Страница 4 от 5

Публикувано на: 15 Окт 2006 20:33
от plpenov
А какъв антифриз наля? марка?

Публикувано на: 16 Окт 2006 20:24
от alex_varna
Ето това е антифриза , който сложих.

Публикувано на: 04 Апр 2008 13:06
от Petar
Interesuvame kakyv 4erven antifriz da si kypia i imali zna4enie cveta na antifriz ?

Публикувано на: 05 Апр 2008 00:17
от stefanb
Червеният е "long live", червен наливат в завода обикновено. Продават червен виждал съм на Шел, концентрат, но има и на други марки.
Червеният е по-дълготраен като структура и съставки, за препоръчване е. Разрежда се според указанието, най-добре на около -30, но не по-малко от -24. Разрежда се ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с дейонизирана вода, не с чешмяна.
На МБ W203 в книжката пише, че ако не се налага поради друго, при нормална експлоатация антифриз се сменя на 15 одини или на 250000 км... Говорим за червения, заводския. Аз не им повярвах и го смених на 4 -тата година със син концентрат, разреден на -30.
Иначе всички производители препоръчват смяната на антифриза да се извършва на 2 години, както и на спирачната течност. Не че губи свойствата си да замръзва на ниска температура, но освен охлаждането той и маже помпата а и други детайли (в някои коли минава и през автоматичната скоростна кутия да охлажда дори) и губи именно тези с смазващи свойства със стареенето.

Публикувано на: 05 Апр 2008 12:40
от slowtraveler
stefanb написа:Червеният е "long live".....
Не се лъжи по цвета - червения оригинален антифриз на Тойота е обикновен етилен-гликолов антифриз (същия като сините антифризи)...
При немските автомобили/и шкода/(поне по мои наблюдения - не съм 100% сигурен) червения е long-live.
Long-live не може да се смесва със синия по нашите бензиностанции (става на парцали) докато на Тойотовския може (ако не те дразни, че цвета става никакъв)....
Така, че не вярвай на цвета, а на съдържанието - можеш да смесваш еднотипни антифризи независимо от цвета, който не е определящ за съдържанието (напр. в Русия синия антифриз е по-непознат, за разлика от зеления....).
Но по принцип във форума имаше тема, в която надълго и на широко се дискутираше темата :thumbsup:
Аз лично купих оригинален, защото антифриза не е такъв консуматив, който да свършва или да се изразходва бързо :thumbsup:

Публикувано на: 05 Апр 2008 23:26
от Petar
Dnes smeniah radiator i si vyrnah staria antifriz koito e 4erven oba4e mise naloji da doleia i sipah niakakyv ruski sin antifriz niakade okolo 0,5 l. i sled kato poraboti malko kolata stana rozov dalie sled smesvaneto na dva razli4ni po cviat antifriza e vyzmojno sled vreme da se poiaviat niakavi problemi

Публикувано на: 17 Апр 2008 15:26
от Mandata
След време, винаги могат да възникнат проблеми laugh.gif
Ако не забележиш парцали из охладителната течност - значи е минало нормално смесването.
Да кажа и аз нещо лошо за МОТОХ или нещо такова - много гаден антифриз - разяжда маркучи и каквото там може. Евтин е, но не се лъжете. Винаги си казвайте максимата: Не съм толкова богат, че да си сложа евтин антифриз!

антифриз

Публикувано на: 02 Юни 2008 22:19
от CECO
Здравейте,колеги!Имам едно питане-не бях гледал нивото на антифриза от зимата/беше по средата между min/max/,а сега е под минимума.вчера долях пак до средата и днес ми се струва че пак се е изпарил/проверявах на студено/,от водната помпа ли е или е нещо друго?

Публикувано на: 02 Юни 2008 22:39
от slowtraveler
Ееее, колега - бива ли такъв въпрос...
Можеш да губиш антифриз от много причини - спукан радиатор, кофти капачка(скапано клапанче), лоша гарнитура, напукани или неуплътнени тръби, спукано парно, помпа и т.н. т.н.
Запали колата, изчакай да вдигне нормална температура и огледай хубаво системата за пропуски (от някъде може да почне да се вдига леко пара или да видиш прокапване).
Виж капачката на маслото дали има бяла слуз отдолу.
Виж дали ти пропушва колата бял пушек и т.н....

антифриз

Публикувано на: 02 Юни 2008 22:53
от CECO
Тези причини, за които казваш ги нямам,пробвах и при запален двигател пак нищо нито теч нито пара?А как мога да проверя дали работи вод.помпа?

Публикувано на: 02 Юни 2008 23:42
от slowtraveler
Ами ако не ти работеше помпата щеше да разбереш за 3-4 минути - колата директно щеше да прегрее, обаче ако помпата пропуска - течността пак отива някъде.
Няма такъв случай антифриза 'да изчезва' - просто изтича някъде където не го виждаш, или теча е доста малък.
Моя предишен опел губеше антифриз от една пукнатина (2мм дълга, а ширината и под 0.01мм) в колектора на радиатора, която се отваряше при даване на газ, когато двигателя се усуче на тампоните и дръпне маркуча към радиатора.
Можеш да видиш и кечето в краката на шофьора и пасажера - да не би там да изтича...

Антифриз

Публикувано на: 03 Юни 2008 11:10
от CECO
Ще го проверя и това,мерси за инфото!:))))))))))) :thumbsup:

Публикувано на: 27 Окт 2008 17:56
от peichev
Здравейте, преди няколко месеца си взех тойота авенсис 2004г 1,6VVTI, sedan, която е обслужвана само в тойота Пловдив и е със сервизна книжка.Понеже чета, че има различни антифризи, а нямам идея с какъв карам в момента имам следните въпроси:
1.Какъв антифриз слагат в оторизираните сервизи?
2.Заслужава ли си да се цапотя и да си губя времето за да сменям сам антифриза/ с цел пестене на някой лев/ или да отида в сервиза?
3.Някой знае ли каква е цената за смяна на антифриз в сервиза във Варна?
4.Някъде в сервизната книжка пише ли с какъв антифриз трябва да се кара и отбелязва ли се смяната му- все си мисля че за 4 години трябва да са го сменяли
Благодаря предварително

Публикувано на: 09 Ное 2008 13:13
от Petar
Kolegi doide vreme da smeniam antifriza .Niakoi znae li kyde se namira probkata za dvigatelia za izto4vane na antifriza 4e nehto nemoga da ia vidia stava duma za 4a-fe dvigatel .

Публикувано на: 10 Ное 2008 11:24
от Petar
V4era si vzemah 4erven antifriz za Toyotata na Prista dali e hubav ?