Страница 4 от 10

Публикувано на: 06 Ное 2010 10:58
от KingSteve
Какво имаш предвид с 1 или с 2 датчика? Имам 1 за коляновия вал, който трябва да е с много зъби и 1 липсващ защото осцилограмата е следнта: фиг. Crankshaft position sensor 03.JPG на 2ра страница и другия е на разпределителния вал - този, който базикам от известно време насам.
...трябва да опиташ да разшириш малко импулса защото може да идва тесничък на по-високи обороти
Рязах двигателя на място докато гледах с осцилоскопа. Не ми се стори, че се стеснява значително. Освен това в момента с лекота забива "стрелката в лютеницата" (както се изразяват колегите от Honda форума). Снощи имаше малко street racing. Определено ако не беше тригера щях да дишам праха на колегата. Просто набира с лекота.

Относно аванса: Датчика на коляновия вал няма ли отношение по въпроса? Само от този на разпределителния вал ли зависи?

Ето и схемата:

Публикувано на: 06 Ное 2010 15:20
от Bass_Man
Значи щом си с два датчика трябва да го направиш същото нещо и на коляновия вал . Принципно аванса при теб се определя при засичане на зъбите на двата датчика и ако има разминаване може да риве . Така дори може да се хване хлабав ремък .
http://www.autoshop101.com/forms/h23.pdf
Ето тук са описани основните неща . При положение , че си wasted spark и имаш само един датчик на разпределителния вал би трябвало да имаш липсващ зъб на коляновия за да знае ЕКУ-то кога трябва да пали първата и кога втората бобина . Така принципно аванса се определя от това кога ще съвпадне зъб от разпределителния със зъб от коляновия .
Сложи я същата схема и на другия датчик и тогава би трябвало да се кротне .

Публикувано на: 06 Ное 2010 15:50
от KingSteve
Много ти благодаря за изчерпателната информация. Преди да се прехвърля на другия релуктор ще опитам да кротна "check engine" лампата, че мн. ми вади очите. Ще пробвам да добавя още 1 компаратор за отицателния импулс и да ги смеся после с 3ти но ще трябваи 2полярно захранване. Другата седмица ще го мисля.

Публикувано на: 06 Ное 2010 15:54
от Bass_Man
Явно не си ме разбрал добре или пък аз не съм се изразил добре . Идеята ми беше , че чек енджина точно заради това може да свети . Преди да ръчкаш сложи същия компаратор и на долния релуктор за да се изравнят по време импуслите и може и да се оправи чека . Но все пак е хубаво да намериш някой с диагностика и да видиш грешките , че бог знае какво може да е изписало . Може ЕКУ-то да мери и някакъв ток през датчика и просто да ти пише , че го няма .
Относно двуполярното напрежение много лесно можеш да си го направиш с 2 батериики по 9 волта . Ще работят достатъчно дълго време за експеримента .

ПС:
Ето и тези документи може да прегледаш . Не знам твоята дали има самодиагностика . Дръпни си един манул и виж ако има няма нужда да се набутваш .
http://www.autoshop101.com/forms/h24.pdf

http://www.autoshop101.com/forms/h27.pdf

Тези двете също могат да ти бъдат полезни . Даже го има разгледан и твоя случай . Също може да видиш точно как се прави аванса .
http://www.autoshop101.com/forms/h36.pdf

http://www.autoshop101.com/forms/h40.pdf


ПС2:
Случайно намеирх и това :
http://avensis.org.ru/

http://avensis.org.ru/Manual/

Паролата я пише най-отгоре .

Виж го и това на 6-та страница :

http://www.autoshop101.com/forms/h46.pdf

Публикувано на: 06 Ное 2010 22:10
от Bass_Man
Другото , което ми идва на акъла е да пробваш с операционен усилвател да го усилиш малко сигнала . Да кажем 2 пъти . Че , като гледам по тези схеми си ползват и дават фронта на сигнала за разни измервания .

Публикувано на: 07 Ное 2010 22:39
от KingSteve
Пуснах самодиагностиката на ЕКУ. Engine лампата мига на код 12 - CKP/CMP sensor circuit malfunction. Просто не го вижда, че е там. По интересното обаче е, че и ABS лампата мига на код 26. Предполагам това не е нова грешка за ABS системата, защото когато дам на контакт ABS-a се чеква нормално и лампата спира. Та Аутодатата казва за грешка 26 - System too rich, Bank1. Вероятно затова колата е такъв звяр в момента. Какво е ...bank1 обаче не ми е ясно.

Относно нивото на сигнала на тригера - не ми е проблем да вдигна амплитудата но ме е страх да не повредя входната част на ЕКУ, затова го направих на 5V. Когато релуктора е закачен към ЕКУ, напрежението не нараства повече от 4.5V PP. Когато е на входа на компаратора обаче си расте като се вдигнат оборотите. Предполагам, че в ЕКУ може да има амплитуден ограничител но все пак не посмях да му вкарам повече от 5V.

Публикувано на: 07 Ное 2010 23:09
от Bass_Man
Като гледам тия PDF-чета си мисля ,ч е сигнала трябва да е нещо със по-плавни фронтове за да може ЕКУ-то да си мери коректно предварението , скоростта и тн . . При тия OBD стандарти това се позлва за разпознаване на пропускане на запалване -misfire ( не знам дали си ги чел ) .
Сигнала от релуктора на високи обороти може да стигне до към 40 волта ! Въобще не можеш да го изгориш с 5-10 волта . Амплитудата при тези датчици е различна при различните обороти за това ми е много интересно как мерят по тази синусоида при положение , че амплитудата не е фиксирана ?!?! То отва е исоновната разлика между датчика на Хол и релуктора . Единия дава дискретен сигнал другия аналогов . Може обаче сигнала да е отслабнал със времето и заради това да се скапва сега работата . Та ако искаш си направи едно усилвателче с някакъв ОУ и извади сигнала през малко трафче или през кондензатор да няма разни постояннотокови измествания на нулата . И си го направи с потенциометър на обратната връзка да видиш дали няма да се кротне по някое време . А с 2 батериики по 9 волта максималния размах ти е 18 волта , което не е страшно .
Другия вариант е от тази синусоида да си направиш един генератор на триъгълни импулси със симетрични фронтове до колкото може за да си максимално близо до синусоидата но да имаш постоянна амплитуда .
Другото , което се сещам в момента е , че можеш да прекараш правоъгълния сигнал през малко трафче и да получиш много лесно чудесна синусоида и то с добра амплитуда без да се занимаваш с двуполярни захранвания . Може да ползваш някакво трафче от импуслно захранване да кажем .

А банк едно ти е първата сонда . Това показва , че сместта ти е богата и сондата не може да я коригира . Което може да е свързано с тригера а може и да не е .

Ето няколко такива схемички , които декодират сигналите от пододбни сензори :

http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... M9011.html

http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/MA ... AX9927.pdf

Публикувано на: 08 Ное 2010 10:12
от KingSteve
ми е много интересно как мерят по тази синусоида при положение , че амплитудата не е фиксирана ?
Ами споменах по-горе, че амплитудата от релуктора стои постоянна от около 2000 до 6000 rpm, когато е закачен към ЕКУ. Според мен са сложили амплитудни ограничители на входа на ЕКУ (вероятно с диоди към маса, както е показано и на схемата на MAX-a която ми прати). Вчера и аз си мислих просто да усиля сигнала с ОУ и да видя как ще се държи. В сряда ще пробвам и този вариант. Ще огранича сигнала на входа с диоди да постигна винаги еднаква амплитуда при различни обороти и после ще усиля сигнала до около 10, 12V PP. До тогава ще направя малко симулации на Circuit Maker. Много яка програмка.

Ще пиша като има резултат.

Публикувано на: 08 Ное 2010 20:12
от sheha
zdr. от скоро стнах собственик на същата кола със същия двигател и същия проблем.За съжаление прочетох това след като вече се бях впуснал в сменянето на свещи кабели,както е ясно без резултат.Надявм се да се намери лек за този "презобал кон",съжалявам но за разлика от колегата не мога да вземам така дейно участие в решаването на проблема,но с интерес ще следя развитието му. Успех

Публикувано на: 11 Ное 2010 13:46
от KingSteve
...със същия двигател и същия проблем
Добре дошъл в клуба sheha. И аз искам час по-скоро да се реши проблема не по-малко от теб. Ти поне няма да смениш бобини и съединител като мен. Искам да ми кажеш обаче дали имаш сълзене на масло от скоростната кутия. Макар, че от всичко дискутирано до тук стана пределно ясно, че проблема не е механичен това още ме гложди.

Bass_Man, човече пак сме до под кривата круша. Преди бях споменал, че когато разбутам нещо и колата тръгне добре след 3 4 дена пак се връща в старото "ритащо" състояние. От 2 дена както си е с тригера стана по-мудна отново и почна да претриса. Преместих тригера на релуктора на коляновия вал. Не пали изобщо. С инвертиран правоъгълен импулс пак не пали. Върнах тригера на CMP релуктора. Тръгна още по-зле отколкото без него. Сега ВНИМАНИЕ!
От нещата, които четох в матриалите, които ми изпрати разбрах, че паленето на бобините започва с първия липсващ зъб на коляновия вал, а чрез релуктора на разпределителния, ЕКУ разбира коя от 2те бобини трябва да запали. Няма CKP сигнал - двигателя не работи. ЗАЩО ПРИ ОТКАЧЕН CMP ДВИГАТЕЛЯ РАБОТИ. Верно по-немощен е но работи, направих 1 кръгче. Как разбира кога да пали бобина 1-4 и кога 2-3.
Проверих си масата на ЕКУ - желязна е(даже и в буквалния смисъл на думата tongue.gif ). Масата на CKP и CMP е 17 крак на С конектора на ЕКУ-също перфектна. Дали не търсим под вола теле. Още нещо вчера вечерта махнах компаратора. Горивото свършваше. Колата беше спъната. Спрях, заредих, запалих и стана пъргавелка. Това съм го забелязвал и преди но без да зареждам. Само като изключа двигателя за малко. По горивната система единственото, което не съм правил е промиване на резервоара и замерване на налягането на бензиновата помпа, защото поведението на мотора се подобряваше като пипам по CMP, Lambda-та или бобините.
Грешката 26 остана дори и след като ресетнах ЕКУ. Да не би да е грешка по ABS-a щом мига ABS лампата? Ако беше за богатата смес според мен сега със закачен CMP трябваше engine лампата да мига с код 26. Знаеш ли коя е 26та грешка на ABS? В Autodata не пише.
И за финал мерих с осцилоскопа директно на 4 и 5 крак на С конектора на ЕКУ. Сигналите от CKP и CMP не са с понижена амплитуда и нямат шум.
Дано не съм те отегчил вече unsure.gif

Публикувано на: 12 Ное 2010 13:32
от sheha
http://web.search.bg/export.php?id=56f613+0

dano ti byde polezno това в едино от описанието са дадени и всички грешки...

а за скоростната кутия поне за сега няма никакви течове.

Публикувано на: 12 Ное 2010 14:08
от Bass_Man
Виж дали имаш режим за тест на инжекторите и си замери налягането на рейката .
Иначе това е трудния живот на диагностика . Всяка една с-ма трябва да се разчопли до максимума . За това и в БГ диагностиката не съществува . Всеки взима и смянва каквото му дойде на акъла и след това вдига рамене .
Но ако налягането беше ниско би трябвало да реве за бедна смес . А всъщност може и да не реве ако режима по принцип си му е беден . При всяко едно положение не би трябвало да прави такива проблеми от сонда . Ако искаш вземи я откачи сондата и тогава би трябвало да работи в сервизен режим и виж дали пак ще имаш проблеми . Лошото е , че ще натрупа много грешки , а не знам дали можеха да се трият със самодиагностиката ?
Кога да пали по кояновия вал най-вероятно си хваща по механизма за пропускане на запалване . Пробва по един път и на двете и където има ускорение там си пали след това .
Но мисля си , че проблема би трябвало да е електрически защото разлики в сместта могат да доведат до загуба на мощост или до неизгорял бензин но чак пък да тресе . А и би трябвало да окаже влияние и на празния ход . И пак стигаме до бобините . Другия вариант някой инжектор или помпата да прекъсват временно и след това да заработват пак .
Вижа някъде по нета как да си направиш индуктивна глава за осцилографа за да наблюдаваш какво става със запалването . Също така ако искаш вземи включи осцилографа и на инжекторите да видиш какво се случва . Но внимавай , че и там може да има високо обратно напрежение .

sheha написа:http://web.search.bg/export.php?id=56f613+0

dano ti byde polezno това в едино от описанието са дадени и всички грешки...

а за скоростната кутия поне за сега няма никакви течове.
Имаме си цялат тема с такива неща :
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=2185

Публикувано на: 12 Ное 2010 20:21
от KingSteve
Инжекторите отдавна си мисля да ги меря на 2та канала на осцилоскопа и да сравня времето за което всеки е отпушен. Ще ги мерна последователно 1 и 3, 3 и 4ти, после 4 и 2ри, но това другата седмица, че сега "майстори" са ми влязли в къщата mad.gif . Ламбдата иа откачах като я закача после грешката изчезва, но за съжаление работата на двигателя не се променя особено. Днес я извадих. Само с 4 дупки е. Почистих я от нагара(което на практика не може да подобри нищо) и я обърнах на 180deg, защото беше доста понагоряла от горната страна та малко да и духне двигателя през долните дупки. За положителен резултат още нищо не мога да кажа. Твърде своенравна е Тотка cool.gif . Но и аз мисля, че основния проблем няма да е там. Ще се опитам другата седмица да намеря време и да измеря налягането в рейката. Нормално ли е да ми въздиша толкова дълбоко като развия капачката на резервоара? Този вакуум възможно ли е да мъчи бензиновата помпа и да намали налягането към инжекторите? Как са преценили че на всеки инжектор ще има еднакво налягане след като рейката се храни от едната страна и няма 2ра тръба да връща невпръснатото гориво обратно в резервоара, както е при други бензинови мотори? Има една пластмасова джаджа на другия край на рейката предполагам че тя има пръст в тази работа.

Публикувано на: 12 Ное 2010 23:21
от Bass_Man
Както ще да се захранва рейката налягането вътре винаги е еднакво стига да има нужния дебит .
Принципно моята има един режим за тест на инжектор , който позволява да се свали инжектора и с помоща на ЕКУ-то да се тества . И да му се замери дебит това онова . Не знам твоята дали го има трябва да го пише в мануала ако го има . Ако грешката за богата смес е била вярна значи може да имаш някой пиклив инжектор .
И намери начин да тестваш бобините .


ПС:
Ето тук може да видш за какво ти говоря:
http://www.efitools.com/

Публикувано на: 20 Ное 2010 04:11
от Bass_Man
Вече не помня дали писа ама дали си източвал/изхабявал резевоара от както го има проблема ? Идали премери налягането ?