Страница 4 от 5

Публикувано на: 14 Май 2010 00:33
от Bass_Man
baba_metca написа:
браткото написа:Добре бензин ще е!Въпросът ми е 1.8 бензин по бързо ли е от 2.0 116 дизел?Прочетох няколко ревюта за авенсис 1.8 бензин и там пише,че е муден.Говоря спецялно за 60-120 80-140 при изпреварване има ли голяма разлика(все пак бензина няма турбо).
Тук изглежда си прав, поне според сайтовете.
2.0 d4d 116к.с. Acceleratie 80-120 km/u in 4/5 - 9,5/13,3 s
1.8 vvti 129к.с. Acceleratie 80-120 km/u in 4/5 - 11,4/14,8 s

.................................
Точно по този въпрос има една безкрайна тема и общо взето моето мнение е , че не е нормално да искаш да ускоряваш на скорост в , която не си във обхвата на въртящия момент . Или иначе казано в режим на претоварване . За това автомобилите си имат скоростни кутии , а ако някой го мързи да превключва може да си вземе автоматик .

Публикувано на: 14 Май 2010 11:55
от baba_metca
Kiki написа:Тати, аз съм 99% убеден, че Авенсис, независима от това дали е дизел, или бензин-след 2004год. имат ESP.
Наистина не е серийно при дизелите до появата на 2.2 и 2.0 със 126к.с. няма ESP (ESC) има само ABS + EBD. Но това е за автомобили закупени в България(важно уточнение). Тъй като в по западните държави, предполагам е било стандартно, вероятно може да се сложи модул.

За пример мога да ви дам ей този линк, за коли от 2008-ма http://www.euroncap.com/results/escfitm ... &model=178. Може да видите най-отдолу, че при Гърция, Белгия и др. ESP(ESC) не е стандартно при всики модификации, независимо, че става въпрос за Авенсис 2008. Дори и за България е така (незнам защо са го пропуснали ot EuroNCap), 1.6 vvti е без VSC (Vehicle Stability Control или ESP, ESC), TRA (Traction Control) и BA(Brake Assist) и се предлага като опция срещу скромните 1068лв с ДДС (по ценова листа от 2008г.).

А всички знаем как на TM не им се занимава да вграждат допълнителни модули (темата с Круиз контрола на Руди), така че много вероятно тези модули да могат да се вградят.

За пример, моята от подписа няма такива системи. Отделно баща ми кара произведена 2005-та и пак ги няма, а двете са 2.0d4d 116к.с. SOL закупени от България.

Публикувано на: 14 Май 2010 16:53
от браткото
Добре тогава,след като има една и съща година с,без есп значи може да се сложи допълнително(дори има и цена 1068лв.)Защо тогава в тм ауто ми казват,че е невъзможно??????

Публикувано на: 14 Май 2010 17:13
от Kiki
браткото написа:Добре тогава,след като има една и съща година с,без есп значи може да се сложи допълнително(дори има и цена 1068лв.)Защо тогава в тм ауто ми казват,че е невъзможно??????
Те в ТМ Ауто и на мен ми казаха, че е невъзможно да ми монтират тракшън контрол на Авенсиса, ама аз сам си го монтирах и работи перфектно. biggrin.gif

Публикувано на: 14 Май 2010 17:28
от Рошко
Kiki написа:
браткото написа:Добре тогава,след като има една и съща година с,без есп значи може да се сложи допълнително(дори има и цена 1068лв.)Защо тогава в тм ауто ми казват,че е невъзможно??????
Те в ТМ Ауто и на мен ми казаха, че е невъзможно да ми монтират тракшън контрол на Авенсиса, ама аз сам си го монтирах и работи перфектно. biggrin.gif
Kiki, би ли сподели (може и на лично) какво е нужно, за да се монтира тракшън контрол и евентуално ако някой знае дали може да се монтира VSC. Дори имам подозрения, че всичко за него си е вече монтирано и само софтуерно трябва да се отключи (така, както има инсталация за круиза и беше необходимо само лостчето).

Публикувано на: 14 Май 2010 18:45
от Kiki
1.6 VVT-i написа:
Kiki написа:
браткото написа:Добре тогава,след като има една и съща година с,без есп значи може да се сложи допълнително(дори има и цена 1068лв.)Защо тогава в тм ауто ми казват,че е невъзможно??????
Те в ТМ Ауто и на мен ми казаха, че е невъзможно да ми монтират тракшън контрол на Авенсиса, ама аз сам си го монтирах и работи перфектно. biggrin.gif
Kiki, би ли сподели (може и на лично) какво е нужно, за да се монтира тракшън контрол и евентуално ако някой знае дали може да се монтира VSC. Дори имам подозрения, че всичко за него си е вече монтирано и само софтуерно трябва да се отключи (така, както има инсталация за круиза и беше необходимо само лостчето).
1.6VVT-i Както сам си се усетил, много неща са монтирани и трябва само да намериш начин и необходимите консумативи за да ги активираш и да заработят.

Точно това се получи с КРУИЗ контрола и на Авенсиса ми.
Купих си лостче и кабелче и по указания на Руди сам за 4 часа си го монтирах, свързах и ...сега много му се кефя на дълъг път. smile.gif

Ако имаше Авенсис бих ти помогнал, но за Аурис е различно.
Ако можеш да намериш схема по която да се свърже лостчето за Аурис, повървай, няма нещо по-елементарно.

Купуваш лостче-евентуално и кабелче, правиш му място в кората на волана, свързваш го по схема и готово. Стига да можеш да се добереш до всичсо това. wink.gif

Колкото до ESP-то, там нещата не са ми ясни, но съм чувал, че е доста по-сложно.

Публикувано на: 14 Май 2010 19:26
от jim_beam
кики да не се бъркаш нещо с темпомата,защото той има лостче?vsc всъщност е esp-то на тойота,изключено е да може сам да си го добавиш.поради простата причина,че при него са навързани по някакъв начин ecu-то спирачките,мотора и кой знае още какво.
аз ги имам всичките тия екстри в моя базов австрийски модел,но честно да си кажа никога не се е налагало да ги ползвам.моето мнение от личен опит е,че vsc-то страшно ми пречи,като правя фортиции зимата в сняг или на лед,голяма мъка е.понеже няма копче за изкл. трябва да ръчкам само на 1-ва,нагоре вече ми спъва двигателя както и спирачките. biggrin.gif
но без майтап,на кого му трябва vsc- на някой начинаещ шофьор,склери,жена или 'инвалид' зад волана,мое лично мнение! wink.gif но в зап.европа го приемат вече за първа необходимост,сметни какви мутанти сядат зад волана. :rip:
аве май и бг мутантите по пътищата не са за подценяване. laugh.gif

ps: с това исках да кажа,че ако нямаш капка акъл в главата не vsc ами и s-класа не може да те спаси!

Публикувано на: 14 Май 2010 21:59
от Kiki
Джим, прав си! Исках да кажа-круиз контрола. :thumbsup:
Ще си поправя грешката в мнението.

Публикувано на: 15 Май 2010 00:35
от Рошко
Kiki написа:Джим, прав си! Исках да кажа-круиз контрола. :thumbsup:
Ще си поправя грешката в мнението.
Кики, не ме разбра нито мен, нито Джим ;) Аз си интсталирах круиз контрол на Ауриса и схемата е 1:1 с Авенсиса. Въпросът ми беше за тракшън контрол-а как се монтира. Едва ли е по-различно от Авенсиса - както знаем, всички модели ползват еднкви двигатели и EСU и опциите им са еднакви.

Публикувано на: 15 Май 2010 09:39
от Kiki
1.6 VVT-i написа:
Kiki написа:Джим, прав си! Исках да кажа-круиз контрола. :thumbsup:
Ще си поправя грешката в мнението.
Кики, не ме разбра нито мен, нито Джим ;) Аз си интсталирах круиз контрол на Ауриса и схемата е 1:1 с Авенсиса. Въпросът ми беше за тракшън контрол-а как се монтира. Едва ли е по-различно от Авенсиса - както знаем, всички модели ползват еднкви двигатели и EСU и опциите им са еднакви.
Извинявай! Сега разбрах, но за съжаление не мога да ти бъда полезен, защото моя Авенсис тракшън контрол-а го има фабрично монтиран и не съм се занимавал с това. :thumbsup:

Публикувано на: 15 Май 2010 12:19
от baba_metca
Мога да кажа че не съм технически грамотен в областа на автомобилите, но не вярвам тези системи да са с някакви невъзможни за слагане компоненти. Единственото, което би могло да попречи е контролера, т.е. електрониката.

ЕСП-то взема предвид и положението на волана и на колата.TRC - взема предвид скороста на задвижващите(предните за Авенсиса), спрямо останалите (задните за Авенсиса). Така, значи принципно има Yawrate sensor (не мога си го превенда на български това), което е някакъв жироскоп за измерване на ъгъла на автомобила. Така после има сензор за приплъзване, който се намира на задните колела и сензор за скорост - той е на предните колела, сензор за волана, който измерва ъгъла на волана. От това което съм чел и гледал по общо образователни филмчета за ESP и TRC тея сензори + електронната гас (което знаем, че работи, защото CruiseControl-a работи) стигат за да работи системата. Незнам дали всички коли ги имат вградени, за да може само контролера на ESP да се сложи. Изобщо този контролер отделен ли е или е вграден в основния, дали системата има нужда от още нещо също незнам(механично като някакви помпи към спирачките или др.).

Иначе има ел диаграма за VCS(ESP), но от нея нищо не разбирам. Има я в упътването за ремонт на Авенсис 2, което го има във форума.

Публикувано на: 15 Май 2010 12:24
от jim_beam
е не е ли по-лесно като стане време за смяна да търсите просто кола с тия екстри,то новите модели май всичко си имат?

Re: Ще купувам Авенсис 2004 бензин или дизел?

Публикувано на: 15 Май 2010 12:48
от pepebg
браткото написа:Колата ще се кара предимно градско и ще гледам да е до 150 000к км.До 15 хиляди лв.Моля ви,насочете ме какво да гледам при покупката.Къде мога да направя пълна диагностика на всичко и евентуално да се разбере дали е връщан километража.Утре ще ходя да гледам едно авенсисче.(авенсис 1.8 129 бензин или 2.0 116 дизел)На година минавам средно 50хиляди и съм по-склонен да взема дизела,но бензина знам,че излиза"по-евтино"и,че е с верига.
При 50 000 км годишно, бих заложил на дизела.

Публикувано на: 16 Май 2010 12:07
от nowyaris
Зада правиш 50 000 годишно трябва да е бензин.Тракшън контроли не знам за какво ти са-и тях да ги мислиш.Като има 0.5 м. сняг си стоиш на топло вкъщи и си пиеш греяната ракия.Дядо ми казваше:"Лятно време шофьор,зимно време фурнаджия".Беше прав.Като стане студено като тази зима,нафтата става на парцали.Бензина си джитка без проблеми.И колегите писаха-кеф ти после газ,кеф ти метан.какво му мислиш.

Публикувано на: 16 Май 2010 17:14
от браткото
Много благодаря за съветите,но купих авенсис 2003 бензин.Страшна кола е!Сега ще пусна тема за есп-то само. :thumbsup: