Страница 4 от 10
Публикувано на: 20 Юли 2009 08:39
от martod
rashkov написа:
Дано да се нормализира и намали разхода на масло с времето. Не ме кефи този разход.
Надявай се . Надеждата по някога крепи човека, обаче с разхода на масло, не се получава...
Колкото повече се надяваш с времето, толкова по голям става разхода..
Накрая като ти писне да се надяваш, я закарваш в сервиза да ти сменят сегментите, и всичко си идва на место... biggrin.gif
Публикувано на: 20 Юли 2009 16:33
от scorpion
Колеги !
Прочитайки отзивите по тази тема, човек насочил се към марката Тойота по-скоро би се отказал от покупката или съжалил за избора си за този автомобил. В последното попадам и аз поради факта, че от месец и малко съм собственик на нов Авенсис (мод.2008) именно с двигател 2.2 д-4д, който според преобладаващите мнения е несполучлив.
Карал съм какви ли не видове автомобили но за разхода на масло, което описвате дори и първия ми автомобил Москвич 408И мога да каже, че не е пипал маслото !!!
Дори и полския фиат 125 (двигател пак произведен в Полша) никога не е изпитвал нужда от допълнително масло.
Не мога да допусна, че японците са снижили качествените си критерии.
Ще следя внимателно разхода на моя автомобил, макар че за тези 1500 км няма видимо отклонение от нормата (3 мм над горна граница както е взета от ТМ АУТО) но засега въобще не натоварвам двигателя. Рядко и то само при ускорение да достигна 3000 об/мин. Иначе в диапазона 1200-2000 оборота.
Ако наистина установя такъв проблем надявам се да не съжалявам за избора. Макар, че съм карал близо три години Авенсис 1.8 (преди фейслифта) и не си спомням да е имало проблем с разхода на масло.
Публикувано на: 20 Юли 2009 17:22
от Vesko
scorpion написа:Колеги !
Прочитайки отзивите по тази тема, човек насочил се към марката Тойота по-скоро би се отказал от покупката или съжалил за избора си за този автомобил. В последното попадам и аз поради факта, че от месец и малко съм собственик на нов Авенсис (мод.2008) именно с двигател 2.2 д-4д, който според преобладаващите мнения е несполучлив.
Карал съм какви ли не видове автомобили но за разхода на масло, което описвате дори и първия ми автомобил Москвич 408И мога да каже, че не е пипал маслото !!!
Дори и полския фиат 125 (двигател пак произведен в Полша) никога не е изпитвал нужда от допълнително масло.
Не мога да допусна, че японците са снижили качествените си критерии.
Ще следя внимателно разхода на моя автомобил, макар че за тези 1500 км няма видимо отклонение от нормата (3 мм над горна граница както е взета от ТМ АУТО) но засега въобще не натоварвам двигателя. Рядко и то само при ускорение да достигна 3000 об/мин. Иначе в диапазона 1200-2000 оборота.
Ако наистина установя такъв проблем надявам се да не съжалявам за избора. Макар, че съм карал близо три години Авенсис 1.8 (преди фейслифта) и не си спомням да е имало проблем с разхода на масло.
Карай си спокойно автомобила. Двигателя има датчик за ниско ниво на маслото. Сработва малко под долната граница дори и по време на движение. Лампичката ще ти покаже дали гори масло. Няма смисъл постоянно да се тревожиш дали гори маслко или не. Наслаждавай се на хубавият автомобил без излишни нерви и тревоги

Публикувано на: 20 Юли 2009 19:11
от jim_beam
scorpion написа:...именно с двигател 2.2 д-4д, който според преобладаващите мнения е несполучлив.
...
здравей колега!
генерално не бих казал това,освен това тоя мотор го има сравнително отскоро.по-точно бих казал,че първите серии показват някои дефекти.ти сега с модел 2008 не би трябвало да се тревожиш.сравнително високия разход на масло го имат всички по-нови турбодизели,най-вече заради рядкото масло,което изисват.все пак последния 2.2Д4Д има 150к.с.,при всички случаи е ошлайфан.
това за падането на качеството сме го обсъждали вече,не е само при тойота,за съжаление е факт.
Публикувано на: 20 Юли 2009 22:04
от Kiki
Колега Скорпион, взел си си един чудесен автомобил!
Той е с надежден, изключително икономичен и здрав двигател. Какъв е проблема, ако харчи малко масло?
Моят двигател е 2.0 Д4Д на когото доливам един литър масло на 15 000км. Станал е на 160 000км. и няма абсолютно никакъв проблем.
Какво, като го проверяваш един път на няколко хиляди километра и ако е необходимо да му долееш малко масло?
Пък и Веско ти писа, че има система която те предупреждава когато има нужда да долееш.
Публикувано на: 21 Юли 2009 09:57
от scorpion
Колеги благодаря за отзивите.
Наистина и аз съм доволен от автомобила, а като се има предвид, че е и най-високото ниво на оборудване ... какво повече да се желае.
Естествено ще следя показанията на маслото. Повече от 25 г съм зад волана и практиката ме е научила, че един автомобил следва да се обгрижва. Задължително проверка на маслото с щеката преди дълъг път (а аз практикувам и след пътуването за да се уверя, че няма проблем); периодично при градско каране (поне 3-4 пъти в месеца); естествено при проверка на маслото оглеждам агрегата, нивото на ох.течност и спирачна течност и т.н.. Задължително след измиване на автомобила се вдига гапака на вигателния отсек ,както за горните проверки така и за почистване - един влажен и послед сух парцал при редовно прилагане е достатъчно с гордост да вдигнете капака на двигателя
Но да не се унасям и досаждам. Надявам се да имам много хубави моменти с този автомобил. Така или иначе го изплащам на лизинг и съм решил ако успея да го изплатя по-рано и разбира се да го пазя в отлично състояние да имам възможност да го заменя за по-нов модел и т.н.
Това ми е втората тойота, надявам се след нея да има още ...
Поздрави и безопасно и безаварийно шофиране !
Публикувано на: 21 Юли 2009 12:13
от Vesko
scorpion написа:Колеги благодаря за отзивите.
Наистина и аз съм доволен от автомобила, а като се има предвид, че е и най-високото ниво на оборудване ... какво повече да се желае.
Естествено ще следя показанията на маслото. Повече от 25 г съм зад волана и практиката ме е научила, че един автомобил следва да се обгрижва. Задължително проверка на маслото с щеката преди дълъг път (а аз практикувам и след пътуването за да се уверя, че няма проблем); периодично при градско каране (поне 3-4 пъти в месеца); естествено при проверка на маслото оглеждам агрегата, нивото на ох.течност и спирачна течност и т.н.. Задължително след измиване на автомобила се вдига гапака на вигателния отсек ,както за горните проверки така и за почистване - един влажен и послед сух парцал при редовно прилагане е достатъчно с гордост да вдигнете капака на двигателя
Но да не се унасям и досаждам. Надявам се да имам много хубави моменти с този автомобил. Така или иначе го изплащам на лизинг и съм решил ако успея да го изплатя по-рано и разбира се да го пазя в отлично състояние да имам възможност да го заменя за по-нов модел и т.н.
Това ми е втората тойота, надявам се след нея да има още ...
Поздрави и безопасно и безаварийно шофиране !
Добре, че не съм внимавал на шофьорските курсове за всички тези подробности. А и почти ми се размина карането на москвичи и лади. От 99-та насам от както карам ТОЙОТА капака го вдигам само като пръскалките за чистачките спрат да пръскат (напоследъл ми светга гаден червен удивителен и колата пищи като намалее течността) и като светне лампата за доливане на масло. С исключение на първата си тойота винаги съм си копувал едни от първите официялно продавани модификации/модели и освен криви ламарини съм си нямал никакви проблеми с колите от които да се оплаквам

Публикувано на: 21 Юли 2009 12:46
от slowtraveler
Kiki написа:....
Моят двигател е 2.0 Д4Д на когото доливам един литър масло на 15 000км. Станал е на 160 000км. и няма абсолютно никакъв проблем.....
Кики, предполагам, че все пак сменяш маслото на 15х.км, а доливаш 1л/7500км . Това все пак е по-добре от Вартбург, на който доливаш горе-долу 1л на 900-1000км...

Публикувано на: 22 Юли 2009 23:38
от Petar
Kolegi niakoi zaneli po tehni4eski harakteristiki do kolko gradusa polojitelni go davat masloto 5w40 zahtoto mislia 4e sega v golemite jegi masloto mise izpariava osobenno pri dylyg pyt pri temperatura 37-38 gradusa
Публикувано на: 24 Юли 2009 01:51
от nikolov22
stas написа:Карина Е (97г), на 200 000км показание на километража.За 10 000км изгори 800мл Валволин 15W40.
колега ти кировец ли караш с това гъстото масло ша гори не ами
Публикувано на: 24 Юли 2009 01:53
от nikolov22
Petar написа:Kolegi niakoi zaneli po tehni4eski harakteristiki do kolko gradusa polojitelni go davat masloto 5w40 zahtoto mislia 4e sega v golemite jegi masloto mise izpariava osobenno pri dylyg pyt pri temperatura 37-38 gradusa
Публикувано на: 24 Юли 2009 10:29
от Corrola_E11
Таз таблица много дърта. Всичките модерни синтетики ги нема. Ни 0W40, ни 5W50. Дай нещо актуално
Публикувано на: 24 Юли 2009 10:51
от Petar
Kato gledam tazi tablica za 5w40 go davat niakyde do okolo 35 gradusa.
spored vas dali ako karam kolata pri temperatuti nad 35 gradusa se izpariava masloto i dali e dobre dase kara s tokova maslo pri takiva temperaturi
Публикувано на: 24 Юли 2009 11:09
от DMDimitrov
Petar написа:Kato gledam tazi tablica za 5w40 go davat niakyde do okolo 35 gradusa.
spored vas dali ako karam kolata pri temperatuti nad 35 gradusa se izpariava masloto i dali e dobre dase kara s tokova maslo pri takiva temperaturi
Не би трябвало да има чак такива фрапиращи последствия. По тази логика, би трябвало всяко лято да наливаш гъсто масло и всяка зима рядко. Освен това, температурата на двигателя при нормални работни условия е една и съща, независимо дали е 35 градуса или -10, нали така? Говоря за загрял до работна температура двигател. Ако навън стане дори 45 градуса - температурата на двигателя ще си е пак около 90 градуса, та ако ще перката да не спира. Така, че не се притеснявай колега

Публикувано на: 24 Юли 2009 11:36
от jim_beam
rashkov написа:аз мислех, че всичко се прави в Турция. Явно има още много тънкости за четене ;)
Дано да се нормализира и намали разхода на масло с времето. Не ме кефи този разход.
2.2Д4Д 150коня и 177 коня и те ли се правят в Полша? Може ли някой накратко да каже разликата с 136коня каква е ?
всичките 2.2д4д мотори и ръчната 6-ст. кутия се правят там.за 2.0 д4д не знам,но съм почти сигурен,че също не идва от япония,там дизел не се кара.
177к.с. версията е d-cat,има видоизменена глава заради филтъра за сажди,който е вътре.вероятно и турбото е по-различно,както и електрониката за управл. на мотора и впръскването.бягайте далеч от тая версия,че с това лошо гориво само сериозни проблеми,а като знам и майсторите как са наясно.
разхода на масло при всички случаи ще падне,при всяка нова кола е малко по-висок в началото.но трябва да намериш добро масло,най-добрите за дизел в момента отговарят на спецификацията ACEA-C3.вискозитет 5W-30/40 или 0w30/40,според мен 5W е за предпочитане.и друго,трябва да може да издържи поне 15-20k,това е минимум спецификацията MB229.3,а който е с DPF MB229.31/229.51!
с 0W40 се оплакват,че го гори повече(2.2D4D),но пак зависи каква марка е и качество.
от опит го знам-валволина има големи загуби от изпарение,независимо кой вискозитет.просто е едно евтино масло.