Разход на масло - признайте си!

Публикувай отговор
Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 20 Юли 2009 08:39

rashkov написа: Дано да се нормализира и намали разхода на масло с времето. Не ме кефи този разход.
Надявай се . Надеждата по някога крепи човека, обаче с разхода на масло, не се получава...
Колкото повече се надяваш с времето, толкова по голям става разхода.. smile.gif
Накрая като ти писне да се надяваш, я закарваш в сервиза да ти сменят сегментите, и всичко си идва на место... biggrin.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от scorpion » 20 Юли 2009 16:33

Колеги !
Прочитайки отзивите по тази тема, човек насочил се към марката Тойота по-скоро би се отказал от покупката или съжалил за избора си за този автомобил. В последното попадам и аз поради факта, че от месец и малко съм собственик на нов Авенсис (мод.2008) именно с двигател 2.2 д-4д, който според преобладаващите мнения е несполучлив.

Карал съм какви ли не видове автомобили но за разхода на масло, което описвате дори и първия ми автомобил Москвич 408И мога да каже, че не е пипал маслото !!!

Дори и полския фиат 125 (двигател пак произведен в Полша) никога не е изпитвал нужда от допълнително масло.

Не мога да допусна, че японците са снижили качествените си критерии.

Ще следя внимателно разхода на моя автомобил, макар че за тези 1500 км няма видимо отклонение от нормата (3 мм над горна граница както е взета от ТМ АУТО) но засега въобще не натоварвам двигателя. Рядко и то само при ускорение да достигна 3000 об/мин. Иначе в диапазона 1200-2000 оборота.

Ако наистина установя такъв проблем надявам се да не съжалявам за избора. Макар, че съм карал близо три години Авенсис 1.8 (преди фейслифта) и не си спомням да е имало проблем с разхода на масло.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 20 Юли 2009 17:22

scorpion написа:Колеги !
Прочитайки отзивите по тази тема, човек насочил се към марката Тойота по-скоро би се отказал от покупката или съжалил за избора си за този автомобил. В последното попадам и аз поради факта, че от месец и малко съм собственик на нов Авенсис (мод.2008) именно с двигател 2.2 д-4д, който според преобладаващите мнения е несполучлив.

Карал съм какви ли не видове автомобили но за разхода на масло, което описвате дори и първия ми автомобил Москвич 408И мога да каже, че не е пипал маслото !!!

Дори и полския фиат 125 (двигател пак произведен в Полша) никога не е изпитвал нужда от допълнително масло.

Не мога да допусна, че японците са снижили качествените си критерии.

Ще следя внимателно разхода на моя автомобил, макар че за тези 1500 км няма видимо отклонение от нормата (3 мм над горна граница както е взета от ТМ АУТО) но засега въобще не натоварвам двигателя. Рядко и то само при ускорение да достигна 3000 об/мин. Иначе в диапазона 1200-2000 оборота.

Ако наистина установя такъв проблем надявам се да не съжалявам за избора. Макар, че съм карал близо три години Авенсис 1.8 (преди фейслифта) и не си спомням да е имало проблем с разхода на масло.
Карай си спокойно автомобила. Двигателя има датчик за ниско ниво на маслото. Сработва малко под долната граница дори и по време на движение. Лампичката ще ти покаже дали гори масло. Няма смисъл постоянно да се тревожиш дали гори маслко или не. Наслаждавай се на хубавият автомобил без излишни нерви и тревоги :thumbsup:

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 20 Юли 2009 19:11

scorpion написа:...именно с двигател 2.2 д-4д, който според преобладаващите мнения е несполучлив.

...
здравей колега!

генерално не бих казал това,освен това тоя мотор го има сравнително отскоро.по-точно бих казал,че първите серии показват някои дефекти.ти сега с модел 2008 не би трябвало да се тревожиш.сравнително високия разход на масло го имат всички по-нови турбодизели,най-вече заради рядкото масло,което изисват.все пак последния 2.2Д4Д има 150к.с.,при всички случаи е ошлайфан.
това за падането на качеството сме го обсъждали вече,не е само при тойота,за съжаление е факт.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 20 Юли 2009 22:04

Колега Скорпион, взел си си един чудесен автомобил!
Той е с надежден, изключително икономичен и здрав двигател. Какъв е проблема, ако харчи малко масло?
Моят двигател е 2.0 Д4Д на когото доливам един литър масло на 15 000км. Станал е на 160 000км. и няма абсолютно никакъв проблем.
Какво, като го проверяваш един път на няколко хиляди километра и ако е необходимо да му долееш малко масло?
Пък и Веско ти писа, че има система която те предупреждава когато има нужда да долееш.

scorpion
Мнения: 1135
Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от scorpion » 21 Юли 2009 09:57

Колеги благодаря за отзивите.
Наистина и аз съм доволен от автомобила, а като се има предвид, че е и най-високото ниво на оборудване ... какво повече да се желае.

Естествено ще следя показанията на маслото. Повече от 25 г съм зад волана и практиката ме е научила, че един автомобил следва да се обгрижва. Задължително проверка на маслото с щеката преди дълъг път (а аз практикувам и след пътуването за да се уверя, че няма проблем); периодично при градско каране (поне 3-4 пъти в месеца); естествено при проверка на маслото оглеждам агрегата, нивото на ох.течност и спирачна течност и т.н.. Задължително след измиване на автомобила се вдига гапака на вигателния отсек ,както за горните проверки така и за почистване - един влажен и послед сух парцал при редовно прилагане е достатъчно с гордост да вдигнете капака на двигателя :thumbsup:

Но да не се унасям и досаждам. Надявам се да имам много хубави моменти с този автомобил. Така или иначе го изплащам на лизинг и съм решил ако успея да го изплатя по-рано и разбира се да го пазя в отлично състояние да имам възможност да го заменя за по-нов модел и т.н.

Това ми е втората тойота, надявам се след нея да има още ...

Поздрави и безопасно и безаварийно шофиране !

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 21 Юли 2009 12:13

scorpion написа:Колеги благодаря за отзивите.
Наистина и аз съм доволен от автомобила, а като се има предвид, че е и най-високото ниво на оборудване ... какво повече да се желае.

Естествено ще следя показанията на маслото. Повече от 25 г съм зад волана и практиката ме е научила, че един автомобил следва да се обгрижва. Задължително проверка на маслото с щеката преди дълъг път (а аз практикувам и след пътуването за да се уверя, че няма проблем); периодично при градско каране (поне 3-4 пъти в месеца); естествено при проверка на маслото оглеждам агрегата, нивото на ох.течност и спирачна течност и т.н.. Задължително след измиване на автомобила се вдига гапака на вигателния отсек ,както за горните проверки така и за почистване - един влажен и послед сух парцал при редовно прилагане е достатъчно с гордост да вдигнете капака на двигателя :thumbsup:

Но да не се унасям и досаждам. Надявам се да имам много хубави моменти с този автомобил. Така или иначе го изплащам на лизинг и съм решил ако успея да го изплатя по-рано и разбира се да го пазя в отлично състояние да имам възможност да го заменя за по-нов модел и т.н.

Това ми е втората тойота, надявам се след нея да има още ...

Поздрави и безопасно и безаварийно шофиране !
Добре, че не съм внимавал на шофьорските курсове за всички тези подробности. А и почти ми се размина карането на москвичи и лади. От 99-та насам от както карам ТОЙОТА капака го вдигам само като пръскалките за чистачките спрат да пръскат (напоследъл ми светга гаден червен удивителен и колата пищи като намалее течността) и като светне лампата за доливане на масло. С исключение на първата си тойота винаги съм си копувал едни от първите официялно продавани модификации/модели и освен криви ламарини съм си нямал никакви проблеми с колите от които да се оплаквам smile.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 21 Юли 2009 12:46

Kiki написа:....
Моят двигател е 2.0 Д4Д на когото доливам един литър масло на 15 000км. Станал е на 160 000км. и няма абсолютно никакъв проблем.....
Кики, предполагам, че все пак сменяш маслото на 15х.км, а доливаш 1л/7500км . Това все пак е по-добре от Вартбург, на който доливаш горе-долу 1л на 900-1000км... tongue.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 22 Юли 2009 23:38

Kolegi niakoi zaneli po tehni4eski harakteristiki do kolko gradusa polojitelni go davat masloto 5w40 zahtoto mislia 4e sega v golemite jegi masloto mise izpariava osobenno pri dylyg pyt pri temperatura 37-38 gradusa

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Мнение от nikolov22 » 24 Юли 2009 01:51

stas написа:Карина Е (97г), на 200 000км показание на километража.За 10 000км изгори 800мл Валволин 15W40.
колега ти кировец ли караш с това гъстото масло ша гори не ами
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Мнение от nikolov22 » 24 Юли 2009 01:53

Petar написа:Kolegi niakoi zaneli po tehni4eski harakteristiki do kolko gradusa polojitelni go davat masloto 5w40 zahtoto mislia 4e sega v golemite jegi masloto mise izpariava osobenno pri dylyg pyt pri temperatura 37-38 gradusa
Прикачени файлове
tablica масла.png
tablica масла.png (13.31 KiB) Преглеждано 3475 пъти
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl

Corrola_E11
Мнения: 4
Регистриран на: 17 Юли 2009 15:11

Мнение от Corrola_E11 » 24 Юли 2009 10:29

Таз таблица много дърта. Всичките модерни синтетики ги нема. Ни 0W40, ни 5W50. Дай нещо актуално

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 24 Юли 2009 10:51

Kato gledam tazi tablica za 5w40 go davat niakyde do okolo 35 gradusa.
spored vas dali ako karam kolata pri temperatuti nad 35 gradusa se izpariava masloto i dali e dobre dase kara s tokova maslo pri takiva temperaturi

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 24 Юли 2009 11:09

Petar написа:Kato gledam tazi tablica za 5w40 go davat niakyde do okolo 35 gradusa.
spored vas dali ako karam kolata pri temperatuti nad 35 gradusa se izpariava masloto i dali e dobre dase kara s tokova maslo pri takiva temperaturi
Не би трябвало да има чак такива фрапиращи последствия. По тази логика, би трябвало всяко лято да наливаш гъсто масло и всяка зима рядко. Освен това, температурата на двигателя при нормални работни условия е една и съща, независимо дали е 35 градуса или -10, нали така? Говоря за загрял до работна температура двигател. Ако навън стане дори 45 градуса - температурата на двигателя ще си е пак около 90 градуса, та ако ще перката да не спира. Така, че не се притеснявай колега :thumbsup:
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 24 Юли 2009 11:36

rashkov написа:аз мислех, че всичко се прави в Турция. Явно има още много тънкости за четене ;)

Дано да се нормализира и намали разхода на масло с времето. Не ме кефи този разход.

2.2Д4Д 150коня и 177 коня и те ли се правят в Полша? Може ли някой накратко да каже разликата с 136коня каква е ?
всичките 2.2д4д мотори и ръчната 6-ст. кутия се правят там.за 2.0 д4д не знам,но съм почти сигурен,че също не идва от япония,там дизел не се кара.
177к.с. версията е d-cat,има видоизменена глава заради филтъра за сажди,който е вътре.вероятно и турбото е по-различно,както и електрониката за управл. на мотора и впръскването.бягайте далеч от тая версия,че с това лошо гориво само сериозни проблеми,а като знам и майсторите как са наясно.
разхода на масло при всички случаи ще падне,при всяка нова кола е малко по-висок в началото.но трябва да намериш добро масло,най-добрите за дизел в момента отговарят на спецификацията ACEA-C3.вискозитет 5W-30/40 или 0w30/40,според мен 5W е за предпочитане.и друго,трябва да може да издържи поне 15-20k,това е минимум спецификацията MB229.3,а който е с DPF MB229.31/229.51!
с 0W40 се оплакват,че го гори повече(2.2D4D),но пак зависи каква марка е и качество.
от опит го знам-валволина има големи загуби от изпарение,независимо кой вискозитет.просто е едно евтино масло.
Последно промяна от jim_beam на 25 Юли 2009 05:06, променено общо 1 път.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта