Страница 4 от 4
Re: Тойота Авенсис 2.0 Д4Д 110 коня гори 7 дизел на 100км
Публикувано на: 09 Май 2013 15:23
от slowtraveler
petar tc. написа:Най точно на празен резервоар 10л. и караш докато загасне,

тубата с нафта отзад доливаш отиваш....
Дизел обезвъздушавал ли си ?

Re: Тойота Авенсис 2.0 Д4Д 110 коня гори 7 дизел на 100км
Публикувано на: 09 Май 2013 22:10
от kiik
То е ясно, че изпадаме вече в големи подробности, но понеже спора е теоретичен да си почешем езиците, та да питам....
Ако се опитвам да си засичам само чрез наливане от туба 20 л., има ли значение при каква околна температура е. Тоест нафтата, както всяко друго вещество се свива.
Примерно може ли на 40 градуса жега лятото тубата да изглежда пълна догоре и да си мисля че сипвам 20 л. , а същата нафта зимата на -10 да е с няколко пръста надолу примерно и да си мисля че сипвам 19 литр.....примерно
Re: Тойота Авенсис 2.0 Д4Д 110 коня гори 7 дизел на 100км
Публикувано на: 09 Май 2013 22:29
от memorex
На някои марки има един коефициент дето се мени от компютъра.За твоя случай не знам.Питай в Тойота
Re: Тойота Авенсис 2.0 Д4Д 110 коня гори 7 дизел на 100км
Публикувано на: 10 Май 2013 10:47
от slowtraveler
kiik написа:То е ясно, че изпадаме вече в големи подробности, но понеже спора е теоретичен да си почешем езиците, та да питам....
Ако се опитвам да си засичам само чрез наливане от туба 20 л., има ли значение при каква околна температура е. Тоест нафтата, както всяко друго вещество се свива.
Примерно може ли на 40 градуса жега лятото тубата да изглежда пълна догоре и да си мисля че сипвам 20 л. , а същата нафта зимата на -10 да е с няколко пръста надолу примерно и да си мисля че сипвам 19 литр.....примерно
Това си е така - бях пуснал точни изчисления, как може лятото изведнъж да се окажеш с 5л бензин повече...
При нафтата обаче този коефициент е съвсем малък и не е като бензина.
Лятото често БК ми показва малко повече отколкото изчисления метод. И това не е защото БК греши - той е отчел правилно литрите преминало гориво при по-високата температура (до 40С), също както брояча на бензиностанцията е отчел по-малко заредено гориво например при +15С - теглото е било еднакво.
Използваната енергия зависи от теглото на изгореното гориво, а не от обема му.
Т.е. при един и същ разход (тегловен) при -10С ще гори например с около 1л/100км по-малко отколкото ако горивото е +40С...
Иначе memorex е прав, че някои компютри позволяват промяна на коефициента (правил съм го на дизелово БМВ с големия компютър)...
Но мисля, че това ставаше само на 'дъртите' дизели. При новите дизелови двигатели би трябвало сензорите сами да се оправят с тази задача.
Re: Тойота Авенсис 2.0 Д4Д 110 коня гори 7 дизел на 100км
Публикувано на: 10 Май 2013 15:45
от petar tc.
slowtraveler написа:petar tc. написа:Най точно на празен резервоар 10л. и караш докато загасне,

тубата с нафта отзад доливаш отиваш....
Дизел обезвъздушавал ли си ?

biggrin.gif Карай смело ,парите дадени за нафта няма кой да ти върне.

Всяка кола ше ти даде различен разход,аз карам бавно,някой кара по нервно това е.И на БК не вярвай много има разлика.

Re: Тойота Авенсис 2.0 Д4Д 110 коня гори 7 дизел на 100км
Публикувано на: 10 Май 2013 16:45
от Rudy
petar tc. написа:И на БК не вярвай много има разлика.

Ако има разликата в показанията - винаги вярвам на БК - за разлика от колонката на бензиностанцията няма сметка да ме лъже.
Ако се съмнявате - вземете оразмерена туба и вижте колко повече ще побере на бензиностанцията.
Освен това съм зареждал десетина пъти на различни бензиностанции в Западна Европа и не е имало разлика повече от 0.1л. Правете си изводите

Re: Тойота Авенсис 2.0 Д4Д 110 коня гори 7 дизел на 100км
Публикувано на: 17 Май 2013 11:24
от dusaka
понеже от самото начало до края на темата се разводни много и тръгна в най-различни насоки, бих искал само да ви споделя моя опит с карането на дизелова тойота.
Проблемът с високия разход е в ЕГР-а и охладителната система след него посока двигателя - нищо повече.
Колкото до колегите които се чудят какво да правят и по какви сервизи да ходят - в Пловдив отидох на 4 сервиза които се славят с най-добра репутация и нито един не засека проблем с каквото и да е по колата, но разхода продължаваше да ми остава 7-8 на 100 км при 100-120 км по магистралата (и намалена мощност)
Изчистиха ми ЕГР-а , падна ми разхода с 3л./100 км и сега вече всяка година го чистя по един път - ей така, профилактично.
И не зареждам на никаква бензиностанция, а карам колата си само и единствено с биодизел който си правя сам. За скептиците - от както е карам така с биодизел съм изминал за 3.5 ГОДИНИ около 135-140 000 км и колата все още си е бетон.
Успех на всички и безпроблемно каране.
Re: Тойота Авенсис 2.0 Д4Д 110 коня гори 7 дизел на 100км
Публикувано на: 17 Май 2013 13:09
от JapCar
dusaka написа:
Проблемът с високия разход е в ЕГР-а и охладителната система след него посока двигателя - нищо повече.
Каква връзка има охладителната система с разхода? ЕГР-а би оказал влияние ако е блокирал в отворено състояние, т.е. вкарва изгорели газове през цялото време, независимо от режима и оборотите. Ако е толкова задръстен, че е запушил всички отвори, то не би влиял, все едно, че е изолиран...
Аз нямам оплакване от вървене и разход, но понеже на моя двг е лесно,вчера сложих ламаринка (запуших го) временно, само за проба.
За сега не виждам разлика, даже чек енджин лампата не светва.