Страница 4 от 5
Публикувано на: 06 Дек 2006 01:16
от V35GTR
LordDigital написа:V35GTR написа:Po princip Viscous LSD e po inconomchnoto razreshenie... pone taka mislia! VLSD sushto ne reigira tolkova burzo kolko da rechem mehanichen LSD kato Torsen. Vse pak STi e rally inspired mashina i shte mi e chudno centralnia diff da e sus viscos coupling.
PS kolko chesto shte triabva da go smeniash tozi viscous fluid pri polojenie che STi e AWD a ne da rechem part time AWD!
Не е така ,VLSD-to ,Torsena ,i MultiPltte imat mnogo shodni vremena za reakcia. Vyprosa e Reakcionnata kriva ,tq e exponentna pri Visco-to i tova mu e ogromniq nedostatyk ,Lineina pri Torsiona i Klonqsta kym lineina pri poveceto MultiPlate implemetnacii...
Viscus Fluida mai e sinteticen i ne podlezi na smqna ,pone pri Syncro-to taka se vodi.
mersi za obiasnenieto!
otnosno samia fluid namerih info nekade is neta che vsushnost dostigash do stepen kogato e hubavo da se smeni. Kakto i da e! Vuprosa beshe za centr diff na STi! Kakuv e posledno?
Публикувано на: 06 Дек 2006 08:27
от ALTEZZA
Публикувано на: 06 Дек 2006 09:08
от LordDigital
Da tocno taz ,ili pone urazmerena mnogo podobna e i na GT-to na Zagorkite. Drugata deto razglabqh i beshe sys skorosti ,razdatkata beshe dosta po-malka.
Публикувано на: 06 Дек 2006 22:30
от V35GTR
malko razbivka na razlichnite AWD systemi...
Let's compare...
SH-AWD : FWD bias during regular driving. 70/30 front rear power split. Capable of 30/70 split under certain conditions and capable of actively sending all of the power in the rear to either wheel during hard cornering.
Quattro: FWD bias during regular driving, rear differential is not always engaged. When the front wheels begin to lose traction, powerful is diverted from the the front to the rear via a Haldex differential. 4MOTION on the VWs is the same thing. Maximum of 50% power transfer to the rear.
4Matic: All-time AWD system with 50/50 (I think this is right?) split. Capable of transferring power forward or backward depending on traction with up to a maximum of between 60-70% at either axle at any time.
X-Drive: RWD biased with 35/65 power distribution. Capable of transferring power forward when rear loses traction. Maximum of 50/50 split.
ATTESSA-ETS: RWD bias (or fwd depending on application, but let's assume the G35x for now). 100% power to rear except when traction lost. Maximum of 50/50 split. Capable of actively transferring power between front and rear axles.
So essentially, the SH-AWD takes the ATTESSA-ETS system one step farther by using an active rear differential. Many of the AWD systems simply split power between front and rear with an open differential between the left and right wheels. SH-AWD uses an open differential up front, but an active differential in the rear with an active differential connected to the transmission to allow the power to be routed depending on the computer's sensor inputs.
Публикувано на: 06 Дек 2006 23:07
от ALTEZZA
^Quattro ima razlichni varianti, ta ne mislia che tova det si napisal e osobeno viarno. pri S4 stick se izpolzva Torsen transfer, a ne tipichnia Heldex
Публикувано на: 06 Дек 2006 23:30
от KORD
abre to na nAKETA kvoto i da mu napishesh ne mu e trudno s tiq polimeri predstavqsh li si kolko mnogo praktika ima pri razchitaneto na 4ujdi ezici

))))) . BTW mersi za pojelaniqta . Imam snimki na dvigatela i na DCC-to ama ne gi ka4ih da ne tap4a mnoo gluposti po foruma . Obshto vzeto razlikata vav vanshniq vid na dvigatela na sti i wrx-a sa samo smukatelnite trabi ( na sti sa 4erveni ) ina4e si izglejda po edin i sasht na4n a i torbinkata e malko po golemi4ka no i na dvete sa s vodno ohlajdane. A lorde toq v dilara tvardeshe 4e se raspredelq do 20/80 . Oniq den predi da tragna namerih mnogo dobro mqsno da go povartq, napravo mi stana losho ot vartene shtqh da po4na da povrashtam . Varti se kato pumpal ne e istina kato na nqkav film se 4ustvash vatre . Ako ne mi e jal tolkoz za kolikata shtqh da q vartq dokato se ispovrashtam biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Публикувано на: 06 Дек 2006 23:36
от agent dust
значи мистерията излезе наяве след известно разследване

причината за разликите е европейския пазар и консервативността на европейските дилъри на Субару. Когато има някаква иновация, Субару веднага го предлагат на дилърите като опция. Но европейските дилъри предпочитали да изчакат няколко сезона да видят как се представя новия продукт на голям пазар като САЩ и тогава го внасят и в Европа, дотогава поръчват колите със стандартните спецификации. Единствения дилър за Европа, който предлагал импресите със новия многодисков среден диф и механичен заден бил някакъв си Италянеца - сигурно базата му е в Италия, останалите дилъри продължавали да поръчват колите с виско. Явно в БГ импресите се внасят не от Италянеца и затова са с по-старите спецификации(дори тези 2006г) и много рядко се срещат коли с новите диференциали.
Иначе успях да изкрънкам оригиналните ръководства за импресите 2003,04,05,06г, по 100МБ парчето в PDF формат. Има разлика в обозначенията и вървят една година назад - това било заради някакъв си принцип колите от 4-тото тримесечие на годината да се смятат за модел от следващата година - т.е. произведена след септемрви 2005 се счита за модел 2006 - менюъла е от август 2005. Има разлика и в моделите, предлагани в Австралия
още не съм успял да разгледам кутията и централния диф, а и не дават достатъчно инфо в ръководството да видя централния диф
ето картинка на задния диф на импреса 2006, с 25 е LSD-то:
и спецификации:
2003
2004
2005
2006

Публикувано на: 06 Дек 2006 23:40
от Scott
ALTEZZA написа:^Quattro ima razlichni varianti, ta ne mislia che tova det si napisal e osobeno viarno. pri S4 stick se izpolzva Torsen transfer, a ne tipichnia Heldex
Прав си - Халдекс диференциали използват Ауди с напречно разположен двигател (ТТ и А3/S3), а се казва Quattro само за благозвучие (защото е прието така да се казват всички AWD Аудита). Същата система при VW сe казва 4Motion. Иначе всичките Audi с надлъжни двигатели имат класическия Торсен диференциал.
Публикувано на: 06 Дек 2006 23:44
от LordDigital
KORD написа:abre to na nAKETA kvoto i da mu napishesh ne mu e trudno s tiq polimeri predstavqsh li si kolko mnogo praktika ima pri razchitaneto na 4ujdi ezici

))))) . BTW mersi za pojelaniqta . Imam snimki na dvigatela i na DCC-to ama ne gi ka4ih da ne tap4a mnoo gluposti po foruma . Obshto vzeto razlikata vav vanshniq vid na dvigatela na sti i wrx-a sa samo smukatelnite trabi ( na sti sa 4erveni ) ina4e si izglejda po edin i sasht na4n a i torbinkata e malko po golemi4ka no i na dvete sa s vodno ohlajdane. A lorde toq v dilara tvardeshe 4e se raspredelq do 20/80 . Oniq den predi da tragna namerih mnogo dobro mqsno da go povartq, napravo mi stana losho ot vartene shtqh da po4na da povrashtam . Varti se kato pumpal ne e istina kato na nqkav film se 4ustvash vatre . Ako ne mi e jal tolkoz za kolikata shtqh da q vartq dokato se ispovrashtam biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
А за въртене е ясно ,че се врътка добре - кога бехме на киното вътре го усетих че сетъпа му е ацки въртелив! то заради тва и вози толкоз твърдо. Ша е интересно да го видим на Пистите как ша ги взима .ма тва след неколко месеца - във моята стая вече не мога да се обърна от разни кашончета ,со Коледни изненади

Публикувано на: 06 Дек 2006 23:47
от LordDigital
Scott написа:ALTEZZA написа:^Quattro ima razlichni varianti, ta ne mislia che tova det si napisal e osobeno viarno. pri S4 stick se izpolzva Torsen transfer, a ne tipichnia Heldex
Прав си - Халдекс диференциали използват Ауди с напречно разположен двигател (ТТ и А3/S3), а се казва Quattro само за благозвучие (защото е прието така да се казват всички AWD Аудита). Същата система при VW сe казва 4Motion. Иначе всичките Audi с надлъжни двигатели имат класическия Торсен диференциал.
Не съвсем ,както казах по-горе има едно изключение от правилото - А8 Дълга База само със автоматична трансмисия ,ползва така наречена "специална версия" на Haldex. Вероятно е експериментален проект ,истината е че колкото и да е гениално Quattro-то със Торшен veche AGE-va prekaleno mnogo - dori samiq Ferdinand potvardi tova sys resenieto mu da kupi Haldex...
Публикувано на: 06 Дек 2006 23:52
от LordDigital
maggkrabar написа:...
Нещо прикачките не можах да ги заредя. Но идеята е ,че мистерията е развита. Аз искам да добавя ,че за мене лично е МНОГО по-вероятно да вкарват коли със Виско ,преди всичко и главно заради цената. МногоДисков амбриаж е скАпа играчка + като прибавим заден Торшен става мноогоо дебелшко ... цената на тези коли във европа е вече висока никои а диларите имат сметка да продават във краина сметка.
Такъв трик правят тука със ЕВО-то ,всички ЕВО-та за САЩ са единствено и само ВИСКО среден и някакъв умрял заден щпер ,спирачните са им по-малки ,тва промено - онова орязано ,ма народа ги купува щото сака да е Бърз и Яростен ,сака да е Фешън ,а всъщност взима един МитсуБулШит - които е безнадешно порязан и без JDM upgrades е мнооогооо зле на Писти...
Публикувано на: 07 Дек 2006 00:08
от LordDigital
V35GTR написа:malko razbivka na razlichnite AWD systemi...
Let's compare...
SH-AWD : FWD bias during regular driving. 70/30 front rear power split. Capable of 30/70 split under certain conditions and capable of actively sending all of the power in the rear to either wheel during hard cornering.
Quattro: FWD bias during regular driving, rear differential is not always engaged. When the front wheels begin to lose traction, powerful is diverted from the the front to the rear via a Haldex differential. 4MOTION on the VWs is the same thing. Maximum of 50% power transfer to the rear.
4Matic: All-time AWD system with 50/50 (I think this is right?) split. Capable of transferring power forward or backward depending on traction with up to a maximum of between 60-70% at either axle at any time.
X-Drive: RWD biased with 35/65 power distribution. Capable of transferring power forward when rear loses traction. Maximum of 50/50 split.
ATTESSA-ETS: RWD bias (or fwd depending on application, but let's assume the G35x for now). 100% power to rear except when traction lost. Maximum of 50/50 split. Capable of actively transferring power between front and rear axles.
So essentially, the SH-AWD takes the ATTESSA-ETS system one step farther by using an active rear differential. Many of the AWD systems simply split power between front and rear with an open differential between the left and right wheels. SH-AWD uses an open differential up front, but an active differential in the rear with an active differential connected to the transmission to allow the power to be routed depending on the computer's sensor inputs.
Малко е нахвърляно ,ма не знаех че и Хондарите имат многодисков среден и заден на техните системи:
http://world.honda.com/HDTV/news/2004-4040401a/
Интересно защо и те хвърлят максимално до 70% от зад ,а не като Халдекса до 95% - тва явно зависи от хардуерната имлементациа на централния диференциал и доколкото сме обсъждали напречните разрези на централен диференциал дето Алтеза показа (на АБВ форума предимно със Николашка) ,та и там излиза че вероятно максималната дистибуция на момент е ограничена ,може да е 20 ,30 ,40%...
Публикувано на: 07 Дек 2006 00:16
от V35GTR
Scott написа:ALTEZZA написа:^Quattro ima razlichni varianti, ta ne mislia che tova det si napisal e osobeno viarno. pri S4 stick se izpolzva Torsen transfer, a ne tipichnia Heldex
Прав си - Халдекс диференциали използват Ауди с напречно разположен двигател (ТТ и А3/S3), а се казва Quattro само за благозвучие (защото е прието така да се казват всички AWD Аудита). Същата система при VW сe казва 4Motion. Иначе всичките Audi с надлъжни двигатели имат класическия Торсен диференциал.
Sulgasen sum no posto ne iskah da navlizam natam zashtot tova vse pak ne beshe moe kazvane a citat!
(osven tova koeto Lorda vika za A8)
Po princip TT i A3(tuku shto izliazlo v US) sa taka!
Публикувано на: 07 Дек 2006 00:21
от V35GTR
drug interesn fact e che Infinti M35 RWD e outperformvalo Accura RL SH-AWD - NA SUHA PISTA! Vse pak Accurata bit triabvalo da ima 20 hp poveche! Da ne govorim che SH-AWD ne chaka da useti 'Slip' ami vsushnost nabludava ugula na kolata, TPS, G force, YAW sensor i tnt, i po tozi nachin opredelia kade da razpredeli silata. No facta e che FWD biased! kakto e i EVO-to BTW
Публикувано на: 07 Дек 2006 00:35
от LordDigital
V35GTR написа:drug interesn fact e che Infinti M35 RWD e outperformvalo Accura RL SH-AWD - NA SUHA PISTA! Vse pak Accurata bit triabvalo da ima 20 hp poveche! Da ne govorim che SH-AWD ne chaka da useti 'Slip' ami vsushnost nabludava ugula na kolata, TPS, G force, YAW sensor i tnt, i po tozi nachin opredelia kade da razpredeli silata. No facta e che FWD biased! kakto e i EVO-to BTW
Ми то зависи и от окачване-то ,4х4 не е панацея особено за сухо. Софтуера му е маиката ,особено при електронно контролируем заден и среден диференциал. Заради тва много добра железария ,при контрол от слабичък софтуер работите може да са на зле. Голяма част от софтуера на Халдекс примерно им ги правят някакви абсолютни лидери във областа ,които са зад 4х4 системите на Мерцедес ,БМВ и разни други - не е лесно ,ниак даже тия Yaw Forces sa si seriozna naUka:)