Страница 4 от 5
Публикувано на: 20 Май 2010 18:59
от slowtraveler
Скърцането на спирачките (не драскането на ламаринката) е напълно нормално, и не е повод за никакво притеснение, защото е само аудиоефект и не оказва никакво влияние на спирачно усилие, нито пък е признак за дефект.....
Който го дразни този ефект - си прави канали на накладките или ги сменя с друг тип/друга твърдост...
Публикувано на: 20 Май 2010 18:59
от sacho7803
nowyaris написа:Колегата питаше за периодичните обслужвания-ТО1 и ТО2.-кога и как.Пък на мен на последната фактура ми пише "Масло 5W-40 208L.Това да говори нещо на някого?????
на мен ми говори че тез некадърници наливат квото си искат.по книга трябва да се налива 5/30.отворете си книгите и вижте че никъде не пише 5/40.може 10/30 но не и 5/40.ако ми го налеят в някой друг сервиз--да ще го приема но в сервиз на тойота....те сами нарушават собствените си правила

кво са чудя...българия е.много знаят японците тук назначените управители кви далавери си праят и кви документации и фактури се преправят........и всичко е на наш гръб за облагата на някви боклуци
Публикувано на: 20 Май 2010 19:17
от Ael
Според мен се налива според географския климат които има определената държава. Мислиш ли че на същия аурис обаче купен в Норвегия и се кара там му сипват 5W-40 ? Аз не мисля! А че маслото е шит то най-вероятно е така и нашите тука прават мошенгий щото са умрели от глад...Ама и сами са си виновни. Завишават цени и режат от кръста. Еми не става така. Точно това коментирах с един приятел онзи ден че ако намалят на половина цените (един вид да си дойдат реалните) за труд и части ,дори и хората с 20 годишни Тойотки ще предпочитат официалните сервизи пред гаражните майстори. И тогава ще са 3 пъти по добре от колкото са сега ...
Публикувано на: 20 Май 2010 19:25
от Dizzle
mitkoa написа:Щом ти скърцат трябва или да ти дълбаят канали по тях, или да ти ги заменят.И не, не е нормално

Пробвай на търсачката - беше изписано много.Ставаше дума за производствен дефект.Моите накладки ми ги замениха безплатно в ТМ Ауто на Цариградско при оплакване, че скърцат.
И това, че си в гаранция и не разбираш не оправдава това , те да ти съкращават периода на осблужването с 30% и да плащаш реално с 30% повече, а и на всичкото отгоре да внася смут това нещо в теб и да не знаеш кое, кога, какво.Аз бих ги сменил.....още повече обслужваш 1 път годишно....София не е далеч.
И една препоръка - не й трепери толкова много, остави се да й се порадваш и да ти върши работа, за това си я и взел....не я мисли толкова.....къде скръцнало....или къде би могло да скръцне или от сорта.
Вчера бях в ТМ Ауто на Сливница.....като пълен идиот се изложих...събрало се тютюн в запалката на колата и като сложа зарядното на телефона не ще да зарежда.....таман казах....опа...и тая кола се разваля......и те ми изчистиха поразията от цигарите за 2 мин.
Доволен съм от ТМ Ауто на Сливница

Накладките ми ги смениха гаранционно,но пак свири от време на време (когато натискам леко спирачка).
Публикувано на: 20 Май 2010 19:32
от sacho7803
не съм съгласен.новите оптимъл драйв/бензиновите/по книга вече ги дават с 0/20 масло.е кво...като отида и пак ша ми думни от варела с 5/40.мен географски климат не ме интересува.дай сега лятото пък да ми налей 15/40.а предписаното 5/30 по лошо ли е от 5/40--НЕ.....напротив.то и тук зимата стига до минус 30....еее еее????мошенници са ве
Публикувано на: 20 Май 2010 19:41
от slowtraveler
Ael написа:... А че маслото е шит то най-вероятно е така и нашите тука прават мошенгий щото са умрели от глад.......
Маслото във варели е абсолютно същото като в туби. Само-че закупено на едро цената на литъра не е 20+лв, а е 10-----...
Така, че печалбата (обира) си го правят по напълно нормален начин - за теб 22-25лв литъра ти се струва нормално...
Така-че сервиза едва ли ще прави смески... (механика като зареди 4-5 коли с 200-300гр по-малко масло, и ето ти литър два 'излишък)...
НИКОГА не са ми наливали различно от препоръчаното от производителя масло като вискозитетен и експлоатационен клас. Въпреки, че е от варел...
Публикувано на: 20 Май 2010 20:33
от sacho7803
novyaris...вземи книгата на колата ...вземи и последната фактура която са ти дали при смяна на маслото и върви в НИКОМ и ги питай ЗАЩО наливат нещо различно от предписаното.ако вземат да ти обясняват нещо за климати и географиии и простотии им наври и фактурата и книгата в гъзъ.аз предварително ша ги питам кво мислят да ми налеят и ми кажат че нещо по-различно от предписаното.......отсвирвам ги...ебал съм ги в мамата

Публикувано на: 20 Май 2010 21:59
от gogologo
sacho7803 написа:novyaris...вземи книгата на колата ...вземи и последната фактура която са ти дали при смяна на маслото и върви в НИКОМ и ги питай ЗАЩО наливат нещо различно от предписаното.ако вземат да ти обясняват нещо за климати и географиии и простотии им наври и фактурата и книгата в гъзъ.аз предварително ша ги питам кво мислят да ми налеят и ми кажат че нещо по-различно от предписаното.......отсвирвам ги...ебал съм ги в мамата

100 % си прав.
Публикувано на: 20 Май 2010 22:30
от slowtraveler
В книгата ви няма ли таблица с припокриващи се масла в зависимост от климата????
Може и двата типа да са препоръчани...
Публикувано на: 20 Май 2010 22:46
от sacho7803
slowtraveler написа:В книгата ви няма ли таблица с припокриващи се масла в зависимост от климата????
Може и двата типа да са препоръчани...
има но никъде не е опоменато 5/40---нито в старата книга//модела от 2005// нито в новата//модела от 2009//затова ми е интересно как като си купува човек нова кола му бухват книга да чете а после в същия магазин/сервиз тия страници и таблици за маслото не се спазват

Публикувано на: 21 Май 2010 06:54
от nowyaris
Значи,Саше,То си пише-"Оторизирания представител на Тойота за вашия регион има право едностранно да променя условията на гаранционно обслужване спрямо климатичните особеностти на региона и условията на експлоатация". Тя ебана ,че изтървана,ама хубаво,че гаранцията взе да свършва.
Публикувано на: 21 Май 2010 21:13
от zi_zi_top
Ето на този линк можете да прочетете компетентно мнение, което е независимо от ТМ Ауто
http://avtoexpert.net/forum/viewtopic.p ... 5c5ee5198a
Надявам се, че това ще сложи край на "Радините вълнения"!
Аз си слагам на моя ДВГ Fuchs Titan SuperSyn Plus 5W40 и съм
убеден, че за да е максимално защитен ДВГ при всякакви екстремни температури в БГ това е правилния вискозитет!
Ако все пак някой не е сигурен за конкретния случай може да попита компетентен специалист в този форум
http://avtoexpert.net/forum/viewforum.p ... b3032f1f44
Публикувано на: 22 Май 2010 22:22
от sacho7803
zi-zi-top приятелю по форумите се пишат какви ли не простотии за тия масла и всичкото написано е....каша и помия

типичен пример е тоя "разбирател"който си цитирал по-горе biggrin.gif добре е дал примери за отрицателни температури но найййй-смешно ми стана дето пиши до +30 или +40 градуса biggrin.gif еееее ее в мотора като стане 90 градуса ко прайм biggrin.gif няма такова масло със спецификация до +30градуса а обратно...маслата се подбират за минусови гр.не ми се регистрира в тоя форум че да го нахраня тоз амсалак...ама то...що ли...нека си мисли неговото човека biggrin.gif навремето когато още ходех на у-ще//изучавах двг//тая тема за маслата ми беше най-интересна.сега ще се опитам най-просто да обясня за тия 2 цифри какво значат а който иска да ми вярва който не .....да вярва на форумите.пример:масло 0w40--числото 40 показва гъстотата на маслото.числото 0 показва че тая гъстота 40 е непроменяема както при минус 30градуса така и при напълно загрял мотор.масло 15-40--числото 40 пак е гъстотата на маслото а числото 15 показва че вече тая гъстота става по-променлива т.е. непостоянна при минусови температури.значи като цяло по-важно е второто число--то е това което показва гъстотата а първото колкото е по към нула толкова повече тая гъстота запазва устойчивостта си--т.е. не се влияе от студ и жега biggrin.gif незнам дали ме разбрахте biggrin.gif затова ме нервят тия педали че на нови гаранционни коли наливат по-дебело масло от предписаното.тук не е климат или география---тук сменят 30 с 40

това няма как да не се усети---мотора ще работи доста по-шумно и натоварено.както и да е......може да сменяг 5w30 с 10w30 по климатични съображения но да ми наливат на40 на кола под 100 000км при положение че е предписано w30 от тойота------айди моля моля=примерно на дизелов опел му дават по книга 5w40.вече трета смяна правим и все такова наливат дори и ни оставят бутилка ако остане малко в нея GM е маслото.тия от тойота май доколкото чета взимат нещо средно у варели и джаскат без значение кво пиши у "тефтера" biggrin.gif мошенници
Публикувано на: 22 Май 2010 22:49
от slowtraveler
Саше, голям анализ си направил, ама явно ти си по-разбирател от производителя....
Я ми кажи как би коментирал следната таблица, изкарана от книжката на производителя (отнася се за един и същ бензинов двигател)....
Публикувано на: 23 Май 2010 03:03
от Vesko
slowtraveler написа:Саше, голям анализ си направил, ама явно ти си по-разбирател от производителя....
Я ми кажи как би коментирал следната таблица, изкарана от книжката на производителя (отнася се за един и същ бензинов двигател)....
От тази таблица не разбирам къде е разликата от 5В20 и 5В30
