Страница 4 от 9
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Публикувано на: 22 Ное 2013 07:52
от slowtraveler
Scott написа:JapCar написа:
Въпроса беше не устройството, а кое/защо чука. И двама изказахме някакви предположения, нека и друг да каже ако знае.
Да изкажа и аз едно предположение тогава. Чукането е резонанс на горивната камера, подобен на "аванса" при бензиновите коли. При студен двигател или при натоварване горенето не обхваща равномерно целия обем и се получава едно горящо ядро около подгревателната свещ и соплото на дюзата, което се разпространява в обема на горивната камера с по-голяма скорост от нормалното горене. И затова се чува чукане или по-отчетливо ръмжене.

На времето така 'ръчно' проверявахме дюзите на дизелаците... (абе те си чукаха винаги)...
Хващаш горивния тръбопровод на конкретната дюза (до самата дюза), и ако тръпне - значи дюзата плюе - сваляш я за стенд. На стенда не се вижда характерната мъгла при точното налягане, а се вижда как дюзата изхвърля струйка нафта. От там или само почистваш разпръсквача, или го сменяш изцяло (това сега май е свързано със смяна на цялата дюза

)
Другия номер бе да сравниш температурата на дюзите с пипане - дали всички са равномерно топли

Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Публикувано на: 22 Ное 2013 08:34
от Airfan
Разпръсквачите все още се сменят. biggrin.gif
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Публикувано на: 22 Ное 2013 08:48
от Lakokara4a
Хора, виещия звук от клипа го има само в движение Когато колата е на място звука го няма изобщо. Ако това може да ви ориевтира от какво е.
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Публикувано на: 22 Ное 2013 09:30
от Kiki
Lakokara4a написа:Хора, виещия звук от клипа го има само в движение Когато колата е на място звука го няма изобщо. Ако това може да ви ориевтира от какво е.
В такъв случай да не излезе някай лагер на скоростната кутия или диференциала.

Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Публикувано на: 22 Ное 2013 09:32
от Lakokara4a
Kiki написа:Lakokara4a написа:Хора, виещия звук от клипа го има само в движение Когато колата е на място звука го няма изобщо. Ако това може да ви ориевтира от какво е.
В такъв случай да не излезе някай лагер на скоростната кутия или диференциала в нея.
Ама пък не е постоянно, а ми се струва, че ако е лагер би трябвало постоянно да се чува.
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Публикувано на: 22 Ное 2013 09:41
от Kiki
Трябва да се търси в тази посока, защото това е някакъв луфт и когато изпадне в резонанс започва да стърже.
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Публикувано на: 22 Ное 2013 12:30
от JapCar
vodafon написа:
а горенето не обхваща целия обем щото некой не е пръснал както трябва, оттам некой има ядове с разпръсквачите на дюзите.
и в зависимост от това колко са запушени разпръсквачите и колко е износването на котвата/иглата, това явление се получава незакономерно при различни обстоятелства - но го има.
на студен чука на топъл млъква , на студено и на топло млъква, един път чука на топло друг път мълчи.
толкова за форумната диагностика, за повече-на доктор, прави се аутопсия и прочие
С всичко това съм съгласен, възможно е.
А на препоръчания "доктор" не съм фен, отговора със и без диагностика ще е- сменяй 4те дюзи. Както и да е ще си караме така докато може, но съм разочарован малко от японската надеждност, ако дюзите ще са консуматив.
По- повод на "доктора"- и тук в един форум чета как един имал някакъв проблем и в сервиз му казали ще сменим това, не се оправя, ще сменим друго и така 3-4 неща и се изръсил с £900 и проблема го има. Други форумци съветват- ми смени сервиза, а той казва- и кво, аз им плащам да налучкват и да се учат на моята кола.
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Публикувано на: 22 Ное 2013 13:31
от vodafon
JapCar написа:vodafon написа:
а горенето не обхваща целия обем щото некой не е пръснал както трябва, оттам некой има ядове с разпръсквачите на дюзите.
и в зависимост от това колко са запушени разпръсквачите и колко е износването на котвата/иглата, това явление се получава незакономерно при различни обстоятелства - но го има.
на студен чука на топъл млъква , на студено и на топло млъква, един път чука на топло друг път мълчи.
толкова за форумната диагностика, за повече-на доктор, прави се аутопсия и прочие
С всичко това съм съгласен, възможно е.
А на препоръчания "доктор" не съм фен, отговора със и без диагностика ще е- сменяй 4те дюзи. Както и да е ще си караме така докато може, но съм разочарован малко от японската надеждност, ако дюзите ще са консуматив.
По- повод на "доктора"- и тук в един форум чета как един имал някакъв проблем и в сервиз му казали ще сменим това, не се оправя, ще сменим друго и така 3-4 неща и се изръсил с £900 и проблема го има. Други форумци съветват- ми смени сервиза, а той казва- и кво, аз им плащам да налучкват и да се учат на моята кола.
приятелю, приел съм следната истина - когато спре, тогава на доктор. Ама на такъв дето ми говори "имаш корекция която е извън нормите, дай да ги свалим, стендоваме и ще се оправи за по 300+ кинта на парче", не вервам.
Аз за 1500 лв не дюзи ще оправя ми и мотор мога да намеря по-читав.
Мойта я диагностирах и излезе /според доктора/ че имам две дюзи за ремонт, ама трябва и четирите и евентуално цифра за плащане.
И кво, поръчах си едни анаболи от едно момче дето май пише във форума тук /само толкова иначе е реклама/сипах ги минах два резервоара и сега ми е по тихичко сякаш .
Пак пречуква от време на време ама не дразни и не мисля да се диагностирам, не виждам причина.
На 2 градуса пали от четвърт, работи като сешоар, разход 4.4 средно / ярис е 1.4 д4д/ , вдига 195 по километраж.
Е кво да и права на тая кола ?
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Публикувано на: 22 Ное 2013 13:43
от vodafon
Lakokara4a написа:Kiki написа:Lakokara4a написа:Хора, виещия звук от клипа го има само в движение Когато колата е на място звука го няма изобщо. Ако това може да ви ориевтира от какво е.
В такъв случай да не излезе някай лагер на скоростната кутия или диференциала в нея.
Ама пък не е постоянно, а ми се струва, че ако е лагер би трябвало постоянно да се чува.
Абе турбинката ти е по шумна бе човек, не се филмирай. Кола на 10 години караш.
Гледам клипа около 1,30 м колата си тръгва от 1,7-800 оборота, свирка турбината при натоварване. след това задържаш около 2200 та пак свирне , после разтовари клапана и пак ще свирне като надуе.
Като искаш карай я по сервизи и там ще е по метода на изключването ма е много скъп.
Ако преглътнеш това, наливай в маслото турбо сейф и хубава добавка в нафтата и пържи яко.
и друго:
Пуши ли много
Пипа ли масло сериозно /над 1 литър за 10.000/
Тяга от турбината усещаш ли
Ако имаш едно и две НЕ и последното е ДА, карай и си свиркай
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Публикувано на: 22 Ное 2013 15:20
от dobatadobrev
[quote="Lakokara4a"]На 44-45-та секунда от клипа се чува шума, наподобяващ "помпичка", както вече споменах в една друга тема. Там стана невъзможно да се намери отговор, нека тая бъде само за този звук, ако знаете от какво е. Звука го има и на 37-ма секунда и след това още доста пъти. Ще ми се да изчистя този въпрос, и ако мога да разбера за какво става дума. Между другото звука го има и при студен и при загрял двигател, не зависи от температурата на колата. Става при подаване на газ.
Ето го и клипа:
http://youtu.be/gydlbcXukzY За един от звуците имам мнение.
Re:Проблем със запалване сутрин
Публикувано на: 24 Ное 2013 18:39
от asenbon
Здравейте
Искам да попитам нещо ако можете да ми помогнете.
Карам Тойота Авенсис Версо 2,0 D4D 116 коня , 2001 година ,
При студен двигател пали много трудно , но като запали веднъж след това втория път пали като кибрит.
ключът ми е малко чупен и залепен , при диагностиката в сервиз компютърът записва грешка в имобилайзера и някакъв датчик за вакума на горивото
Има ли някой някаква идея
Re: Re:Проблем със запалване сутрин
Публикувано на: 25 Ное 2013 09:01
от NET
asenbon написа:Здравейте
Искам да попитам нещо ако можете да ми помогнете.
Карам Тойота Авенсис Версо 2,0 D4D 116 коня , 2001 година ,
При студен двигател пали много трудно , но като запали веднъж след това втория път пали като кибрит.
ключът ми е малко чупен и залепен , при диагностиката в сервиз компютърът записва грешка в имобилайзера и някакъв датчик за вакума на горивото
Има ли някой някаква идея
Колега, из форума съм срещал писано по проблеми със сходно описание на твоето. Може да е от двата клапана, които стоят в заднта част на горивната помпа. Най-добре виж кой номер е грешката на горивната система и с него търси.
Re: ВИДЕОКЛИП- От какво е звука?
Публикувано на: 25 Ное 2013 09:19
от NET
Lakokara4a написа:Kiki написа:Lakokara4a написа:Хора, виещия звук от клипа го има само в движение Когато колата е на място звука го няма изобщо.
Оказа се, че моята 2.0 d4d 116 2002 го има същия звук, но го прави само след като запаля, без да подавам газ, еднократно. Звука, по мое мнение, е от турбото на 100%, не се появява в по-високи обороти, само при началното развъртане на перката. Нямам никакъв допълнителен разход на масло за сега, както и допълнителни звуци в целия диапазон, когато колата работи на място или пък в движение.
Re: Re:Проблем със запалване сутрин
Публикувано на: 25 Ное 2013 14:17
от vodafon
asenbon написа:Здравейте
Искам да попитам нещо ако можете да ми помогнете.
Карам Тойота Авенсис Версо 2,0 D4D 116 коня , 2001 година ,
При студен двигател пали много трудно , но като запали веднъж след това втория път пали като кибрит.
ключът ми е малко чупен и залепен , при диагностиката в сервиз компютърът записва грешка в имобилайзера и някакъв датчик за вакума на горивото
Има ли някой някаква идея
Е каква идея ти трябва - тука може диагноза да ти се постави, ама ти си го минал етапа.
Сега кво ти трябва - убеждаване да оправиш проблемите или убеждаване да караш така докато свикнеш ?
Едното е свързано с пари сега, другото с много пари после.
Имаш две грешки, изяснени, не е като да фърляш на боб.
Re: Re:Проблем със запалване сутрин
Публикувано на: 25 Ное 2013 14:55
от JapCar
asenbon написа:Здравейте
при диагностиката в сервиз компютърът записва грешка в имобилайзера и някакъв датчик за вакума на горивото
За непалене имобилайзера вероятно има роля, но какъв вакуум има горивото? Да не бъркаш вакуум/налягане? Трябваше да ти кажат/покажат този датчик, да го снимаш ако не помниш точното име...