Страница 4 от 4
Публикувано на: 24 Мар 2006 23:10
от agent dust
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t=130
ето тук има снимки и се вижда добре
но защо в менюълите никъде не видях подобно разположение. всъщност точно тук трябва да е, така ще мери най-правилно температурата на въздуха
вече бях почнал да сънувам кошмари как с грозна бормашина правя огромна черна дупка в иначе лъскавия си и наточен фълтър laugh.gif определено ми олекна
Публикувано на: 24 Мар 2006 23:45
от b_d
Защото менюалите са за следващите двигатели. Ако разгледаш ще видиш, че в книгат check конектора е друг, както и още куп дреболии.
Публикувано на: 27 Мар 2006 23:53
от agent dust
каква е целта на тази процедура? да се провери дали прекъсвачът бачка?
когато двигателят ми е добре загрят(само тогава) и карам полека на ниски има едно гадно придърпване - има го само ако карам с много лека газ, но не и ако съм подал повече или пък съм я пуснал напълно(празен ход). чудех се дали нещо по пътечките в TPS-a не е дало накъсо и ЕКУ-то ми да изпада в режима като на картинката. днес го тествах, половин час надничах и ръчках - когато загрее се държи точно като на картинката при обороти между 1500 и 3000 - ту пуска, ту спира горивото(тротъла е в едно положение, не го мърдам). получава се само ако двигателят е загрял достатъчно, иначе този ефект го няма
проблем в TPS-a?
Публикувано на: 28 Мар 2006 09:52
от b_d
Имах подобен проблем и се оказа прецакан датчик на дросела. Колата при постоянно натиснат педал (делта=0) започваше да придърпва, защото мислеше, че трябва да прекъсва горивото. При промяна обаче на положението не педала (делта > 0) всичко беше екстра. Смених датчика и заспа. Измери на твоя всички съпротивления както е показано и ще видиш дали е там проблема - датчика се сваля елементарно.
Публикувано на: 28 Мар 2006 12:27
от agent dust
OK, ще го направя.
Публикувано на: 29 Мар 2006 20:18
от agent dust
мисля, че успях да го оправя. проблемът не беше в TPS-a, а в неговата центровка. ЕКУ-то изпадаше точно в режима за тестване на fuel cut -има датчик за натисната/пусната газ.
Причината:
Съпротивлението между терминалите Е2 и IDL служи за отчитане на пусната/натисната газ. Схемата вместо с ключе е реализирана чрез прорязана пътечка. Клирънса, при който TPS-a минава през прореза трябва да бъде към 0.6мм от позиционера и тогава връзката между E2 и IDL се прекъсва - ЕКУ-то отчита натисната газ. При мен клирънса беше към 2мм - в бързането не бяхме огледали схемата за този датчик и TPS-a беше нагласен, но неправилно - по този начин при нормална работна температура на ДВГ-то и съвсем леко подадена газ, ЕКУ-то влизаше във въпросния режим за тест на fuel cut и ми придърпваше - все едно е подадена газ, а терминалите Е2 и IDL са дадени накъсо - както е картинката за теста. Сега нагласих клирънса, съпротивленията на останалите терминали също са в нормите.
Странно, но след центровката на TPS-a ми паднаха оборотите, въпреки, че не бях пипал нищо, и трябваше леко да ги повдигна с винтчето. Явно на тротъл бодито му трябва стабилно почистване. Иначе кова на 900об/мин, само горивната смес нещо ми бяга още, не съм я премерил.
Публикувано на: 29 Мар 2006 20:24
от b_d
Евалата - ще стане кукла накрая...