Страница 4 от 8
Публикувано на: 03 Окт 2011 20:46
от mafiota
max-2 написа:Колега, от написаното до тук мисля, че трябва да извадиш маншона на вилката на съединителя и да видиш при натиснат педал до край дали вилката не опира в кожуха на скоростите. Ако опира трябва да се регулира опората на вилката по някакъв начин(не знам дали с регулируема или трябва да се заменят износени детайли). Затова като натискаш педала не отива до долу, а при по-силен натиск опора на вилката става кожуха на скоростите и с много по-голямо усилие на педала успява да донатисне притискателния диск колкото трябва за да освободи феродовия. Направи проверката и пиши какво е станало.
ще го направя колега

Re: проблем със съединителя и превключването на скорости
Публикувано на: 03 Окт 2011 20:48
от mafiota
LiakaDJ написа:
комплект на Валео за 260 лв. НЯМА !!! Може да купиш само феродото за тези пари . ЕВРО 07 нали ?
2009г. имашше, че даже с отстъпката от ауто+ излиза и по ефтино (за майстора

Публикувано на: 04 Окт 2011 16:40
от Evjo
Здравеи колега. Аз имах същия проблем. Бях сменил съединителя и след 30 000 километра така ставаше. Не можех да изклучвам скоростите и да ги вклучвам. Свалих кутията и съединителя и видях че лагера е малко по малък от колкото трябва да бъде и засядаше в слънчето на притискателя. Смених съединителя пак целия защото нямаше смисал да сменя само притискателя и всичко се оправи. Аз мисля че това е проблема при теб както при мен. Дано да сам бил полезен
Публикувано на: 04 Окт 2011 17:29
от mafiota
Evjo написа:Здравеи колега. Аз имах същия проблем. Бях сменил съединителя и след 30 000 километра така ставаше. Не можех да изклучвам скоростите и да ги вклучвам. Свалих кутията и съединителя и видях че лагера е малко по малък от колкото трябва да бъде и засядаше в слънчето на притискателя. Смених съединителя пак целия защото нямаше смисал да сменя само притискателя и всичко се оправи. Аз мисля че това е проблема при теб както при мен. Дано да сам бил полезен
Напълно възможно е и това да е колега, и това ми се е въртяло в главата, но какво е сравнявал този майстор тогава ...
Благодаря все пак, ще го имам предвид при следващото смъкване на кутията

Публикувано на: 04 Окт 2011 18:18
от Evjo
Колега, то аз си сменям частите, но явно кофти части уш VALEO, пак боклук, но това е проблема гаранция.

Публикувано на: 05 Окт 2011 14:15
от desotodorov
mafiota написа:Evjo написа:Здравеи колега. Аз имах същия проблем. Бях сменил съединителя и след 30 000 километра така ставаше. Не можех да изклучвам скоростите и да ги вклучвам. Свалих кутията и съединителя и видях че лагера е малко по малък от колкото трябва да бъде и засядаше в слънчето на притискателя. Смених съединителя пак целия защото нямаше смисал да сменя само притискателя и всичко се оправи. Аз мисля че това е проблема при теб както при мен. Дано да сам бил полезен
Напълно възможно е и това да е колега, и това ми се е въртяло в главата, но какво е сравнявал този майстор тогава ...
Благодаря все пак, ще го имам предвид при следващото смъкване на кутията

Здрасти и от мен, следя темата от известно време, хм...от личен опит мога да кажа - "майсторите" не гледат - те просто монтират частите, които си им дал или са поръчали от някъде...затова минах на практиката - вземам от колегата ToyotaForever - "оригинални", или ако няма - по негова препоръка части. След това ги хвърлям на един избран от мен майстор в Ботевград...и това е - досега не съм имал ядове с несъответстващи част и т.н....на предишната ми кола се е случвало да ми монтират ляв кормилен накрайник от дясната страна...доста е неприятно, ама така "гледат" майсторите.
Публикувано на: 31 Окт 2011 21:11
от mafiota
Малко просветление по проблема.
Тъй като майстора явно не е сравнявал лагерите, се оказва че най вероятно лагера който ми е монтиран в момента - към съединителя валео е с 3...4мм по нисък (обща височина - от вилката до повърхноста която контактува с диафрагмата на претискателя).
Пуснах запитване в руския форум дали могат да ми снемат размерите на лагера който върви с комплекта: PRB-100 и в момента е монтиран при мен, и един пич ми ми отговори , като е измерил такъв същия лагер.
ето и темата:
http://carina-e.ru/viewtopic.php?f=47&t ... =0#p395394
по диаметър съвпадат, но по височина - оригиналният, който ми демонтираха е около 23мм висок.
Дали това е от сериозно значение, т.е. лагера да не може добре да натисне пружината на претискателя?
Публикувано на: 01 Ное 2011 14:15
от desotodorov
Старото правило се потвърждава...каквото не можете да намерите никъде, юе го намерите в руските форуми
Имаш отговор там - човека е снел точно размера, който и ти си измерил:
"Этот размер, что ты показал на фотке 22mm."
При теб е 23мм - хм....1мм разлика, може и тя да е причината...имам скоростна кутия у нас ... и съединител, ама нещо не мога да се сетя да съм виждал лагера, май собственика на карината донор си го е свалил...ще поровя и ще премеря и аз ако го намеря. Карината беше 2.0, твоята с 3SFE двигател ли е?
Публикувано на: 01 Ное 2011 17:15
от mafiota
сега виждам, че човека не го е измерил както трябва, т.е. измерил е самия лагер, а аз си помислих, че пълната височина на лагера ми е снел.
Но виждам , че се е поправил, и 1мм не е от значение
Това означава, че лагера, и всичко останало по съединителя е може би точно.
Засега заплювам помпата, въпреки че и смених гумичките, но колегата Зи_Зи_Топ ме разколеба за тази интервенция, и ще купувам нова помпа.
Вече почвам да си мисля, че в определени моменти, напр. като позатопли двигателя, помпата не може добре да нагнети като хората (сигурно в опр. участък течноста минава около стените на гумичките) и вилката не се изтласква до край.
Публикувано на: 01 Ное 2011 17:17
от mafiota
desotodorov написа:Старото правило се потвърждава...каквото не можете да намерите никъде, юе го намерите в руските форуми
Имаш отговор там - човека е снел точно размера, който и ти си измерил:
"Этот размер, что ты показал на фотке 22mm."
При теб е 23мм - хм....1мм разлика, може и тя да е причината...имам скоростна кутия у нас ... и съединител, ама нещо не мога да се сетя да съм виждал лагера, май собственика на карината донор си го е свалил...ще поровя и ще премеря и аз ако го намеря. Карината беше 2.0, твоята с 3SFE двигател ли е?
7А-FE e моята, а скоростната е модел C58. Доста рядко се среща, но според руснаците тази кутия е оптималния вариант за карината.
Публикувано на: 02 Ное 2011 11:38
от desotodorov

то "оптималната" зависи от параметрите на ДВГ, най вече и би трябвало да е различна за всеки ДВГ...ама не е - съсвсем нормално - все пак разработката на скоростна кутия е дълъг и скъп процес...затова обикновено се взема най-мощния двигател и се оразмерява по-него, а се монтира и на всички останали по-слаби ДВГ. Това естествено важи за конвенционалните серии - кат' наще...за спортягите вече няма начин там всичко е различно - и скорости и окачване...
Та - съмняваш се в помпите значи...ми що не ги вземеш в комплект от колегата ТФ - така със сигурност ще знаеш че са за модела ти и са ок.
Публикувано на: 02 Ное 2011 17:45
от mafiota
desotodorov написа: .....
Та - съмняваш се в помпите значи...ми що не ги вземеш в комплект от колегата ТФ - така със сигурност ще знаеш че са за модела ти и са ок.
Ами ще взема поне горната, защото мисля че в долната ако има проблем тя ще протече. Но в момента малко ме притесняват финекийските знаци

Публикувано на: 04 Ное 2011 10:33
от Tevzeka
Здрасти на всички,
Имал съм подобен тип проблеми на няколко вида коли и те са били предизвиквани, съответно и решавани по различни начини.
1. Предположение - залепване феродовия диск към притискателния диск: причина 1 - лош материал на феродовия диск, при прегряване или даже при престой на място определено време се позалепва за огледалото на притискателния, наблюдавано е при комплекти на Valeo за руски коли, в частност лада Самара. Това обяснява изчезването на гореописваните ефекти при подаване на газ, просто му трябва малко да се отлепи;
2. Заклинване, затруднено предвиждане на феродовия диск по шлиците на вала на скоростната кутия. Тука нещата могад да са предизвикани от няколко фактора: а) попадане на пясък, мръсотия, продукти от изтриването на феродото върху въпросното място (шлиците)
б) притискащата вилка е огъната и създава несиметричен натиск върху лагера(който от своя страна също се движи по шлиците на първичния вал на скоростната кутия), също така и неправилен притискателен лагер;
3. Просто кекав комплект на съединителя който е поставен, отдавна продукцията на ф. Валео е обект на подправяне от какви ли не гаражни производители от всички кътчета на света. Това обяснява и лошия материал на феродото, не съвсем оригиналния профил на кожуха на притискателния лагер, материала и съответно работата на пружинните елементи по съединитела.
4. Не особенно удачна конструкция на дадения възел в конкретния модел автомобил, който предполага използването на оригинални части, или такива, които след закупуването са внимателно огледани, сравнени с оригиналните снети от колата от човек, който усеща нещата. При карината няма лагер на коляновия вал в който се влиза края на първичния вал на скоростната кутия. Това при определени условия предизвиква несъосност/неперпендикулярност на елементите от групата на съетинитела. Ефектите са биене на съединитела(усеща се на крака, който натиска съединитела), съответно затруднено превключване скоростите.
5. Малко вероятна, но причина имаща право на озвучаване: неподходящо масло в скоростната кутия - за карина доколкото помня се слагаше полу или синтетика 75W90 GL4, това е доста течно масло. Върви без особенни признаци на отхвърляне и с 80W90 (EP90 ако не се бъркам), 80W85 (руски вариант на вискозитета за предноприводни коли). Но съм имал случай, в който не се изключваха 1 и 2 скорост и ефекта изчезна напълно, когато слет 10000 км изхвърлих заводското масло и налях Ликви Моли 75W90 + някаква тяхна свирепо струваща добавка за трансмисионни масла. Може да не е било от добавката а просто от маслото, един бог знае.
6. Проблем със скоростната кутия - дано не е това.
Това по горе е просто теми за размисъл, а по същество:
1) ако не ти се харчат излишни и много пари просто преосмисли отношението си към важността на този дефект за тебе, ако не е толкова напрягащ карай така. Слушай музика, семките също помагат.
2) смени маслото в скоростната кутия, ако проблема остава тогава:
3)разгобяваш, смъкваш всички части на съединитела, отиваш и си намираш втора употреба оригинален, като съответно можеш просто да купиш оригинален нов феродов диск, ако този от втората употреба е износен. Особено внимание обърни на вилката, шлиците на вала, плъзгащия лагер, кошницата на съединитела, пружините на феродовия диск.
Публикувано на: 04 Ное 2011 17:52
от mafiota
Благодаря колега,
всичко това което казваш е много полезно.
Само да кажа, че маслото преди около 1,5 година съм го сменил с ROWE 75W90. Никаква промяно след смяната!
Има моменти (напр. сутрин при първите натискания) при които съединителя и съотв. превключването на скорости си е просто перфектно. Чудя се дали при движение на 1-ва (при някакви обороти) е нужно вилката да бъде натисната с по-голяма сила за да отдели съединителя, от колкото при спрял автомобил в покой?
Публикувано на: 04 Ное 2011 20:46
от Tevzeka
Здрасти колега,
Доколкото разбирам твоят проблем е от линията плаващи във времето и зависещи от обстоятелствата кахъри, които по своето естество и определение са изключително трудни за дефектиране, особено без изпълнение на правилото око да види, ръка да пипне.
Най разумния сценартй на поведение в твоя случай е да караш и да се наслаждаваш на другите достойнства на дадената марка и модел автомобил, не обръщайки внимание на тези явления в живота на твоята кола. Има добра жизнена позиция на автомобилистите в Russia, която в оригинал звучи приблизително така "Хороший стук всегда выдет наружу", и тогава ще разбереш за какво е ставало точно дума.