това имах предвид.

Нямаше даги има проблемите в паркирането вечер

За този проблем има поне 3 решения: Гараж, къща с гараж, платен паркинг.
Доста неприложими в БГ условия...
Re: Себестойност на удоволствието да употребяваш автомобил
Публикувано на: 02 Мар 2014 17:38
от picha
Също съм сменил няколко коли втора употреба, но никога не съм водил сметка за разходите. Но реших, че като си купя нова от магазина, ще си записвам всяка стотинка
http://aygo.alle.bg/. Ако изобщо това ще помогне на някого ...

Re: Себестойност на удоволствието да употребяваш автомобил
Публикувано на: 02 Мар 2014 17:47
от slowtraveler
picha написа:.... Но реших, че като си купя нова от магазина, ще си записвам всяка стотинка
http://aygo.alle.bg/. Ако изобщо това ще помогне на някого ...

Ами лично на мен ми помогна доста в изясняването какви луди суми хвърляме за удоволствие
Разчетите не съм ги показвал на жената.
От друга страна още с първия си личен автомобил открих една зависимост - колкото по-голяма сума хвърля за автомобила и за гориво, толкова по-голяма възвращаемост има в касата (явно е имало повече работа) ....
Дано тенденцията се запази....

Re: Себестойност на удоволствието да употребяваш автомобил
Публикувано на: 02 Мар 2014 17:49
от Airfan
И аз си водя за последните 3 коли и не е добре да се чете, щото е отчайващо, но и аз съм тертиплия и искам всичко да ми е тамън...

Re: Себестойност на удоволствието да употребяваш автомобил
Публикувано на: 03 Мар 2014 08:27
от Kiki
Airfan написа:И аз си водя за последните 3 коли и не е добре да се чете, щото е отчайващо, но и аз съм тертиплия и искам всичко да ми е тамън...

А, знаеш ли колко спокойно се живее и колко ширико ти е около вратлето, когато не го правиш? biggrin.gif
Аз давам доста пари по всяка кола, която съм имал, защото винаги я поддържам в перфектно състояние по простата причина, че в нея возя семейството и себе си. Никога не съм си позволявал да употребявам технически неизправен автомобил. В обратният случай си и опасен за околните, което е престъпление според мен. Именно по тази причина не водя никакви сметки за разходите, защото, както кава Дидо, бих се гръмнал.

П.П. Между другото Авенсиса е колата ( без да съм правил точна сметка) по която за 200 000км. съм дал най-малко пари за поддръжка й в сравнение с всички останали.
Re: Себестойност на удоволствието да употребяваш автомобил
Публикувано на: 05 Мар 2014 13:52
от mirott
prius 3 написа:iovkito написа:prius 3 написа: Даже конкретен модел мога да кажа- Опел Астра 1,6. 75 к.с.
Тези астри вече се разпадат от ръжда , не е здравословно да се кара такава.
За Астра Г след 96-та и Астра Ф след 98-ма говоря. Те нямат проблем с ръждата, какъвто имаха Астрите и изобщо всички Опели преди това.
Астра F е от 1991-ва, преди това няма Опел с такова име. Няма Астра F след 1998-ма! Наследник е на Кадет Е. Ръждясва много! Астра G е от 1998-ма. Няма никакъв фрапиращ проблем с ръждата!
Re: Себестойност на удоволствието да употребяваш автомобил
Публикувано на: 05 Мар 2014 14:43
от slowtraveler
mirott написа:...Няма Астра F след 1998-ма!
Не си прав... Все още експлоатираме Астра Ф класик 1999 или 2000г (1.4 моноинжекция, мисля че завода за 'класик' бе в Полша)...
Все още няма следа от ръжда...

Re: Себестойност на удоволствието да употребяваш автомобил
Публикувано на: 05 Мар 2014 14:54
от mirott
Ооо, прав съм...

! Астра F e спряна от производство 1998-ма година! Единствено до 2000-та се произвежда кабрио. Щом е Астра Класик, не е F. Която на вид е F, само че правена в Полша при прекратяване на производството на F-ката. И така до 2001-ва! Както Астра G я има Астра Класик II, която също се прави в Полша при излизането на Астра Н...и при появата на J има Класик III! Но никъде не се води Астра F, просто защото след 1998-ма не се произвеждат. Няма ръжда, защото за разлика от F-ката има поцинковано купе с 12 годишна гаранция против корозия.

Re: Себестойност на удоволствието да употребяваш автомобил
Публикувано на: 06 Мар 2014 18:18
от Not_active_user_1
iovkito написа:prius 3 написа:За Астра Г след 96-та и Астра Ф след 98-ма говоря.
Или по-скоро обратното.
Грешката е вярна. Благодаря за корекцията! В бързината съм разменил местата на „Г“ и „Ф“. Да се чете:
За Астра Ф след 96-та и Астра Г след 98-ма говоря.

Re: Себестойност на удоволствието да употребяваш автомобил
Публикувано на: 06 Мар 2014 18:22
от Not_active_user_1
slowtraveler написа:mirott написа:...Няма Астра F след 1998-ма!
Не си прав... Все още експлоатираме Астра Ф класик 1999 или 2000г (1.4 моноинжекция, мисля че завода за 'класик' бе в Полша)...
Все още няма следа от ръжда...

Официално модела е спрян 98-ма, но може и да е продължен не знам. Въпросът е, че след март, ако не ме лъже паметта на 96-та подобряват значително, антикорозионната защита.

Re: Себестойност на удоволствието да употребяваш автомобил
Публикувано на: 07 Мар 2014 09:27
от mirott
prius 3 написа:slowtraveler написа:mirott написа:...Няма Астра F след 1998-ма!
Не си прав... Все още експлоатираме Астра Ф класик 1999 или 2000г (1.4 моноинжекция, мисля че завода за 'класик' бе в Полша)...
Все още няма следа от ръжда...

Официално модела е спрян 98-ма, но може и да е продължен не знам. Въпросът е, че след март, ако не ме лъже паметта на 96-та подобряват значително, антикорозионната защита.

Модела е спрян 1998-ма и не е продължаван. Антикорозионната защита е подобрена при Астра Класик I и Астра G, след 1998-ма! Астра F си ръждясва и гние доволно!