Страница 4 от 7

Публикувано на: 09 Яну 2012 11:06
от slowtraveler
scorpion написа:...Интересно (поне за мен) е волана дали се заключва и как на автомобилите с безконтактно палене (при мен примерно с ключа се отключва волана)....
Заключва се волана по същия начин....
Просто има електрически механизъм, който се командва от електрониката.
При всичките автомобили които съм виждал с 'бутонно палене', ако само натиснеш бутона START но не си натиснал педала, колата дава контакт (тръгва ти радио и т.н.), но не пали.
Кашкая ми е с безключово палене, но по-стара система - вместо ключ на същото място има удобен върток, с който се оперира по същия начин както с ключ (положения Заключен/АСС/КОНТАКТ/СТАРТЕР). Когато картата е в теб, системата разрешава въртенето на въртока.

Публикувано на: 09 Яну 2012 11:12
от Toyko
те рено не са ли също с такова безконтактно??? с върток както казваш, май помня ?? ама те рено и нисан нали са си близки :)
аз пък си мечтая за дистанционно безконтактно... палиш от балкона и слизаш след 1 минута в загрята кола еха.... лукс

Публикувано на: 09 Яну 2012 13:47
от lz2lps
CuMo написа: Един път като потеглиш на стартер, ще видиш кое е практично и кое не wink.gif
Освен ако не ти се наложи да съзнателно да го направиш smile.gif

Хипотетична ситуация (или не толкова хипотетична):
* Помпатата на съединителя ти тече от много време, но не ти се занимава и доливаш (или пък какъвто и да е друг проблем свързан със отделянето на съединителя).

* Рано или късно обаче, се случва да няма съединтел, понеже финално се е предала и всичката спирачна течност е изтекла.

В първият момент си мислиш - какво пък, мога да качвам и свалям предавки и без съединител. После се сещаш че имаш един светофар и едно кръгово преди да стигнеш до вкъщи.

[] Спираш някъде, където няма да пречиш и чакаш някой да те изтегли.
[x] На светофара я угасяш (не е проблем да изключиш на свободна без съединител, но после ще се наложи да включиш на първа), включваш на първа и чакаш да светне зелено. Въртиш стартера докато си на първа и тръгваш някаква магия. След това сменяш скорости без съединител :) Стигаш до вкъщи и ако ти се занимава гледаш какъв е проблема и го остраняваш. Ако не, оставяш я на паркинга и като си в настроение я поглеждаш. Така разчиташ единствено и само на себе си и не ти се налага да се молиш на някой да те тегли. Тежкият работен ден завършва с почивка, вместо да се ядосваш и да се чудиш как да се прибираш, на кой майстор да звъниш, къде да оставиш колата и т.н..

Публикувано на: 09 Яну 2012 14:32
от moloko
lz2lps написа:
Един път като потеглиш на стартер, ще видиш кое е практично и кое не wink.gif
Освен ако не ти се наложи да съзнателно да го направиш smile.gif

Хипотетична ситуация (или не толкова хипотетична):
* Помпатата на съединителя ти тече от много време, но не ти се занимава и доливаш (или пък какъвто и да е друг проблем свързан със отделянето на съединителя).

* Рано или късно обаче, се случва да няма съединтел, понеже финално се е предала и всичката спирачна течност е изтекла.

В първият момент си мислиш - какво пък, мога да качвам и свалям предавки и без съединител. После се сещаш че имаш един светофар и едно кръгово преди да стигнеш до вкъщи.

[] Спираш някъде, където няма да пречиш и чакаш някой да те изтегли.
[x] На светофара я угасяш (не е проблем да изключиш на свободна без съединител, но после ще се наложи да включиш на първа), включваш на първа и чакаш да светне зелено. Въртиш стартера докато си на първа и тръгваш някаква магия. След това сменяш скорости без съединител :) Стигаш до вкъщи и ако ти се занимава гледаш какъв е проблема и го остраняваш. Ако не, оставяш я на паркинга и като си в настроение я поглеждаш. Така разчиташ единствено и само на себе си и не ти се налага да се молиш на някой да те тегли. Тежкият работен ден завършва с почивка, вместо да се ядосваш и да се чудиш как да се прибираш, на кой майстор да звъниш, къде да оставиш колата и т.н..

Колега,
До сега не ми се е случвало да чета такива безмислици в този форум - верно има много "майстори и диагностици по писане и четене" ама ти ме "хвърли на асмата отгоре".
Трябва да спреш или писането или хапчетата.... Само си прочети поста. "Хипотетична ситуация с течаща помпа на съединителя и .....някакво палене на стратер и движение на самотек ......и глупости.
Как може въобще да ти дойде да сравняваш НЯКАКВО ПАЛЕНЕ без значение как с ТОТАЛНО ПРЕЦАКАН СЪЕДИНИТЕЛ без които по принцип не можеш да се движиш камоли да го правиш безопасно. Прецакването на съдинителя да не става ей така..... между два светофара....????

Абе въобще що обръщам внимание на щуротий.... Прави кввото знаеш и се моля да не се срешнем на някое кръстовище и ти да ми тръгваш на стартер. !!!!!!!
wacko.gif , wacko.gif , unsure.gif , wacko.gif

Публикувано на: 09 Яну 2012 14:36
от lz2lps
Уверявам те, дори и няма да забележиш, че нямам съединител....

Edit: Прецакването на помпата става така - имаш помпа, в следващият момент педала слиза до долу и нямаш помпа и съединител (тоест съединител имаш, само дето не можеш да го отделиш от маховика :).

Публикувано на: 09 Яну 2012 14:46
от lz2lps
А да, вероятността да ме видиш да го правя това веки ден клони към 0. Или за 8 години веднъж, каквото си избереш.

Описаното горе е извънредна ситуация, от която можеш да излезеш без да задръстваш движението и да се прибереш спокойно, така че не е необходимо да ми се караш.

Публикувано на: 09 Яну 2012 14:47
от moloko
lz2lps написа:Уверявам те, дори и няма да забележиш, че нямам съединител....
Ура, да живей....,ВЕНСЕРЕМОС...... Някой ден, в близкото бъдеще, наистина вярвам , че освен ГЛАС друго няма да ти е необходимо да караш кола. Всички тези неща които коментираме сега са края на една затихваща технология и утре когато старият двигател с вътрешно горене ще може да се види само в музей, наистина няма да ни трябва нито ключ нито стартер нито гориво даже няма да държим в ръце и волан.... ( ще стане супер скучно и тъпо, но натам вървим) . Или с ток или с водород или с ......незнам си кво , но наистина тези неща ще изчезнат .Тогава няма да ни трябва нито съеднител нито стартер , нито ще се притесняваме за лагери....

Извинения ако съм те засегнал с резкия тон ...... Аз приключвам по темата. Поздрави.

Публикувано на: 09 Яну 2012 14:58
от lz2lps
[YouTube:]How to shift without the clutch (clutchless shifting)

Сам си прецени дали ще забележиш нещо, аз не искам да те убеждавам в каквото и да е било. Единствената разлика е че нямам съединител, за да тръгна и се наложи да тръгвам на стартер, което беше отговор на колегата, че можеш да тръгнеш без да искаш на стартер. Е има и ситуации, които това може е преднамерено, а не неволно.

Естествено това горе не е препоръчително за коли със синхронизатори, но за извънредни ситуации става.

Относно за това, какво някой някой ден ще кара, аз съм на принципа че като експлоатираш нещо трябва да му знаеш и "кътните зъби" и да си подготвен за извънредни ситуации, които не ги пише в книжката.

Публикувано на: 09 Яну 2012 15:00
от slowtraveler
Колега moloko....
По описания от lz2lps начин съм се прибирал от Девня до Варна заради скъсано жило на съединителя...
Първото палене го направих на 4-та по надолнище (колата тръгна, започна да ускорява по баира надолу и запали към Девня)...
А като се движи колата вече няма проблеми да превключваш скоростите без съединител само с изравняване на оборотите. Та от там - слизане до 1-ва, обратен завой без спиране на площадчето, и нагоре с изреждане на скоростите и по магистралата към Варна.
На светофарите във Варна нямаше шанс - тръгване на стартер...

Публикувано на: 09 Яну 2012 16:14
от CuMo
lz2lps написа: Хипотетична ситуация (или не толкова хипотетична):
* Помпатата на съединителя ти тече от много време, но не ти се занимава и доливаш (или пък какъвто и да е друг проблем свързан със отделянето на съединителя).
Ако нещо от колата тече или капе, отива за оправяне при първия удобен случай. ;)
Да си оставя така колата повече от два три дни и да знам, че като ми потрябва да тръгна на път - просто няма как да стане - не ме свърта докато не го оправя.

Тъй като не я карам често имам навик преди всяко потегляне:
Проверка на масло, проверка на антифриза, проверка на течността за чистачик, проверка на хидравличната течност за съединителя и спирачната течност. Винаги!

Сега омасляване по блока мога да преживея, ама теч на някоя хидравлика и да доливам... cool.gif


Оставали сме на път без съединител. Не карах аз, а мой приятел. Скъса жилото на баничарка дизел пълен с айран отзад. Можеше да разтоварим стоката, но понеже беше рано сутрин, той предпочете да се доберем до града натоварени и да тръгва на стартер. Вярно, работи, ама не си е работа, не винаги уцелваш предавка. А ако си с товар да тръгваш на стартер....
Като отвориха магазините, сменихме жилото и газ.

Публикувано на: 09 Яну 2012 22:39
от Raya
Днес си направих друг експеримент:
Натиснах съединителят и врътнах ключа (едновременно, ако правилно съм разбрала същността на темата), запали трудно в сравнение без натиснат съединител.

Публикувано на: 10 Яну 2012 00:01
от zi_zi_top
Raya написа:Днес си направих друг експеримент:
Натиснах съединителят и врътнах ключа (едновременно, ако правилно съм разбрала същността на темата), запали трудно в сравнение без натиснат съединител.
Е, ти изби рибата! laugh.gif

Публикувано на: 10 Яну 2012 01:14
от CuMo
Raya написа:Днес си направих друг експеримент:
Натиснах съединителят и врътнах ключа (едновременно, ако правилно съм разбрала същността на темата), запали трудно в сравнение без натиснат съединител.
По-добре не го прави едновременно ;)

Публикувано на: 10 Яну 2012 04:04
от cokata
Raya написа:Натиснах съединителят и врътнах ключа
А изключи ли от скорост? Защото, ако не си е нормално да запали по-трудно(поне аз така си мисля)

До сега винаги съм палил без съединител, просто защото така съм свикнал. Сега след като прочетох темата, взех да паля със съединител, ама не виждам разлика unsure.gif Ще продължа така, пък да видим :whistle:
Колата ми не е гаражна(за сега) А това е от значение :thumbsup:
Дали със или без съединител, по-трудно пали отвън при -15, докато в гаража при същите условия е около нулата и пали доста по-лесно

Публикувано на: 10 Яну 2012 08:22
от Raya
zi_zi_top написа:
Raya написа:Днес си направих друг експеримент:
Натиснах съединителят и врътнах ключа (едновременно, ако правилно съм разбрала същността на темата), запали трудно в сравнение без натиснат съединител.
Е, ти изби рибата! laugh.gif
Защо? Не правилно съм разбрала ли, не трябва едновременно ли?
@cokata, да бях изключила, по-горе писах за друг експеримент (на скорост и запали веднага).
Аз стигнах до извода, че ще си паля както до сега: изключвам от скорост и врътвам ключа.
Днес ще питам 1-ия собственик имал ли някакъв ограничител, както казвате.