Страница 4 от 23

Публикувано на: 27 Юни 2010 12:50
от mafiota
За мен думата бензин е "мръсна" дума, особенно на тея цени на горивата. Аз си карам на газ и проблеми никакви, разходът на дълго ми е под 8/100. Карината има газова (обикновенна), и е вече с нея 60 000км.

А за дизел като компромис между вървеж, разход и поддръжка признавам само TDI-тата на VAG групата.

Публикувано на: 27 Юни 2010 12:57
от jim_beam
@ nowyaris
не съм казвал нищо за икономия,това е комфорт или го искаш или не.естествено ако си в южна италия няма да имаш съвсем нужда от печка,но в алпите е друго,макар че и тук отдавна не съм виждал истинска зима. wink.gif

ps: евала на мафиота,уцели болното място в шестицата! laugh.gif

Публикувано на: 27 Юни 2010 12:58
от Petar
Бих казал че тойотите с двигатели 4а-фе са бая икономични въпреки че вече са малко поостарели

Публикувано на: 27 Юни 2010 13:02
от nowyaris
jim_beam написа:@ nowyaris
не съм казвал нищо за икономия,това е комфорт или го искаш или не.естествено ако си в южна италия няма да имаш съвсем нужда от печка,но в алпите е друго,макар че и тук отдавна не съм виждал истинска зима. wink.gif
Пък аз,Джими ,такава зима видях тази година в Русе,мамата си тракаше от студ.Темата я повдигнаха с въпрос "кое гори по-малко".Дизела гори по-малко,но не е по-евтино да го експлоатираш от аналогичен бензин.За комфорта си прав,но като цяло комфорта е скъпо удоволствие и не е въпрос на искане,а на можене.

Публикувано на: 27 Юни 2010 13:05
от nowyaris
mafiota написа:За мен думата бензин е "мръсна" дума, особенно на тея цени на горивата. Аз си карам на газ и проблеми никакви, разходът на дълго ми е под 8/100. Карината има газова (обикновенна), и е вече с нея 60 000км.

А за дизел като компромис между вървеж, разход и поддръжка признавам само TDI-тата на VAG групата.
Тази ядрена централа май си е покачила нивото на радиационния фон.

Публикувано на: 27 Юни 2010 13:07
от jim_beam
nowyaris написа:
mafiota написа:За мен думата бензин е "мръсна" дума, особенно на тея цени на горивата. Аз си карам на газ и проблеми никакви, разходът на дълго ми е под 8/100. Карината има газова (обикновенна), и е вече с нея 60 000км.

А за дизел като компромис между вървеж, разход и поддръжка признавам само TDI-тата на VAG групата.
Тази ядрена централа май си е покачила нивото на радиационния фон.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif :thumbsup:

Публикувано на: 27 Юни 2010 13:42
от cargobg
jim_beam написа: актуалния абарт 160 к.с. изпълнение.един приятел го взе преди 1-2 месеца,ракета е!та същия човек има туарег 5.0 V10 тди с 317к.с. е мисля че е ясно коя кола ще прескочи другата на старта,макар че става въпрос за съвсем различни коли и тегло.
друг приятел има s-класа V6 бензин с къде 280 к.с. дават му 4-5с. от 0-100km/h и той няма шанс срещу абарта.
Определено ще ги накъсва, той на дали надхфърля 970кг., но да си представим че го натоварим без да се опитваме да достигаме килограмите на другите два автомобила, нека вътре просто се качат трима човека.
Определено няма да има абсолютно никакъв шанс.
Не случайно колите за драг се олекотяват максимално за да могат кончетата на двигателя да отиват по предназначение.

Всеки който е ходил примерно на Божурище знае че, колите от клас "С" специално пригодени за драг разцепват секви Поршета,БМВ-та, Аудита и тн.

Бензина има по голям оборотен диапазон на изчеждане, затова е и по приятен, докато при дизела както казаха в началото , ако не смениш на време предавка забива муцуната и се получава така, че си ограничен между работния диапазон и предавателните отношения на скоростната кутия.

Моя Авенсис го карам като бензинка защото така върви, обаче ми е пределно ясно че АМА ич не му е добре, нищо че червената зона е доста далеч даже направо немислима, освен ако не искам да си счупя колата laugh.gif

Публикувано на: 27 Юни 2010 15:00
от slowtraveler
Само за да поразширя обсега на офтопика:
Относно скоростните кутии - откакто карам японски автомобили научих, че трябва да се сменя масло в скоростната кутия.
И съответно и имах проблеми с японска скоростна кутия (е - европейско изпълнение)...
За справка - на евтиния тъп опел маслото НЕ СЕ СМЕНЯ през живота на скоростната кутия.
Само му се проверява нивото.
И никога не съм имал проблеми със скоростните кутиии на няколкото опела, които карах (2 AstraF, Astra G, а и опита на колегата от 2хЗафира1 и все още малкия пробег на Зафира II)...

Публикувано на: 27 Юни 2010 16:51
от mafiota
nowyaris написа: ........
Тази ядрена централа май си е покачила нивото на радиационния фон.
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Публикувано на: 27 Юни 2010 17:19
от Bass_Man
Както казах психологията на дизелджията е много интересно нещо ! Задължително всички собственици на дизели държат да карат най-бързите и едновременно с това икономични коли !
Хора вие сте си купили дизели не защото "до-ускоряват" по-добре , а защото имате надежда да минете по-тънко ! Набийте си го това в главата !
Ама 335Д и 335И имали един и същи характеристики ?!?!? Еми Слоу ви го обяснява , като на малоумни 100 пъти . При положение , че двигателите имат скоростни кутии и диференциали на гумите в крайна сметка отиват един и същи въртящ момент и мощност !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Та гумите няма как да разберат дали това са дизелови коне или бензинови . Само дето нафтата гори малко по-бавно от бензина . И докато тръгне да ускорява бензина вече е изгорил литри :) .
И пак това велико доускорение ! Ами научете се , че и на извънградско се сменяват скорости ! Точно за това дизела е за пенсионери и за камиони ! Слагаш пета на карулката и до Бургас не бараш . А за да вземеш максимума от бензина трябва да са ви правилния работен режим . И тогава дори и при абсолютно една и съща мощност бензина мачка поради простата причина , че е поне със 50кг по-лек !
А пък този другия фен дето с 1.9 дизел Пежо ги прескача по светофарите направо не знам какво да му кажа ..................
Аз лично преди няколко дни с една Лагуна 1.6/16V на газ карах близо 200км извънградско след едно чисто ново Берлинго 1.6HDI и в нито един момент той не успя да "до-ускори" по-бързо от мен !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Само дето лагуната е на 250 000км след основен ремонт на газ а "еластичния" дизел е чисто нов .............
Та сори пичове ама не сте бързи само сте малко по-икономични в някой случай :whistle: .
Логиката е съвсем проста : когато човек иска да има кеф от шофирането и да е бърз не му дреме дали ще сипе 10 литра отгоре на 500км . А за хората , които могат да си го позволят бензиновия хибрид или електромобила са много по-добро решение . И не забравяйте , че Присуса не е единствения хибрид ! Има и Lexus LS600h , който беше признат за най-високотехнологичната кола правена някога . И те така без лоши чувства ама си преценете приоритетите !

ПС: на 4000-5000 оборота вече нафтата не може да изгори е цилиндрите . За това и нашето Дерлинго в този диапазон си дава 15 на 100 . Което за 1.6HDI си е екстра !

Публикувано на: 27 Юни 2010 17:44
от scorpion
Докато разрабовах Авенсис (близо 10К) и ко карах нежно нежно, съм стигал 4.3/100 дизел.
Сега понеже карам смесено разхода ми се движи около 6.3/100.

Повечко градско - 6.8/100.

Иначе може да се каже, че най-икономична е когато си стои в гаража :)

Публикувано на: 27 Юни 2010 19:13
от Dizzle
Bass_Man написа: Точно за това дизела е за пенсионери и за камиони !
е значи излиза,че всички производители са ебати простите,че още правят "печки" и ги усъвършенстват всяка година при положение,че стават само за возене на щайги с картофи.Също и че ги продават по-скъпо и почти всеки модел има дизелов вариант.Тук не говорехме за суперспорт клас,а за икономичност.Специално за пенсионерите и тираджиите са направили и дизелов "трактор" дето ускорява за 4 сек. 0/100. Сигурно и защото са големи таралясници все повече хора ги предпочитат.. ква стана тя и тая тема осрахме biggrin.gif

Публикувано на: 27 Юни 2010 19:43
от nowyaris
Значи Бассмане,ако знаеш как да го караш,турбодизела си е много добре.Лошото е,че като го юркаш много,след време се скапва и бягат доста кинти.Но за вървене с пежото и сега мога да скъсам некоя баварка или ауди от същата година и кубатура,па некоя лагуна-мани,мани.

Публикувано на: 27 Юни 2010 19:44
от nowyaris
scorpion написа:Докато разрабовах Авенсис (близо 10К) и ко карах нежно нежно, съм стигал 4.3/100 дизел.
Сега понеже карам смесено разхода ми се движи около 6.3/100.

Повечко градско - 6.8/100.

Иначе може да се каже, че най-икономична е когато си стои в гаража :)
Най-икономична е когато си стои в магазина.

Публикувано на: 27 Юни 2010 19:50
от jim_beam
Dizzle написа:... ква стана тя и тая тема осрахме biggrin.gif

ама не се изложихме! laugh.gif