Страница 4 от 4
Re: маспо 5w40 или 10w40
Публикувано на: 16 Фев 2014 19:59
от veso_hds
Джапи,ама аз изобщо не споря с теб.Просто писах за съвсем случайна среща с вносителя на политрон.Нямам претенциите да разбирам от масла.Дори това,което знам ,съм го научил от форума.Имам книжка на равката-там пише,че "най-доброто масло за вашата кола е 5в30" ,но че може да се кара и с 5в40 и 10в40.
Re: маспо 5w40 или 10w40
Публикувано на: 16 Фев 2014 20:04
от Japanese_fever
Знам, че не спориш. Просто ти показах сайтовете на едни от водещите фирми за масла в света, за да ги покажеш на някой, който ти предлага 10W40 като пълна синтетика. Да ти отговори каква е тази пълна синтетика 10W40, при положение, че Mobil 1, Liqui Moly и други фирми я нямат в гамата си за коли?
Пък това масло, където ви го предлагат от варели, които били внесени от не знам си къде, аз въобще не бих го купувал. Ако са добре означени с етикети и т.н. и запечатани, може би, но вероятността вътре да има съвсем друго масло е голяма.
Re: маспо 5w40 или 10w40
Публикувано на: 16 Фев 2014 20:23
от Japanese_fever
veso_hds написа:Ниистина и аз съм учуден защо у нас като кажеш 10в40 се разбира полусинтетика, а като кажеш 5в30 или 5в40 -пълна синтетика. Това просто не е вярно.
Според мен пък това е вярно.
За това си направих труда да ти покажа какъв вискозитет масло предлагат водещите фирми.
Re: маспо 5w40 или 10w40
Публикувано на: 16 Фев 2014 20:31
от Scott
Japanese_fever написа:. За това си направих труда да ти покажа какъв вискозитет масло предлагат водещите фирми.
Джапи, Кастрол, Mobil, Amsoil и т.н. според теб не са ли водещи фирми? Разгледай този линк
http://www.opieoils.co.uk/c-657-10w-40.aspx
Като примери - Mobil 1 High Mileage, Fusch Titan са също пълна синтетика:
http://www.opieoils.co.uk/p-997-fuchs-t ... iesel.aspx
Re: маспо 5w40 или 10w40
Публикувано на: 16 Фев 2014 20:35
от Japanese_fever
Първото масло е за мотоциклет (горе съм споменал, че съществува такова ): Castrol Power 1 Racing 4T 10w-40 fully synthetic 4 stroke motorcycle engine oil. Не че не може да си караш колата с него, но е за мотоциклети.
Второто масло Fusch Titan е за тежкотоварни автомобили (нарисуван е камион), не че и с него не може да си караш колата.
Mobil 1 10W40 пълна синтетика не видях.
Re: маспо 5w40 или 10w40
Публикувано на: 16 Фев 2014 20:40
от Scott
Japanese_fever написа:Mobil 1 10W40 пълна синтетика не видях.
http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... 0W-40.aspx
Не знам защо реши че Fusch Titan е за камиони, в момента колата ми (BMW X3)е с такова
Re: маспо 5w40 или 10w40
Публикувано на: 16 Фев 2014 21:06
от Japanese_fever
Добре, намери ми едно масло и то е High Mileage за двигатели над 75 000 мили. Съгласих се. biggrin.gif
Re: маспо 5w40 или 10w40
Публикувано на: 17 Фев 2014 00:08
от Scott
Japanese_fever написа:Добре, намери ми едно масло и то е High Mileage за двигатели над 75 000 мили. Съгласих се. biggrin.gif
Джапи, нали се сещаш че 80% от колите в България са в тая категория. И не е само едно, виж списъка в линка на ОпиОйлс
Re: маспо 5w40 или 10w40
Публикувано на: 17 Фев 2014 06:50
от t k d4d
Japanese_fever написа:t k d4d написа:
Само един единствен въпрос имам .Защо не харесваш полусин. 10в40 а предпочиташ на 30
Мерси, че ми отговори защо сменяш полусинтетика и пълна синтетика на един и същи интеревал километри! biggrin.gif
Ползвам 5W30 по 3 причини - първата е, че това е маслото което се препоръчва за моя двигател от Хонда. Второто е, че живея в район, където темп. зимата пада до -20°С о по-ниско. Третата е, че съм чел за 10W40 че като визкозитет не е толкова устойчиво като 5W30 (говоря за минерално и полусинтетика). Не съм виждал тук 10W40 синтетика, само минерално и полусинтетика го продават. Доколкото знам 5W40 има само синтетика (не съм виждал никъде полусинтетика или обикновено 5W40), а аз карам с полусинтетика 5W30, но тук тзои вискозитет го има и като минерално и е едно от най-широко използваните масла, както като минерално така и като пълна синтетика.
Замисли се над фактът, че полусинтетиката е обикновено масло с определен процент добавено синтетично масло - нищо общо с пълната синтетика, то за това е и на друга цена и за това се сменя на по-малък пробег!
Имах предвид ,че предпочиташ 10в30 пред 10в40 и двете полусин.ЗАЩО-не става ли ретичко по-бързо?
Re: маспо 5w40 или 10w40
Публикувано на: 17 Фев 2014 07:40
от Japanese_fever
t k d4d написа:
Имах предвид ,че предпочиташ 10в30 пред 10в40 и двете полусин.ЗАЩО-не става ли ретичко по-бързо?
По принцип не става. Има много състезателни масла, които са 10W30, отколкото 10W40.
Става по-редко само, ако го сменяш на по-голям пробег, отколкото трябва. За това на теб ти и гори повече масло, защото караш прекалено дълго с него. А ти го гори, защото самото масло е станало вече прекалено редко - вече не е 40, а е станало 10W30, та дори и 10W20! Само че е едно аз да си налея чисто ново 10W30, а твоето 10W40 след 10 000 km да е станало 10W30. Тотално за различни неща говорим.
Аз сменям полусинтетика на 5000 км, а ти на 10 000. Прави си изводите.
Re: маспо 5w40 или 10w40
Публикувано на: 17 Фев 2014 12:26
от dimkaraganchev
В Щатите сменят минералното масло (15W40) на 3000 мили. Полусинтеката е нормално да се сменя на 10000 км. Стига да не е някое менте. Аз ползвам синтетика 5W40 и сменям на 15000 км. Но маслото, което ползвам, е хубаво.
Re: маспо 5w40 или 10w40
Публикувано на: 17 Фев 2014 13:13
от kickata
dimkaraganchev написа:В Щатите сменят минералното масло (15W40) на 3000 мили. Полусинтеката е нормално да се сменя на 10000 км. Стига да не е някое менте. Аз ползвам синтетика 5W40 и сменям на 15000 км. Но маслото, което ползвам, е хубаво.
Прав си, но донякъде. Водят го минерално, само че вискозитета не му е 15W40, не си спомням какъв точно беше. Брат ми кара Хонда в Щатите и има безплатна доживотна смяна на масло от дилъра на всеки 3000 мили.
Иначе и аз карам с 5W40, и аз го сменям на 15 000 км., въпреки че майсторите всеки път ми пишат на бележката да го сменя след 10 000 км....
Re: маспо 5w40 или 10w40
Публикувано на: 17 Фев 2014 18:21
от t k d4d
Japanese_fever написа:t k d4d написа:
Имах предвид ,че предпочиташ 10в30 пред 10в40 и двете полусин.ЗАЩО-не става ли ретичко по-бързо?
По принцип не става. Има много състезателни масла, които са 10W30, отколкото 10W40.
Става по-редко само, ако го сменяш на по-голям пробег, отколкото трябва. За това на теб ти и гори повече масло, защото караш прекалено дълго с него. А ти го гори, защото самото масло е станало вече прекалено редко - вече не е 40, а е станало 10W30, та дори и 10W20! Само че е едно аз да си налея чисто ново 10W30, а твоето 10W40 след 10 000 km да е станало 10W30. Тотално за различни неща говорим.
Аз сменям полусинтетика на 5000 км, а ти на 10 000. Прави си изводите.
Аз тъкмо мислех да предложа на някой 10в40 след 8к за 10в30 а той после за 10в20,ама не ставалоо. Е, разбрах,че еди кое си било по-хубаво ,но аз слушам двигателя какво иска.Същото е и с човешкия организъм,каквото иска това трябва да му даваш.Например сега ми подава сигнал за една гроздова с вълча салата.Благодаря на всички ЧАО.