Страница 4 от 8

Публикувано на: 26 Апр 2012 08:48
от Not_active_user_1
На мен друго ми е интересно. Как едно време, когато нямаше синтетики, полусинтетики, присадки и други модерни чудесии в маслата, двигателите на автомобилите издържаха над 1 млн. км., а сега уж последни постижения на химията, космически технологии, НАСА, ала-бала и автомобила, като стане на 200+ хил. км. вече започва да напомня двигателя за себе си? Не при всички е така, но при повечето се забелязват такива тенденции.
Някой ще каже, че сега двигателите са по-натоварени и за това трябват модерни масла. Не, че е лъжа, но повече фирмите за масла прилагат повече маркетинг да зарибяват, отколкото да предлагат супер неща. wink.gif

Публикувано на: 26 Апр 2012 10:42
от MX5
prius 3 написа:На мен друго ми е интересно. Как едно време, когато нямаше синтетики, полусинтетики, присадки и други модерни чудесии в маслата, двигателите на автомобилите издържаха над 1 млн. км., а сега уж последни постижения на химията, космически технологии, НАСА, ала-бала и автомобила, като стане на 200+ хил. км. вече започва да напомня двигателя за себе си? Не при всички е така, но при повечето се забелязват такива тенденции.
Някой ще каже, че сега двигателите са по-натоварени и за това трябват модерни масла. Не, че е лъжа, но повече фирмите за масла прилагат повече маркетинг да зарибяват, отколкото да предлагат супер неща. wink.gif
Ами преди (най-вече през 90-те) двигателите ги правеха както се вика "като за танк".
А сега с тенденциите за минимален разход на гориво слагат минимално количество материал (за да е минимална масата на що де се движи), всичко е проектирано за ниски толеранси, висока компресия и т.н.
Същото е със скоростните кутии и т.н.

Публикувано на: 26 Апр 2012 10:44
от slowtraveler
Съгласен съм с МХ5... На времето всичко имаше много 'месо'...
Сега всичко е изцедено като материал...

Публикувано на: 27 Апр 2012 00:06
от Not_active_user_1
Вярно е за „многото месо“, но това не налага непременно да се слагат „космически“ масла. Слагането на масло по спецификациите на производителя, да е истинско, филтъра добър и редовната му смяна едва ли ще имаш повече проблеми от това да слагаш да речем някое скъпарско масло.
Та възниква въпросът кое е по-добре:
1. Да сложиш 10w40 и да го сменяш на 8 000 км. или
2. Да сложиш 5w40 и да го сменяш на 15 000 км
Като производителят препоръчва двете масла и дава пробег независимо с кое от двете 15 000 км или 1 година.
Хайде да ви видя сега! smile.gif

Публикувано на: 27 Апр 2012 00:28
от Japanese_fever
MX5 написа: Ами преди (най-вече през 90-те) двигателите ги правеха както се вика "като за танк".
А сега с тенденциите за минимален разход на гориво слагат минимално количество материал (за да е минимална масата на що де се движи), всичко е проектирано за ниски толеранси, висока компресия и т.н.
Същото е със скоростните кутии и т.н.
Оня ден отвряме скоростите на Сивик-а, заради един хроничен лагер, а той к'во с пластмасов (или там какъвто е) сепаратор. Новия вече с 2-а метални сепаратора и една допълнителна сачма. Явно подобрен. biggrin.gif
Браво на Хонда. На 150К мили да отварям трансмисия. Ама щеше да ми е по-вътрешно, ако не знаех, че бая народ са го правили този ремонт. biggrin.gif

п.п.
Гото съм за летния сезон. smile.gif

Публикувано на: 27 Апр 2012 06:30
от nowyaris
slowtraveler написа:Съгласен съм с МХ5... На времето всичко имаше много 'месо'...
Сега всичко е изцедено като материал...
Тъй е,тъй е,навремето и аз имах много месо на едно място,ама сега ми са струва че от известно време насам е доста изцедено откъм матрял...

Публикувано на: 27 Апр 2012 06:33
от nowyaris
MX5 написа:
prius 3 написа:На мен друго ми е интересно. Как едно време, когато нямаше синтетики, полусинтетики, присадки и други модерни чудесии в маслата, двигателите на автомобилите издържаха над 1 млн. км., а сега уж последни постижения на химията, космически технологии, НАСА, ала-бала и автомобила, като стане на 200+ хил. км. вече започва да напомня двигателя за себе си? Не при всички е така, но при повечето се забелязват такива тенденции.
Някой ще каже, че сега двигателите са по-натоварени и за това трябват модерни масла. Не, че е лъжа, но повече фирмите за масла прилагат повече маркетинг да зарибяват, отколкото да предлагат супер неща. wink.gif
Ами преди (най-вече през 90-те) двигателите ги правеха както се вика "като за танк".
А сега с тенденциите за минимален разход на гориво слагат минимално количество материал (за да е минимална масата на що де се движи), всичко е проектирано за ниски толеранси, висока компресия и т.н.
Същото е със скоростните кутии и т.н.
Бе кат гледам какви дараци се движат по улиците и по на колко години и километри са не се е променило много качеството и количеството на материала след 90-те години.

Публикувано на: 27 Апр 2012 11:20
от slowtraveler
prius 3 написа:Вярно е за „многото месо“, но това не налага непременно да се слагат „космически“ масла. Слагането на масло по спецификациите на производителя, да е истинско, филтъра добър и редовната му смяна едва ли ще имаш повече проблеми от това да слагаш да речем някое скъпарско масло. ...
Съгласен съм... Но мисля, че специално за Приуса са променили малко спецификацията не само поради малко по-различния режим на двигателя, но най-вече заради 'икономичната и екологична' насоченост на двигателя.
Като са избрали известен, но явно допустим компромис към параметрите на маслото...

Публикувано на: 27 Апр 2012 11:54
от Not_active_user_1
@slowtraveler
Какъв според теб е компромиса в маслото 0w20?

Публикувано на: 27 Апр 2012 15:56
от Japanese_fever
slowtraveler написа: Като са избрали известен, но явно допустим компромис към параметрите на маслото...
То щото маслото има са един параметър...?

Като ходих в дилъра на Хонда и гледам на всички нови модели от 5 год. насам им препоръчват 0W20. Само зa Хонда S2000 препоръчват 10W30, ама тя е спортна и не се произвежда вече от 5-6 години (ако не се лъжа).

prius 3 написа:Вярно е за „многото месо“, но това не налага непременно да се слагат „космически“ масла. Слагането на масло по спецификациите на производителя, да е истинско, филтъра добър и редовната му смяна едва ли ще имаш повече проблеми от това да слагаш да речем някое скъпарско масло. ...
Колега много си прав.
От друга страна наистина 0W30 и 5W30 са по-за предпочитане относно двигателя,
но и за 0W20 да го караш пак двигателя ще издържи повече от батерията, според мен. biggrin.gif

Не е толкова важно какъв е SAE вискозитет, по-важно е какъв е HTHS вискозитета. Ако е над 2.9 просто няма значкъ, че маслото е 0W20.

VTEC двигателите на Хонда бичат на много по-високи обороти от Приуса, щом и за тях препоръчват 0W20 свиркай си.
Важното е да го сменяш навреме и филтър от дилъра, ако може!

Публикувано на: 27 Апр 2012 17:03
от Not_active_user_1
До колкото знам на всички нови бензинови двигатели на Тойота препоръчителното масло е 0W20. Поне в Германия е така. wink.gif

Публикувано на: 27 Апр 2012 17:57
от Japanese_fever
prius 3 написа:До колкото знам на всички нови бензинови двигатели на Тойота препоръчителното масло е 0W20. Поне в Германия е така. wink.gif
I v USA e taka za pove4eto Toyota (bez SUV i nqkoi drugi) i vsi4ki Honda.

Purvoto neshto, koeto se iznosva ot losho maslo, obiknoveno sa gurbicite na razp. val/ove, no kakto sum kazval na novite dvigateli ot poslednite 10 godini gurbicata natiska klapana posredstvom stomanena rolka, koqto namalqva trieneto na tezi 4asti do minimum.
Lageri na kolqnov val i vsi4ki drugi sa beton, ako kolata se polzva po prednazna4enie, t.e. bez da se kara na pista ili da tegli tejki tovari.

Публикувано на: 28 Апр 2012 22:41
от Not_active_user_1
Днес врътнах 48 км. с Приуса от които около 15-тина са градско, а останалите извънградско. Повече от 100 км/ч не съм вдигал извън града. Това са километрите в двете посоки - отиване и връщане. Климатика постоянно е работил, 2-ма човека и малко багаж. Разход 3,1/100. :whistle:

Публикувано на: 28 Апр 2012 23:01
от LEXUS
prius 3 написа:Днес врътнах 48 км. с Приуса от които около 15-тина са градско, а останалите извънградско. Повече от 100 км/ч не съм вдигал извън града. Това са километрите в двете посоки - отиване и връщане. Климатика постоянно е работил, 2-ма човека и малко багаж. Разход 3,1/100. :whistle:
Няма такъв дизел biggrin.gif Чакам дизелджийте да се обадят. laugh.gif

Публикувано на: 29 Апр 2012 00:28
от IVOtuning
Сега, знам че няма да повярваш ЛЕКСУС, но с Пежо 407 1.6 ХДИ ФАП карайки 80км пред камион(скорост до 90км/ч реално) съм постигал разход 2,3л/100км.
А ето и един среден, за 450км