Публикувано на: 07 Фев 2011 10:21
Bass, пак си се изнервил нещо.
Турбината повишава КПД-то на мотора по много причини, една от които е че оползотворява енергията на изгорелите газове, които иначе излизат като топлина и налягане отзад.
Кой ти каза, че дизела е по-евтин за поддръжка - и аз си твърдя че не е така, особено с по-новите - ти ми говориш за DPF и тем подобни - да, скъпо удоволствие на скъп двигател, ненужно предвид че в БГ данъка не ти се намалява ако си над 100коня, ако ще и хибрид да караш. Ама кой говори за такава шитня, не знам как е с DCAT, ма на просите френски дизели се маха отма. На ВАГ не знам как е, ама си има мотори с и без филтър. А ако искаш да караш е бели страни (сещай се, дето такситата са дизели), по-добре да не го махаш.
Затаковай ВАГ - същите са като всички други, но са разпространени - кеф ти KKL адаптерче да си четеш данни, кеф ти мапче за 100лв, кеф ти мапче за без пари ако имаш малко акъл в главата, кеф ти части по моргите, кеф ти 5 модела в един сегмент да избираш, кеф ти 3 "еднакви" мотора дето ги имало щото не знаели какво ще излезе от завода (Ael ли му беше автора на това), кеф ти турбо бензин, кеф ти мотор да му сложиш газ, кеф ти алуминиево окачване ако си гъзар, кеф ти желязно ако си циция. И пак да не се изнервиш - има хора, за които имат значение тия неща. Аз не изразявам мнение, а давам информация.
Нафтата горяла от налягане и температура - що, бензина от какво гори? Искрата пали малка част от сместа, оттам на сетне, от отражението на светкавицата ли гори остатъка?
На дизелът ефективността е най-висока при определени, "ниски" да кажем обороти - за TDI моторите (сорка, нямаm данни за D-Cat, D4d, xxx) това за 1800 оборота. Там е минимумът на специфичния разход (BSFC-то). Откога това (тия обороти) определят дали е градско или извънградско?
И на коя кола ще успееш извънградско да караш с тия обороти (ще те светна, трябват ти дълги скорости - например 6-та или ВАГ "омразния" мултитроник). В града имаш доста добра възможност да го държиш там дори и с 4-степенна кутия.
На студено е интересно - хайде да си помислиш (що ли си правя илюзии) откъде идва промяната на разхода на загрял спрямо студен двигател. И какво му трябва да мотора че изгарянето да става в достатъчно добри условия, разбирай, достатъчно налягане и температура. И на кой мотор сместа в цилиндъра се влияе повече от това дали температурата на главата, клапаните и цилиндъра са загрели?
Мдам, дизела загрява бавно (ало, четели ми мнението с плюсовете и минусите на дизелите, графа минуси, по-конкретно какво ме отказа следващата след дизела да е пак дизел?). Но това има по-малко значение за процеса на изгаряне на дизела, отколкото на бензина! Освен за случаите когато нафтата въобще не се възпламени, което си отделен случай на дефектен двигател.
При дизела нямаш смес от бензин и въздух, която да е в контакт със студените стени на цилиндъра, челото на буталото, клапаните и главата. И нямаш конденз на горивото по тях, и отмиване на маслото, и неизгаряне на това кондензирало гориво. При газта това е по-добре, понеже там това кондензиране и отмиване е практически невъзможно поради това че газта и на -10 си е газообразна.
Гледай сега, това с набиването си го решавайте помежду си - нямам претенции какво си правите у вас, ама имам против да ми го предлагате! Дръжте си го в гащите, или поне в офф топик.
Едит: ще попиша още малко, ама довечера че имам самолет за хващане.
Турбината повишава КПД-то на мотора по много причини, една от които е че оползотворява енергията на изгорелите газове, които иначе излизат като топлина и налягане отзад.
Кой ти каза, че дизела е по-евтин за поддръжка - и аз си твърдя че не е така, особено с по-новите - ти ми говориш за DPF и тем подобни - да, скъпо удоволствие на скъп двигател, ненужно предвид че в БГ данъка не ти се намалява ако си над 100коня, ако ще и хибрид да караш. Ама кой говори за такава шитня, не знам как е с DCAT, ма на просите френски дизели се маха отма. На ВАГ не знам как е, ама си има мотори с и без филтър. А ако искаш да караш е бели страни (сещай се, дето такситата са дизели), по-добре да не го махаш.
Затаковай ВАГ - същите са като всички други, но са разпространени - кеф ти KKL адаптерче да си четеш данни, кеф ти мапче за 100лв, кеф ти мапче за без пари ако имаш малко акъл в главата, кеф ти части по моргите, кеф ти 5 модела в един сегмент да избираш, кеф ти 3 "еднакви" мотора дето ги имало щото не знаели какво ще излезе от завода (Ael ли му беше автора на това), кеф ти турбо бензин, кеф ти мотор да му сложиш газ, кеф ти алуминиево окачване ако си гъзар, кеф ти желязно ако си циция. И пак да не се изнервиш - има хора, за които имат значение тия неща. Аз не изразявам мнение, а давам информация.
Нафтата горяла от налягане и температура - що, бензина от какво гори? Искрата пали малка част от сместа, оттам на сетне, от отражението на светкавицата ли гори остатъка?
На дизелът ефективността е най-висока при определени, "ниски" да кажем обороти - за TDI моторите (сорка, нямаm данни за D-Cat, D4d, xxx) това за 1800 оборота. Там е минимумът на специфичния разход (BSFC-то). Откога това (тия обороти) определят дали е градско или извънградско?
И на коя кола ще успееш извънградско да караш с тия обороти (ще те светна, трябват ти дълги скорости - например 6-та или ВАГ "омразния" мултитроник). В града имаш доста добра възможност да го държиш там дори и с 4-степенна кутия.
На студено е интересно - хайде да си помислиш (що ли си правя илюзии) откъде идва промяната на разхода на загрял спрямо студен двигател. И какво му трябва да мотора че изгарянето да става в достатъчно добри условия, разбирай, достатъчно налягане и температура. И на кой мотор сместа в цилиндъра се влияе повече от това дали температурата на главата, клапаните и цилиндъра са загрели?
Мдам, дизела загрява бавно (ало, четели ми мнението с плюсовете и минусите на дизелите, графа минуси, по-конкретно какво ме отказа следващата след дизела да е пак дизел?). Но това има по-малко значение за процеса на изгаряне на дизела, отколкото на бензина! Освен за случаите когато нафтата въобще не се възпламени, което си отделен случай на дефектен двигател.
При дизела нямаш смес от бензин и въздух, която да е в контакт със студените стени на цилиндъра, челото на буталото, клапаните и главата. И нямаш конденз на горивото по тях, и отмиване на маслото, и неизгаряне на това кондензирало гориво. При газта това е по-добре, понеже там това кондензиране и отмиване е практически невъзможно поради това че газта и на -10 си е газообразна.
Гледай сега, това с набиването си го решавайте помежду си - нямам претенции какво си правите у вас, ама имам против да ми го предлагате! Дръжте си го в гащите, или поне в офф топик.

Едит: ще попиша още малко, ама довечера че имам самолет за хващане.