Страница 4 от 11
Публикувано на: 24 Ное 2009 21:23
от Troshko
Публикувано на: 24 Ное 2009 21:32
от slowtraveler
Маргел провери ли ги?
На мен ми доставиха спец-джанти (такива, дето няма нито една бройка в продажба в БГ заради извратения офсет)..
Срока на доставка бе около 20дни...
Публикувано на: 24 Ное 2009 22:42
от El Camino
Доста интересен сайт за красивото и смисленото:
http://www.wheelweights.net/
Публикувано на: 25 Ное 2009 08:26
от slowtraveler
И интересен коментар, взет от тук:
http://www.buying-tires.com/wheels.html
Както може да се предположи - ако търсиш евтини ал.джанти, вероятността да попаднеш на по-тежки от стоманените не е малка...
Will I be able to notice the performance boost from having lightweight wheels?
Possibly. If you don't drive your car hard, you likely won't notice a difference. If you get new wheels that are around 10 pounds lighter than your stock steels, you might notice.
* Less than 2 pounds lighter: Better take your car to the race track to notice a difference.
* 2-5 pounds lighter: If you can notice the difference, either you know your car really well and you're a good driver, or you are a crazy driver whose driving makes them a menace to society!
* 6-10 lbs lighter: Many drivers claim to notice the difference especially for acceleration.
* More than 10 lbs lighter: Yeah, average drivers can notice this weight difference on the acceleration.
Is it possible to get wheels 10 pounds lighter than my OEM's?
Sure it's possible, but on some cars unlikely. If you take a look at some older steel wheels in the 15"x6.5" size, you can find them around 18 lbs. The average alloy seems to be around 15 lbs, while the lightest comes in at just over 8 pounds! When you're looking at larger tires, like 20" and up, the weight gap between light and heavy can be 20 lbs or more.
Alloy rims can also be heavier than steels, so if you have performance in mind, you better find out about the weight!
Does tire weight make a difference?
Yes! Shaving weight off the tire can have a bigger effect than go lighter on your wheels. The only problem in buying lighter tires is getting the weight information. When you're looking to buy new wheels, the weight is most often clearly displayed, but finding out your OEM wheel weight is often difficult.
[/b]
Публикувано на: 25 Ное 2009 09:40
от SFINKS
smb написа:SFINKS написа:предимство на летите джанти - визия , друго няма
siguren li si ?

ДА ,сигурен съм
ако искаш колата да ти ускорява по-добре, много много много по- ефективно е да сложиш по малък диаметър джанти и гуми отколкото същият диаметър ляти джанти .....

като спестиш евентуално 10-20 кг от смяната на железни с ляти голям праз , може би ще спестиш 0.0001 литра на 100 км и ще се ускоряваш с 0.0001 секунда по-бързо .Лятите джанти са за красота , нищо повече
Публикувано на: 25 Ное 2009 09:55
от MX5
SFINKS написа:Лятите джанти са за красота , нищо повече
Не е истина просто какви екземпляри има у форума .....

Публикувано на: 25 Ное 2009 10:33
от Troshko
SFINKS написа:smb написа:SFINKS написа:предимство на летите джанти - визия , друго няма
siguren li si ?

ДА ,сигурен съм
ако искаш колата да ти ускорява по-добре, много много много по- ефективно е да сложиш по малък диаметър джанти и гуми отколкото същият диаметър ляти джанти .....

като спестиш евентуално 10-20 кг от смяната на железни с ляти голям праз , може би ще спестиш 0.0001 литра на 100 км и ще се ускоряваш с 0.0001 секунда по-бързо .Лятите джанти са за красота , нищо повече
Аре да спреш МОЛЯ ТЕ ,
Ти за въртящи детайли чувал ли си ?
За да ме разбереш ,вземи една раница 50-60кг и измини 5км ,пробвай и без раница и ще разбереш разликата (да видим дали ще спестиш 0.0001 секунда)
С джантите е същата работа

Публикувано на: 25 Ное 2009 11:21
от valen_tin
малко се изхвърляш пич ... 50-60 кг раница за човек е като на колата да закачиш 1 тон ремарке ;-) ... тогава ако ще и с карбонови джанти да си няма да се движиш особено бързо
10-20 кг на джантите е вярно че не е като 10-20 кг в багажника ... от това че се въртят променят по-съществено. само че нещата не са толкова прости. първо много хора като сложат алу джанти и слагат и по-широка гума (щото така е модерно) и ефекта отива по дяволите, второ има значение и аеродинамиката, трето и стила на шофиране и къде шофираш - ако шофираш като 90% от неадекватните шофьори бързайки за следващото червено ... вероятно ще имаш голям + в намален разход на гориво (но по-малък от това ако шофираш адекватно) ... ако шофираш предимно извънградско и то кротко и икономично и ползваш наклоните с изключена скорост то определено ти трябват стоманени джанти, за да си пазиш повече инерцията ...
като всяко нещо летите джанти си имат и предимства и недостатъци и разни генерализирания, че всички лети джанти са по-добри от всички стоманени, за всички коли и всички шофьори са просто смешни и повърхностни.
трябва да се говори в конкретни джанти (тип и модел) за конкретна кола и конкретен шофьор ...
Публикувано на: 25 Ное 2009 15:27
от SFINKS
Аз ще ти кажа конкретно за във България , 10 тина годишна кола с най-много 150 коня и 16-17 " гуми . Вариантите са или железни или по-модерните лети ама от евтините дето тежат колкото железните почти , ефекта е една голяма О във вървенето и поне още 200 коня от "гъзарската" визията и звука от махнатия катализатор . Изпразни и половината резервоар колата ще тръгне повече откокото като сложиш лети джанти........ biggrin.gif
Публикувано на: 25 Ное 2009 19:05
от Troshko
smb написа:
ти като толкова разбиращ, може ли да ми намериш джанти 18x9J, 5x114.3 и оффсет около 40-42
Железарки ли laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Публикувано на: 25 Ное 2009 19:33
от slowtraveler
smb пак не е слушал в час

laugh.gif
Железните се почистват доста по-трудно от алуминиевите от лед и сняг...
Публикувано на: 25 Ное 2009 19:53
от Uncle Dido
SFINKS написа:като спестиш евентуално 10-20 кг от смяната на железни с ляти голям праз , може би ще спестиш 0.0001 литра на 100 км и ще се ускоряваш с 0.0001 секунда по-бързо .Лятите джанти са за красота , нищо повече
Интересна гледна точка.
Заради подобен род писания ли получи "референции" в Алфа-Ромео форум?
Публикувано на: 25 Ное 2009 19:57
от Troshko
Fido Dido написа:SFINKS написа:като спестиш евентуално 10-20 кг от смяната на железни с ляти голям праз , може би ще спестиш 0.0001 литра на 100 км и ще се ускоряваш с 0.0001 секунда по-бързо .Лятите джанти са за красота , нищо повече
Интересна гледна точка.
Заради подобен род писания ли получи "референции" в Алфа-Ромео форум?
Аз като гледам и тук е тръгнал ........
Публикувано на: 26 Ное 2009 11:11
от SFINKS
Не говоря наизуст , имам 2 коли с комплекти летни гуми/ляти джани , зимни гуми/железни джанти .Имал съм преди това 5-6 други автомбила .Разлика във вървене , разход ,ускорение НЯМА .
Лятните джанти са повече за красота отколкото подобряват ефективно нещо в динамиката и разхода .
Лята джанта предполага по широки и нископрофилни гуми , в този случаи печелиш доста в стабилноста в завои замо че ефекта в/у ускорение и разход е обратнопропорционален biggrin.gif
Има наистина много олекотени лети/ковани джанти но те са и доста неподходяши за България първо щото се кривят като макарони и второ защото не са по джоба на средно статистическият рацер .
P.S. Клуб Алфа Ромео са им слаби нервите , не търпят критика
за тях Алфа е номер едно biggrin.gif
Публикувано на: 26 Ное 2009 11:17
от SFINKS
Fido Dido написа:SFINKS написа:като спестиш евентуално 10-20 кг от смяната на железни с ляти голям праз , може би ще спестиш 0.0001 литра на 100 км и ще се ускоряваш с 0.0001 секунда по-бързо .Лятите джанти са за красота , нищо повече
Интересна гледна точка.
Заради подобен род писания ли получи "референции" в Алфа-Ромео форум?
ти нещо срещу праза ли имаш ????
не можах да те разбера ?
"голям праз " е стара Българска фраза за изразяване на нещо маловажно , еднозначно е на фразата "голяма работа" и незнам какво точно имаш предвид под "подобен род писания " в случая ???