Страница 4 от 6

Публикувано на: 12 Мар 2007 22:29
от jamie
ugabuga написа:e, kolko mu e edin maistor da mu spretne edin custom intake :)

az kato gledam negovata glava e s TVIS. tva znachi li che e bigport?
Туй с къстъм интейка е прекия път към атмосферния (и често карбураторен) "Ад" biggrin.gif

Публикувано на: 12 Мар 2007 22:31
от b_d
не само за НА. виждал съм много як GTR-style колектор на турбо 4аге. яката ралта.

Публикувано на: 12 Мар 2007 23:00
от NEXUS
bad_dog написа:Аз бих потърсил по-сериозна. Но да не е китайска, защото от помпа лесно се чупи (турбо) двигател.
Как ше разбереш м/у другото дали стига? Имаш ли шириколентова ламбда сонда? Ако нямаш това трябва да е първата ти покупка :thumbsup:
tui za 6irokobandova lambda sonda go 4uvam za treti put dnes mai trqbva da se zabata4a po vaprosa i da si zakupq
:thumbsup:

Публикувано на: 13 Мар 2007 11:08
от Reptile
jamie написа:Мотора е ТВИС (99% блутоп) - ранните 4АГЕ-та.
Същия тип както в АЕ86 но с дебитомер.
Туй е просто уточнение де, БедДог си е писал проверени истини cool.gif
Според мен е Red&Black, първите букви са черни(очевидно) а по следващите все още личи малко неизтрита червена боя(ако се вгледаш - последната булва на "16 VALVE"). TVIS на старите BlueTop са по-различни - леко скосени в краищата. CGR при BlueTop също липсва, както и някои от датчиците(водата не се мери на толкоз много места, като при Red&Black).

БЪДЕТЕ ЗДРАВИ!

Публикувано на: 13 Мар 2007 11:24
от b_d
Reptile написа:
jamie написа:Мотора е ТВИС (99% блутоп) - ранните 4АГЕ-та.
Същия тип както в АЕ86 но с дебитомер.
Туй е просто уточнение де, БедДог си е писал проверени истини cool.gif
Според мен е Red&Black, първите букви са черни(очевидно) а по следващите все още личи малко неизтрита червена боя(ако се вгледаш - последната булва на "16 VALVE"). TVIS на старите BlueTop са по-различни - леко скосени в краищата. CGR при BlueTop също липсва, както и някои от датчиците(водата не се мери на толкоз много места, като при Red&Black).

БЪДЕТЕ ЗДРАВИ!
Прав си. През годината, когато е произведена тази кола вече не са правили ранните блутоп. Jamie иска да каже само, че главата е с големите портове и е много сходен със блутоп с дебитомер.

Публикувано на: 13 Мар 2007 11:28
от Reptile
bad_dog написа:Твоя двигател е със сравнително ниска степен на сгъстяване. Може да се турбинира както е сега, ако не подминаваш 0.6-0.7. В някои форуми има идеи как да се излъже дебитомера, за да пуска повечно гориво, но за мен това е тстрашна тъпня. По-добре си сложи един Megasquirt (или VEMS, или друга централа) и действай смело.

П.С. (за Рептайл) Въздуха се мери посредством MAP + IAT сензори обикновени в такива апликации. Така наречения Speed density algorithm. Относно главата с малките портове - грешиш според мен - защото нейния колектор е много по-отворен от другия. Т.е. главата с големите портове потенциално може да диша повече, но е осакатена от 8 портовия колектор, който я спъва.
Да прав си! Като казах, че малките портове са по трудни за турбиниране нямах предвид, че са МАЛКИ. Идеята ми беше, че тази глава е за "по-сгъстените" мотори и там е по-сложно. Валовете също са различни и по "разни сайтове" чета, че е по-подходяща за атмосферни коне. Главата с големите портове(както в случая) наистина е много по-подходяща за турбо - няма спор.

1. Я кажи за дебитомера и "пускането на повече гориво"?!?

2. Според мен е нормално обогатяването на сместта да се прави именно през дебитомера, той самият е така конструиран - да се настройва!
Ако се натегне дебитомера и се ползват по-големи инжектори според мен може да се постигне настройка до 200к.с без да се пипа нищо друго!

3. Друг ЕВТИН вариант е допълнителен инжектор, който взема сигнал от нормалните инжектори, но е с по-голям дебит, включва се когато ТИ му кажеш - демек когато развърти турбото.

4. Трябва да се постави и друг въпрос, какво турбо ще ползва и кога иска да развърта?!?! Ако е навит на по-късно развъртане т.е по-голяма турбина и пикова мощност в определен диапазон обороти - може да мине доста евтино със стандартна електроника и един допълнителен инжектор. Ако иска плавно разгръщане на мощността в целият диапазон на обороти - ""филма е друг" - по-сложно и в пъти по-скъпо!

5. По изложените по-горе причини споменах възможността да извади атмосферни коне - до 180к.с няма да се наложи да маха дори TVIS-a....поне така твърдят разни "спецове". Ако беше с по-новият мотор и MAP.....направо "не му требе турбо", 200 сигурни катъра щеше да ги извади с няколко хилядарки.

Тези "точки" подлагам на обсъждане разбира се! Очевидно ЗНАЕЩИТЕ трябва да вземат отношение!

П.С
Има един базов проблем - този мотор е НЕ добре познат У наЩа мила Родина и вероятността да се насади на "пачи яйца" хич не е за подценяване.

УСПЕХ, каквото и да решиш!

Публикувано на: 13 Мар 2007 11:52
от b_d
Тази глава се слага на 4AGZE - двигател със суперчарджър и то със същите валове като атмосферната. За мен тя е по-добра във всяко отношение от bigport, освен ако става дума за атмосферка с индивидуални дросели. (За много неща не съм съгласен с bilzilla)

Колкото до управлението - има два начина:
1. Piggy back - т.е. електроника, която управлява инжекторите и "лъже" ECU-то за доста неща;
2. Standalone - електроника, която управлява гориво и аванс. Оригиналното ЕКУ се маха. Това препоръчвам;

Варианти с един инжектор и прочие са рецепта за бързо чупене на двигател.

Публикувано на: 13 Мар 2007 19:11
от Reptile
bad_dog написа:Тази глава се слага на 4AGZE - двигател със суперчарджър и то със същите валове като атмосферната. За мен тя е по-добра във всяко отношение от bigport, освен ако става дума за атмосферка с индивидуални дросели. (За много неща не съм съгласен с bilzilla)

Колкото до управлението - има два начина:
1. Piggy back - т.е. електроника, която управлява инжекторите и "лъже" ECU-то за доста неща;
2. Standalone - електроника, която управлява гориво и аванс. Оригиналното ЕКУ се маха. Това препоръчвам;

Варианти с един инжектор и прочие са рецепта за бързо чупене на двигател.
1. Ако 4AGZE е със глава, като RedTop(което "завучи" логично имайки предвид какъв е интейка т.е 4 отделни тръби). Тогава следва, че настоящият мотор трябва да претърпи доста промени. Иначе казано заслужава ли си вложените средства да се турбинира НЕ най-подходящият мотор?!?

2. 4AGZE с MAP ли мери въздуха т.е със същият MAP, като RedTop?!?!

3. "За много неща не съм съгласен с bilzilla" - е, аз поради липса на опит не мога да се изказвам категорично!

4. Виждам, че си "За КОНВЕРСИЯТА" - ЗАЩО?!?

5. Аз се бях амбицирал за някой атмосферен катър ОТГОРЕ, но се откзах почти. Въпреки това може да препоръчаш възможни НИВА на ТУНИНГ, ако бъдеш така милостив да отделиш малко време за писане!


ПОЗДРАВИ

Публикувано на: 14 Мар 2007 00:17
от NEXUS
bad_dog написа:Тази глава се слага на 4AGZE - двигател със суперчарджър и то със същите валове като атмосферната. За мен тя е по-добра във всяко отношение от bigport, освен ако става дума за атмосферка с индивидуални дросели. (За много неща не съм съгласен с bilzilla)

Колкото до управлението - има два начина:
1. Piggy back - т.е. електроника, която управлява инжекторите и "лъже" ECU-то за доста неща;
2. Standalone - електроника, която управлява гориво и аванс. Оригиналното ЕКУ се маха. Това препоръчвам;

Варианти с един инжектор и прочие са рецепта за бързо чупене на двигател.
Standalone - електроника, която управлява гориво и аванс. e moqt variant i mislq 4e e edinstveniqt po gramoten variant smile.gif utre 6te davam da reciklirat turbinata i slet tova 6te zapo4vam usilena rabota po montaja (nqma da e lesno) mi kazvat vsi4ki taka 4e mi pojelaite kasmet 6toto mai mnogo 6te mi e nujen tongue.gif bad_dog blagodarqti be6e qsen i mi podeistva poo6tritelno nqma vra6tane nazat 6te saskam koto i da mi kostva
:thumbsup:

Публикувано на: 14 Мар 2007 08:32
от b_d
NEXUS написа:Standalone - електроника, която управлява гориво и аванс. e moqt variant i mislq 4e e edinstveniqt po gramoten variant smile.gif utre 6te davam da reciklirat turbinata i slet tova 6te zapo4vam usilena rabota po montaja (nqma da e lesno) mi kazvat vsi4ki taka 4e mi pojelaite kasmet 6toto mai mnogo 6te mi e nujen tongue.gif bad_dog blagodarqti be6e qsen i mi podeistva poo6tritelno nqma vra6tane nazat 6te saskam koto i da mi kostva
:thumbsup:
Какъв standalone си избрал?

Много бегачки на тази снимка има :).

Като дойда лятото във Варна ще ме повозиш.

Публикувано на: 14 Мар 2007 08:50
от b_d
Reptile написа: 1. Ако 4AGZE е със глава, като RedTop(което "завучи" логично имайки предвид какъв е интейка т.е 4 отделни тръби). Тогава следва, че настоящият мотор трябва да претърпи доста промени. Иначе казано заслужава ли си вложените средства да се турбинира НЕ най-подходящият мотор?!?

2. 4AGZE с MAP ли мери въздуха т.е със същият MAP, като RedTop?!?!

3. "За много неща не съм съгласен с bilzilla" - е, аз поради липса на опит не мога да се изказвам категорично!

4. Виждам, че си "За КОНВЕРСИЯТА" - ЗАЩО?!?

5. Аз се бях амбицирал за някой атмосферен катър ОТГОРЕ, но се откзах почти. Въпреки това може да препоръчаш възможни НИВА на ТУНИНГ, ако бъдеш така милостив да отделиш малко време за писане!


ПОЗДРАВИ
1.
Ранните 4AGZE идват с bigport и дебитомер. Вадят около 140коня. 8.0:1 CR.
Късните 4AGZE идват със smallport и MAP. Вадят около 160коня. 8.9:1 CR.

И двата мотора са подходящи и дори на 0.6 са изключително приятни за каране. Турбинираш това, което имаш. Имат достатъчно сила за лекото купе на королата в диапазона 3500-8000 оборота (ако е избрано подходящо турбо).

2. Не. Сензорите са различни. Както и ECU-то

3.

4. FUN

5. Атмосферните катъри се правят трудно. Освен това идват високо в оборотите. Турбо дава огромен въртящ момент още от доста ниски обороти. Няма база за сравнение. Атмосферката обаче се контролира по-лесно. Възможни нива според мен са описани най-общо:
а - леко заиграване с филтърче, ауспух, малко по-отворен вал. Няма да има някаква особена разлика

б - лек надув (0.4-0.6) или по-сериозни валове. Сходни коне, но тотално различна кола. Вече трябва допълнителна електроника. Колата става забавна и интересна. Наблюдава се ефекта да се избира заобиколен път, за да се кара повече tongue.gif tongue.gif tongue.gif

в - много надув или брутална атмосферка. Смяна на карантиите. Скъпо и трябва да се прави с цел - примерно каране на писта.

Публикувано на: 14 Мар 2007 09:09
от Troshko
Еи тая черната хона е на едно приятелче (на драгич нали?)Той от доста сериозен атмосерен стеъп и той сега слага сешоар.Голяма мания е станала с тея съскалки laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Аде УСПЕХ на всички !!!

П.С а после може да прежалите по едно кръгче :whistle:

Публикувано на: 14 Мар 2007 18:15
от NEXUS
bad_dog написа:
NEXUS написа:Standalone - електроника, която управлява гориво и аванс. e moqt variant i mislq 4e e edinstveniqt po gramoten variant smile.gif utre 6te davam da reciklirat turbinata i slet tova 6te zapo4vam usilena rabota po montaja (nqma da e lesno) mi kazvat vsi4ki taka 4e mi pojelaite kasmet 6toto mai mnogo 6te mi e nujen tongue.gif bad_dog blagodarqti be6e qsen i mi podeistva poo6tritelno nqma vra6tane nazat 6te saskam koto i da mi kostva
:thumbsup:
Какъв standalone си избрал?

Много бегачки на тази снимка има :).

Като дойда лятото във Варна ще ме повозиш.
qma6 griji za lqtoto trqbva ve4e da sam nastroen s faskalkata i 6te se vozim ,hondata e na Dragi4a naistina i sam se vdahnovil mnogo ot nego kato vidqh kakvo se polu4i sled intervenciqta s su6oara guns.gif za jqlost pove4eto priqteli karat hondi civik,prelud,crx,a az corolla
no ne im se davam
(pone na atmosvernite) :thumbsup:

Публикувано на: 07 Май 2007 23:50
от ShUmI
Какво стана с тая корола видях я на луциано ,вече турбинирана ли е ?

Публикувано на: 09 Май 2007 22:35
от NEXUS
ShUmI написа:Какво стана с тая корола видях я на луциано ,вече турбинирана ли е ?
ne e turbinirana o6te za moe sajalenie no rabotq po vaprosa,sabralsam po4ti vsi4ko nujno ostana mi samo megasquirta koito o6te nesam zakupil i o6te po malko znam koi bi mi nastroil tazi ma6inariika, no skoro napravih remont na motora sigmenti ,lageri i glavata ,profilaktika vsi4ki gumeni ne6ta sam smenil 4e predniq sobstvenik ne e baral ni6to i kato se razraboti 6te slagam ohluv o6te malko :thumbsup: