Зимен пакет на Авенсис
Ами не съм се отказал, но времето много се стопли и немога да направя сравнение. Първият път когато го ползвах много ме впечатли, но на другият ден нямаше толкова голям ефект, след това се затопли времето. Чакам да се застуди за да мога да засичам. Определено имам това устройство(вискозен погревател) което го има описано в първите постове. Точно се вижда как горе на шайбата влиза и излиза маркуч от охладителната система на колата.
TOYOTA Avensis T4 D-4D 2.0
Т'ва ясно, ама човека е псал че сака кога си тръгва от работа също бързо да му загрява, а там няма гараж.Nixter написа:колега Новоколец, защо просто не си подгряваш гаража постоянно (или сутрин) до 10 градуса температура, вместо да мислиш за разни печки по колата. Или му сложи топлоизолация. Някак си ми изглежда тъпо да търсиш подрягвне на двигателя на ГАРАЖНА кола.
A на колегата dobrev, който кара Avensis D4D '2004 подгряването работи на принципа на обръщане на цикъла на климатика, тук един колега го беше писал в по-предните страници. Изпробвано и работи! Условието, както беше дадено в табличката, е да е под -5С, да е натиснат бутона за подгряване, регулатора за топло (температура) на парното се дава на мах, и се включва климатика.

- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 370 пъти
Сигурни ли сте, че наистина обръща цикъла на климатика?!?!?!
Това нещо не ми се вярва, защото ако бе истина, то загряването би трябвало да е моментално и на пълна мощност...
Докато доколкото знам при автомобилите става въпрос за следните типове стандартни подгреватели:
1. Нафтова печка (например при Мазда6 печката пали автоматично при определена температура, и целта е да загрее по-бързо антифриза). Ауспуха и е под купето. Навярно и при Тойота има такива решения. Често се монтират и афтърмаркет такива печки - много удобни, защото при консумация 70-100Вт за 10-15 минути загряват двигател до 50-60С, а подгряват и купето...
2. Електрически подгревател на въздуха (калориферче). Затопля колкото може въздуха към купето (мощността му е малка, за да е прекалено ефективно - сигурно е 200-300Вт, а един сушоар е по-мощен.
3. Силиконови отоплители - на Хайландера със сигурност ги има. Представлява един 'миксер', приличащ на компресора на климатика, но нямащ нищо общо с климатика: при задействане на ел-съединителя, това устройство започва да разбърква силикон с голям вискозитет, като при това се отделя топлина, която се отвежда от циркулиращия в корпуса на 'миксера' антифриз, загрявайки го. Освен това устройството натоварва допълнително двигателя, което способства за още по-бързо загряване.
Това нещо не ми се вярва, защото ако бе истина, то загряването би трябвало да е моментално и на пълна мощност...
Докато доколкото знам при автомобилите става въпрос за следните типове стандартни подгреватели:
1. Нафтова печка (например при Мазда6 печката пали автоматично при определена температура, и целта е да загрее по-бързо антифриза). Ауспуха и е под купето. Навярно и при Тойота има такива решения. Често се монтират и афтърмаркет такива печки - много удобни, защото при консумация 70-100Вт за 10-15 минути загряват двигател до 50-60С, а подгряват и купето...
2. Електрически подгревател на въздуха (калориферче). Затопля колкото може въздуха към купето (мощността му е малка, за да е прекалено ефективно - сигурно е 200-300Вт, а един сушоар е по-мощен.
3. Силиконови отоплители - на Хайландера със сигурност ги има. Представлява един 'миксер', приличащ на компресора на климатика, но нямащ нищо общо с климатика: при задействане на ел-съединителя, това устройство започва да разбърква силикон с голям вискозитет, като при това се отделя топлина, която се отвежда от циркулиращия в корпуса на 'миксера' антифриз, загрявайки го. Освен това устройството натоварва допълнително двигателя, което способства за още по-бързо загряване.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Ми така го пишат, че било с газ.
По-горе един колега беше дал линкове:


По-горе един колега беше дал линкове:


Признавам си, че това чак днес го прочетох в дебелата книга и чак сега разбрах, че може да се използва и в комбинация с натискане на A/C бутона! Досега си мислех, че с натискането на бутона за отоплителя - климатика автоматично се включва на отопление.
Тествахме го , и даде ефект.При моята кола - Toyota Avensis, дизел, модел 2003-та има бутон за особено студено време с който се включва климатика на обратен режим - тоест топли и той, освен горещият въздух от двигателя. Ефекта не е особено голям. Малко по-бързо се затопля студеното купе докато успее да загрее и двигателя. Както и помага ако навън е примерно -15С в колата да си е достатъчно топло. Но и без него парното си е ОК даже и в големи студове.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], jupiter888 и 5 госта