Страница 4 от 7
Публикувано на: 06 Апр 2012 16:41
от gicho
prius 3 написа:
Има си графики за тази работа и там най добре се вижда при какви обороти ДВГ-то е в най-оптимален режим. Това с натискането на газта са малко приказки ей така да се намираме на приказка. Обикновено най-високо КПД се получава при достигането на максималният въртящ момент. След това то пада. Получава се, че за повече изразходено гориво имаме по-малко извършена работа. Загубите се увеличават.

Ето примерна графика на BSFC за ТД с директно впръскване:
http://ecomodder.com/wiki/images/8/84/V ... 3_bsfc.jpg
И за приус:
http://ecomodder.com/wiki/images/5/5e/T ... _bsfc2.jpg
И малко общи:
http://ecomodder.com/wiki/index.php/Bra ... BSFC)_Maps
Нещата са си точни стига да може да се осигури максимален товар за двигателя, което значи висока предавка. Т.е. "това с натискането на газта" е за да работи двигателя в зоните с "големите KW" на картинката. При бензиновите заради загубите при засмукване със затворена дроселова клапа нещата са още по-зле. Ако погледнете изолиниите, колкото по-малка е произведената мощност, толкова по-лошо е кпд-то (по-висок специфичния разход). Затова двигателят на прехваления приус е маломерен, за да работи в по-ефективен режим. Затова и най-ефективния стил на шофиране е редуване на ускорение и после движение по инерция.
Да, реалните пътни условия влияят силно - просто има моменти в които се налага да се направи "грешно" действие като спиране или форсиране, няма спор.
Публикувано на: 06 Апр 2012 16:58
от mariooo1
Сложете си газ

Публикувано на: 06 Апр 2012 17:06
от Scott
gicho написа: (по-висок специфичния разход)...
Точно -
специфичния разход, който може да бъде измерение само при сравняване на два двигателя или на два режима. Докато абсолютния разход може и да е по-нисък, ако за движението на автомобила се използва само част от максималната мощност, както е в повечето случаи.
P.S. като например клипчето с М3 и Приус - специфичния разход на М3-ката със сигурност беше доста висок, но понеже използва много малка част от мощността на двигателя да постига тая скорост, абсолютния ий разход беше по-нисък от на Приуса
Публикувано на: 06 Апр 2012 17:59
от slowtraveler
gicho, дори специфичния разход (освен абсолютния) се променя много от газоразпределението и от някои други системи...
Да, добре е автомобила да е с ниски обороти и максимално отворен дросел (ако има такъв)... Но диаграмите показват - натоварване около 3/4 е най-добро като специфичен разход.
освен това има и други 'ефекти' при автомобила:
For example, anything that allows you to keep the throttle open wider and the revs lower (like changing up to a tall gear and then holding it) will reduce fuel consumption because BSFC will be improved. But equally, recycling exhaust gas (ie EGR) might also achieve that same effect because pumping losses will be reduced - not all the inlet charge needing to come past the throttle.
Публикувано на: 06 Апр 2012 19:51
от Japanese_fever
mariooo1 написа:Сложете си газ

Brat mi kara na gaz (gaz injection) okolo godina-dve.
Sega shte smenq lambda (O2 sensor). Po4ti sum siguren, 4e e zaradi gazta,
za6toto karam su6tata kola mnogo godini (na benzin) i nikoga ne mi s e precakval O2 sensora.
Публикувано на: 06 Апр 2012 20:55
от zi_zi_top
Безплатен обяд няма.
Далавера от газ има само за бакшишите, ама и там са много "на кантар" нещата, защото икономията от гориво се избива с ремонти и "центровки" от газаджиите. По Коледа се возих на едно такси Хюндай Елантра на 315 000 км., работеше като вършачка и на всеки светофар се пробваше да изгасне, а шофьора му поддържаше огъня и после тръгваше доста колебливо. laugh.gif Все пак ме закара до нас и продължи да изкарва пари, но аз такова кюмбе не бих търпял.
Публикувано на: 06 Апр 2012 23:39
от gh0s7r1d3r
"Бакшишите" обикновено са с метан, при това не инжекцион, а на всичко отгоре в повечето случаи са и втора употреба, с навити кранчета за да харчи по малко. Ако искаш, ела да се повозиш на газифицирана кадърно кола, да видим дали ще намериш разлика газ/бензин...
Публикувано на: 07 Апр 2012 12:06
от LEXUS
prius 3 написа:Зависи от дизела колега dicho.
Както се казва, не се сдържах. biggrin.gif

Публикувано на: 07 Апр 2012 19:10
от gh0s7r1d3r
Днес рекордно нисък разход. 11/100 за пробег от 30-тина километра - градско, с една трета по околовръстното, без да съм се влачил, в ограниченията - до 50-60 км/ч и до 80-90 по околовръстното. С плавно каране - бързо набиране до 60 и поддържане на 50-60, в зависимост от баирчетата

С бебето в колата и моята ламя можела да е икономична!

Публикувано на: 07 Апр 2012 20:25
от slowtraveler
Това с яриса ли

Публикувано на: 07 Апр 2012 23:02
от Raya
slowtraveler написа:Това с яриса ли

И аз се пулих-пулих, стигнах до извод, че сигурно Субару-то имал предвид))))))
Публикувано на: 07 Апр 2012 23:20
от gh0s7r1d3r
Хахаха, със субаруто, да. Ярето проблеми с разхода няма

Публикувано на: 08 Апр 2012 09:45
от nowyaris
Моето обаче взе да има проблеми с разхода-Петък надвечер Русе-София-Банкя-18 литра.Бях само аз в колата и направо и извадих душицата от юркане.Вчера следобед Банкя-София-Русе с още трима и Багаж дори и в краката малко по-добре,ама пак там някъде.Когато жената не спеше свалях на около 100.Обърна ми джобовете гадното Яре.Ама поне му продухах инжекторите.
Публикувано на: 08 Апр 2012 10:56
от Japanese_fever
nowyaris написа:Обърна ми джобовете гадното Яре.Ама поне му продухах инжекторите.
Само така!
Бензинките обичат горещината - продухваш катализатора и изпаряваш водата в маслото.

И Ярето трябва да диша, и то дша носи biggrin.gif
Публикувано на: 08 Апр 2012 11:32
от gh0s7r1d3r
18 литра за колко километра?