На времето така 'ръчно' проверявахме дюзите на дизелаците... (абе те си чукаха винаги)...Scott написа:Да изкажа и аз едно предположение тогава. Чукането е резонанс на горивната камера, подобен на "аванса" при бензиновите коли. При студен двигател или при натоварване горенето не обхваща равномерно целия обем и се получава едно горящо ядро около подгревателната свещ и соплото на дюзата, което се разпространява в обема на горивната камера с по-голяма скорост от нормалното горене. И затова се чува чукане или по-отчетливо ръмжене.JapCar написа: Въпроса беше не устройството, а кое/защо чука. И двама изказахме някакви предположения, нека и друг да каже ако знае.
Хващаш горивния тръбопровод на конкретната дюза (до самата дюза), и ако тръпне - значи дюзата плюе - сваляш я за стенд. На стенда не се вижда характерната мъгла при точното налягане, а се вижда как дюзата изхвърля струйка нафта. От там или само почистваш разпръсквача, или го сменяш изцяло (това сега май е свързано със смяна на цялата дюза

Другия номер бе да сравниш температурата на дюзите с пипане - дали всички са равномерно топли
