Страница 4 от 5

Re: Безвредна ли е червената нафта за D4D

Публикувано на: 08 Яну 2014 14:26
от memorex
offtopic.gif
two-stroke oil we get 4 different quality ratings, which are based on the JASO (Japanese Automotive Standards Org.) scale:

JASO-FA very basic single grade SAE30 or SAE40 based 2-stroke oil (premix only)

JASO-FB Used for most premix industrial 2-stroke engines and scooters

JASO-FC "Low ash burn" used for separate oil injection and most outboard motors. this oil can be mineral or part synthetic

JASO-FD This is fully synthetic 2-stroke oil for racing engines. It is not suitable for mixing with diesel, because a) too expensive and b) not compatible with cats and particle filters.

For All Series LR and Disco1 and 2 a Jaso-FB rated oil is fine. For Disco 3 and 4 a JASO-FC rated oil has to be used, such as the Fuchs oil.

Now in order to provide better lubrication but at the same time also better power delivery from the engines, the ideal solution seems to be to add 2-stroke oil (see above) in a mixing ratio of 1:200 i.e. 500ml per 100lt diesel.
This will increase the cetane rating by 3-5 points and will provide the following benefits:

1. Much better and more complete combustion (lower EGT)

2. Self cleaning of engine internals, as JASO-FC compliant 2-stroke oil burns cleaner and better than diesel. Due to this there is also about a 3-5% gain in fuel economy.

3. Sufficient lubrication of high pressure components in the diesel injection system.

4. Much quieter starting in the morning and smoother running

5. Reduced smoking

6. In engines with particle filter "burn free" action is reduced from every 600-700km to between every 1200-2000km

7. Much lower "clowd content" of diesel exhaust fumes typically from 0.95 down to 0.47. This is measured in Germany at the TüV.

8. Large government fleets in Germany report fleet reliability (MB Cdi, BMW CRD, Audi Tdi etc. etc. to exceed 400'000km WITHOUT VHP pump or injector failures

So the above deliberations give some well documented indication, why adding 2-stroke oil to diesel is such a clever move.

I run my 1999 Disco1 300Tdi on Sasol 50ppm diesel with a 1:200 mixing ratio of Sasol Corwa-120 2-stroke oil added.

I get on long distance travel fully loaded between 8.9 to 10.8lt/100km depending on how heavy my right foot is. I have done a number of trips with 1000km per (standard capacity) tank.

So now that I have kickstarted this thread, lets hear from the members out there.

Disclaimer:
This is my personal view and in no way whatsoever serves as an instruction or official guide line. All product names mentioned are the property and/or trade mark of their relevant owners.
__________________
with kind regards
George Bosch

Re: Безвредна ли е червената нафта за D4D

Публикувано на: 08 Яну 2014 15:03
от Airfan
Моят съвет е да зареждате от големи обекти на големите вериги - Еко, Лукойл, Шел, ОМВ, Петрол и няма да имате никакви ядове.

Re: Безвредна ли е червената нафта за D4D

Публикувано на: 08 Яну 2014 15:05
от mirott
mirott написа:В България на кое викаме "хубава" нафта?
http://www.vesti.bg/bulgaria/obshtestvo ... da-6001952
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=2836640
Бре хора, не четете ли?

Re: Безвредна ли е червената нафта за D4D

Публикувано на: 08 Яну 2014 15:19
от Airfan
mirott написа:
mirott написа:В България на кое викаме "хубава" нафта?
http://www.vesti.bg/bulgaria/obshtestvo ... da-6001952
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=2836640
Бре хора, не четете ли?
Ти знаеш ли от къде са ги налели тези нафти? Не се връзай толкова лесно на нещата по медиите.

Re: Безвредна ли е червената нафта за D4D

Публикувано на: 08 Яну 2014 15:25
от mirott
Не се връзвам. Просто на -18 миналата зима ми замръзна OMV Алпин! Стана на желе. И после с Лукойл така! Просто няма нищо свястно в тая държава!

Re: Безвредна ли е червената нафта за D4D

Публикувано на: 08 Яну 2014 15:41
от Airfan
mirott написа:Не се връзвам. Просто на -18 миналата зима ми замръзна OMV Алпин! Стана на желе. И после с Лукойл така! Просто няма нищо свястно в тая държава!
Аз от ОМВ никога не зареждам - никога. Винаги съм зареждал от Лукойл и Еко. Никога не съм имал проблем с палене на студено за период от 6 години, в които имах дизел.

Re: Безвредна ли е червената нафта за D4D

Публикувано на: 08 Яну 2014 17:26
от slowtraveler
mirott написа:
mirott написа:В България на кое викаме "хубава" нафта?
http://www.vesti.bg/bulgaria/obshtestvo ... da-6001952
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=2836640
Бре хора, не четете ли?
Ако си позаровил по-надълбоко в темата, сигурно знаеш, че например Нова изведнъж смени/оряза 'архива' на репортажа в сайта си относно проблема, защото доста народ забеляза, че в първоначалния 'репортаж' ясно се виждаше -13F, а не Целзий...
Служебната се зарежда само в ОМВ... Обикновения дизел (не Алпин)... Досега - няма проблеми (да като я взехме нова заредихме Алпин, но последните години - обикновен дизел)...
Температурите мисля, че падаха до около -16-18.. А преди 2 години и до -20С... При -20С момчето само каза, че чакало доста да изгасне подгрева, и също доста време за да позагрее автомобила... Но НИКАКЪВ проблем...
За дъртите мерцедес дизели на микробусите - там не говорим... На тях и мазут да им сипеш - ще се помръщат и ще го изгорят :) Зимата по принцип си палят трудно, ама не заради нафтата :)

Re: Безвредна ли е червената нафта за D4D

Публикувано на: 08 Яну 2014 17:36
от mirott
Заради нафтата има много проблеми, дори на -25 Целзий не трябва да е в такова състояние ако се вярва на бензиностанциите! И точно старите коли патят от това-повечето нови са набъкани с подгреви на нафтата къде ли не и за това не ви замръзват!На моята кола ЗАМРЪЗВА! Нееднократно! Щото продават БУКЛУЦИ, а не горива!

Re: Безвредна ли е червената нафта за D4D

Публикувано на: 08 Яну 2014 18:04
от slowtraveler
Ами зареждай на ОМВ Берковица :)
Не казвам, че не можеш да попаднеш на кофти нафта - това винаги е възможно... Например при скорошно зареждане на резервоарите и ако не са ги оставили да се утаят...
А веднъж заредиш ли кофти нафта, се иска упоритост за да си изчистиш горивната система... Защото иначе дори и да смениш филтъра, той веднага ще се запуши от батака, останал в резервоара...
Затова и залагаме на превенцията - без компромис с бензиностанциите от които зареждаме - планираме зареждане само там за дизелите.
За бензина - без някаква специална планировка - стига да е ОМВ или Лукойл... Твърдо избягваме 'селските' бензиностанции...

Re: Безвредна ли е червената нафта за D4D

Публикувано на: 08 Яну 2014 21:29
от JapCar
whitefang написа: Аз лично си правя един бъркоч - добавка на Бардал за повишаване на цетановото число ...
Колега, кажи нещо за тази добавка, как влияе повишаването на цетановото число? Къде я има/цена? Бях чул за TDA Castrol за същата цел, даже я купих от eBay, но търговеца (от Австрия) сложи цена на доставка 25 Евро и развалих сделката...Мислех като си дойда след месец в БГ, да си взема един флакон да опитам. Тук в UK няма такива добавки.

Re: Безвредна ли е червената нафта за D4D

Публикувано на: 08 Яну 2014 21:31
от Airfan
mirott написа:Заради нафтата има много проблеми, дори на -25 Целзий не трябва да е в такова състояние ако се вярва на бензиностанциите! И точно старите коли патят от това-повечето нови са набъкани с подгреви на нафтата къде ли не и за това не ви замръзват!На моята кола ЗАМРЪЗВА! Нееднократно! Щото продават БУКЛУЦИ, а не горива!
За колко стари коли говорим?
Първо поколение комън рейл трябва да пали без подгрев спокойно и на -5. Ако не пали, значи е износен...

Що се отнася до цетановото число - то не е панацея. С повишаване на цетановото число се повишава и силата на детонациите в цилиндъра, съответно и натоварването на единица площ на буталото, буталната група и така нататък. Т.е. износваме си повече таратайките.

Re: Безвредна ли е червената нафта за D4D

Публикувано на: 09 Яну 2014 10:18
от whitefang
JapCar написа:
whitefang написа: Аз лично си правя един бъркоч - добавка на Бардал за повишаване на цетановото число ...
Колега, кажи нещо за тази добавка, как влияе повишаването на цетановото число? Къде я има/цена? Бях чул за TDA Castrol за същата цел, даже я купих от eBay, но търговеца (от Австрия) сложи цена на доставка 25 Евро и развалих сделката...Мислех като си дойда след месец в БГ, да си взема един флакон да опитам. Тук в UK няма такива добавки.

http://prospeed.bg/bg/product/5192/0
Tова е добавката

Колото по-високо цетановото число толкова по-добре.
Способността на дизеловото гориво да се възпламенява в двигателя се измерва по скала с мерна единица т.нар. цетаново число. Като еталон за висока възпламенимост се приема веществото цетан (хексадекан C16H34), на което се дава цетаново число 100, а за най-ниска се приема възпламенимостта на нафталина (0). Дизеловите двигатели са пригодени да работят с гориво, чието цетаново число е около 40-50./quote]
Иначе по спомени май стандарта евро 4 дизела трябва да е с цетаново число не по-малко от 52. На теб в UK тази добавка не ти е нужна
Тя е за БГ нафтите , щото са реално с цетоново около 47-48.

Re: Безвредна ли е червената нафта за D4D

Публикувано на: 09 Яну 2014 10:45
от Airfan
Не е по-добре да е много високо цетановото число и вече ви споделих защо - увеличава се износването на двигателя.

Re: Безвредна ли е червената нафта за D4D

Публикувано на: 09 Яну 2014 10:46
от whitefang
А по темата за цвета на нафтата.
На БДЖ евро 4 нафтата от Лукоил е оцветена в червено.Тя си е ОК за Д4Д
Ама пък там където работя безакцизния газьол за котела на централното отопление също е оцветен в червено. :) - Той въобще не е ОК
Цвета не е показателен.

Re: Безвредна ли е червената нафта за D4D

Публикувано на: 09 Яну 2014 10:54
от whitefang
Airfan написа:Не е по-добре да е много високо цетановото число и вече ви споделих защо - увеличава се износването на двигателя.
Ако караш с чист цетан tooth.gif tooth.gif ,ама реално с дизелово гориво повече от 57-58 цетаново число не можеш да получиш.