Страница 4 от 6

Публикувано на: 07 Фев 2011 10:21
от gicho
Bass, пак си се изнервил нещо.
Турбината повишава КПД-то на мотора по много причини, една от които е че оползотворява енергията на изгорелите газове, които иначе излизат като топлина и налягане отзад.
Кой ти каза, че дизела е по-евтин за поддръжка - и аз си твърдя че не е така, особено с по-новите - ти ми говориш за DPF и тем подобни - да, скъпо удоволствие на скъп двигател, ненужно предвид че в БГ данъка не ти се намалява ако си над 100коня, ако ще и хибрид да караш. Ама кой говори за такава шитня, не знам как е с DCAT, ма на просите френски дизели се маха отма. На ВАГ не знам как е, ама си има мотори с и без филтър. А ако искаш да караш е бели страни (сещай се, дето такситата са дизели), по-добре да не го махаш.
Затаковай ВАГ - същите са като всички други, но са разпространени - кеф ти KKL адаптерче да си четеш данни, кеф ти мапче за 100лв, кеф ти мапче за без пари ако имаш малко акъл в главата, кеф ти части по моргите, кеф ти 5 модела в един сегмент да избираш, кеф ти 3 "еднакви" мотора дето ги имало щото не знаели какво ще излезе от завода (Ael ли му беше автора на това), кеф ти турбо бензин, кеф ти мотор да му сложиш газ, кеф ти алуминиево окачване ако си гъзар, кеф ти желязно ако си циция. И пак да не се изнервиш - има хора, за които имат значение тия неща. Аз не изразявам мнение, а давам информация.
Нафтата горяла от налягане и температура - що, бензина от какво гори? Искрата пали малка част от сместа, оттам на сетне, от отражението на светкавицата ли гори остатъка?
На дизелът ефективността е най-висока при определени, "ниски" да кажем обороти - за TDI моторите (сорка, нямаm данни за D-Cat, D4d, xxx) това за 1800 оборота. Там е минимумът на специфичния разход (BSFC-то). Откога това (тия обороти) определят дали е градско или извънградско?
И на коя кола ще успееш извънградско да караш с тия обороти (ще те светна, трябват ти дълги скорости - например 6-та или ВАГ "омразния" мултитроник). В града имаш доста добра възможност да го държиш там дори и с 4-степенна кутия.
На студено е интересно - хайде да си помислиш (що ли си правя илюзии) откъде идва промяната на разхода на загрял спрямо студен двигател. И какво му трябва да мотора че изгарянето да става в достатъчно добри условия, разбирай, достатъчно налягане и температура. И на кой мотор сместа в цилиндъра се влияе повече от това дали температурата на главата, клапаните и цилиндъра са загрели?
Мдам, дизела загрява бавно (ало, четели ми мнението с плюсовете и минусите на дизелите, графа минуси, по-конкретно какво ме отказа следващата след дизела да е пак дизел?). Но това има по-малко значение за процеса на изгаряне на дизела, отколкото на бензина! Освен за случаите когато нафтата въобще не се възпламени, което си отделен случай на дефектен двигател.
При дизела нямаш смес от бензин и въздух, която да е в контакт със студените стени на цилиндъра, челото на буталото, клапаните и главата. И нямаш конденз на горивото по тях, и отмиване на маслото, и неизгаряне на това кондензирало гориво. При газта това е по-добре, понеже там това кондензиране и отмиване е практически невъзможно поради това че газта и на -10 си е газообразна.

Гледай сега, това с набиването си го решавайте помежду си - нямам претенции какво си правите у вас, ама имам против да ми го предлагате! Дръжте си го в гащите, или поне в офф топик. :censored:

Едит: ще попиша още малко, ама довечера че имам самолет за хващане.

Публикувано на: 07 Фев 2011 11:41
от mirott
А тировете сменяват масло на 100 000км та и повече и НЕ КАРАТ С 5W-30 , а с 10W-40 и 15W-40 . Но както и да е прост съм си !

Ти кога последно сменя масло на тир?!Сигурен ли си за интервала?!Пак камара глупости написа.Не ми се спори с теб.Явно за много неща не си чувал,само чел.Карай,набивай го наляво и надясно(акъла) и си мисли че знаеш много.Аз се отказах:)))!

Публикувано на: 07 Фев 2011 23:14
от Bass_Man
MX5 написа:
Bass_Man написа:Принципно трябва да се благодарите , че не съм модератор защото ако бях при всеки опит за сравнение с това недоразумение ВАГ ще трия направо цялата тема .
laugh.gif Направо си готов за ония с белите престилки да си те отведат ... wink.gif Много насилие, много нещо ...
Верно ли ве ? А вие защо биете негрите ве расисти скапани ? biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
gicho написа:.......................................
При дизела нямаш смес от бензин и въздух, която да е в контакт със студените стени на цилиндъра, челото на буталото, клапаните и главата. И нямаш конденз на горивото по тях, и отмиване на маслото, и неизгаряне на това кондензирало гориво. ..........................
Баце да ти кажа никога не се бях замислял над това ! Ами , че то наистина няма бензино-въздушна смес в цилиндъра на дизеловия двигател ! Гичо ти си гений !
И да прав си нямаш никакъв контакт на ГОРИВО-въздушната смес , която се сплесква между стените на цилиндъра , челото на буталото и главата около 20 пъти !
Аз оставам без коментар и започвам да обучавам стените в къщи !
BTW според мен е доста по-добре да изпуснеш самолета .
mirott написа:
Ти кога последно сменя масло на тир?!Сигурен ли си за интервала?!Пак камара глупости написа.Не ми се спори с теб.Явно за много неща не си чувал,само чел.Карай,набивай го наляво и надясно(акъла) и си мисли че знаеш много.Аз се отказах:)))!
Поправиме де ! Защо си пазиш знанието само за теб ? Ах ти колко си долен или викаш я да не пиша повече , че започвам да се излагам вече ? Леко само ще те светна в един момент съм продавал масла за гаранционно и извънгаранционно обслужване на пътно-транспортна и строителна техника , както и смазочно охлаждащи течности . Така ,че вервай ми съвсем сигурен съм за интервала на смяна . Ако не си съвсем компютърно неграмотен можеш и сам да си го провериш ! Ся ако не си виждал камион Евро 4 това вече е друг въпрос !

Публикувано на: 08 Фев 2011 01:29
от MX5
Bass_Man написа:Верно ли ве ? А вие защо биете негрите ве расисти скапани ? biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
Аз да съм казал, че тука няма такива ... laugh.gif tongue.gif



Публикувано на: 08 Фев 2011 02:04
от Bass_Man
Ама защо така се дистанцираш само не знам :whistle: ?

Публикувано на: 08 Фев 2011 07:42
от nowyaris
mirott написа:А тировете сменяват масло на 100 000км та и повече и НЕ КАРАТ С 5W-30 , а с 10W-40 и 15W-40 . Но както и да е прост съм си !

Ти кога последно сменя масло на тир?!Сигурен ли си за интервала?!Пак камара глупости написа.Не ми се спори с теб.Явно за много неща не си чувал,само чел.Карай,набивай го наляво и надясно(акъла) и си мисли че знаеш много.Аз се отказах:)))!
Сменял съм на втора употреба тирове/закупени отвън/на над 400 000,всичките,2004,2005,Актрос 1932-1940.На 40 000 по предписание с РИМУЛА R5.Не съм сменял лично,но организирах мероприятието в продължение на близо година.Тя си е 10/40,полусинтетика.

Публикувано на: 09 Фев 2011 09:52
от didak
Проф. Бензин VS Д-р Дизел

и други интересни четива :thumbsup:

Публикувано на: 09 Фев 2011 21:25
от mirott
Ся ако не си виждал камион Евро 4 това вече е друг въпрос !

Ся,ако си виждал камион само Евро 4 си е твой проблем.И Еврото няма почти нищо общо с маслото,ама ти си знаеш!На много малко камиони собствениците им си позволяват да ги карат с 1 масло до 70-80 000 км!Казах,че не ми се спори.Не се заяждай,да ти не дойде изневиделица:)))...

Публикувано на: 09 Фев 2011 23:35
от Bass_Man
Баце аз съм виждал много камиони защото живея в София biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif . И не ми обяснявай кой какво къде сипва защото докато са в гаранция камионите никой не ги пита ! Съвсем друг е въпроса дали си виждал камион в гаранция :whistle: . И пак почваш да ръсиш тъпотии за , които не си наясно ! Единственото нещо , което налага дългите интервали за смяна на всички течности са Евро стандартите !!!!!!! И ще се заяждам колкото си искам така просто винаги съм нащрек ! tongue.gif

Публикувано на: 10 Фев 2011 00:00
от mirott
Абе то колко си виждал в СОФИЯ не е ясно,не знам дали си НАЯСНО-така се пише правилно...заяждай си се:)))!Мисли се за много знаещ и си свиркай!А аз какво и колко съм виждал не ми казвай!Седи тука и бъди НАЩРЕК-така се пише правилно:)))!Смешко си ти,поредния клавиатурен рацер ми се видиш,ама нейсе.Що така засра на човека темата бе?Поредната дето засираш?!Той пита нещо-ти "учиш" Гичо тука.Ся и мене.Я си седни малко на д-то и се поуспокой!Има хора дето знаят и могат повече от тебе,примири се.Ако не ти се примирява-седни почети,поомажи си ръчичките,да се понапукат от масло и л..на и тогава пиши.Аз вече не мисля да пиша,постарай се да не ме репликираш и ти,моля.

Публикувано на: 10 Фев 2011 00:31
от KiLLeR
С риск и аз да си изям шамарите да задам няколко въпроса без да претендирам за голяма квалификация и техническа грамотност rolleyes.gif

По-бавното загряване на дизеловите двигатели не е ли породено от това, че имат по високо КПД т.е. използват по-пълноценно и ефективно горивото?

Защо в Германия(и не само в повечето страни от Западна Европа) масово такситата са на дизел, ако е по-скъпо, замърсяват повече и са по-неефективни?

А и скоро направихме един експеримент с по-новия Авенсис, който беше газифициран. Разликата между разхода на гориво на двата автомобила за пробег от 500 км, основно извънградско и подчертано икономично каране и на двете коли, беше 9.84лв. С толкова по-евтино беше на газ. Съгласен съм, че новия е с по-голяма маса и т.н. но нали е с по-съвременен двигател unsure.gif

Публикувано на: 10 Фев 2011 00:33
от Bass_Man
Баце не мога да не те ре пли ки рам biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif ! Просто си го търсиш :whistle: , като сте НЕГРАМОТНИ ТЕХНИЧЕСКИ ще ви сипвам докато не ви уври или не се седите в маслото , а не да умувате по форумите ! Със сигурност има хора , които знаят повече от мен но тези хора не сте вие с Гичо :thumbsup: ! Сега ако искаш ти не ме ре пли ки рай :whistle: .

ПС : и въобще не се чувствам виновен , че сте станали на по 100 години и , като влзенете в първия форум се връщате в първи клас но това е положението или се учете или плувайте в масло biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif .

ПС2: btw аз грешките от горе си ги оправих я да видим дали на теб и гичката ще ви дойде акъла :thumbsup: .

Публикувано на: 10 Фев 2011 00:55
от Bass_Man
KiLLeR написа:С риск и аз да си изям шамарите да задам няколко въпроса без да претендирам за голяма квалификация и техническа грамотност rolleyes.gif
Тука шамари ядат само тия с чугунените глави , които знаят всичко и ръсят глупост след глупост .
KiLLeR написа: По-бавното загряване на дизеловите двигатели не е ли породено от това, че имат по високо КПД т.е. използват по-пълноценно и ефективно горивото?
По-бавното загряване идва от това , че нафтата гори бавно и с по-ниска темепратура . А по-голямата ефективност идва от високата степен на сгъстяване и малко по-калоричното гориво .
KiLLeR написа: Защо в Германия(и не само в повечето страни от Западна Европа) масово такситата са на дизел, ако е по-скъпо, замърсяват повече и са по-неефективни?
Имаш ли статистика за това или така си чувал ?
KiLLeR написа: А и скоро направихме един експеримент с по-новия Авенсис, който беше газифициран. Разликата между разхода на гориво на двата автомобила за пробег от 500 км, основно извънградско и подчертано икономично каране и на двете коли, беше 9.84лв. С толкова по-евтино беше на газ. Съгласен съм, че новия е с по-голяма маса и т.н. но нали е с по-съвременен двигател unsure.gif
Ами то най-вероятно разликата с бензин и нафта ще ви е толкова . То за това тези сметки не се правят за 500км. А и пак ти казвам колкото по-дълго и по-леко караш нафтата толкова повече и се показват предимствата .

Публикувано на: 10 Фев 2011 10:59
от mirott
Басчо,ае да спреш да обиждаш,става ли?!Моля те,спазвай добрия тон.:))).Не квалифицирай хора който не познаваш.Спри се!

Публикувано на: 10 Фев 2011 12:18
от KiLLeR
Bass_Man написа:
KiLLeR написа: Защо в Германия(и не само в повечето страни от Западна Европа) масово такситата са на дизел, ако е по-скъпо, замърсяват повече и са по-неефективни?
Имаш ли статистика за това или така си чувал ?
Е не статистика нямам, но ми направи впечатление на летището доста трополевеха на дизел(специално за Германия и Холандия, но може просто да съм случил такъв момент cool.gif ) :thumbsup: или са тропали клапаните happy.gif