Страница 4 от 5

Публикувано на: 19 Дек 2011 08:49
от SFINKS
Кое не му разбра на хумора ми , е малко е черен но laugh.gif

При 13 годишна кола , гумите ще са последното нещо което влияе на рахода :thumbsup:

Само не искам сега пак да ми обяснява някой как 13 годишната кола била в същото състояние като тая излязла от магазина biggrin.gif

Pls .....а на жапанката с температурата мисля изобщо да не му отговарям , още имам махмурлук от Банско :occasion9:

Публикувано на: 19 Дек 2011 10:22
от scorpion
17-18/12/2011
София-Видин (Витиня) - 4.5/100
Види-София (Петрохан - 4.9/100
Гориво: ОМВ Дизел макс моушън
Зимни гуми: Корморан Сноу Про 2 - 16" (нарочно свалих от 17" на 16" поради факта, че може евентуално да се монтират вериги, а и поради височината на борда на гумата, и по-малката ширина - съгласно наръчника за експлоатация)

Публикувано на: 19 Дек 2011 12:42
от mirott
"При 13 годишна кола , гумите ще са последното нещо което влияе на рахода :thumbsup: "

"Само не искам сега пак да ми обяснява някой как 13 годишната кола била в същото състояние като тая излязла от магазина biggrin.gif "

Е, то колкото и да ти се обяснява...вари го, печи го... biggrin.gif
Тичай до магазина за нова, що караш тоя 4 годишен дарак... biggrin.gif

Авенсис 7A-FE комби
LPG ( в краен случай бензин biggrin.gif )
София-Вършец (Петрохан)
нови гуми Клебер 185/65/15, метални джанти
разход пълно-пълно за 108 км 7.76 л газ (7.18л/100км), или 8.75лв за 100 км при цена 1.22лв/л

Публикувано на: 19 Дек 2011 13:18
от SFINKS
ако ще всеки ден да си под 13 годишен автомобил, все тая
всяка една негова част е способна да се разпадне във всеки един момент , просто никой не изчислява надеждноста на компонентите на един автомобил на повече от 5 години / 150 000 км
всичко над тези години и километри е пътник , въпроса е кога точно дадена част ще се счупи

А за 13 годишен кенеф да не говорим , имал съм 6-7 стари автомобила :thumbsup:

За моите дараци спокойно , скоро ще ги сменям , още годинка :thumbsup:

Публикувано на: 19 Дек 2011 13:44
от mirott
Както повечето пъти-само глупости пишеш.Кой казва, че над 5 години или 150 000 км са кенефи?Ти ли?Много зависи от колата коя е...или не се сети?!Кажи нещо по темата.За сцеплението и съпротивлението, например... biggrin.gif

Публикувано на: 19 Дек 2011 14:10
от SFINKS
Да , казвам го Аз , защото съм сменил доста кенефи от най-различни марки и години на производство .

Е , отделно го казват и всички производители на автомобили които дават до 5 години гаранция на това което произвеждат , ама те какво ли разбират и кои са те да се сравняват с твоя гений laugh.gif

Такива като теб са ми от ясни по ясни , нямат пари за нов автомобил и почват да твърдят че старите били по-хубави от новите , щеше да е смешно ако не беше жалко .... :help:

Стискам ти палци твоят стар хубав автомобил да изкара и 50 години , щото те тия старите автомобили са като уискито , колкото по-стари стават толкова по-хубави stupid.gif

Публикувано на: 19 Дек 2011 14:32
от mirott
Ясни, ясни, колко да сме ти ясни?!Има много хора, които могат да си позволят нов дарак, ама не го правят, щото няма смисъл.Е има и с по 7 години гаранция, могат чрез доплащане и до 10 да стигнат.Ама като си доплатиш за такава, вече колата ти става по-надеждна...или?! biggrin.gifМного си забавен biggrin.gif Я кажи нещо по темата :thumbsup:За съпротивлението и сцеплението на гумите biggrin.gif

Публикувано на: 19 Дек 2011 15:39
от slowtraveler
Моля да се придържате към темата :whistle:

Публикувано на: 19 Дек 2011 17:19
от SFINKS
по темата ще повторя това което вече писах , и докато някой не намери обективни писменни и достоверни доказателства за противното да се въздържа да пише глупости :

Зимната гума има по-голямо съпротивление при търкаляне и по-малко сцепление при спиране . Причините са едни и същи и за двата ефекта

Публикувано на: 19 Дек 2011 17:25
от slowtraveler
Съгласен съм със SFINKS за конкретните параметри.
Това е и причината за 'по-лесно въртене на волана' при спрял автомобил, а също така и за по-дългия спирачен път на сухо/мокро.
Но към тези факти може да добавим и това, че голяма част от ползващите зимни гуми избират по-тънки такива, защото така повишават сцеплението при сняг и увеличават скоростта на аквапланинг, което пък спомага за спадане на разхода.

Публикувано на: 19 Дек 2011 17:44
от mirott
SFINKS написа:по темата ще повторя това което вече писах , и докато някой не намери обективни писменни и достоверни доказателства за противното да се въздържа да пише глупости :

Зимната гума има по-голямо съпротивление при търкаляне и по-малко сцепление при спиране . Причините са едни и същи и за двата ефекта
Зиме, лете, напролет?В сравнение с лятна ли или ?! biggrin.gif

Публикувано на: 19 Дек 2011 17:55
от SFINKS
ти бавно развиващ ли си или да laugh.gif

Публикувано на: 19 Дек 2011 18:33
от Japanese_fever
SFINKS написа:
Зимната гума има по-голямо съпротивление при търкаляне и по-малко сцепление при спиране . Причините са едни и същи и за двата ефекта
slowtraveler написа: Съгласен съм със SFINKS за конкретните параметри.
Това е и причината за 'по-лесно въртене на волана' при спрял автомобил, а също така и за по-дългия спирачен път на сухо/мокро.
Тези две мнение не са ли в противоречие?
Как имат по-голямо съпротивление и по-лесно се върти волана?

Публикувано на: 19 Дек 2011 18:36
от slowtraveler
Ами представи си топка тесто намазана с олио за да не залепва на мушамичката... tongue.gif
Ако трябва да я търкаляш, тя е мека, и хабиш много енергия за да и променяш формата (съпротивлението при търкаляне е голямо).
Ако я търкулнеш - ще спре почти веднага.
В същото време ако трябва да я плъзнеш - тя ще се плъзне много лесно (не си променя формата, а плъзгането вече зависи от коефициента на сцепление спрямо повърхността).

Публикувано на: 19 Дек 2011 18:45
от Japanese_fever
Това ми прилича като все едно зимните гими си ги карам с няколко атмосфери по-меки от летните... laugh.gif

А защо забравяш за ламелчетата на зимните гуми? biggrin.gif