-
Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Japanese_fever » 24 Ное 2014 20:53
Airfan написа:Наливането на добавки в маслото е най-бързият път към сериозен ремонт в сервиза. Нуждата от добавка означава, че моторът си е повреден така или иначе вече.
Напълно съм съгласен.
Но уви един ремонт за смяна на сигменти и бутала е много по-скъп от една добавка, която с магическа пръчка премахва всички проблеми...
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Bass_Man » 29 Ное 2014 02:04
Ами защо тогава ползвате Multigrade масла които са бъкани с добавки ами не си ползвате чисти сезонни масла? Добавки се полазват и тепърва повече ще се ползват при всякакви случаи! А мотора докара ли се до положение за сегменти, лагери и тн сериозни механични проблеми си е за ремонт като някои добавки може да ти помогнат да докреташ до сервиза. А в някой случаи това може да е животоспасяващо!
Bass_Man
-
Оги
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Мнение
от Оги » 29 Ное 2014 22:01
Всички масла за експлоатация се произвеждат от базови масла и добавки. Може би в Мултигрейд маслата се съдържат повече добавки ? Или някои от добавките са повече, кои ... не знаех за тез масла, ако може повече информация.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Оги
-
Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Bass_Man » 03 Дек 2014 01:42
http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil#Single-grade
Multigrade са така наречените всесезонни масла които се ползват от почти всички към днешна дата. А те без добавки не могат да съществуват. От там нататък цялата тема е доста странна. Ако нямаше смисъл от добавките нямаше да се произвеждат от толкова много знайни и незнайни фирми по целия свят. Въпроса обаче е да се ползва нещо което наистина ще ти свърши работа, а не просто е така да си правиш коктейли в маслото. Като пример много полезни са добавките за почистване на двигателя преди смяна на маслото които са основани на нано технологии а не на силни разтворители. Защото не прецакват абсолютно нищо от уплътненията и гарнитурите и чистят много добре и не са скъпи. Същото важи и за почистващите за горивни системи.
Bass_Man
-
Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Japanese_fever » 09 Дек 2014 00:25
Работата е там, че добавките в маслото са фабрично изчислени колко процента от маслото да са и след това са тествани, за да се види дали маслото покрива стандартите за вискозитет, hths и т.н.
А ти като му хакнеш още една добавка и някой път му прецакваш съвсем качествата, особено визкозитета при ниски темп.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
Оги
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Мнение
от Оги » 09 Дек 2014 09:46
Много масла отговарят на описанието "мултигрейд", една част от тях са маркирани като такива, други не са.
Не е новост всесезонното масло с устойчив вискозитет при високи и ниски температури.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Оги
-
Тонии
- Мнения: 87
- Регистриран на: 17 Май 2013 09:15
Мнение
от Тонии » 10 Дек 2014 22:21
Japanese_fever написа:Работата е там, че добавките в маслото са фабрично изчислени колко процента от маслото да са и след това са тествани, за да се види дали маслото покрива стандартите за вискозитет, hths и т.н.
А ти като му хакнеш още една добавка и някой път му прецакваш съвсем качествата, особено визкозитета при ниски темп.
Задължително ли добавката си взаимодейства с маслото? Защо трябва да се променя визкозитета ?
Тонии
-
Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Japanese_fever » 10 Дек 2014 23:39
Всяко масло, което е обозначено от две цифри е милтигрейд:
SAE 5W30, 10W30, 10W40 и т.н. - multi grade
SAE 30 - single grade (само за лятно ползване и само, когато е описано в книжката) Обикновено се полва от строителни машини и 4-тактови косачки и ръчни машини за ринене на сняг.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Japanese_fever » 10 Дек 2014 23:43
Тонии написа:
Задължително ли добавката си взаимодейства с маслото? Защо трябва да се променя визкозитета ?
Според теб, ако си сипеш оцет в ракията, дали си взаимодействат?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
-
Обратна връзка:
Мнение
от Airfan » 11 Дек 2014 00:10
Пада и градуса.

Airfan
-
Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Bass_Man » 11 Дек 2014 01:32
Ама само оцет ли можеш да сипеш? А ако сипеш олио как ли пък ще си взаимодействат

? Недейте да се засилвате толкова с коментарите защото нещата стават смешни. Както едните тестват така и другите тестват и за това на добавките пише какво променят и как работят! Не е за всеки да разбира от това но като започнат лафовете с изчисленията и стандартите става най-весело. Почти като глобалното затопляне!
Bass_Man
-
slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 11 Дек 2014 12:25
Japanese_fever написа:....
SAE 30 - single grade (само за лятно ползване .... Обикновено се ползва от .... ръчни машини за ринене на сняг.
Джапи, къде ни търсиш да ринем сняг лятото

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
-
Обратна връзка:
Мнение
от Airfan » 08 Яну 2015 00:36
Вода, че е имало в маслото е имало и то не само конденз. Водната помпа е вътре в мотора и като протече охладителната течност отива при маслото. А охладителна течност се губеше от няколко месеца, да кажем по литър на месец и накрая по литър за два дена.
Заради водата в маслото сипах добавка към маслото която правела чудеса.... вчера като мих главата и тая добавка няма миене. Там където е попаднала стой едно лепкаво и мазно. Търкам с четка, слагам всякакви химии и няма махане. Дали въпросната добавка нещо не е уплътнила много повдигачите и от това да не подават въобще на свиване.

опит на колега от последните дни...
Airfan
-
Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Bass_Man » 08 Яну 2015 02:05
Както не веднъж съм казвал трябва да се правят грамотно нещата не може да ти меша маслото и водата и да чакаш добавка да ти помогне...... Отделно понеже много хора казват ама те били сложили в маслото точно количество за да отговаряло маслото на стандарта............ не мили хора не се слага точно количество а минимално количество при което маслото ще отговаря на стандарта!!! Добавките са в пъти по-скъпи от базата и затова там нещата се целят до много знаци след нулата! Няма никакъв проблем ако от съответната добавка се сложи повече! Проблема е единствено финансов! И в тези добавки въобще не влизат базираните на нано технологии добавки които нямат абсолютни нищо общо с вискозитета и всички останали качества на маслото което ползват само за преносител.
Bass_Man
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта