Страница 4 от 4
Публикувано на: 14 Апр 2012 17:58
от zi_zi_top
За София и панелните комплекси решението е да се вземе пример от периферните квартали на Виена. В междублоковите пространства да се изградят покрити паркинги от -2ри до +2ри етаж. Така ще се освободят улиците и тротоарите от паркирани автомобили, а не е никакъв проблем всяко парко-място да си има контакт за зареждане.

Публикувано на: 14 Апр 2012 18:02
от Vesko
zi_zi_top написа:За София и панелните комплекси решението е да се вземе пример от периферните квартали на Виена. В междублоковите пространства да се изградят покрити паркинги от -2ри до +2ри етаж. Така ще се освободят улиците и тротоарите от паркирани автомобили, а не е никакъв проблем всяко парко-място да си има контакт за зареждане.

ЗиЗи, не знам къде живееш, ама ходил ли си скоро в Люлин? Какви паркоместа, като колите са толкова много че са паркирали на два реда (така че вечер трудно минаваш между тях), по тротоарите и дори и в градинките. И как го виждаш в БГ действителността хората да си построят паркинги в между блоковите пространства или да си плащат за тях, ако някой друг ги изгради? Малко преди кризата на мястото пред нашият блок имаше план в един реституиран имот (1-2дка) да построят 3 блока. БЛОКа, а не паркинги

Публикувано на: 14 Апр 2012 18:09
от Not_active_user_1
zi_zi_top написа:...моето мнение е, че бъдещето е на електроавтомобилите, а не на хибридите. ...
Кое бъдеще? Близко, далечно или много далечно? В близките години не се очаква електрификация. Няма подходящи батерии, няма изградена структура за зареждане или подмяна, цените са прекалено високи и все такива неща, които възпрепятстват иначе доброто начинание.
Ние обаче живеем тук и сега, а точно в този момент няма по-добра алтернатива от хибридната. В близките 15-20 г. бъдещето е на хибридите. От там на сетне каквото стане. Така, че който има възможност и желание да е в крак с времето си купува хибрид, а който е възпрепятстван по една или друга причина кара бензин?дизел и си мечтае кога ще дойде времето на електричките. Няма да е скоро. В това съм убеден.

Публикувано на: 14 Апр 2012 23:55
от BIS
zi_zi_top написа:За София и панелните комплекси решението е да се вземе пример от периферните квартали на Виена. В междублоковите пространства да се изградят покрити паркинги от -2ри до +2ри етаж. Така ще се освободят улиците и тротоарите от паркирани автомобили, а не е никакъв проблем всяко парко-място да си има контакт за зареждане.

Много ми е интересно откъде ще идва , и колко ще струва тока до всяко паркомясто.

Без да има електромобили, отсега се говори за недостиг на ток след 10 год.
Публикувано на: 15 Апр 2012 04:07
от LEXUS
BIS написа:zi_zi_top написа:За София и панелните комплекси решението е да се вземе пример от периферните квартали на Виена. В междублоковите пространства да се изградят покрити паркинги от -2ри до +2ри етаж. Така ще се освободят улиците и тротоарите от паркирани автомобили, а не е никакъв проблем всяко парко-място да си има контакт за зареждане.

Много ми е интересно откъде ще идва , и колко ще струва тока до всяко паркомясто.

Без да има електромобили, отсега се говори за недостиг на ток след 10 год.
Ти вярваш ли,че България ще промени автопарка с ел.автомобили след 10 години? biggrin.gif biggrin.gif Първо ще навлезнат в САЩ,после в ЕС и накрая тук, не по-рано от 15 години,за да не казвам по-далечни цифри.
Хибридите са една чудесна технология, защото все още ел.колите са с лимитиран пробег от 80-150км. и все още не могат да станат масово решение. Докато хибридите не ти лимитират пробега в такива граници,а в граници на общоприетото за нормална кола. А и ел.колите изискват инфраструктура,която трябва да бъде въведена, трябва време.
Публикувано на: 15 Апр 2012 23:39
от zi_zi_top
BIS написа:zi_zi_top написа:За София и панелните комплекси решението е да се вземе пример от периферните квартали на Виена. В междублоковите пространства да се изградят покрити паркинги от -2ри до +2ри етаж. Така ще се освободят улиците и тротоарите от паркирани автомобили, а не е никакъв проблем всяко парко-място да си има контакт за зареждане.

Много ми е интересно откъде ще идва , и колко ще струва тока до всяко паркомясто.

Без да има електромобили, отсега се говори за недостиг на ток след 10 год.
Има 2 варианта, за които се сещам веднага: 1. Паркомястото си е твое и контакта си има електромер или 2. Подобно на колонките за зареждане по улиците има слот за предплатена карта. Това е най-малкия проблем.
Нали се сещате, че това е бизнес подобен на всички други и ще се намери кой да печели от него.

Публикувано на: 16 Апр 2012 09:41
от Not_active_user_1
zi_zi_top написа:
Има 2 варианта, за които се сещам веднага: 1. Паркомястото си е твое и контакта си има електромер или 2. Подобно на колонките за зареждане по улиците има слот за предплатена карта. Това е най-малкия проблем.
Нали се сещате, че това е бизнес подобен на всички други и ще се намери кой да печели от него.

1. Колко хора са със собствени парко-места и колко ще могат да си позволят такова? Говорим за големите градове, където предимно ще се ползват електромобилите. По тази логика електромобилите би трябвало да се продават след представяне на нотариален акт или договор за наем на парко-място. Мисля, че това няма как да стане.
2. Това го има вече тук-таме, но е неудобно по простата причина, че времето на зареждане на батерията не е толкова малко, както зареждането на резервоара с гориво.
Според мен най-удачното и практично е това:
http://www.youtube.com/watch?v=LfI4589J ... r_embedded#!
Тук обаче се сблъскваме с нуждата от сериозни инвестиции за такива пунктове и достатъчно на брой електромобили, които да бъдат обслужвани, за да може инвестицията да има някаква възвращаемост.
При всички положения, без помощта на държавата тези неща няма как да станат. Трябва много сериозна държавна политика за стимулиране на екологичните автомобили.
На този етап единствената алтернатива са хибридите. Хем са екологични и икономични, хем не ти трябва някаква допълнителна инфраструктура, а най-големият плюс им е, че ти дават 100 % мобилност, като на обикновен автомобил.

Публикувано на: 16 Апр 2012 10:00
от slowtraveler
Според мен в момента хората са зациклили на електриката и хибридите...
А трябва да се мисли за 'алтернатива' - дали биогоривата или химически удобни вещества - ще видим...
Колкото и да мразя газта - това е една много удобна за целта алтернатива... Етанол - също...
Публикувано на: 16 Апр 2012 10:21
от Not_active_user_1
Отциклянето може много бързо да стане, ако продължат да скачат цените на фосилните горива.
А защо не хибрид с ДВГ на алтернативно гориво.
Има Приуси на запад със сложени газови уредби, както и такива на метан.
Публикувано на: 16 Апр 2012 10:44
от slowtraveler
Скочи ли цената на фосилните горива, хората ще се пренасочат към по-енергийно ефективни пътувания - обществен транспорт...
Ще скочи и тока - и в момента голяма част от електричеството се произвежда с фосилни горива..
Цената на електричеството от природни източници (вятър, слънце, вода) е доста висока.
А и за самото производство на хибридите се ползват много повече природни ресурси отколкото за автомобил с обикновен двигател...
Просто в момента хибридите са достатъчно удобен компромис - особено в града - доста икономични, без промяна на стереотипа тип 'голям автомобил с добра динамика'...
Но все ми се струва, че реалното решение за индивидуалния транспорт ще се намери в друга насока..
Както се казва - 'ще поживеем - ще видим'...
Публикувано на: 16 Апр 2012 12:52
от Not_active_user_1
Трудно е да се каже в каква посока ще тръгнат нещата. Само бъдещето ще покаже. Не съм сигурен обаче, дали през нашият живот ще се случат някакви радикални промени. Във всеки случай малко по-малко традиционните автомобили колкото и да не ни се иска са започнали да си изпяват песента. На ред ще дойдат хибридите и електричките. Това няма как да стане изведнъж. Промените в международните закони и различните изисквания ще го наложат, а и не само. Китай започва да дърпа невероятно много ресурси на планетата. Не само горива... Там е съсредоточено голяма част от производството. Обществото е потребителско и все се купува ли купува. Енергийните запаси от фосилни горива с толкова бързо развиващ се Китай не знам до къде ще стигнат. Енергийните войни на които сме свидетели ще продължат. Дано не се стигне да се самоунищожим заради лакомията на отделни нации!
Публикувано на: 21 Апр 2012 12:28
от LEXUS
slowtraveler написа:Скочи ли цената на фосилните горива, хората ще се пренасочат към по-енергийно ефективни пътувания - обществен транспорт...
Ще скочи и тока - и в момента голяма част от електричеството се произвежда с фосилни горива..
Цената на електричеството от природни източници (вятър, слънце, вода) е доста висока.
А и за самото производство на хибридите се ползват много повече природни ресурси отколкото за автомобил с обикновен двигател...
...
Да ти кажа за превозните средства с конски впряг са се ползвали хиляди пъти по-малко ресурси от обикновените автомобили.
Второ, бих казал,че електричеството от възобновяеми източници е по-скъпо само първите 10 години от изграждането на инсталацията, след това електричеството от тях е най-евтино.
На всички ни е ясно,че фосилните горива са изчерпаем източник с ресурс 80-100 години. Отделно изгарянето им при неефективните двигатели на обикновените автомобили замърсява много сериозно !
Публикувано на: 21 Апр 2012 14:40
от slowtraveler
LEXUS написа:...
Второ, бих казал,че електричеството от възобновяеми източници е по-скъпо само първите 10 години от изграждането на инсталацията, след това електричеството от тях е най-евтино....
Абе така е, ама лошото е, че ВИНАГИ попадаме все в първите 10 години... Тъкмо изтекат 10г и се окаже, че или конкретните изделия са вредни, или отделят много странен газ, или са морално остарели, та затова трябва да ги сменим...
И всичкото - отначало...
Публикувано на: 21 Апр 2012 14:56
от LEXUS
slowtraveler написа:LEXUS написа:...
Второ, бих казал,че електричеството от възобновяеми източници е по-скъпо само първите 10 години от изграждането на инсталацията, след това електричеството от тях е най-евтино....
Абе така е, ама лошото е, че ВИНАГИ попадаме все в първите 10 години...
laugh.gif Има нещо такова.