Страница 295 от 320

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Май 2023 22:34
от BOz
Точно на хибрида е супер заряда на акумулатора. Въобще не зависи от обороти, време, товар, дали си на място или в движение. Винаги се поддържа точно определен волтаж, спрямо необходимостта.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 11 Май 2023 22:36
от Hursa
Не мисля, че проблема е в системата, а може би в заложения му алгоритъм. Не винаги системата да захранва 12 волтовата шина, когато е включена.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Май 2023 08:05
от max-2
AGM акумулаторите са по-чувствителни към изтощаване, т. е. ако падне до 10 волта се поврежда. Затова на луксозните автомобили при престой в сервиз например и регистрирано ниско напрежение 10.5 волта задължително се сменя батерията, за да няма проблеми с електрониката на по-късен етап(бмв).
Такаче ако правите цикли би трябвало да не падате под 11 волта.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Май 2023 09:26
от FearSoft
Горното твърдение е не съвсем вярно, да го кажем така.
Занимавам се с всякакви видове акумулатори и батерии повече от 11 г. И смело мога да твърдя, че този тип (AGM) може спокойно да се разрежда до 1.67V/cell. Което е 10.2V. При аварийнитте системи се изключва разрядът на 10.5V, за да има остатъчен капацитет за рестарт при възстановяване на захранването. Но батерията не се поврежда!
Естествено, ако я държите дълго време под 10V, тя деградира. И в същото време, ако при нормална експлоатация и изправна система напрежението ѝ е под 12V, то тя е пътник. Макар че има случаи, когато може да се съживи и да изкара още година. Но е относително.
А що се отнася до това колко щяло да ми спечели заиграването с циклиране 2 пъти годишно - ами факт е, че успявам да експлоатирам акумулаторите си по 7, 8, че и повече години. И то от най-евтините. А всичките ми познати ги сменят на 3-4 г... И не е въпрос само на пари, даже изобщо. Предвид цената на такъв акумулатор от грубо 100 лв. Въпрос на лично удовлетворение е!
Но за някои е и финансово облекчение.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Май 2023 10:11
от max-2
Това е полезна информация. 10.2 без никакъв товар ли е допустимото?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Май 2023 10:41
от FearSoft
Естествено, че има товар, но той е минимален. Все пак се предполага, че някои системи стоят на stand-by и черпят ток. Но това са милиампери. Все пак, при достигане на 10.2V системата изключва тотално и е нужна човешка намеса за рестарт.
Всъщност, има таблици с данни за разряд на батериите до 9.6V (1.6V/cell), но не е здравословно да се стига до там.
Hursa написа: 11 Май 2023 22:04 И явно не е на "заряд" от батерията, когато системата е изключена
Правилна забележка, така е! То се подразбира, че няма как да се зарежда 12V батерия при изключен автомобил, но явно трябваше да го спомена за яснота.
Hursa написа: 11 Май 2023 22:04 чести превключвания в ел режим с относително по-дълбоко и продължително използване на батерията
Именно това имах предвид и аз. Затова и е желателно да се прави циклиране. Ако на човек му се занимава и не го мързи. А ако предпочита да се изръси 300 и кусур лева на всеки 3-5 г. (относителен срок!) - негово право! И въпросната процедура изобщо не е вредна, точно напротив. При обикновените оловно-киселинни акумулатори се постига десулфатизация, при AGM/GEL се постига подобен ефект, нямам намерение да навлизам в дълбоката химия, някой е свършил тази работа преди мен и има много информация в интернет.
BOz написа: 11 Май 2023 22:34 Винаги се поддържа точно определен волтаж, спрямо необходимостта.
Не и при изключен автомобил, нали? wink.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Май 2023 17:08
от BOz
FearSoft написа: 12 Май 2023 10:41 Не и при изключен автомобил, нали?
Това няма нищо общо с хибрида или това, че има ДЦ-ДЦ бълк конвертор, който бил предпоставка акумулатора да стои недозареден, както написа първоначално и върху което ми беше коментара. :thumbsup:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 16 Май 2023 13:29
от GreenText-Pepe
Здравейте,

Искам да попитам някой има ли идея за какво са кабелите под шоф седалка на Аурис 2011та? Предполагам кантар за ейрбега и още нещо? Има един светло зелен конектор с номер на кабела 321 610 z530 ( търсих по парт номер, но нищо не излиза ) и още един бял конектор?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 16 Май 2023 13:35
от mapamop
Трявба да има за активация на пиропатрона на самия еърбег (обикновено е жълт, оранжев или подобен сигнален цвят поне на буксите), един за кантара че е седнал някой, евентуално ако не е комбиниран с тоя на кантара за подгрев на седалката. Опционалните са да има оставен за електрическото задвижване на седалката. Това и за двете седалки, поне на по-старите модели.
От там нататък CD-changer или модула за навигацията стоеше под шофьорската седалка на старите.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 16 Май 2023 13:47
от GreenText-Pepe
Благодаря за отговора. Мен ме интересува белият по-скоро, защото е разкачен?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 16 Май 2023 14:56
от BOz
Закопчан колан?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 16 Май 2023 15:48
от GreenText-Pepe
Като си седнал на седалката и тръгнеш, без колан пищи колата, значи не е това. Има същото и на пасажерската седалка, не се вижда къде е било мушнато, тоест няма букса. Да не би да е окабелено по дефаулт за допълнително оборудване нещо?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 16 Май 2023 15:57
от mapamop
Седалките имат ли подгреви?
Ако не това е единия възможен вариант за обяснение защо е свободно. Другото е за ел.седалки и колата да е без. Инсталациите са заготвени за повече екстри, и не всички букси се ползват при по-ниски нива на оборудване.
И аз имам поне 3 букси под таблото които не знам за какво са и са затапени с кутийки и тиксо. Ама нямам навигация, блуут, модул за следене на налягането в гумите....

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 16 Май 2023 16:54
от GreenText-Pepe
Няма нито подгрев, нито ел седалки. Най-вероятно това е обяснението. Благодаря :cheers:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 19 Май 2023 12:22
от GreenText-Pepe
Колеги, на някой пристигна ли му Корола MY2023 1.8 да каже как е динамиката?