Мнение
от Tevzeka » 04 Ное 2011 10:33
Здрасти на всички,
Имал съм подобен тип проблеми на няколко вида коли и те са били предизвиквани, съответно и решавани по различни начини.
1. Предположение - залепване феродовия диск към притискателния диск: причина 1 - лош материал на феродовия диск, при прегряване или даже при престой на място определено време се позалепва за огледалото на притискателния, наблюдавано е при комплекти на Valeo за руски коли, в частност лада Самара. Това обяснява изчезването на гореописваните ефекти при подаване на газ, просто му трябва малко да се отлепи;
2. Заклинване, затруднено предвиждане на феродовия диск по шлиците на вала на скоростната кутия. Тука нещата могад да са предизвикани от няколко фактора: а) попадане на пясък, мръсотия, продукти от изтриването на феродото върху въпросното място (шлиците)
б) притискащата вилка е огъната и създава несиметричен натиск върху лагера(който от своя страна също се движи по шлиците на първичния вал на скоростната кутия), също така и неправилен притискателен лагер;
3. Просто кекав комплект на съединителя който е поставен, отдавна продукцията на ф. Валео е обект на подправяне от какви ли не гаражни производители от всички кътчета на света. Това обяснява и лошия материал на феродото, не съвсем оригиналния профил на кожуха на притискателния лагер, материала и съответно работата на пружинните елементи по съединитела.
4. Не особенно удачна конструкция на дадения възел в конкретния модел автомобил, който предполага използването на оригинални части, или такива, които след закупуването са внимателно огледани, сравнени с оригиналните снети от колата от човек, който усеща нещата. При карината няма лагер на коляновия вал в който се влиза края на първичния вал на скоростната кутия. Това при определени условия предизвиква несъосност/неперпендикулярност на елементите от групата на съетинитела. Ефектите са биене на съединитела(усеща се на крака, който натиска съединитела), съответно затруднено превключване скоростите.
5. Малко вероятна, но причина имаща право на озвучаване: неподходящо масло в скоростната кутия - за карина доколкото помня се слагаше полу или синтетика 75W90 GL4, това е доста течно масло. Върви без особенни признаци на отхвърляне и с 80W90 (EP90 ако не се бъркам), 80W85 (руски вариант на вискозитета за предноприводни коли). Но съм имал случай, в който не се изключваха 1 и 2 скорост и ефекта изчезна напълно, когато слет 10000 км изхвърлих заводското масло и налях Ликви Моли 75W90 + някаква тяхна свирепо струваща добавка за трансмисионни масла. Може да не е било от добавката а просто от маслото, един бог знае.
6. Проблем със скоростната кутия - дано не е това.
Това по горе е просто теми за размисъл, а по същество:
1) ако не ти се харчат излишни и много пари просто преосмисли отношението си към важността на този дефект за тебе, ако не е толкова напрягащ карай така. Слушай музика, семките също помагат.
2) смени маслото в скоростната кутия, ако проблема остава тогава:
3)разгобяваш, смъкваш всички части на съединитела, отиваш и си намираш втора употреба оригинален, като съответно можеш просто да купиш оригинален нов феродов диск, ако този от втората употреба е износен. Особено внимание обърни на вилката, шлиците на вала, плъзгащия лагер, кошницата на съединитела, пружините на феродовия диск.