Страница 4 от 4

Re: Най-търсените коли за 2012 г.

Публикувано на: 07 Сеп 2012 18:34
от E60_Power
Toyko написа:Ето две класации, за да не говорим празни приказки без да сме чели....
Първата е по големина, а втората по печалби :) Пък после да си говорим кой е по-ефективен, освен това не забравяйте , че в днешно време говорим за съюзи на автомобилни производители, с цел оптимизация на производство и др. А не играем на стражари и апаши - на кой му е по-голям.


Forbes’ top car makers for 2012
Volkswagen – 17
Toyota – 25
Daimler – 37
Ford – 44
Honda – 59
BMW – 61
General Motors – 63
Nissan – 85
Hyundai – 96
Volvo – 183
Renault – 187
SAIC – 232
Kia – 253
Fiat – 314
Tata – 348
Dongfeng Motor Group – 450
Peugeot – 458
Suzuki – 514
Isuzu – 721
Fuji Heavy Industries (Subaru) – 805
Mahindra and Mahindra – 918
Mitsubishi – 1046
Mazda – 1055
Porsche – 1056
BYD – 1266
Great Wall Motors – 1476
Huayu Automotive – 1779
Моят съвет е да си по-внимателен с цифри и понятия, защото рискуваш да докараш някой инфаркт от кеф на някой от колегите във форума. Като този с изключително ограничения умствен багаж, коментирал след теб. Бъди по-акуратен с понятията / например, "печалба" /. Даймлер има 7.3 млрд. щ. долара печалба, а БМВ - в размер на 6.8 млрд. щ. долара. И двете компании имат чувствително по-малко продадени автомобили от Тойота, респективно и по-ниски приходи. Но въпреки това са спечелили повече от 4.9 млрд. щ. долара, колкото е печалбата на японците. VW имат идентични приходи с Тойота, но са спечелили четири пъти повече след плащане на данъци. Това са фактите, а останалото е обикновена фенщина на тема "кой е по - по - най". Това, че Тойота има по-ниски печалби дори от компания като Хюндай, а е продала автомобили за три пъти повече пари не е задължително да е нещо лошо. Има много обективни фактори, които да доведат една компания до по-ниска печалба - например, възможно е компанията да има сериозни задължения и да плаща сериозни средства по лихви и главници. Тези кредити пък най-вероятно са взети за развитие на фирмата и при успешни проекти е възможно в бъдеще да донесат сериозни печалби. Така, че цифрите не означават нищо - днес са такива, а утре други. Освен това, в тези класации не се взима предвид, че една компания продава масови автомобили и нейна таргет група са 90% от клиентите, а други се целят в лимитирано число хора с дълбоки джобове, които са излезли на пазара в търсене на премиум автомобили.

Re: Най-търсените коли за 2012 г.

Публикувано на: 08 Сеп 2012 05:47
от LEXUS
Значи, много е лесно да хванеш едни цифри от една година и да си развяваш байряка. Тойота в миналите години имаше по-високи печалби от всички- Фолксваген Груп,Мерцедес и БМВ. Печалбата на Тойота спадна първо след акцията по изтегляне гаранционно на коли в съчетание с икономическата криза и срива на пазара в САЩ. Второ, Тойота дори отчете загуба след земетресението, както и наводненията след това в Тайланд. Точно от това се възползваш ти,за да убеждаваш как, видиш ли, БМВ или Фолксваген, или Мерцедес печелили повече, въпреки че произвеждат по-малко. А защо преди да пишеш не провери печалбите на Мерцедес и останалите германски марки преди2009-та? 2008-ма Мерцедес отчита печалба от 1.8 МЛРД $,а 2009-та отчита загуба. Защо не провери печалбите на БМВ в предишни години, че са по-слаби. Така е и с Фолксваген Груп.

Ето и най-новите финансови резултати:
Тойота декларира за 3-месечието печалба от 3.7 млрд $ - Информация на marketwatch:

http://www.marketwatch.com/story/toyota ... 2012-08-03

БМВ паралелно, но за 6-месечието декларира печалба от почти 5млрд $

http://www.bmwblog.com/2012/08/01/bmw-r ... s-history/

Така, третата важна причина за рязко намалелите печалби за Тойота през миналите години е силната йена,която подкопава печалбите от произведените в Япония продукти. Ето една статия по темата, която по-подробно обяснява факторите, свързани с реализацията на печалба по нашата тема:

http://www.detroitnews.com/article/2012 ... /208030384

Re: Най-търсените коли за 2012 г.

Публикувано на: 08 Сеп 2012 14:05
от E60_Power
LEXUS написа:Значи, много е лесно да хванеш едни цифри от една година и да си развяваш байряка. Тойота в миналите години имаше по-високи печалби от всички- Фолксваген Груп,Мерцедес и БМВ. Печалбата на Тойота спадна първо след акцията по изтегляне гаранционно на коли в съчетание с икономическата криза и срива на пазара в САЩ. Второ, Тойота дори отчете загуба след земетресението, както и наводненията след това в Тайланд. Точно от това се възползваш ти,за да убеждаваш как, видиш ли, БМВ или Фолксваген, или Мерцедес печелили повече, въпреки че произвеждат по-малко. А защо преди да пишеш не провери печалбите на Мерцедес и останалите германски марки преди2009-та? 2008-ма Мерцедес отчита печалба от 1.8 МЛРД $,а 2009-та отчита загуба. Защо не провери печалбите на БМВ в предишни години, че са по-слаби. Така е и с Фолксваген Груп.

Ето и най-новите финансови резултати:
Тойота декларира за 3-месечието печалба от 3.7 млрд $ - Информация на marketwatch:

http://www.marketwatch.com/story/toyota ... 2012-08-03

БМВ паралелно, но за 6-месечието декларира печалба от почти 5млрд $

http://www.bmwblog.com/2012/08/01/bmw-r ... s-history/

Така, третата важна причина за рязко намалелите печалби за Тойота през миналите години е силната йена,която подкопава печалбите от произведените в Япония продукти. Ето една статия по темата, която по-подробно обяснява факторите, свързани с реализацията на печалба по нашата тема:

http://www.detroitnews.com/article/2012 ... /208030384
Цифрите, които цитирам са от линка на колегата, т.е. от forbes.com. Посочих изрично, че тези цифри са без значение, поради много обективни причини - например задължение в текуща финансова година за плащане на главница по кредит. Това сваля печалбата в конкретната година, но изобщо не означава, че компанията е работила лошо. Напротив, този кредит може да е използван за строителство на нов завод или друга инвестиция, която през следващата година може да увеличи печалбите. Така, че ако беше прочел поста ми, нямаше да правиш research на тема "печалби", защото по този въпрос няма спор.

Re: Най-търсените коли за 2012 г.

Публикувано на: 14 Сеп 2012 14:19
от rudolf
http://fakti.bg/avto/48144-kolko-plashtame-za-markata

не съм се вглабявал в статията

Re: Най-търсените коли за 2012 г.

Публикувано на: 15 Сеп 2012 23:28
от Toyko
Доста безсмислено стана вече, задълбахме в цифрите, да не говорим че тези фирми са обикновено собственост на други фирми, участват в конгломерати или сдружения и прочее и наистина печалби може да се крият или рефинансират. За мен реален измерител е коя компания колко доволни клиенти има по света. За съжаление не намерих много такива класации но тази тук е интересна, между др не случайно фирмата на последно място вече я няма май ...

http://www.consumerreports.org/cro/2012 ... /index.htm

Re: Най-търсените коли за 2012 г.

Публикувано на: 16 Сеп 2012 02:46
от slowtraveler
Toyko написа: За мен реален измерител е коя компания колко доволни клиенти има по света.
Имам известни резерви към тази класация...
Фиата - супер кола за цената си. Засега е безпроблемен и получаваш добро съотношение цена/качество/екстри. Което пък е фактор за удовлетвореност на пползвателя.
Освен това съм се возил на доста таксита фиат - добро състояние.. Колега също е много доволен след 5г експлоатация 'като за служебен автомобил'....
А маздата досега е най безпроблемния автомобил, който съм карал...
А двете са в класацията за най-лоша марка...

Re: Най-търсените коли за 2012 г.

Публикувано на: 16 Сеп 2012 09:40
от martod
Toyko написа: За мен реален измерител е коя компания колко доволни клиенти има по света.
Ами вземи си Форд тогава, гледам, че са непосредствено след Тойота в тази абсолютно "реална" класация .. laugh.gif

Re: Най-търсените коли за 2012 г.

Публикувано на: 16 Сеп 2012 12:25
от Not_active_user_1
@Toyko,
Тези класации за удовлетвореност могат да се манипулират много лесно. Запитванията ги правят по телефона и много зависи каква група хора питат и какво ги питат. Набора от въпроси и точкуването също играят огромно значение към крайният резултат. Така, че нещата са според зависи. Гледал съм няколко подобни теста и винаги на челните места по спомен са били:
Порше, Субару, Хонда, Мазда, Тойота и т.н.

Re: Най-търсените коли за 2012 г.

Публикувано на: 17 Сеп 2012 12:49
от scorpion
За всеки влак си има пътник колеги !

Слагайки ръка на сърцето си всеки от нас би искал да кара расов автомобил с ХХХ коня пърхащи под капака, да се качи на премиум марките на водещите автомобилни производители ... е за съжаление единици са вероятно тези от нас, които могат да си го позволят и се насочват към автомобила, който най-точно отговаря на нуждите и размера на протфейла. И после да мечатем с поредния брой на ТОП ГЕАР или Авто Билд.

П'С: Най важното е да не се дават оценки за автомобили, които никога не сме имали, карали и пр., защото такива оценки базирани на приказки на този или онзи, на приятел, на близък и пр. просто не са обективни ! Освен това "химията" между човек и машина е много важна.

Re: Най-търсените коли за 2012 г.

Публикувано на: 17 Сеп 2012 13:36
от Toyko
Сумарно да отговоря, да тая класация не е много представителна, но намерете по-добра такава, лично аз опитах но на някой сайтове иска абонамент а не ми се губеше време - някой ак оима подръка да хвърли джей ди пауър , уич кар и прочее.

Форд никога вече, мерси, какво ли не оправих по един такъв - Found On the Road Dead - с едно изключение, няма да откажа мустанг гт, пък ако ще да се чупи :)

А за класациите естествено има някой тенденции, Европа, Америка, Азия, тотално различни пазари и консуматори. За това трябват глобални брендове да се гледат и такива с широка гама, вярвам че тойота е такъв, особено ако добавим лексус към схемата. Сравним и по-добър като гама е Волксваген, Мерцедес и др. Пежо дори. Но някой марки просто правят само едно нещо за определени хора, за определени пари - много обикновено.... е и аз искам да си купя Тесла, ама има 200 собственика по света сигурно ?

Re: Най-търсените коли за 2012 г.

Публикувано на: 15 Окт 2012 16:09
от Toyko