Страница 4 от 8

Публикувано на: 04 Дек 2011 19:19
от LEXUS
Vesko написа:
LEXUS написа:
Vesko написа:
Хич не е безщумен лексус-а. И RX450h с двигател с цилкъла на адкънсон е доста по-щумен от rx400h дето си е с обикновен Ото цикъл
Субективното възприятие за шума е строго индивидуално.Цифрите показват къде е тихо и къде по-шумно:

http://www.autobild.de/artikel/audi-q7- ... 35875.html

Най-големия Сув на Ауди не е по-тих, повече харчи, повече замърсява и по-малко върви.

Още малко:
http://www.autobild.de/artikel/test-aud ... 10783.html

Немските дизелови Сув харчат много повече, по-малко вървят и са по-шумни с 3 до 5 децибела при 50 и 100 км/ч..
И къде в първият линк видя че лексус-а е по-безшумен от аудито? Само до 50км/ч е с 1 db разлика в полза на лексуса, а при другите скорости са еднакво безшумни. А и аз сравних две различни поколения хибриди и твърдя от опит и субективна оценка, че новото поколение е по-шумно от старото. CT200h също е шъмна според мен.

И винаги съм се чудил при какви условия се мери разхода на магистрала например? От опит като изляза на магистралата и си включа круиз контрола разхода е далеч от 6л/100, колкото пише в посоченият от лексус първи линк. И само веднъж съм го настройвал на 130 само заради науката smile.gif

.
Казах, че най-луксозният СУВ на Ауди не е по-безшумен от шумния Лексус. Тоест ако Лексуса ти е шумен, трудно би намерил по-безшумен СУВ.

Разходът извънградско се мери при 90км./ч. при всички коли. За това никога не можеш да влезеш в нормите. smile.gif

Публикувано на: 04 Дек 2011 19:27
от Vesko
LEXUS написа:
Vesko написа:
LEXUS написа: Субективното възприятие за шума е строго индивидуално.Цифрите показват къде е тихо и къде по-шумно:

http://www.autobild.de/artikel/audi-q7- ... 35875.html

Най-големия Сув на Ауди не е по-тих, повече харчи, повече замърсява и по-малко върви.

Още малко:
http://www.autobild.de/artikel/test-aud ... 10783.html

Немските дизелови Сув харчат много повече, по-малко вървят и са по-шумни с 3 до 5 децибела при 50 и 100 км/ч..
И къде в първият линк видя че лексус-а е по-безшумен от аудито? Само до 50км/ч е с 1 db разлика в полза на лексуса, а при другите скорости са еднакво безшумни. А и аз сравних две различни поколения хибриди и твърдя от опит и субективна оценка, че новото поколение е по-шумно от старото. CT200h също е шъмна според мен.

И винаги съм се чудил при какви условия се мери разхода на магистрала например? От опит като изляза на магистралата и си включа круиз контрола разхода е далеч от 6л/100, колкото пише в посоченият от лексус първи линк. И само веднъж съм го настройвал на 130 само заради науката smile.gif

.
Казах, че най-луксозният СУВ на Ауди не е по-безшумен от шумния Лексус. Тоест ако Лексуса ти е шумен, трудно би намерил по-безшумен СУВ.

Разходът извънградско се мери при 90км./ч. при всички коли. За това никога не можеш да влезеш в нормите. smile.gif
porednata manipulacia i bezmislena informacia... V bg e nevazmojno da se kata s 90... Navan sashto zashtoto sa magistrali. I za kakvo mi e na chovek da si ,eri razhoda, kato niama kak da go dostigne :)

Публикувано на: 04 Дек 2011 19:49
от LEXUS
Vesko, не те разбирам, честно. Аз пък на извънградски път много спокойно си карам с 90км./ч., даже може и с 80 biggrin.gif и само като си гледам моментния разход, знаеш ли колко ми е кеф. cool.gif А пък на магистрала ограничението е 130км/ч. biggrin.gif

Публикувано на: 05 Дек 2011 00:25
от Vesko
LEXUS написа:Vesko, не те разбирам, честно. Аз пък на извънградски път много спокойно си карам с 90км./ч., даже може и с 80 biggrin.gif и само като си гледам моментния разход, знаеш ли колко ми е кеф. cool.gif А пък на магистрала ограничението е 130км/ч. biggrin.gif
Аз също не те разбирам. Пробвал съм да карам с 90... само от чисто любопитство. Невъзможно е!!!! винаги настигам някой който е решил да кара по-бавно.

И защо да караш с 80, когато и камионите ще те изпреварват и ще стават задръствания?

Публикувано на: 05 Дек 2011 12:34
от Чо :)
Hursa написа:За “В” режима. Да до толкова съм наясно. Но как работи, по какво се различава от натискането на спирачката(регенеративното спиране, преди да се задействат спирачките). ДВГ участва ли в този режим като моторна спирачка, а генератора? И как се включва? Останах с впечатление, че трябва лоста да се придържа в позиция Б, а като се отпусне режимът се изключва, но наверно греша:).
4-те режима ("D" Drive, "B" engine Breaking, "R" Reverse и "N" Neutral) се включват като преместиш лоста в избраната позиция (за част от секундата), светва индикация D, B, R или N, след което лоста САМ се връща в позицията, която винаги си стои. Не нужно да задържаш лоста в каквато и да е позиция.
В режим "B" си караш по същия начин както и при "D", но разликата е, че когато пуснеш "газта" колата намаля скоростта си с помощта на двигателя (engine breaking). Много полезна при спускане, защото не се налага да държиш спирачката.
Има и 5-ти режим "P" parking, който е с бутон.
Hursa написа:За миризмата вътре, изчезва ли впоследствие? Надявам се това е само в началото от лепилата, а не от батериите.
Като нова всяко кола има специфични миризми. Няма миризми от батерията.

При рязко ускорение има специфичен по-висок шум, но при нормално каране колата е тиха дори и при високи скорости.

Относно икономичността, мноооого зависи от това какъв е шофьора.
Резките ускорения влияят много на разхода при всякакъв автомобил.
Постигал съм 4.3 л/100 от София до Пловдив и обратно на круизконтрол при 120 км/ч с Приус 2.

Публикувано на: 05 Дек 2011 18:12
от Hursa
Чо:) – Т. е. когато е на В, мога да подавам газ и да се движа, задейства се само когато пусна газта? И друго, тук все пак двигателите са два. Когато пусках газта, автомобила забавяше като обикновен, но регенерираше, навярно забавя с ел. двигателя в генераторен режим. Когато натисках спирачката също регенерира, доколкото знам отново с ел. двигателя в генераторен режим. А когато е в В също регенерира, но се върти и ДВГ ли? Но да се върти ДВГ тогава значи и Генератора трябва да се товари иначе планетарната предавка няма как да развърти ДВГ. Просто ми е любопитно, не че има значение за избора:).
При N e свободно все едно не е на скорост? А когато е на Р? Кое задържа автомобила на място когато е на Р?
За миризмата – карах аурис, корола и авенсис, като че ли нямаха тази миризма, по специфична е и по силна при хибрида, но може и да си внушавам.

Публикувано на: 05 Дек 2011 21:32
от LEXUS
Ти ще я купуваш да я разглобяваш или да я караш тази кола. biggrin.gif Какво значение има инженерното решение/ инженер ли си?/, важното е да работи добре. cool.gif

Публикувано на: 05 Дек 2011 21:55
от Not_active_user_1
Прочетох някой неточности относно гаранцията на Приус 3, а тя е :
5 г. за автомобила или 100 000 км, което настъпи по-рано
8 г. за хибридната система или 160 000 км, което настъпи по-рано.
В мрежата наистина пише за по-малка гаранция, но в гаранционната карта на моя автомобил пише точно това, което съм споменал по-горе.
Относно качествата на Приус 3 няма какво да кажа. В мрежата е изписано предостатъчно. Абсолютно надежден и безпроблемен автомобил, който бих препоръчал на всеки. smile.gif

Публикувано на: 05 Дек 2011 23:06
от Vesko
prius 3 написа:Прочетох някой неточности относно гаранцията на Приус 3, а тя е :
5 г. за автомобила или 100 000 км, което настъпи по-рано
8 г. за хибридната система или 160 000 км, което настъпи по-рано.
В мрежата наистина пише за по-малка гаранция, но в гаранционната карта на моя автомобил пише точно това, което съм споменал по-горе.
Относно качествата на Приус 3 няма какво да кажа. В мрежата е изписано предостатъчно. Абсолютно надежден и безпроблемен автомобил, който бих препоръчал на всеки. smile.gif
Това за 8г гаранция на хибридната система вече май не е валидно...

Публикувано на: 06 Дек 2011 00:05
от Чо :)
Hursa написа:Чо:) – Т. е. когато е на В, мога да подавам газ и да се движа, задейства се само когато пусна газта?
Да, идентични са двата режима. Регенерираното и в двата режима, при еднакви други условия е относително съизмеримо.
Hursa написа:И друго, тук все пак двигателите са два.
Всъщност са три :) Ел. са два: задвижващ и генераторен.
Hursa написа:Когато пусках газта, автомобила забавяше като обикновен, но регенерираше, навярно забавя с ел. двигателя в генераторен режим. Когато натисках спирачката също регенерира, доколкото знам отново с ел. двигателя в генераторен режим.
А когато е в В също регенерира, но се върти и ДВГ ли? Но да се върти ДВГ тогава значи и Генератора трябва да се товари иначе планетарната предавка няма как да развърти ДВГ. Просто ми е любопитно, не че има значение за избора:).
Самите спирачки не регенерират енергия от триене или топлина.
Регенерира се от инерцията при забавяне или въртенето от бензиновиния двигател. Предполагам си добре с английския, изгледай това филмче:
http://www.youtube.com/watch?v=ZmHpSyTsfm0
Hursa написа:При N e свободно все едно не е на скорост? А когато е на Р? Кое задържа автомобила на място когато е на Р?
"P" e parking, когато колата е паркирана. Зацепването с бенз. двигателя "държи".
Като повечето коли с автоматична скоростна кутия, спирачката е и като "съединител", крайният и' ход преди пълно отпускане (в горно положение) колата леко потегля с 1-2 км/ч и премествайки крака от "спирачката" ("съединител") към "газта" се продължава ускорението.
(На кръстовището трябва да "държиш" натисната спирачката.)

(Малко извън темата: Голям проблем на хората, които са карали дълго време кола със "съединител" и качвайки се на "автоматик" слагат левия крак на "спирачката". "Автоматик" се кара само с единия крак! Другия си почива или "потропва на сухо"!)

За да изкара по-дълго батерията, от Тойота я държат м/у 30% и 80%, т.е. никога не се разрежда или зарежда докрай. Индикациите на дисплея за "празна" и "пълна" батерия са в тези "граници".
Поради тази причина, когато батерията падне под определено ниво, бенз. двигател се включва и завъртайки ел. двигателя започва генерирането на ток и зареждането на батерията.
Това си става автоматично, но трябва да си на "P" ("D" или "B").
При "N" всичко е разкачено и НЕ може да се зарежда батерията в този режим. Затова не е препоръчително да оставаш колата дълго време на "N".

Още нещо интересно: Безстепенната скоростна кутия няма "обръщащо" съотношения, нито "реверсираща предавка", така че назад "R" (reverse) колата може се движи само с ел. двигател с "обърнати фази". Разбира се, ако няма ток в батерията, бенз. двигател може да работи и върти другия ел. двигател, който да генерира ток, който пък да захранва първия ел. двигател движещ колата (в същото време и да зарежда батерията).
Hursa написа:За миризмата – карах аурис, корола и авенсис, като че ли нямаха тази миризма, по специфична е и по силна при хибрида, но може и да си внушавам.
Поне аз и хората, които са е качвали не са споделяли с мен нещо за нетипична миризма.

Публикувано на: 06 Дек 2011 08:13
от didak
Какъв точно е типа на батериите на Приус?
Интересно защо не допускат зареждане докрай unsure.gif

Публикувано на: 06 Дек 2011 08:26
от Vesko
didak написа:Какъв точно е типа на батериите на Приус?
Интересно защо не допускат зареждане докрай unsure.gif
Ако батерията е заредена до край, няма как да работи регенериращия режим.


А регенерирането на енергия не е само при движение по инерция. Когато се натисне спирачката електрониката разпределя спирачното усилие между хидравликата и регенерирането.

Публикувано на: 06 Дек 2011 17:37
от Not_active_user_1
Vesko написа:
prius 3 написа:Прочетох някой неточности относно гаранцията на Приус 3, а тя е :
5 г. за автомобила или 100 000 км, което настъпи по-рано
8 г. за хибридната система или 160 000 км, което настъпи по-рано.
В мрежата наистина пише за по-малка гаранция, но в гаранционната карта на моя автомобил пише точно това, което съм споменал по-горе.
Относно качествата на Приус 3 няма какво да кажа. В мрежата е изписано предостатъчно. Абсолютно надежден и безпроблемен автомобил, който бих препоръчал на всеки. smile.gif
Това за 8г гаранция на хибридната система вече май не е валидно...
Oще никой не ми се е обадил да ми каже, че гаранцията на колата ми не е валидна. biggrin.gif

Публикувано на: 06 Дек 2011 17:45
от Not_active_user_1
Колегата по-горе си внушава, че има някаква миризма в хибридите. Качвал съм се в доста, а и самият аз карам такъв и честно казано за първи път чувам подобно нещо. smile.gif

Публикувано на: 06 Дек 2011 18:14
от slowtraveler
didak написа:Какъв точно е типа на батериите на Приус?
Интересно защо не допускат зареждане докрай unsure.gif
Дидак, виждал съм напълно заредена батерия на хибрид...
Става при продължително спускане по стръмно надолнище (регенерирането работи постоянно)
Последно тази събота - Инфинити М35h - зареди батерията напълно при спускане по късата магистрала на входа на Варна от Бургас.
Навярно логиката е, че ако ти я държи заредена над 80% няма да можеш да икономисаш при евентуално спиране - батерията ще е пълна и няма да къде да събере допълнителната енергия.