Страница 4 от 4
Публикувано на: 19 Апр 2012 20:55
от zi_zi_top
mimoziq написа:Tака,ремонта струваше 1000лв. Там, гумички, сегменти + набиване на ризи(без смяна на бутала), масло ново и тн...
Проблемът с набиване на ризи в такъв блок сме го чепкали в друга тема и всъщност е голяма тесла, защото този блок не е конструиран за набиване на ризи.
Бъдещето ще покаже... не забравяй да споделяш впечатления периодично. Това ще обогати техническия раздел на форума.

Публикувано на: 19 Апр 2012 23:08
от mimoziq
Буталата бяха хлабави, така че след набиването на ризата се престърга самата риза, до размера на буталото. Майстора прави подобен ремонт на трета тойота.
Публикувано на: 20 Апр 2012 08:31
от slowtraveler
Винаги съм смятал, че при смяна на ризи, трябва задължително да се сменят и буталата...
Самите бутала също са износени за да са свършили цилиндрите...
Публикувано на: 20 Апр 2012 16:12
от zi_zi_top
"Престъргана риза" звучи ужасно! Прецакали са й хонинга и като добавиш лошото охлаждане... Мисля, че няма да изкара дълго ДВГ след този ремонт. Варианта с нов или рециклиран блок е правилния за ремонт на такъв ДВГ.
Нека се включат инженерите и механиците от форума, но моето мнение е такова!

Публикувано на: 20 Апр 2012 16:45
от slowtraveler
Навярно са престъргали блока за да направят място на нова риза...
А новата риза си е с хонинг.
Но и престъргването на цилиндрите по принцип се прави на хонинг машина, така, че 'хонинга' не изчезва...
Публикувано на: 20 Апр 2012 18:31
от Scott
slowtraveler написа:... престъргването на цилиндрите по принцип се прави на хонинг машина, така, че 'хонинга' не изчезва...
OFF Доктора бърка 'хонинг' с друга думичка почваща с 'х', където веднъж 'престъргано' така си и остава

Публикувано на: 20 Апр 2012 20:56
от zi_zi_top
mimoziq написа:Буталата бяха хлабави, така че след набиването на ризата се престърга самата риза, до размера на буталото...
За разлика от повечето хора аз съм свикнал да слушам и чета внимателно това, което са написали/казали хората.
Вероятно съм технически неграмотен, но имах предвид циментацията (или каквото покритие се прави на работната повърхност след калибрирането) на ризата, което след престъргване "отива на кино" и "оголената" риза (била тя стоманена или чугунена) вече не е същата.
Отделно стои въпросът, че буталата и сегментите са от материал предвиден да работи в контакт с алуминиев блок. Да не товорим за термичния преход между стоманена "суха" риза и алуминиев блок.
Просто... размисли на обикновен хирург (не съм доцент или професор все още)...

Публикувано на: 20 Апр 2012 20:57
от memorex
slowtraveler написа:
Но и престъргването на цилиндрите по принцип се прави на хонинг машина, така, че 'хонинга' не изчезва...
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Публикувано на: 20 Апр 2012 21:01
от memorex
zi_zi_top написа: "Престъргана риза" звучи ужасно! Прецакали са й хонинга и като добавиш лошото охлаждане... Мисля, че няма да изкара дълго ДВГ след този ремонт. Варианта с нов или рециклиран блок е правилния за ремонт на такъв ДВГ.
Нека се включат инженерите и механиците от форума, но моето мнение е такова!
+1
не си мисли че хонинга е вечен
Публикувано на: 20 Апр 2012 21:16
от slowtraveler
Колеги, дайте да уточним понятията
Хонинга не е покритие, а е начин на обработка...
Ефекта от него са грапавите ромбовидни следи по цилиндъра, оставяни от хонинг-машината...
'Хонинга' се износва при движението на сегментите.
Но при престъргване на цилиндър, хонинга се възстановява...
Ако имате предвид някое покритие (като например никасил) то изразявайте се правилно....
Тъй-като ремонта явно е бил с минимални средства, то съм сигурен, че ризите не са имали никакво специално покритие...
П.С. ето какво представлява хонинговането с хонинг машина:
http://www.youtube.com/watch?v=HQfh6AZxL08
Публикувано на: 20 Апр 2012 21:53
от memorex
Хонинговането е абразивна повърхностна обработка с определена цел/премахване на конусност , елипсовидност и създаване на микро–грапавина на повърхността за по–добро мазане/а не начин за достигане до определен размер/на цилиндъра/.
Просто думата престъргване не се връзва в случая.Не съм съгласен с това че "Но при престъргване на цилиндър, хонинга се възстановява..."
Публикувано на: 20 Апр 2012 21:54
от nowyaris
zi_zi_top написа:mimoziq написа:Буталата бяха хлабави, така че след набиването на ризата се престърга самата риза, до размера на буталото...
За разлика от повечето хора аз съм свикнал да слушам и чета внимателно това, което са написали/казали хората.
Вероятно съм технически неграмотен, но имах предвид циментацията (или каквото покритие се прави на работната повърхност след калибрирането) на ризата, което след престъргване "отива на кино" и "оголената" риза (била тя стоманена или чугунена) вече не е същата.
Отделно стои въпросът, че буталата и сегментите са от материал предвиден да работи в контакт с алуминиев блок. Да не товорим за термичния преход между стоманена "суха" риза и алуминиев блок.
Просто... размисли на обикновен хирург (не съм доцент или професор все още)...

Абсолютно си прав,абсолютно

Ризите не са предназначени за хонинговане-те са термично обработени и калибрирани за строго определен диаметър на буталата.Навремето разстъргвахме блоковете на Ладите и им набивахме ризи и бутала от Запорожец-от 1300 ставаха на 1500 кубика и изкарваха още много.Това след втори основен ремонт с двукратно хонинговане на блока на Ладата,когато "месото" вече бе заминало.
Публикувано на: 21 Апр 2012 00:16
от memorex
За разлика от повечето хора аз съм свикнал да слушам и чета внимателно това, което са написали/казали хората.
Вероятно съм технически неграмотен, но имах предвид циментацията (или каквото покритие се прави на работната повърхност след калибрирането) на ризата, което след престъргване "отива на кино" и "оголената" риза (била тя стоманена или чугунена) вече не е същата.
Отделно стои въпросът, че буталата и сегментите са от материал предвиден да работи в контакт с алуминиев блок. Да не товорим за термичния преход между стоманена "суха" риза и алуминиев блок.
Просто... размисли на обикновен хирург (не съм доцент или професор все още)...

[/quote]
1.За циментацията мисля че грешиш.Това не е покритие а обработка и то на стомани.
2.Ризата има допустимо износване и нищо не отива на кино ако е в допуска
3.Буталата не работят в контакт /нормално/а сегментите и то с ризите/които не са алуминиеви а чугунени/ ако блока е алуминиев
4.Износването/нормално/ се поема от сегмента. При добро мазане /за което допринася и хонинговането на ризата/ самата риза нормално има далеч по–голям ресурс от сегментите
Публикувано на: 21 Апр 2012 08:22
от slowtraveler
memorex, съгласен съм с написаното от теб...
Но точно калибрирането на точния диаметър с отнемане на материал става с хонинговане.
Как ще го наречеш няма значение - дали престъргване или стържене
Относно повърхностните покрития на цилиндрите - доколкото си спомням на времето БМВ яде хурката с никасила и алусила... Проблема бе, че след известен пробег (е - над 100х.км) и поява на дефект върху покритието, започваше бърз процес на деградация - покритието се 'отлюспва' когато е зачекнато от единия край и след това си трябваше голям ремонт (на запад - само смяна на двигател)..