Публикувано на: 18 Ное 2010 23:20
Разделението е в цените - или може би супърба е на цената на А6? Какъв е смисъла да има различни мотори за бентли и а8 - разликата там е в оборудване, интериор, дизайн, пък ако щеш, много хора ги купуват само заради имиджа? Или обратното - има и такива клиенти, които искат да не се набиват на очи, а да карат
Нещо лошо ли има в двигателите на А8, че да не вършат работа за бентли?
Смисълът много модели да ползват общи платформи и двигатели е да се унифицират детайлите, за да може да се намали цената без да се удря върху качеството? Да не се разработват 2 отделни мотора, щото този от ниския клас бил олекотен и не върви да се изложиш на лексус с него?
Другото е, че имаш избор - можеш да си купиш кола 150коня примерно ( 1.8Т, или дизел), сложен на от Октавия, до А6? През голф, бора, А3, А4, пасат ... Кеф ти алуминиево окачване, кеф ти желязно. Кеф ти торсен, кеф ти халдекс, кеф ти предно ... Кеф ти комби, седан, ван, хечбек ...
Ако го погледнеш като марка, Тойота ползва горивни системи (и бензин, и дизел) на Денсо? Колко са обвързани двете фирми незнам, но е подобно на БОШ и повечето европейски производители.
Относно 2.5ТДИ и х25TDS - предполагам, разхода е доста различен? Директното впръскване не се ползваше за леки автомобили поради липсата на технологии да се направят гориво-нагнетателни системи с достатъчно високо налягане и прецизно дозиране. Големите камиони от край време са си директно пръскане точно заради по-добрата икономичност на директното впръскване. Който е ходил в казарма ще помни Праги-те - не ги знам коя година са, ама са директно връскване, и палят много добре дори зимата.
Тъй де, директното впръскване дава икономичност. А относно мощността - ми предкамерните повечето имат макс мощност на около 5000 об/мин. Директните (преди common rail) са на 3700 (ВАГ), 4000, до 4500 об/мин. Затова ТДС-а е по-мощен, но и по-неикономичен.
Другият проблем на директното впръскване е, че изисква много по-прецизен контрол на налягането при впръскване - на предкамерните няма нужда от такова нещо, понеже има лимитирано сечение на канала за връзка от предкамерата до основната камера, и налягането се ограничава естествено. При директните няма такова нещо, и затова те се водят доста по-шумни, с по-твърда работа. За да станат използваеми за леки коли ги направиха (VP, VE помпите) с дюзи с две впръсквания - предварително и основно, за да може налягането да се качва плавно и "да не трака като помпа-дюза".
Феновете на италианските коли се кефят на "multijet" - 6-фазно впръскване на common rail дизела. Само че не знаят че първият мотор с използване на този вариант на бошовски common rail е на ... ауди, 3.0 ТДИ.
Незнам дали познаваш начина на работа в развойните отдели на високотехнологичните западни фирми (включвам всички авто производители в това число), и е малко смешно да твърдиш, че 4-5 човека ще направят нещо по-добро от няколко стотин (дето имат възможността да харчат и купуват ноу-хау ако някъде нещо им трябва). Доста време съм прекарал точно в такива условия в DE, и имам някаква ориентация.
Не се засягай, не се познаваме, но това си е нашенска черта - ще седнем с аверите от квартала, и ще барнем едно турбо кит-че дето ще размаже Вейрона...
Тая турбина, дето Гарет (или които и да е там) на вас ще ви я продаде за 1000 евра (щото поръчвате 10 броя), за сериино производство (тойота, УАЗ, който и да е) ще струва наполовина ... Или имате софтуера и компютрите да моделирате въздушни потоци и горивни процеси, или каквото там се изисква? Щото от тоя компресор вие ще извадите 700 коня, а с повече смятане (и пари за проба-грешки) те ще изкарат малко повече?
Че има гении, няма спор, ама сме на изчезване ... biggrin.gif . Критериите при правене на тунинг нямат общо с тези на сериен автомобил. Съвсем простичко, като ти напомпят колата от 200 на 800 коня, ще се сетят ли да ти сложат двойно по-голям резервоар че да не ти развалят средната скорост по магистралата? Ако сменят наистина всичко, колата ще ти излезе 2-но по-скъпа от вейрона ...
Каква гаранция при 1000000 ли - ми такава, за 1000000? Като си дал толкова, нямаш нужда от гаранция ли? Ми нали най-елементарното обслужване ще ти струва .... или ще отидеш да купуваш части за Вейрона от ауто-плюс-а ?
Колко от тия тунинги ще изкарат 3-4 часа напън на писта примерно, на макс мощност - щото при вейрона това е решено с 6 радиатора за охлаждане. Ония клипчета с турбота на суприте дето вадят 800 коня сме ги гледали - ама дали на такова напъване ще изкара и 10 минути? Да се покажеш на някои (един) светофар става...
(Хей, този вейрон хич не го харесвам, безсмислена за мен кола. Ама явно има смисъл - дори да е на загуба, ВАГ си прави доста добра реклама).
Ако говорим за вариантите, при които тунинга е с цел да се постигне нещо, което не се предлага сериино, ще го приема. Ама от един редови сивик да направиш еквивалент на супра примерно, колко пари ще ти трябват, и какво ще остане от оригиналната кола? Ни окачване, ни трансмисия, ни мотор, ни спирачки. Че и купето няма да е достатъчно здраво?
Какво разработват ВАГ ли - работата им е да правят коли. За останалото всички фирми ползват поддоставчици (май само субару се ограничават / ограничаваха). Т.е., от тях се иска да изберат правилните компоненти (горивна система, турбо и т.н. от ДРУГИ фирми) и на тяхна база да създадат добър ДВИГАТЕЛ, с който пък да направят добър АВТОМОБИЛ. За мен като потребител е безинтересно дали мотора е толкова добър заради Денсо/Делфи/Бош, или пък обратното - кои е виновен за издънките (поляците ли не могат да сглабят тойоти, или чехите са баш майсторите на шкодите).
Е, няма лошо да има развойна дейност на по-ниското ниво, ама ако здравината на двигателите и кутии ще страда понеже разработваме нов супер-хибрид, значи не им стигат ресурсите, или не могат да ги изразходват правилно (саке и гейши)?
Като направят "перфектния автомобил" (т.е., такъв без дефекти от сорта на "тия кутии така си хъркат на първа"), нека копаят в космически технологии.
Тойота да не би да имат някаква сериозна разработка, от сорта на common rail, GDI или нещо подобно? Признавам че са силни в хибридите, само че там моята информация (снимки на платките) е че електрониката пак е на Денсо? Вярно, като за 90-те е на космическо ниво, но не се знае кой стои зад нея.
А относно хибридите, те са временно явление - стъпка настрани от петрола, ама не могат без него.
Моите уважения ще бъдат за фирмата, която направи напълно електрически автомобил, или пък автомобил с горивни клетки.
Като кажеш, че ВАГ нямат история в дизелите - ми точно прословутата помпа-дюза е нещо, което те са си разработили.
Да не казвам тойота, ама коя друга автомобилна фирма може да се похвали с нещо подобно? Имат си кусури ПД-тата, ама не смятам че са по-проблемни от комън рейла. С хубава нафта и двете системи изкарват достатъчно много.
В състезанията - ми ако Ф1 е единственото състезание, да, нямат много участие. Ами има доста други класове, например 24 часа на Льо Ман, където не е като да не са се отчели (вярно, с Ауди, ма то бая отдавна е към тях).
Спорът е за чесане на пръстите - но нали затова сме в общи теми. Аз защитавам тезата, че ВАГ са най-малкото на нивото на тойота! И поне аз не знам за техни издънки, които да са съсвем базовите неща в автомобила - двигател, скорости ? Тук може и просто да не съм запознат достатъчно.
Между другото, пиша и в други форуми. Навсякъде е горе-долу едно и също - моята марка е по-по най. И никъде не се радват на критика ...
А по-по-най кола няма - Убаво еФтино нЕма ( Аман от скъпи боклуци)
Истината е да има максималната информация, за да може всеки да си избере подходящия модел? Ако някъде бъркам във фактите, коригирайте ме. Така и аз ще получа повече от така нужната ни информация.
Нещо лошо ли има в двигателите на А8, че да не вършат работа за бентли?
Смисълът много модели да ползват общи платформи и двигатели е да се унифицират детайлите, за да може да се намали цената без да се удря върху качеството? Да не се разработват 2 отделни мотора, щото този от ниския клас бил олекотен и не върви да се изложиш на лексус с него?
Другото е, че имаш избор - можеш да си купиш кола 150коня примерно ( 1.8Т, или дизел), сложен на от Октавия, до А6? През голф, бора, А3, А4, пасат ... Кеф ти алуминиево окачване, кеф ти желязно. Кеф ти торсен, кеф ти халдекс, кеф ти предно ... Кеф ти комби, седан, ван, хечбек ...
Ако го погледнеш като марка, Тойота ползва горивни системи (и бензин, и дизел) на Денсо? Колко са обвързани двете фирми незнам, но е подобно на БОШ и повечето европейски производители.
Относно 2.5ТДИ и х25TDS - предполагам, разхода е доста различен? Директното впръскване не се ползваше за леки автомобили поради липсата на технологии да се направят гориво-нагнетателни системи с достатъчно високо налягане и прецизно дозиране. Големите камиони от край време са си директно пръскане точно заради по-добрата икономичност на директното впръскване. Който е ходил в казарма ще помни Праги-те - не ги знам коя година са, ама са директно връскване, и палят много добре дори зимата.
Тъй де, директното впръскване дава икономичност. А относно мощността - ми предкамерните повечето имат макс мощност на около 5000 об/мин. Директните (преди common rail) са на 3700 (ВАГ), 4000, до 4500 об/мин. Затова ТДС-а е по-мощен, но и по-неикономичен.
Другият проблем на директното впръскване е, че изисква много по-прецизен контрол на налягането при впръскване - на предкамерните няма нужда от такова нещо, понеже има лимитирано сечение на канала за връзка от предкамерата до основната камера, и налягането се ограничава естествено. При директните няма такова нещо, и затова те се водят доста по-шумни, с по-твърда работа. За да станат използваеми за леки коли ги направиха (VP, VE помпите) с дюзи с две впръсквания - предварително и основно, за да може налягането да се качва плавно и "да не трака като помпа-дюза".
Феновете на италианските коли се кефят на "multijet" - 6-фазно впръскване на common rail дизела. Само че не знаят че първият мотор с използване на този вариант на бошовски common rail е на ... ауди, 3.0 ТДИ.
Незнам дали познаваш начина на работа в развойните отдели на високотехнологичните западни фирми (включвам всички авто производители в това число), и е малко смешно да твърдиш, че 4-5 човека ще направят нещо по-добро от няколко стотин (дето имат възможността да харчат и купуват ноу-хау ако някъде нещо им трябва). Доста време съм прекарал точно в такива условия в DE, и имам някаква ориентация.
Не се засягай, не се познаваме, но това си е нашенска черта - ще седнем с аверите от квартала, и ще барнем едно турбо кит-че дето ще размаже Вейрона...
Тая турбина, дето Гарет (или които и да е там) на вас ще ви я продаде за 1000 евра (щото поръчвате 10 броя), за сериино производство (тойота, УАЗ, който и да е) ще струва наполовина ... Или имате софтуера и компютрите да моделирате въздушни потоци и горивни процеси, или каквото там се изисква? Щото от тоя компресор вие ще извадите 700 коня, а с повече смятане (и пари за проба-грешки) те ще изкарат малко повече?
Че има гении, няма спор, ама сме на изчезване ... biggrin.gif . Критериите при правене на тунинг нямат общо с тези на сериен автомобил. Съвсем простичко, като ти напомпят колата от 200 на 800 коня, ще се сетят ли да ти сложат двойно по-голям резервоар че да не ти развалят средната скорост по магистралата? Ако сменят наистина всичко, колата ще ти излезе 2-но по-скъпа от вейрона ...
Каква гаранция при 1000000 ли - ми такава, за 1000000? Като си дал толкова, нямаш нужда от гаранция ли? Ми нали най-елементарното обслужване ще ти струва .... или ще отидеш да купуваш части за Вейрона от ауто-плюс-а ?
Колко от тия тунинги ще изкарат 3-4 часа напън на писта примерно, на макс мощност - щото при вейрона това е решено с 6 радиатора за охлаждане. Ония клипчета с турбота на суприте дето вадят 800 коня сме ги гледали - ама дали на такова напъване ще изкара и 10 минути? Да се покажеш на някои (един) светофар става...
(Хей, този вейрон хич не го харесвам, безсмислена за мен кола. Ама явно има смисъл - дори да е на загуба, ВАГ си прави доста добра реклама).
Ако говорим за вариантите, при които тунинга е с цел да се постигне нещо, което не се предлага сериино, ще го приема. Ама от един редови сивик да направиш еквивалент на супра примерно, колко пари ще ти трябват, и какво ще остане от оригиналната кола? Ни окачване, ни трансмисия, ни мотор, ни спирачки. Че и купето няма да е достатъчно здраво?
Какво разработват ВАГ ли - работата им е да правят коли. За останалото всички фирми ползват поддоставчици (май само субару се ограничават / ограничаваха). Т.е., от тях се иска да изберат правилните компоненти (горивна система, турбо и т.н. от ДРУГИ фирми) и на тяхна база да създадат добър ДВИГАТЕЛ, с който пък да направят добър АВТОМОБИЛ. За мен като потребител е безинтересно дали мотора е толкова добър заради Денсо/Делфи/Бош, или пък обратното - кои е виновен за издънките (поляците ли не могат да сглабят тойоти, или чехите са баш майсторите на шкодите).
Е, няма лошо да има развойна дейност на по-ниското ниво, ама ако здравината на двигателите и кутии ще страда понеже разработваме нов супер-хибрид, значи не им стигат ресурсите, или не могат да ги изразходват правилно (саке и гейши)?
Като направят "перфектния автомобил" (т.е., такъв без дефекти от сорта на "тия кутии така си хъркат на първа"), нека копаят в космически технологии.
Тойота да не би да имат някаква сериозна разработка, от сорта на common rail, GDI или нещо подобно? Признавам че са силни в хибридите, само че там моята информация (снимки на платките) е че електрониката пак е на Денсо? Вярно, като за 90-те е на космическо ниво, но не се знае кой стои зад нея.
А относно хибридите, те са временно явление - стъпка настрани от петрола, ама не могат без него.
Моите уважения ще бъдат за фирмата, която направи напълно електрически автомобил, или пък автомобил с горивни клетки.
Като кажеш, че ВАГ нямат история в дизелите - ми точно прословутата помпа-дюза е нещо, което те са си разработили.
Да не казвам тойота, ама коя друга автомобилна фирма може да се похвали с нещо подобно? Имат си кусури ПД-тата, ама не смятам че са по-проблемни от комън рейла. С хубава нафта и двете системи изкарват достатъчно много.
В състезанията - ми ако Ф1 е единственото състезание, да, нямат много участие. Ами има доста други класове, например 24 часа на Льо Ман, където не е като да не са се отчели (вярно, с Ауди, ма то бая отдавна е към тях).
Спорът е за чесане на пръстите - но нали затова сме в общи теми. Аз защитавам тезата, че ВАГ са най-малкото на нивото на тойота! И поне аз не знам за техни издънки, които да са съсвем базовите неща в автомобила - двигател, скорости ? Тук може и просто да не съм запознат достатъчно.
Между другото, пиша и в други форуми. Навсякъде е горе-долу едно и също - моята марка е по-по най. И никъде не се радват на критика ...
А по-по-най кола няма - Убаво еФтино нЕма ( Аман от скъпи боклуци)
Истината е да има максималната информация, за да може всеки да си избере подходящия модел? Ако някъде бъркам във фактите, коригирайте ме. Така и аз ще получа повече от така нужната ни информация.